Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód

Zaczęty przez kowdar, Wrzesień 19, 2010, 06:32:21 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

#15
Briefing "Hold the line" do poprawy: A German armored group and a ski-jaeger regiment will support you. ???
Nie zauważyłem narciarzy...
Trzeci scen- ani słowa o limicie oddziałów, za o narciarzach znów. Tym razem, ze warto ich mieć. ;) Niemniej wybieram t34, który overrunami likwiduje za jednym podejściem całe zgrupowanie na przesmyku.
Dla zdobycia doświadczenia pograłem do 5-tej tury. Koło mego lotniska wymieniłbym te zbiorowisko 88-mek na coś mniejszego, np. 1-88, okopana piechota, działo 20mm. W centrum - na 37mm.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Raport- jak Kowdar prosiłeś:
Jak łatwo zauważyć, piechota nie jest moja mocna stroną... Nie wie, czy może nie sprzedać i zainwestować w 3, ale dobre. Tylko ja tak uwielbiam mieć liczne armie. :D
OpenGen 0.60 * (27 Sep 2010) *  Efile folder:e:\Moje dokumenty\Tomasz\Dokumenty\OG\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8
Campaign: Crusade in the East,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   First Blood! , #0 , Brilliant Victory , score:45
2   Hold the Line! , #1 , Brilliant Victory , score:46
3   Lake Ihmen , #2 , Brilliant Victory , score:57
--
Campaign score: 148  *  Average: 49

Current scenario: Volkhov river , VH prestige is 240 ,  All hex prestige is: 800
Total army value: 1286 , Current prestige is 55
Prestige available on map yet is 800 pp ( 240 pp in VH to capture)
if BV: +100, Krasny Bor , cap 1100, 15 turn prestige: 600
if V : +150, Krasny Bor , cap 1100, 15 turn prestige: 600
if TV: +150, Krasny Bor , cap 1100, 15 turn prestige: 600
Ls: Loss , turn prestige: 600

Infantry
*  Engineers , Truck , Div.Azul Engineers  , 2 bars , 78 exp , Nationalist , 8/8 , 4 kill , 0 pp (U:003)
*  Regular , Wagon , 1/262/250 , 2 bars , 76 exp , Nationalist , 8/8 , 3 kill , 0 pp (U:007)
*  Regular , Wagon , 2/262/250 , 2 bars , 66 exp , Nationalist , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:008)
*  Regular , Wagon , 3/262/250 , 2 bars , 47 exp , Nationalist , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:009)
*  Regular , Wagon , 1/263/250 , 2 bars , 82 exp , Nationalist , 8/8 , 3 kill , 0 pp (U:010)
*  Regular , Wagon , 2/263/250 , 2 bars , 53 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:011)
*  Regular , Wagon , 3/263/250 , 2 bars , 129 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:012)
*  Regular , Wagon , 1/269/250 , 2 bars , 35 exp , Nationalist , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:013)
*  Regular , Wagon , 2/269/250 , 2 bars , 43 exp , Nationalist , 8/8 , 3 kill , 0 pp (U:014)
*  Cavalry ,  , 2 bars , 51 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:015)
*  Regular , Wagon , 3/269/250 , 2 bars , 6 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:017)

Tank 
Pz IVD , Pz.Abt.2z , 0 bars , 72 exp , Germany , 10/10 , 12 kill , 240 pp (U:016)
PzKpfw 747(r) , Pz.Abt.1z , 3 bars , 303 exp , Germany , 11/10 , 45 kill , 316 pp (U:020)
*  Pz IIIJ , Pz.Abt.3n , 0 bars , 41 exp , Nationalist , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:024)

Recon
PSW 232 , R2 , 1 bars , 150 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 240 pp (U:021)
PSW 232 , R1 , 1 bars , 129 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 240 pp (U:022)

Anti-Tank
*  Sd Kfz 8/Flak 18 , At1 , 2 bars , 7 exp , Nationalist , 10/8 , 0 kill , 0 pp (U:001)
*  Sd Kfz 8/Flak 18 , At2 , 2 bars , 24 exp , Nationalist , 9/8 , 1 kill , 0 pp (U:002)
*  7.5cm PaK40 , Wagon ,  , 0 bars , 0 exp , Nationalist , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:025)
*  Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 0 bars , 0 exp , Nationalist , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:026)

Artillery
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Division Azul 15.0cm , 2 bars , 92 exp , Nationalist , 10/8 , 2 kill , 0 pp (U:004)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Art.Abt.2 , 2 bars , 71 exp , Nationalist , 10/8 , 0 kill , 0 pp (U:018)
*  10.5 leFH18 , Opel Blitz , Art.Abt.3 , 2 bars , 77 exp , Nationalist , 10/8 , 0 kill , 0 pp (U:019)

Air Defense
SdKfz 6/2 , AD1 , 1 bars , 141 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 250 pp (U:023)

Fighter
*  Me-109C/D , Jagd.2 , 2 bars , 143 exp , Nationalist , 8/8 , 4 kill , 0 pp (U:005)
*  Bf-109b , Jagd.1 , 2 bars , 149 exp , Nationalist , 8/8 , 4 kill , 0 pp (U:006)

Killed: AD 11 ,  AT  2 ,  ATY 13 ,  INF 59 ,  REC  5 ,  TK  8 ,  FTR  5 ,  TB  3 ,  Total: 106
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  3
V   0
TV  0
L   0



http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

kowdar

Podstawowa różnica pomiędzy nami jak się ogląda AAR, to to że potrafisz grać prawie w ogóle nie tracąc jednostek.
Ja na takim samym etapie gry mam statystyki:

Killed: AD  4 ,  AT  0 ,  ATY  8 ,  INF 36 ,  REC  5 ,  TK  8 ,  FTR  8 ,  TB  3 ,  Total:  72
Lost  : AD  0 ,  AT  1 ,  ATY  3 ,  INF  4 ,  REC  0 ,  TK  2 ,  FTR  0 ,  TB  1 ,  Total:  11

A ponadto tracę jednostki CORE, gdzie przed "Volkhov river" już straciłem:
4 piechoty, 1 ppanc, 2 artylerie.

A nawiasem mówiąc, kampanie skończyłem mając JEDNĄ Corową jednostkę z początkowych !!
I nie wiem jak można uniknąć strat od dalekosiężnej, Rosyjskiej artylerii - dwa strzały i po jednostce ?

Ale pkt. score trochę więcej zdobyłem  :D
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

czata

Nie mogę się z Tobą, Zsamot, zgodzić. Napisałeś w jednym zdaniu dwa wykluczające się wyrażenia:
Cytat: zsamot w Wrzesień 28, 2010, 02:09:16 PMpierwszy scen, po falstartach, zrobiony na brylant.
Scenariusz jest dość trudny. Dopiero po kilku falstartach udało Ci się go wygrać. Przez te kilka falstartów zdążyłeś ten scenariusz poznać. A każdy znany scenariusz jest łatwy.

Cytat: Gustlik w Wrzesień 28, 2010, 03:09:14 PM
Zwłaszcza po tym jak "Znak Orła" poddany został testom międzynarodowym i został totalnie zjechany, że "za łatwy", a ja się w nim ledwo wyrabiam grając na 150% :). Doszedłem więc do wniosku, że najlepsza będzie taka kampania, której sam nie będę w stanie skończyć. Tylko jak w takim razie ją mam testować?  ;D
Nie powinieneś się zbytnio tymi zagranicznymi opiniami przejmować. zapewne były robione przez bardzo dobrych graczy. Kampanie powinny być pisane dla graczy przeciętnych, w dodatku nieobeznanych w niuansach gry. Dla przykładu, pamiętam swoje problemy z pierwszym scenariuszu Znaku Orła, bo nie wiedziałem, jak go wygrać. I potem moi znajomi też tego nie wiedzieli.

Kilka moich uwag do całości kampanii.
1.   Przydałyby się okazalsze briefingi, najlepiej po naszemu. Gracz, zasiadający do kampanii hiszpańskiej w Rosji, będzie się spodziewał spokojnych potyczek z uciekającymi w popłochu Rosjanami. Przecież to rok 1941! Tymczasem komputer jest tu straszliwie agresywny.
2.   Base 8 corowych jednostek powoduje, że nie warto w nie inwestować. Więcej, po raz pierwszy w historii mojej gry w PG2 chciałem swoje corowe jednostki sprzedać! Tyle, że nic za nie się nie dostaje.
3.   Ilości rosyjskiej haubicy 122 mm są przesadzone. Można powiedzieć, że rządzi ona w tej kampanii. Z drugiej strony, nie wyobrażam sobie tej kampanii w wersji z innym efilem, gdy artyleria z zasięgiem 8 wspiera.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

CytatNie powinieneś się zbytnio tymi zagranicznymi opiniami przejmować. zapewne były robione przez bardzo dobrych graczy. Kampanie powinny być pisane dla graczy przeciętnych, w dodatku nieobeznanych w niuansach gry.

Takie też jest i moje zdanie - niechże nawet i grający pierwszy raz, ma satysfakcję z paru "Brylantów". Przynajmniej się wciągnie. Jak sam zauważyłeś, każdy znany scenariusz jest łatwy. Pamiętam, że wiosną zakręciłem się na punkcie "Guderians Gambit" do tego stopnia, że w końcu mogłem grać ją oglądając równocześnie film, bo wszystkie konieczne ruchy znałem już na pamięć:
- tu jest działo, tędy wjedzie czołg, tu pojawią się posiłki...

Dobrze jest mieć w kampanii ze dwa-trzy takie scenariusze, do których trzeba zrobić kilka podejść na BV, ale na pewno nie powinien to być pierwszy scenariusz...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Legenda mych wypowiedzi:
Pierwszy scen- pierwszy scenariusz w kampanii.
Falstart- nieudany/ przedwcześnie rozpoczęty.

Zatem odpowiem tak: nie mogłem spie..ć scenariusza i po prostu rozpocząć go od nowa? Te kampanie są do TESTOWANIA. Zatem w celu wyłapania błedów itp. Jak gram w wersję finalna,wtedy na 95% mam z tego przyjemność. Nie wychwytuję pierdół.

Osobiście nienawidzę zaczynać od nowa, więc bynajmniej nie czynię tego w celu zawyżenia wyników (bo i dla kogo? Sam "czytam " składy armii w celu "orientacji" co i jaki czym kto walczy. ;) Nienawidzę się tłumaczyć- bo to tylko gra. GRA. Ale powiem tobie tak- im częściej gram w dany scen- testuję/ przechodzę- tym mi GORZEJ idzie- gram bowiem momentami na pamięć, łudzę sie, że mi sie uda itp. Zatem poza frajdą, psuję też wyniki.

Też zamierzam chyba część piechot sprzedać- przynajmniej je ulepszę... Mam masę drobnicy, która służy jako potencjalny overrun dla T34.

Straty? gram asekuracyjnie. Cholernie asekuracyjnie. Zważ na me składy armii- masa dział, plotek. Nie ufam małej obronie. U mnie samymi działami zawsze chcę powstrzymać ew. atak. Podobnie jest z obroną plot.
Sugestia, iż jest coś niewiarygodne uznam za łatwe i mało uprzejme w formie netowej. Osobiście uznałbym to za inwektywę. Pisze tu już jakiś czas i NIKOMU nie zarzucam fałszerstwa i kanciarstw. No prawie- raz zarzuciłem- mając rację- na innym podforum. Nie szanuję, nie dbam o jednostki przydzielone, jeżeli to jest szansa na utrzymanie mych oddziałów w dobrej kondycji. Nie jest to może profesjonalne- ale dowódca zawsze dbał bardziej o swoich. ;) A że często z moich pozostają na poziomie 2/10, 1/10 itp.

Wracając do kampanii- uważam, że ta artyleria powinna być zmodyfikowana. Nie ma niemal moździerzy itp. Co do jeżyka briefingu- mogą być dwujęzyczne.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Cytat: Gustlik w Wrzesień 30, 2010, 02:02:25 PM
Dobrze jest mieć w kampanii ze dwa-trzy takie scenariusze, do których trzeba zrobić kilka podejść na BV, ale na pewno nie powinien to być pierwszy scenariusz...
Ja powiem więcej- jak już znam dany scen, kampanię- to wtedy dopiero zaczyna sie zabawa- np. nie kupuje super uzbrojenia, tylko sobie narzucam limit 1 pantera, same IVG i np- co  by prestiż nie kusił, jakiś kosztowny zbytek- Karl itp. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

kowdar

Ludzie, bo zaraz się zacznie nowa wojna polsko-polska  :)

Mam wrażenie, że zostałem już po raz drugi opacznie zrozumiany.
Pierwszy raz gdy się zdziwiłem co do trzech takich samych liderów.
A drugi raz teraz ....... Może źle dobieram słowa ?

Zsamot, moje komentarze o Twoich wynikach mają pokazywać raczej
mój podziw iż potrafisz grać w sposób, którego ja nie umiem (jeszcze ?).
To jest tak jak widzisz, że ktoś coś robi w sposób dla Ciebie nieosiągalny
a więc podziw, niedowierzanie (ale nie w sensie negatywnym).

Tak więc, przepraszam jeżeli źle to przyjmujesz. Już nie będę ...

Co do trudności scenariuszy. Nie wiem, może ja jestem z innego pokolenia,
ale dla mnie sensem gry jest właśnie przezwyciężanie trudności, przegrałem,
gram jeszcze raz itd. Pamiętam jak grałem na Amidze w "Prince of Persia" lub "Giana Sisters"
(co prawda zręcznościówki) i wówczas często po kilkadziesiąt razy trzeba było powtarzać jakiś
fragment aby uzyskać "doskonałość" i pójść dalej. I tak czasami przez pół nocy  :)

Scenariusze, gdzie idę do przodu ławą jednostek i wybijam bez zbytniego myślenia wszystko co się pokaże,
dla mnie są już nudne (chociaż w długich kampaniach po kilkunastu scenach w większości tak jest - ale tego trudno uniknąć). Właśnie sensem tej gry, dla mnie, jest wymyślenie takiego manewru, składu jednostek,
kolejności działań aby wygrać (właśnie powtarzając sceny - natomiast unikam zapisu i powtarzania pojedynczych zagrań,
bo taki sposób jest bardziej (i tutaj brak mi słowa - "oszukańczy ?) - a kiedyś dawno temu tak grałem).

Zapewne także macie rację, że trudne scenariusze "odstraszają" nowych graczy. Ale w takim razie mogą zacząć od
łatwiejszych kampanii (może warto wprowadzić jakąś pkt. trudności ?).

Czy scen po kilku jego zagraniach jest łatwy - czasami tak, czasami nie. Ponadto ja ucząc się na trudnych kampaniach, przyzwyczaiłem się, że często MUSIAŁEM cofnąć się w kampanii o kilka scenariuszy do tyłu, aby zmienić skład armii i wygrać jakiś scenariusz - bo na bieżące zmiany nie było kasy, albo doświadczonych jednostek.

I jeszcze jedno - dlaczego kampanie powinny być trudne - aby koledzy od PBEM, nie mówili że granie z kompem to jest nic nie warte. Trudne kampanie z AI nie są wcale mniej ciekawe niż gra z człowiekiem.

PS.
To jest jedna kampania, a tutaj takie "zamieszanie"  !
Ta się nie podoba - to jest jeszcze 48 innych. O tej należy zapomnieć i bawić się inną ....
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

CytatLudzie, bo zaraz się zacznie nowa wojna polsko-polska

Eeee tam, zaraz "wojna" - większe kłótnie już bywały....

Cytatdlaczego kampanie powinny być trudne - aby koledzy od PBEM, nie mówili że granie z kompem to jest nic nie warte

"Kolegów z PBEM" i tak nie przekonasz, gdyż ostatnią kampanię jaką w życiu zagrali, grali pewnie jeszcze na efilu SSI, z błędami typu "blokujemy Messerschmitta trzema Spitfire'am i jedziemy dalej".
Ja już kiedyś powiedziałem, a ostatnio Zsamot to potwierdził, że granie w pojedynczy scenariusz ma się nijak do grania kampanii, głównie dlatego, że scenariusz możesz wygrać ostatnią jednostką mającą 1 pkt siły. Ale w kampanii w ten sposób daleko nie zajedziesz.

Zatem - jeśli nawet komputer nie jest idealnym przeciwnikiem (choć w OpenGen jest o lata świetlne lepszy od PG2), to konieczność planowania strategicznego - na kilka scenów naprzód - rekompensuje te niedostatki w dużym stopniu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Ja się łatwo nie obrażam, za to odszczekuje prędko.  >:D
Cenię Ciebie Kowdar, że "wdarłeś się"na forum  i od razu je ożywiłeś. Wiesz, ja jako pasożyt- bawię się znakomicie. Jak coś mnie wkurza- irytuje- piszę. To nie zmienia sympatii do Ciebie czy innej Osoby. bo rozmawiam o GRZE. Argumenty jej dotyczą. Też tak postępuję- spieprzę- od nowa. A zapisuję tury, bo jak potem coś chcę sprawdzić, to próbuje po grze inaczej to rozegrać, pomijając, że często to robię, bo mam nawyk po Stalingradzie, gdzie były ścieżki kariery i trzeba było drzewko rozrysować. ;)
Wracając do meritum- PBEM- nieufni i niereformowalni. A szkoda. niemniej może Lejsika namówię, by tu zaglądał. Młody to  i nieprzesiąknięty. ;)
Zatem wracam do gry, a my zakładamy stronę/ konta??? Gustlik???
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Cytat: zsamot w Wrzesień 30, 2010, 02:06:33 PM
Falstart- nieudany/ przedwcześnie rozpoczęty.
Czy mógłbyś rozwinąć sformułowanie "przedwcześnie rozpoczęty"?

Cytat: kowdar w Wrzesień 30, 2010, 02:54:29 PM
Co do trudności scenariuszy. Nie wiem, może ja jestem z innego pokolenia,
ale dla mnie sensem gry jest właśnie przezwyciężanie trudności, przegrałem,
gram jeszcze raz itd. (...) Scenariusze, gdzie idę do przodu ławą jednostek i wybijam bez zbytniego myślenia wszystko co się pokaże,
dla mnie są już nudne (chociaż w długich kampaniach po kilkunastu scenach w większości tak jest - ale tego trudno uniknąć). Właśnie sensem tej gry, dla mnie, jest wymyślenie takiego manewru, składu jednostek,
kolejności działań aby wygrać (właśnie powtarzając sceny - natomiast unikam zapisu i powtarzania pojedynczych zagrań,
bo taki sposób jest bardziej (i tutaj brak mi słowa - "oszukańczy ?) - a kiedyś dawno temu tak grałem).
Tyle, że każdego nuży co innego. Wykonywanie ruchów przez komputer w początkowych scenariuszach jest jeszcze znośne. Ale później jego tura trwa kilka minut. Stosuję polecaną przez Ciebie metodę szukania kolejności działań. Wiesz jak bardzo mnie nudzi, że muszę tak długo czekać na komputer za każdym razem?
Inna sprawa, że sprowadza to do liniowości gry.

Cytat: kowdar w Wrzesień 30, 2010, 02:54:29 PM
Ta się nie podoba - to jest jeszcze 48 innych. O tej należy zapomnieć i bawić się inną ....
Pobawiłem się. Dlatego napiszę jeszcze jedną, ostatnią uwagę do Twoich konwersji pod OG.
Zrobiłeś konwersję nie biorąc pod uwagę, że przeciwnik jest teraz o niebo silniejszy. To trochę tak, jakby z Maluch race przejść na tor Formuły 1 bez zamiany sprzętu. Teraz komputer potrafi robić takie cuda, o jakich autorom oryginalnych kampanii nawet się nie śniło.
Szkoda tylko, że Twoich konwersji nie da się grać pod PG2.

Pozdrawiam, Czata

Zsamot

#26
Ja- by zminimalizować straty- długo "rozpoczynam" grę zasadniczą, czyli rozwinięcie sił. Dlatego jeżeli atakuję, to definitywnie- niemal na każdym poziomie, zarazem asekurując się tak, by ewentualny kontratak mi nie zaszkodził. W jednym ze scenów sprawnie wylądowałem, owszem, ale za prędko chciałem oderwać się od wybrzeża.  Często też popełniam błąd zbyt dużego zaufania w zadane straty..., w efekcie mam potem stany 2/10, czy 3/10 z 15/10... => czyli finansowa ruina.
Mam wrażenie, że to właśnie pierwsze tury ciągną się, ciągle są bowiem liczne siły po obu stronach. Potem najczęściej przewaga w powietrzu oznacza eliminację fizyczną sił powietrznych- czyli średnio 4-9 jednostek.
moim zdaniem te kampanie są zbilansowane dobrze, owszem nie wszystko Kowdar uwzględnił- np. przydzielałbym czasem jako posiłki np. saperów, co by lądowisko mogli wytyczyć, ale to są detale. ;) W kwestii uzbrojenia- przejście na efile Gustlika wymusza trochę detali do poprawienia, ale od tego są testy. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatSzkoda tylko, że Twoich konwersji nie da się grać pod PG2.

Rozumiem Kowdara - nie da się zrobić konwersji "okrakiem" na obie platformy, gdyż - jak sam zauważyłeś:

CytatTeraz komputer potrafi robić takie cuda, o jakich autorom oryginalnych kampanii nawet się nie śniło.

Zatem kiedyś, w PG2, trzeba było rekompensować głupotę komputera różnymi sztuczkami, a teraz - wręcz przeciwnie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#28
"Volokomsk" za mną... Przepraszam- Volhow. ;) Ciężko... Cholernie cięzko. na całe szczęście miałem szczęście w pogodzie- pierwsza tura deszczowa. Wtedy wycofałem na północy, południe o dwa kroki również wstecz. Wstecz - inaczej te cholerne działa masakrują wszystko. Kontratak rosyjski- zwłaszcza czołgów na północy zmiótł mi niemal do zera me ppance i czołgi. W efekcie do końca scenariusza walczyłem siłami na poziomie 3/10... W powietrzu jest nieco lepiej. Niestety mści się słaba artyleria- tylko 3 jednostki i po prostu gorsze uzbrojenie. Wszystko rekompensuje przydzielonymi siłami- zwłaszcza lotnictwem- nim atakuję te działa, inaczej nie ruszam nawet o krok. co prawda w trzeciej turze następuje na południa mała fala ovverrunów i ostro opuszczam teren początkowo zajmowany, niemniej w centrum walczę do 6 tury, w siódmej zajmuję resztę. Południowo - zachodni SH jest pusty. ;)
Me uwagi- uważam, ze te działa wymieniłbym po części na część wspierających, dodał moździerze i plotki samobieżne.
Postanowienie na dalsze sceny- wymienić te 88-mki samobieżne na STuGi, inaczej stracę je w końcu... No i ulepszyć myśliwce...
OpenGen 0.60 * (27 Sep 2010) *  Efile folder:e:\Moje dokumenty\Tomasz\Dokumenty\OG\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8
Campaign: Crusade in the East,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   First Blood! , #0 , Brilliant Victory , score:45
2   Hold the Line! , #1 , Brilliant Victory , score:46
3   Lake Ihmen , #2 , Brilliant Victory , score:57
4   Volkhov river , #3 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 200  *  Average: 50

Current scenario: Krasny Bor , VH prestige is 0 ,  All hex prestige is: 960
Total army value: 1258 , Current prestige is 1044
Prestige available on map yet is 960 pp ( 0 pp in VH to capture)
if BV: +1900, Legion Azul , cap 1100, 20 turn prestige: 1180
if V : +1900, Legion Azul , cap 1100, 20 turn prestige: 1180
if TV: +2300, Legion Azul , cap 1100, 20 turn prestige: 1180
Ls: Loss , turn prestige: 1180

Infantry
*  Engineers , Truck , Div.Azul Engineers  , 2 bars , 78 exp , Nationalist , 8/8 , 4 kill , 0 pp (U:003)
*  Regular , Wagon , 1/262/250 , 2 bars , 103 exp , Nationalist , 8/8 , 3 kill , 0 pp (U:007)
*  Kradschutzen , 2/262/250 , 2 bars , 96 exp , Nationalist , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:008)
*  Regular , Wagon , 3/262/250 , 2 bars , 47 exp , Nationalist , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:009)
*  Sturmpioniere 38 , Opel Blitz , 1/263/250 st.p. , 2 bars , 82 exp , Nationalist , 8/8 , 3 kill , 0 pp (U:010)
*  Regular , Wagon , 2/263/250 , 2 bars , 53 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:011)
*  Sturmpioniere 38 , Opel Blitz , 3/263/250 st.p. , 2 bars , 147 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:012)

Tank 
Pz IVD , Pz.Abt.2z , 1 bars , 108 exp , Germany , 10/10 , 15 kill , 240 pp (U:013)
PzKpfw 747(r) , Pz.Abt.1z , 3 bars , 389 exp , Germany , 10/10 , 51 kill , 288 pp (U:016)
*  Pz IIIJ , Pz.Abt.3n , 1 bars , 119 exp , Nationalist , 10/10 , 5 kill , 0 pp (U:020)

Recon
PSW 232 , R2 , 1 bars , 173 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 240 pp (U:017)
PSW 232 , R1 , 1 bars , 137 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 240 pp (U:018)

Anti-Tank
*  Sd Kfz 8/Flak 18 , At1 , 2 bars , 119 exp , Nationalist , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:001)
*  Sd Kfz 8/Flak 18 , At2 , 2 bars , 46 exp , Nationalist , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:002)
*  7.5cm PaK40 , Wagon ,  , 0 bars , 41 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:021)
*  Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 0 bars , 89 exp , Nationalist , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:022)

Artillery
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Division Azul 15.0cm , 2 bars , 118 exp , Nationalist , 10/8 , 2 kill , 0 pp (U:004)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Art.Abt.2 , 2 bars , 103 exp , Nationalist , 10/8 , 2 kill , 0 pp (U:014)
*  10.5 leFH18 , Opel Blitz , Art.Abt.3 , 2 bars , 92 exp , Nationalist , 10/8 , 0 kill , 0 pp (U:015)

Air Defense
SdKfz 6/2 , AD1 , 1 bars , 181 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 250 pp (U:019)

Fighter
*  Me-109C/D , Jagd.2 , 2 bars , 170 exp , Nationalist , 8/8 , 7 kill , 0 pp (U:005)
*  Bf-109b , Jagd.1 , 2 bars , 196 exp , Nationalist , 8/8 , 5 kill , 0 pp (U:006)

Killed: AD 19 ,  AT  6 ,  ATY 20 ,  INF 75 ,  REC  5 ,  TK 16 ,  FTR  8 ,  TB  3 ,  Total: 152
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:   1

BV  4
V   0
TV  0
L   0
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

kowdar

Fajnie się czyta Twoje opisy.
Wydawałoby się, że ledwo, ledwo wykaraskałeś się z opresji,
a w statystykach, proszę jak pięknie - w czterech scenach - jedna jednostka zniszczona.
(to nie jest zarzut !!!!).

Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:   1
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl