Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód

Zaczęty przez kowdar, Wrzesień 19, 2010, 06:32:21 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

kowdar

Kampania "Divizione Azul - Crusade in the East" - wersja k. 1.0

Są wątpliwości co do prawidłowości ustawień związanych z prestiżem dla tej kampanii.
Poniżej załączam obecne ustawienia - oczekuję Waszych propozycji co i jak zmienić.
Może jeszcze jakieś zmiany w ilościch tur ?

CAM file..............: w01_Hiszp.cam *  Crusade in the East
Start prestige........: 1000
------------------------------------------------------------
Scen #0                W01_camst10.scn *  First Blood!  (12 Oct 1941)
Start Player prestige.: 0
Max prestige cap......: 100
Available on Map......: 800       No-prestige hexes on map: 0
....................... BV......  V.......  TV......  LS......
Turn prestige.........: 0         0         0         0         
Result prestige.......: 100       100       100       0         
        Next scenario # 1         1         1         255       
------------------------------------------------------------
Scen #1                W01_camst11.scn *  Hold the Line!  (10 Nov 1941)
Start Player prestige.: 0
Max prestige cap......: 100
Available on Map......: 400       No-prestige hexes on map: 0
....................... BV......  V.......  TV......  LS......
Turn prestige.........: 640       680       720       760       
Result prestige.......: 100       100       100       0         
        Next scenario # 2         2         2         255       
------------------------------------------------------------
Scen #2                W01_camst12.scn *  Lake Ihmen  (10 Jan 1942)
Start Player prestige.: 0
Max prestige cap......: 100
Available on Map......: 480       No-prestige hexes on map: 0
....................... BV......  V.......  TV......  LS......
Turn prestige.........: 0         0         0         0         
Result prestige.......: 800       550       450       0         
        Next scenario # 3         3         3         255       
------------------------------------------------------------
Scen #3                W01_camst13.scn *  Volkhov river  (21 Jun 1941)
Start Player prestige.: 0
Max prestige cap......: 1000
Available on Map......: 840       No-prestige hexes on map: 0
....................... BV......  V.......  TV......  LS......
Turn prestige.........: 520       560       600       640       
Result prestige.......: 100       150       150       0         
        Next scenario # 4         4         4         255       
------------------------------------------------------------
Scen #4                W01_camst14.scn *  Krasny Bor  (10 Feb 1943)
Start Player prestige.: 0
Max prestige cap......: 1100
Available on Map......: 960       No-prestige hexes on map: 0
....................... BV......  V.......  TV......  LS......
Turn prestige.........: 880       1040      1180      1250     
Result prestige.......: 1900      1900      2300      0         
        Next scenario # 5         5         5         255       
------------------------------------------------------------
Scen #5                W01_camst15.scn *  Legion Azul  ( 6 Aug 1943)
Start Player prestige.: 0
Max prestige cap......: 1100
Available on Map......: 320       No-prestige hexes on map: 0
....................... BV......  V.......  TV......  LS......
Turn prestige.........: 700       750       800       850       
Result prestige.......: 1100      1001      1001      0         
        Next scenario # 254       254       254       255       
---------------------------------------------------------------------

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

czata

Bezwzględnie trzeba zmienić wartość JC, czyli Max prestige cap.
Przeciętny gracz wyda startowe 1000 pp na nowe jednostki. Z mapy ma do wzięcia 800 punktów.
Zakładam, że po ciężkich walkach poniesie straty i te 800 wyda na uzupełnienia. 440 zdobędzie za flagi w pierwszej linii, wyda je na uzupełnienia. 240 za flagi z drugiej linii, bo ostatnie 120 może już nie udać się wziąć. Oznacza to, że JC w pierwszym scenariuszu (Scen 0) powinno wynosić jakieś 1500.
Jeśli, w drugim scenariuszu (Scen 1) będzie miał armię wartą 1500, to JC powinno wynosić jakieś 2000. Do wzięcia jest 640 z tur i 400 z flag, pewnie połowa z tego pójdzie na uzupełnienia.
Analogicznie Scen 2 powinien mieć jakieś 2800, Scen 3 - 3500, Scen 4 - 4300, Scen 5 - 5500.
Oczywiście, to wszystko wtedy, gdy moja teza jest słuszna. Czyli, że pp za tury i flagi wliczają się do JC, a mam co do tego coraz większe wątpliwości  ???.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

Pisałem w tej sprawie do Luisa. Odpisał, że OpenGen ma takie same zasady dla JC jak PG2.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

kowdar

Sprawdziłem konkretnie w tej kampanii, w pierwszym scenariuszu.
Pomimo JC=100 i nie dokonaniu żadnych zakupów (a więc ze stanem konta 1000),
po zajęciu VH lub miasta (flagi) dostaję pkt., a więc
opinia o działaniu JC w trakcie scenariusza jest raczej błędna.

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

czata

W taki razie albo gra, albo kampania zachowuje się niestabilnie. Bo mnie raz wypłaca prestiż, a raz nie.

Pozdrawiam, Czata

kowdar

Sądzę, że wszystko da się jakoś wyjaśnić.

Może mógłbyś "złapać" taki błąd, czyli przesłać mi save'a przed zajęciem takiego hexa, który powinien, a nie daje pkt.
z informacją który to hex. Wówczas coś będzie można sprawdzić i może poprawić.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

czata

Save`a spróbuję zrobić.
Ale to nie jest tak, że któryś konkretny heks nie daje. Albo dają wszystkie, albo żaden. Nie wiem, od czego to zależy.

Pozdrawiam, Czata

kowdar

#7
No więc, aby ocenić ustawienia prestiżu w kampanii, zacząłem ją grać i uważam iż przynajmniej na początku,
nie jest tak źle. Ponadto WSZYSTKIE hexy bez żadnego problemu "dawały" mi pkt.

Uzyskałem BV 5 tur przed końcem (mogło być 6, ale zdobywałem SH na płn. - wsch.).
W trakcie byłem, zmuszony zakupić za 48 pkt. piechotę, bo mi zwiad Rosjan objawił się przy moich VH.
Na koniec za zdobyte hexy (nie zdobyłem tylko dwóch flag [płd - wsch] uzyskałem łącznie 600 pkt. co nie jest
złą wartością i wg mnie wystarcza do dalszej gry, chociaż można to będzie ocenić po drugim scenie, który niestety,
ale przerwałem, bo podszedłem do sprawy dość optymistycznie [szybki wypad z pkt. rozstawienia na oddalone o kilka pól VH Rosjan - ale oni mnie rozstrzelali  :(   ] - tak więc, do drugiego etapu będę podchodził jeszcze raz.

Tak więc wydaje mi się, że ustawienia nie są najgorsze. Ew. zmiany po dalszych testach.

Co do dziwnego zachowania się gry. Mam poradę, ale raczej dla obeznanych z Windowsami.
Otóż, dwa dni temu, mój OpenGen także dziwnie mi zaczął się zachowywać (zapewne przez przypadek coś włączyłem).
Po pierwszej mojej turze, przy ruchach AI na mapie zaczęły się pojawiać żółte flagi (nie wiem co oznaczające) i pozostawały już na stałe, także w moich turach. Żadną opcją nie mogłem tego wyłączyć.
Rozwiązaniem było usuniecie w rejestrze wszystkich ustawień gry - przy pierwszym uruchomieniu, gra odtwarza ustawienia domyślne w rejestrze - powoduje to oczywiście konieczność ponownego ustawienia sobie rozdzielczości i innych ustawień, ale to jest 5 minut - a gra ma dobre, domyślne ustawienia.

Dla nie obawiających się usuwania kluczy rejestru, należy usunąć cały wpis:

HKEY_CURRENT_USERS\Software\LGV_Tools\OpenPG2
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

kowdar

Jestem po przetestowaniu całej kampanii i jednak skłaniam się do tego aby nie poprawiać
zasad ustalonych przez autora w zakresie prestiżu i JC.
W żadnym ze scenie nie miałame żadnego problemu z uzyskiwaniem pkt. za zdobyte hexy,
a ilość zdobywanych pkt. jest wg mnie wystarczająca aby wygrać dość swobodnie kampanię.

Moje wyniki:

OpenGen 0.60 * (25 Sep 2010) *  Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\  * Efile version:GusOpen Ver:0.7
Campaign: Crusade in the East,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   First Blood! , #0 , Brilliant Victory , score:50
2   Hold the Line! , #1 , Brilliant Victory , score:59
3   Lake Ihmen , #2 , Brilliant Victory , score:55
4   Volkhov river , #3 , Brilliant Victory , score:43
5   Krasny Bor , #4 , Victory , score:18
6   Legion Azul , #5 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 272  *  Average: 45


Średnio na scen 45 pkt. score to chyba nie najgorzej  :)

W każdym scenariuszu, BV kilka tur przed limitem (więc nawet można by pomyśleć o zmniejszeniu ilości tur).
W scenie "Krasny Bor" tylko Victory, bo w tym scenie trzeba zniszczyć wszystkie jednostki przeciwnika (brak VH),
i trochę musiałem się pomęczyć aby zniszczyć lotnictwo (nawet za zdobyte pkt. musiałem zakupić dwa FW-190).
I jak został mi w ostatniej turze BV 3-pkt. myśliwiec do zniszczenia, to zaczął padać deszcz :'(
I stąd "tylko" Victory.

Tak więc poprawię ew. ustalenia prestiżu tylko jeżeli będzie więcej głosów o brakujących pkt.

PS.
Natomiast jest błąd w ostatnim scenie, który poprawię - dwie flagi (miasteczko i lotnisko na wschodzie mapy),
mają rosyjskie flagi, ale brak "właściciela"  - więc ich zajęcie nie zmienia flagi i nie daje pkt. (i oczywiście na tym lotnisku,
nie można uzupełnić lotnictwa).

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

czata

#9
Czytając takie posty, poważnie zastanawiam się nad zakończeniem kariery testera kampanii. Skupię się jedynie na testowaniu samej gry plus praca nad uzupełnianiem nazw (jednostek i miejscowości) w kampanii.
Dla mnie First Blood!, to zabawa w kotka i myszkę. I to komputer jest kotkiem. Ma do dyspozycji trzy recony plus cztery kawalerie. Człowiek raptem jedną kawalerię i to dość daleko od głównego frontu. W związku z tym, przeciwnik dość swobodnie przerzuca swoje siły szybkie na zagrożone kierunki.
W ogóle, taki wynik (6 tur przed końcem), to dla mnie egzotyka. Człowiek ma do dyspozycji 11 jednostek piechoty (w tym jedna kawaleria), 2 pepance, 3 artylerie, 3 myśliwce (jeden niemiecki) i jeden niemiecki bombowiec. Razem 21 jednostek, w trzech niezależnych zgrupowaniach. Aha, base tych jednostek wynosi 8.
Komputer ma 15 jednostek piechoty (w tym cztery kawalerie), 2 czołgi, 3 recony, 2 ckmy, 5 artylerii, 3 AD, 4 myśliwce i bombowca. Razem 35. Base 10.
Nawet po zakupie 3-4 jednostek niemieckich gra się bardzo trudno, a co dopiero po zakupie ledwie jednej piechoty za 48 pp.

Udało mi się w końcu wygrać BV.
Na początku cofnąłem środkową i dolną grupę za rzekę, a górna poszła szybkim marszem na VH, po czym zatrzymała się w takiej odległości od miasta, żeby być poza zasięgiem rozpoznania. Kiedy do mojego VH dotarły radzieckie czołgi, dolna i górna grupa ruszyły do natarcia.
Celem takiej taktyki jest to, aby środkowa grupa, liczna, ale powolna, przyjęła jak największe siły przeciwnika. Jednak, żeby tak grać, trzeba nieco ten scenariusz znać!

Hold the Line!

Ponieważ już trochę wiedziałem, o co chodzi, wystawiłem tylko część jednostek w VH. Reszta w rezerwie. Broniłem się dzielnie, choć komputer cisnął straszliwie, a jego haubice 120 mm zdawały się nie kończyć.
Inna sprawa, że kampania przestała być hiszpańska ...

Lake Ilmen.

Tylko pięć punktów rozstawienia. Mimo to, wygrywam w trzeciej turze.
Po raz trzeci dostaję ten sam prototyp.

Pozdrawiam, Czata

Zsamot

Czata, nie pękaj. Gratulacje- 300 razy już tu klepałeś, A ja przymierzę się w pracy do tej kampanii.
W domu cały czas walczę/ nomen omen ta pierwszą. :)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

#11
Jak rzekłem, tak uczyniłem- pierwszy scen, po falstartach, zrobiony na brylant. sporo nakupiłem, ale nie znając przeciwnika, musiałem jakoś się asekurować.
Me pierwsze propozycje na zakupy: T-34 (nizej nie ma sensu, przeciwnik bynajmniej T-26 nie dysponuje...), 2 x recon (również najlepszy), no i plotka- 2 zasięg- moja 98 punktów zdobyła...)
Szczerze mówiąc- ciekawy scenariusz, tylko nie rozumiem, dlaczego heks (5,14), który jest miastem, gdy -PODSTĘPNIE- został zajęty przez jakąś piechotę,  to nie musiał być odzyskany, bo zająłem VH na dole i już mi skasowało resztę walk, wieszcząc brylant. Przecież wtedy nie był on w moich rękach...
Kwestia belek- oddziały maja po dwie belki,a doświadczenia po 50...
Zarzut/ acz niekoniecznie. Prędko pozbędę się hiszpańskiego uzbrojenia. nic właściwie nie kupię od macierzystego kraju, wybieram tylko niemiecki...
Nagroda: trójeczka J. Zatem super. Nie wyobrażam sobie tego grać na hiszpańskim sprzęcie. Taktyk i to tylko. Limit tur- ok, ja też z 6 wcześniej- gdyby nie me nachalne proszenie się o doświadczenie dla mych sił. ;) No i kasę.  ;D
OpenGen 0.60 * (27 Sep 2010) *  Efile folder:e:\Moje dokumenty\Tomasz\Dokumenty\OG\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8
Campaign: Crusade in the East,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   First Blood! , #0 , Brilliant Victory

Current scenario: Hold the Line! , VH prestige is 80 ,  All hex prestige is: 400
Total army value: 1476 , Current prestige is 284
Prestige available on map yet is 400 pp ( 80 pp in VH to capture)
if BV: +100, Lake Ihmen , cap 100, 18 turn prestige: 720
if V : +100, Lake Ihmen , cap 100, 18 turn prestige: 720
if TV: +100, Lake Ihmen , cap 100, 18 turn prestige: 720
Ls: Loss , turn prestige: 720

Infantry
*  Engineers , Truck , Div.Azul Engineers  , 2 bars , 68 exp , Nationalist , 8/8 , 3 kill , 0 pp (U:003)
*  Regular , Wagon , 1/262/250 , 2 bars , 40 exp , Nationalist , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:007)
*  Regular , Wagon , 2/262/250 , 2 bars , 34 exp , Nationalist , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:008)
*  Regular , Wagon , 3/262/250 , 2 bars , 23 exp , Nationalist , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:009)
*  Regular , Wagon , 1/263/250 , 2 bars , 61 exp , Nationalist , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:010)
*  Regular , Wagon , 2/263/250 , 2 bars , 53 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:011)
*  Regular , Wagon , 3/263/250 , 2 bars , 42 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:012)
*  Regular , Wagon , 1/269/250 , 2 bars , 25 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:013)
*  Regular , Wagon , 2/269/250 , 2 bars , 2 exp , Nationalist , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:014)
*  Cavalry ,  , 2 bars , 31 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:015)
Wehr. Infanterie 38 ,  , 0 bars , 21 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 84 pp (U:017)
*  Regular , Wagon , 3/269/250 , 2 bars , 6 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:019)

Tank 
Pz IVD ,  , 0 bars , 16 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 240 pp (U:016)
PzKpfw 747(r) ,  , 1 bars , 105 exp , Germany , 10/10 , 8 kill , 288 pp (U:022)
*  Pz IIIJ ,  , 0 bars , 0 exp , Nationalist , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:026)

Recon
PSW 232 ,  , 1 bars , 111 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 240 pp (U:023)
PSW 232 ,  , 0 bars , 51 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 240 pp (U:024)

Anti-Tank
*  3.7cm PaK36 , Wagon ,  , 2 bars , 7 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:001)
*  47mm ATG , Wagon ,  , 2 bars , 20 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:002)

Artillery
*  149mm , Truck , Division Azul 15.0cm , 2 bars , 31 exp , Nationalist , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:004)
*  75mm , Wagon ,  , 2 bars , 13 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:020)
*  75mm , Wagon ,  , 2 bars , 15 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:021)

Air Defense
37mm FlaK , Pferde ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 156 pp (U:018)
SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 98 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 228 pp (U:025)

Fighter
*  Me-109C/D ,  , 2 bars , 39 exp , Nationalist , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:005)
*  Bf-109b ,  , 2 bars , 53 exp , Nationalist , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:006)

Killed: AD  5 ,  AT  0 ,  ATY  5 ,  INF 15 ,  REC  3 ,  TK  2 ,  FTR  3 ,  TB  1 ,  Total:  34
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  1
V   0
TV  0
L   0
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatCzytając takie posty, poważnie zastanawiam się nad zakończeniem kariery testera kampanii.

Odwagi - ja czasami zastanawiałem się już nad zakończeniem kariery budowniczego kampanii. Zwłaszcza po tym jak "Znak Orła" poddany został testom międzynarodowym i został totalnie zjechany, że "za łatwy", a ja się w nim ledwo wyrabiam grając na 150% :). Doszedłem więc do wniosku, że najlepsza będzie taka kampania, której sam nie będę w stanie skończyć. Tylko jak w takim razie ją mam testować?  ;D
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

kowdar

Cytat: zsamot w Wrzesień 28, 2010, 02:09:16 PM
... tylko nie rozumiem, dlaczego heks (5,14), który jest miastem, gdy -PODSTĘPNIE- został zajęty przez jakąś piechotę,  to nie musiał być odzyskany, bo zająłem VH na dole i już mi skasowało resztę walk, wieszcząc brylant. Przecież wtedy nie był on w moich rękach...

Mam nadzieję, że się nie mylę, ale moja wiedza jest następująca:
Niestety, ale gra nie pokazuje takich szczegółów (a byłoby fajnie), a wszystkich niuansów nie idzie opisać w briefingach.
VH mogą być hexsami zwycięstwa tylko dla jednej ze stron lub dla obu. W tym przypadku (4,14) jest tylko VH dla Rosjan.
Wadą gry jest to, że w żaden sposób obwódka flagi się nie różni (jest złota, ew. złoto zielona). A sądzę, że mogłaby się różnić.
A jak jest z wygraną.
Gracz aby wygrać potrzebuje zająć VH będące dla niego hexsami zwycięstwa.
Czy musi utrzymać swoje ?
To zależy od ustawienia, jeżeli jego hexy są pkt. zwycięstwa tylko dla przeciwnika - musi utrzymać co najmniej jeden swój
(bo inaczej przegra - AI zajmie wszystkie swoje hexy zwycięstwa). Natomiast jeżeli jego VH jest hexem zwycięstwa dla obu stron - to tracąc taki hex trzeba go odzyskać - nie spełniliśmy warunku posiadania zdobytych wszystkich wskazanych na mapie hexów zwycięstwa dla gracza.
I niestety, ale z mapy i oznaczeń tego nie wywnioskujemy i zawsze była to dla mnie "zgaduj-zgadula" bez zaglądania Suite w scenariusz.

Cytat: zsamot w Wrzesień 28, 2010, 02:09:16 PM
OpenGen 0.60 * (27 Sep 2010) *  Efile folder:e:\Moje dokumenty\Tomasz\Dokumenty\OG\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8
Campaign: Crusade in the East,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   First Blood! , #0 , Brilliant Victory

Zsamot,
włącz w OPenGen podawanie pkt. score w AAR (Settings, A.A. Report i zaznaczyć opcję Include Game Score.

Bez względu jak te pkt. są wyliczane, pokazują lepiej lub gorzej "poziom" wygrania scena/kampanii.
O ile jest to aktualne, to score jest wyliczany następująco (plik excela):

http://luis-guzman.com/OpenPG2/GameScore.xls

a tutaj trochę o tym na forum JP:

http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?t=45606
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Zsamot

No drugi scen za mną- bardzo ciekawy... Trudny. stać mnie było tylko na unowocześnienie dział- jednego do czeskiej 15-stki, drugie to 10,5 z zasięgiem 4heksy... do tego wyprzedałem zakupione doraźnie piechotę i plotkę 37mm.  Scen rozegrałem 3- krotnie. na początku łudziłem się, że dam radę kontratakować. Niestety artyleria jest zabójcza... Dopiero opcja : 1 przy VH mała kontra by recona zdjąć i odwrót pod osłonę działa i myśliwców, centrum- uprzedzający atak na działo i upór przy odpieraniu ataków... było ostro i ciężko... brak mi dział dalekiego zasięgu... Nagroda-ppanc 7,5mm. dobre i to.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369