Test - Blitzkrieg made by Rozprza

Zaczęty przez Zsamot, Październik 06, 2010, 07:47:30 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

czata

Jeszcze uwaga do Grecji. Trzeba się pilnować, żeby po zdobyciu jednego VHeksa, nie stracić go. Utrata jedynego VHeksa spowoduje porażkę całego scenariusza.

A może wykorzystać tory i dać Niemcom panzerzuga?

Kishinev.
Przeciwnik jest agresywny. To miło z jego strony.

Kawaleria radziecka położona na zachód od rzeki Cogilnic nawet się starała, ale przy tej ilości niemiecko-rumuńskiej artylerii nie miała większych szans.
Ci położeni po drugiej stronie rzeki nie byli zbyt nachalni.

Zacząłem grać Novgorod. Naprawdę tak było? Przecież te wojska są od siebie za blisko!
Chyba wszystkie punkty rozstawienia są w zasięgu artylerii komputera.
Można próbować rozstawiać wokół SHeksów, ale wtedy łatwo stracić miejscowość Staraya Russa, czyli jedyny własny VHeks. Może dołożyć jeszcze jeden VHeks w głębi mapy?

Pozdrawiam, Czata

czata

Novgorod.
Zdecydowałem się na wariant pośredni, nie wykorzystując wszystkich punktów rozstawienia.
Scenariusz zbliżony raczej do atmosfery I wojny światowej, czyli żmudne wyrąbywanie drogi za pomocą nawał artyleryjskich.
Paradoksalnie, pomogła mi zła pogoda. Dwa moje samoloty mogą ignorować pogodę i bezkarnie ostrzeliwały pelotkę wroga. Pozostałe samoloty wisiały na jednostkami wroga dezorganizując jego uzupełnianie, obniżając morale i kierując ogniem ciężkiej artylerii.
Zwycięstwo w ostatniej turze.

Moim zdaniem jest za trudno na początku. Trzeba albo odsunąć wojska od siebie, albo dodać VHeks. Potem nie jest łatwiej, ale nie grozi porażka w pierwszej lub drugiej turze.

Volokolamsk.
Do przemyślenia są punkty rozstawienia. Po co rozstawiać na tych punktach, skoro można korzystniej rozstawić wokół SHeksa.

Komputer jest bardzo bogaty (za turę ma 150 punktów) i ma aż 4 SHeksy. Wygląda, że to zamierzone.

W takich siłowych scenariuszach bezcenne są jednostki aux. Można nimi szturmować miasta, wystawiać na ostrzał artylerii i wykorzystywać do wielu innych zadań.

Ciekawostka. Jedna jednostka aux (8.8 FlaK36/40 ATG) nie ma paliwa. Przy próbie ruchu pojawia się informacja, że poruszenie jednostki spowoduje utratę środka transportu.

Pozdrawiam, Czata

Zsamot

#137
Ustaw w Novogrodzie daleko na północy 2 najlepsze działa z pelotką i recon. Zdziałają cuda. w VH ustaw czołg i obstaw z tyłu pelotka, działami. Teraz nie ma szans na problemy.

Też bym nieco zmodyfikował SH- dał na sam dół. Poza tym mocno wzmocnił Rosjan.
Jak poprawi Rozprza Kiszyniów, to ruszam do boju.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

Masz nową wersję na e-mailu. Nie miałem czasu wiele zmienić, ale coś tam podłubałem... kosmetyka  ;D
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Rozprza

Cytat: czata w Luty 10, 2011, 01:03:05 PM
Novgorod.
Zdecydowałem się na wariant pośredni, nie wykorzystując wszystkich punktów rozstawienia.
Scenariusz zbliżony raczej do atmosfery I wojny światowej, czyli żmudne wyrąbywanie drogi za pomocą nawał artyleryjskich.

Moim zdaniem jest za trudno na początku. Trzeba albo odsunąć wojska od siebie, albo dodać VHeks. Potem nie jest łatwiej, ale nie grozi porażka w pierwszej lub drugiej turze.

Volokolamsk.
Do przemyślenia są punkty rozstawienia. Po co rozstawiać na tych punktach, skoro można korzystniej rozstawić wokół SHeksa.

Komputer jest bardzo bogaty (za turę ma 150 punktów) i ma aż 4 SHeksy. Wygląda, że to zamierzone.

Ciekawostka. Jedna jednostka aux (8.8 FlaK36/40 ATG) nie ma paliwa. Przy próbie ruchu pojawia się informacja, że poruszenie jednostki spowoduje utratę środka transportu.

Pozdrawiam, Czata
Novgorod: też jest dla mnie toporny, ale można obronić Vheks (teraz dodałem kilka punktów rozstawienia w okolicy i można sobie ładną obronę ustawić).
Co do punktów prestiżu dla komputera, może przegiąłem, ale można zmienić  ;D
8.8 może już śmigać (jak robiłem zmiany wszystkich 88, to mogłem coś sp..., więc bądźcie czujni).
Jutro lub w niedzielę sam zagram kampanię. Nie grałem od... :huh? nie pamiętam kiedy.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

CrissRS

Rozprza zastanawiałeś się nad przebiegiem kampanii? Może by tak po Afryce północnej iść na południe kontynentu?


Rozprza

Cytat: CrissRS w Luty 11, 2011, 07:43:22 PM
Rozprza zastanawiałeś się nad przebiegiem kampanii? Może by tak po Afryce północnej iść na południe kontynentu?


Ja się zastanawiam nad kilkoma zmianami (między innymi i nad tym). Ze względu na obowiązki rodzinne, nie mam czasu (nawet jak dłubię w Suite, czy piszę na forum, to jestem zajęty czym innym jednocześnie, więc wybaczcie mi błędy  ;D). Proponowana ścieżka trochę komplikuje liniowość kampanii, już jest rozbieżność Afryka- Grecja, jeśli jednocześnie będziemy mieć 3 fronty, to trzeba zdecydować czy gramy np 3 sceny we Francji, 3 na wschodzie i 3 we Włoszech (lub coś w Jugosławii), czy może bitwy (ważne) w kolejności historycznej (ja jestem za tą opcją, ale takie skakanie może dziwnie wyglądać). Z biegiem czasu będę podmieniał scenariusze (na początek Kreta zamiast Malty) i na pewno inne zakończenie (ten atak na USA jest dla mnie trudny do zaakceptowania).
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Rozprza

Słowo się rzekło- kobyłka u płotu.
Panowie, na e-mailu macie kampanię z Kretą zamiast Malty. Jeśli ktoś zapisał przed Maltą to proszę o test.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

czata

Cytat: Zsamot w Luty 10, 2011, 01:53:15 PM
Ustaw w Novogrodzie daleko na północy 2 najlepsze działa z pelotką i recon. Zdziałają cuda. w VH ustaw czołg i obstaw z tyłu pelotka, działami. Teraz nie ma szans na problemy.

Wszystko ładnie pięknie, ale Twoje wnioski wynikają ze znajomości tego scenariusza. Powinniśmy jednak tworzyć takie scenariusze, żeby nie trzeba było zaczynać ich kilka razy, żeby je wygrać.

@Rozprza.
Uwaga, która wynikła w dyskusji w innym temacie. Powinieneś zablokować jednostki z frontu afrykańskiego tak, żeby nie były dostępne w ZSRR.

Pozdrawiam, Czata

Zsamot

Zawsze tak robię- czytam mapę...  ??? Nie asekurujesz swych sił???
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

Zablokowałem DAC.
Na e-mailu macie poprawioną wersję. Nareszcie sobie zagram...
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

czata

Cytat: Zsamot w Luty 13, 2011, 12:50:19 AM
Zawsze tak robię- czytam mapę...  ??? Nie asekurujesz swych sił???
Staram się czytać mapę i asekurować siły.

Cytat: Zsamot w Luty 10, 2011, 01:53:15 PM
Ustaw w Novogrodzie daleko na północy 2 najlepsze działa z pelotką i recon. Zdziałają cuda.
Dlaczego akurat na dalekiej północy? Stamtąd pewnie bym sięgał te dwie ciężkie artylerie radzieckie.
Ja akurat postawiłem na południu od miasta.

Cytat: Zsamot w Luty 10, 2011, 01:53:15 PM
w VH ustaw czołg i obstaw z tyłu pelotka, działami. Teraz nie ma szans na problemy.
W moim przypadku ustawienie miękkich celów w zasięgu wrogiej artylerii skończyłoby się standartowo. Po pierwszej turze już ich bym nie miał.

Pozdrawiam, Czata

Zsamot

Pelotkę zasięg 3, działa dalej- nie widzi ich komputer.
Dlaczego na północy? Bo tamte miejsca mi na nic lepszego nie pasują.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

Novgorod zmieniłem  ;D odrobinę. W oryginale też tak było... Teraz jest więcej DHeksów wokół VHeksu i jak pisał Zsamot: można ustawić obronę.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

czata

Cytat: Zsamot w Luty 13, 2011, 02:15:35 PM
Pelotkę zasięg 3, działa dalej- nie widzi ich komputer.
Dlaczego na północy? Bo tamte miejsca mi na nic lepszego nie pasują.

Widocznie ja nie umiem czytać mapy.
Dawałem najlepszą artylerię na południe od miasta, bo stamtąd ma kontrolę nad wszystkimi drogami podejścia do miasta, a sama będąc blisko drogi była łatwiejsza do przegrupowania.
Faktycznie, mając Leopolda 80 mogłem go dać na północ od miasta, bo i tak ma tylko jedno pole ruchu niezależnie od terenu.
W samym mieście stawiałem czołgi, bo to cele twarde. Pelotka strzelająca na trzy pola jest celem miękkim i nie jest już tak skuteczna, jak kiedyś. Nie strzela ponad głowami wojsk własnych i na jej ogień najpierw odpowiada artyleria przeciwnika.
Wolałem postawić pelotkę o większym zasięgu dalej od miasta.

Zaczynam kampanię od nowa, ponieważ nie mam zapisów pośrednich, a weszło już dużo zmian.

Pozdrawiam, Czata