Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód

Zaczęty przez kowdar, Wrzesień 19, 2010, 06:32:21 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

Ta, tylko znów nic nie mogę za mocno ulepszyć. Starczyło na czołgi i działo... Zresztą jutro w pracy może machnę turę, to podeślę.
ps. wiem, że nie zarzut. Po prostu ci, co mnie znają i widzieli jak gram- choćby w akademiku, wiedzą, ile czasem przeliczam, analizuję tury...A czasem pełen spontan. ;) Tę kampanię gram w pracy. ;) Zatem prędko i do przodu. ;)
ps2. na studiach robiliśmy zawody, kto szybciej przejdzie Blitzkrieg na 50% i bez strat. W Savannnah miałem wtedy po 1 Panterze i 3 Pz.IVG...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

kowdar

#31
Uznałem iż jest jakaś część racji po stronie Czaty i aby "zakopać topór wojenny"  :)
opublikowałem na stronie nową wersję 1.1 kampanii.
Wprowadzone zmiany:

1. Usunięcie błędu "zdrajca" przy graniu na PG2 (w Open Gen błąd się nie pojawiał)
2. Usunięcie błędu flag w ostatnim scenie
3. Wprowadzenie technicznych opisów przy starcie scena o limitach rozstawienia itp.
4. Zmianę limitu JC w poszczególnych scenach na kolejno: 1000, 1500, 2000, 3000, 4000, 5000, co powinno ułatwić grę.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

mara

Cytat: Gustlik w Wrzesień 30, 2010, 02:02:25 PM
CytatNie powinieneś się zbytnio tymi zagranicznymi opiniami przejmować. zapewne były robione przez bardzo dobrych graczy. Kampanie powinny być pisane dla graczy przeciętnych, w dodatku nieobeznanych w niuansach gry.

Takie też jest i moje zdanie - niechże nawet i grający pierwszy raz, ma satysfakcję z paru "Brylantów". Przynajmniej się wciągnie. Jak sam zauważyłeś, każdy znany scenariusz jest łatwy. Pamiętam, że wiosną zakręciłem się na punkcie "Guderians Gambit" do tego stopnia, że w końcu mogłem grać ją oglądając równocześnie film, bo wszystkie konieczne ruchy znałem już na pamięć:
- tu jest działo, tędy wjedzie czołg, tu pojawią się posiłki...

Dobrze jest mieć w kampanii ze dwa-trzy takie scenariusze, do których trzeba zrobić kilka podejść na BV, ale na pewno nie powinien to być pierwszy scenariusz...

Myślę że problem z poziomem trudności wynika w dużej mierze z powodu używania save w trakcie scenariusza. Jak ktoś co chwila robi save'a, to nie dziwne że ma same brylanty. Można opowiadać różne bajki ale matematyka jest nieubłagana. Skoro zaczynamy kampanię tymi samymi jednostkami i z niewielkim budżetem, ja ledwo wykręcam TV a kolega brylancik. Tu się kłania "warsztat" gry, czyli np. kilka przelotów lotnictwem żeby poznać rozmieszczenie wojsk wroga itd. Chociaż z drugiej strony w/w kolega powiedział mi tak: słuchaj nie zrobię save'a i powtórzę scenariusz, potem znowu go nie przejdę (załóżmy że trudny) znów powtarzam i tak do skutku czyli zwykle do momentu gdy znam już wszystko na pamięć czyli do momentu w którym "kończy" się gra a zaczyna męczarnia. Dochodzimy tu do problemu na etapie tworzenia kampanii: czy ma być hardcorowo, czy bardziej realnie (czasami realnie jest hardorowo - bitwa o linię dniepru). Co do twoje kampanii, jest naprawdę ok.

Gustlik

CytatChociaż z drugiej strony w/w kolega powiedział mi tak: słuchaj nie zrobię save'a i powtórzę scenariusz, potem znowu go nie przejdę (załóżmy że trudny) znów powtarzam i tak do skutku czyli zwykle do momentu gdy znam już wszystko na pamięć czyli do momentu w którym "kończy" się gra a zaczyna męczarnia

No więc ja zawsze podejrzewałem (i podejrzewam), że całe tak zwane "mistrzostwo" niektórych graczy - zwłaszcza z kręgów JP's Panzers - bierze się z odpowiedniej ilości save'ów. Jeśli teraz zastanowimy się nad podnoszonym przez wielu z nich "realizmem historycznym", to pierwszą zbrodnią przeciwko realizmowi, są właśnie owe save'y. Bo cóż z tego, że jednostki będą dokładnie odwzorowane, mapa super dokładna, a statystyki jednostek obliczone z największą precyzją, kiedy na rzeczywistym polu bitwy raczej nie ma możliwości powtarzania starć :D

Dlatego kampanie powinny być tak robione, żeby dać szansę na (przynajmniej) V bez wielokrotnego save'owania, a jak ktoś chce sobie utrudnić życie, to zawsze może zagrać na mniejszym prestiżu, albo założyć sobie określony skład armii. Można też robić kampanie, które są wyraźnie oznaczone jako "trudne", dla wymagających graczy, ale to nie powinna być norma.

Niestety środowisko OG/PG zaczyna się kisić we własnym sosie podrzucając sobie coraz więcej kampanii zrobionych według zasady: "teraz to ja wam pokażę".

To nie jest dobry sposób na przyciągnięcie nowych graczy. To jest właściwie antypromocja. Nowy gracz ma wrażenie, że trafił do jakiejś sekty, która posiadła jakieś tajemnicze umiejętności i zniechęca się.

Ale mnie już palce bolą od klepania wciąż tego samego.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

mara

właśnie skończyłem - generalnie spoko, można grać ze szkopskim sprzętem a dla lubiących hardcore można hiszpańskim mięsem armatnim.

kowdar

Na stronie jest aktualizacja kampanii - wersja 1.4

Mara - ustawił w kampanii fronty i podmienił jednostki - a więc DAK nie będzie już drażnił wrażliwych oczu.
Dziękuję  :)
Ja poprawiłem/zmieniłem:
- przetłumaczyłem briefingi
- dostosowałem transport do wag
- podmieniłem 8 hex 122 mm artylerię Rosjan na standardowe 122 mm M30
- trochę innych drobnych zmian w sprzęcie
- w plikach jest W01_flow

Chciałem jeszcze Hiszpanom dodać sztab o który czasami się upominacie ... ale efil nie przewiduje  ;D

W kontekście tej kampanii, to myślę jeszcze o jednym - czy nie zrobić ją tak,
aby Core to było tylko jednostki hiszpańskie czyli zablokować zakupy w niemieckim sklepie  :D
A Niemcy tylko jako jednostki AUX - być może bardziej rozbudowane.
Wówczas będzie jasne - hiszpańska kampania to gramy Hiszpanami, a nie po jednym scenie mamy kampanię niemiecką.

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Zsamot

No to będzie masakra, od razu podwyższaj pp. ;)  Inaczej nie ma szans na normalną rozgrywkę. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Zachęcony pozytywnymi zmianami w kampanii, postanowiłem powrócić do jej testowania.
Na początek zmieniłem bazową wartość jednostek hiszpańskich na 10. Udowodnię, że potrafię posługiwać się Suite  ;D.

Pierwsza uwaga, bardzo ogólna, dotycząca wszystkich konwersji Kowdara. Bardzo się cieszę, że zaczyna być wykorzystywany największy atut gustlikowego efila, w porównaniu do efili oryginalnych. Czyli to, że jest to efil 4000. W związku z tym, jest bardziej zróżnicowany i ma więcej możliwości.

Ten "niedziedz" w briefingu początkowym, to celowe?

Pierwsza Krew !
Scenariusz utrzymał lekką liniowość. Zbyt szybki szturm Novogrodu grupą północną skończy się, prawdopodobnie, ich zniszczeniem. Trzeba przepuścić wojska przeciwnika idące na własny VHeks, bo można tam ustawić dość skuteczną obronę i część sił zniszczyć.

Brylant w przedostatniej turze, ale dość szczęśliwie, bo mój heks był mocno zagrożony. Na szczęście, stać mnie było na artylerię czeską.
Niepotrzebnie, na początku, kupiłem 88 mm Flak 37. Ta jednostka podoba mi się coraz mniej.

Pomysł z zabraniem wsparcia niemieckich jednostek jest wart przemyślenia. Po to, by kampania nie stała się niemiecka. Ale tylko pod warunkiem ustawienia base Hiszpanom na 10, a może nawet 10/10 na początek. No i, można im dać niemiecki sztab.

Wielki plus za polski briefing. Zdarzają się, co prawda, drobne błędy gramatyczne, ale generalnie jest super. Tylko tego nie rozumiem: "ta krytyczna sytuacja jest w naszych rękach".

Utrzymać front !
(w trakcie gry)
Breifing jest jednoznaczny, komputer będzie atakował. Mając wcześniej próbkę jago natarcia, rezygnuję ze wszystkich DHeksów i skupiam obronę wokół SHeksów.
Kampania robi się niemiecka. To, co mogłem, wymieniłem na sprzęt niemiecki, a większości Hiszpanów w ogóle nie wystawiłem.

Pozdrawiam, Czata

mara

zmiana wartości bazowej jednostek zmieni grywalność na plus, można wtedy zrobić tak jak pisze kowdar (jestem jak najbardziej za). Ucierpi realizm (jednak nie można porównać siły szkopskiej dywizji do Hiszpanów). Na pewno kampania będzie sporo trudniejsza.

czata

Utrzymać front ! (Cd)
Miękkich celów nie ma co wystawiać, bo artyleria radziecka artyleria je rozniesie. Paradoksalnie, nie jest to trudny scenariusz, bo do zdobycia jest tylko jeden VHeks (i jeden do utrzymania). Jednak nie wiem, jak bym sobie poradził, grając samymi Hiszpanami.

Do bezwzględnego zabrania są DHeksy wokół małych flag. Sugerują możliwość ustawienia tam obrony, a ta zostanie rozjechana.

Jezioro Ilmień.
Bardzo dziwny scenariusz. Po dotychczasowych rąbankach, spodziewałem się czegoś podobnego. Tymczasem, jest to scenariusz dość dobrze stworzony dla tych słabych sił hiszpańskich: przeciwnika mało i nie ma wrogich SHeksów. Można się trochę z komputerem poprzechychać.
Siłami niemieckimi wygrywa się bardzo szybko.

Ponure wrażenie robią te działa przeciwlotnicze. Sugerują ogrom sił powietrznych przeciwnika. W rzeczywistości mają kanalizować ruch przeciwnika w kierunku VHeksów, zniechęcać go do zajmowania małych flag. A jednocześnie, nie da się ich wykorzystać do działań ofensywnych.

Pozdrawiam, Czata

czata

W scenariuszu "Rzeka Wołchow" chyba jest źle ustawiona data. Akcja dzieje się tam pół roku wcześniej, niż poprzedni scenariusz!

kowdar

Data poprawiona - na 1942.
"Niedźwiedź" też.
Zmieniłem tytuł na polski. Dałem 10/10 Hiszpanom na starcie.
Dodaałem jako Core niemiecki sztab.
Usunąłem DHex wokół flag zgodnie z sugestią,
a na flagach ustawiłem dodatkowo ufortyfikowane ckm'y
(takie małe wzmocnienie).

Wersja 1.5 jest na stronie.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

majerek

#42
Ja gram na sprzęcie Hiszpańskim na 150%prestiżu.
Pierwsza uwaga (wersja 1.5) moje jednostki maja po dwie belki (niemcy 3) ale zero małych punktów doświadczenia. A skutkiem tego jest to że po zdobyciu 100 doświadczenia nie dostają nowej belki. Chyba w całej kampanii tak jest.
Nie bo nie :)

majerek

Przeszedłem 3 scenariusze
Pierwsza Krew ! - Jak napisałem wcześniej gram tylko sprzętem hiszpańskim. Na początku było trudno, ale dzięki lotnictwu jakoś szło. Całkiem nieźle spisywał się T-26, na południu. Nawet ten T34 nie poszalał bo zaraz spotkał się z Junkersem. BV i w nagrodę P IIIJ.

Utrzymać front !  - Spodziewałem się rzezi a tu spokojnie czekałem na przeciwnika i wybijałem sukcesywnie, nawet za bardzo nie atakował bo bał się mojej artylerii, a swoją zostawił na tyłach i nie podprowadził. Na południu po 3 kolejkach sytuacja była opanowana, nawet się zagapiłem i zająłem ten VH zapominając że to jedyny VH ruskich i żeby nie skończyć za wcześnie wczytałem poprzednia turę.

Jezioro Ilmień - To taki trochę trening raczej, żadnego zagrożenia ze strony ruskich. Niestety liderów po 3 scenariuszach brak  >:(

I jeszcze uwaga odnośnie myśliwców hiszpańskich, Bf 109b jest droższy od Me 109 C/D a ma gorsze parametry, moim zdaniem to trochę niezgodne z duchem gry.
 

OpenGen 0.65e * (10 Feb 2011) *  Efile folder:E:\gry\OpenGEN\efile_gustlik\  * Efile version:GusOpen Ver:1.0
Campaign: W01 BŁĘKITNA DYWIZJA - KRUCJATA NA WSCHÓD v.1.5,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Pierwsza Krew ! , #0 , Brilliant Victory
2   Utrzymać front ! , #1 , Brilliant Victory
3   Jezioro Ilmień , #2 , Brilliant Victory

Current scenario: Rzeka Wołchow,  VH prestige is 420 ,  All map prestige is: 840
Total army value: 1728 , Current prestige is 1272
AI stance is Aggressive
if BV: +100, Krasny Bór , cap 4000, 13 turns prestige: 780
if V : +150, Krasny Bór , cap 4000, 14 turns prestige: 840
if TV: +150, Krasny Bór , cap 4000, 15 turns prestige: 900
Ls: Loss , turn prestige: 900

Infantry
*  Engineers , Truck , Div.Azul Engineers  , 2 bars , 211 exp , Nationalist , 10/10 , 5 kill , 0 pp (U:003)
*  Regular , Wagon , 1/262/250 , 2 bars , 146 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:007)
*  Regular , Wagon , 2/262/250 , 2 bars , 102 exp , Nationalist , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:008)
*  Regular , Wagon , 3/262/250 , 2 bars , 228 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:009)
*  Regular , Wagon , 1/263/250 , 2 bars , 175 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:010)
*  Regular , Wagon , 2/263/250 , 2 bars , 179 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:011)
*  Regular , Wagon , 3/263/250 , 2 bars , 107 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:012)
*  Regular , Wagon , 1/269/250 , 2 bars , 36 exp , Nationalist , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:013)
*  Regular , Wagon , 2/269/250 , 2 bars , 50 exp , Nationalist , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:014)
*  Cavalry ,  , 2 bars , 111 exp , Nationalist , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:015)
*  Engineers , Wagon , 3/269/250 , 2 bars , 179 exp , Nationalist , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:016)
*  Hauptquartier , Opel ,  , 2 bars , 234 exp , Germany , 12/2 , 0 kill , 0 pp (U:019)

Tank 
T-26B ,  , 1 bars , 188 exp , Nationalist , 10/10 , 9 kill , 132 pp (U:025)
*  Pz IIIJ ,  , 0 bars , 95 exp , Nationalist , 10/10 , 14 kill , 0 pp (U:026)

Recon
PSW 222 ,  , 1 bars , 101 exp , Nationalist , 10/10 , 0 kill , 132 pp (U:021)
PSW 222 ,  , 1 bars , 141 exp , Nationalist , 10/10 , 1 kill , 132 pp (U:023)

Anti-Tank
*  47mm ATG , Truck ,  , 2 bars , 88 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:001)
*  47mm ATG , Truck ,  , 2 bars , 5 exp , Nationalist , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:002)

FlaK
MG , Truck ,  , 1 bars , 161 exp , Nationalist , 10/10 , 1 kill , 180 pp (U:024)

Artillery
*  149mm , Truck , Division Azul 15.0cm , 2 bars , 89 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:004)
*  65mm , Truck ,  , 2 bars , 63 exp , Nationalist , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:017)
*  149mm , Truck ,  , 2 bars , 24 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:018)
149mm , Truck ,  , 0 bars , 33 exp , Nationalist , 10/10 , 3 kill , 312 pp (U:022)

Fighter
*  Me-109C/D ,  , 2 bars , 125 exp , Nationalist , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:005)
*  Bf-109b ,  , 2 bars , 151 exp , Nationalist , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:006)

Tactical Bomber
Ju-87A ,  , 1 bars , 159 exp , Nationalist , 10/10 , 1 kill , 420 pp (U:020)
Ju-87A ,  , 0 bars , 63 exp , Nationalist , 10/10 , 1 kill , 420 pp (U:027)

Killed: AD 10 ,  AT  2 ,  ATY 13 ,  INF 58 ,  REC  5 ,  TK  9 ,  FTR  7 ,  TB  4 ,  Total: 108
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   1

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Nie bo nie :)

Zsamot

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369