Open General dla początkujących

Zaczęty przez kowdar, Luty 13, 2011, 06:00:23 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rozprza

Cytat: Gustlik w Luty 02, 2012, 10:01:05 PM
CytatJa bym jednak zostawił tak jak jest. Są takie sceny/kampanie, w których walka opiera się o element zaskoczenia (np. kampania volkssturm). Taki handicap wypaczał by całkowicie grę.

Znów nadinterpretacja...
Czemu większość propozycji jest od razu brana jako pewnik / obowiązek / reguła?
Kto powiedział, że to ma być NA PEWNO I W KAŻDYM SCENARIUSZU?

Volkssturm raczej nie miał własnej komórki wywiadu a już na pewno zwiadu lotniczego - to chyba oczywiste.
To może być dobry pomysł. Właściwie można przed każdym scenem podać jakieś informacje, nawet szczątkowe. Typu, że w mieście X stacjonuje 30 pp z 100 DP, lub na drodze do Y zauważono kolumnę czołgów. Nawet informacja, że wczoraj przez miasto Z przejechały działa plot, może być przydatna, ale nie jest zbyt precyzyjna. Takie informacje nie wprowadzają w błąd, ale dają odrobinę wskazówek, jak rozstawić swoje jednostki.
Inna ważna sprawa, to taka, że briefing będzie ważnym elementem całej rozgrywki.

PS Co do zasad grania kampanii: ja mam taką, że nie przyjmuję prototypów częściej, niż co 5 tur. Poza kampanią "Znak Orła", nie znam żadnej rankingowej i gram z marszu, na żywioł.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Zsamot

1. zróżnicowany zwiad- rewelacyjny pomysł,
2. dobry, z polotem briefing- tak, ten zamysł też mnie zachwyca. Jeżeli jeszcze będzie ciekawa fabuła...

Ja przyjmuję każdy prototyp, bo niby czemu nie, pomijam, że z mym szczęściem tam, gdzie inni otrzymują Level Bomber- za ok 1400pp, ja dostaję recona za 180pp...  >:(
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

derwiszx

1. Zróznicowany zwiad  to super pomysł. Nikt nie oczekuje, że zwiad ma ułatwić rozgrywkę, raczej ma ją urealnić i przez to również  uatrakcyjnić, od twórcy scenarusza zalezy jakie informacje poda i czy poda w ogóle jakieś info.
Jeśli scenariusz bazuje na jakiejś bitwie historycznej to twórca może np podać informacje jakie były znane dowódcom w realiach tamtej bitwy.  Pod rozwagę daję również inny pomysł. Może być tak ze informacje wywiadowcze jakie dostawałby gracz w prezencie dotyczyłyby jedynie terenów przyfrontowych a to co dzieje się dalekich tyłach przeciwnika może byc okryte mgłą tajemnicy czyli prawie jak w realnej bitwie :).  Twórca ma tu duże pole do popisu.

2. Jeśli chodzi o prototypy to na tę chwilę przyjąłem zasadę, że biorę wszystko co ześle los, wykluczam pomaganie szczęsciu poprzez reload w celu uzyskania satysfakcjonującego prototypu.
Gratia gratiam parti

czata

Idealnym rozwiązaniem byłoby, gdy informacje typu "w mieście X stacjonuje 30 pp z 100 DP, lub na drodze do Y zauważono kolumnę czołgów" pojawiały się nie w briefingach, ale w informacjach turowych (po to te infomacje zostały wprowadzone do gry).
Tyle, ze to wymagałoby olbrzymiej roboty testerów i wydłużyłoby czas pracy nad kampanią. Tym bardziej, że komputer potrafi zachowywać się nieobliczalnie.

Adamie!
Nie wiedziałem, że można nie przyjąć prototypu.

Rozprza

#124
Dlatego, że Open jest nieprzewidywalny, to informacja może być tylko przed rozpoczęciem gry, o przybliżonych lokalizacjach jednostek określonych niejednoznacznie. W informacjach między turami można zasygnalizować np pojawienie się posiłków przeciwnika itp.

Cytat: czata w Luty 03, 2012, 09:32:28 AM

Adamie!
Nie wiedziałem, że można nie przyjąć prototypu.

Roload:no
Nie biorę też zbyt drogich, żeby nie psuć sobie zabawy;D
Co to za zabawa, jak 2 razy z rzędu dostajesz porządny bombowiec (albo VK 3001, który właśnie niedawno dostałem)? Zostaje Ci prestiżu na zakupy, na które nie powinno Cię stać. Poza tym, to "rozwala" mozolnie tworzony przez autora bilans prestiżu, a może nawet zniechęcić do grania kampanii. Właśnie jestem w trakcie kampanii na 50% , gdzie w 11 i 12 scenie nic nie kupiłem (po co mi 10 czeskich artylerii :laff), prestiżu mam 3000 i żadnych problemów na polu walki. Jak bym jeszcze dostał VK 3001, to mógłbym sobie darować dalszą grę.
To jest kwestia tego, co kogo bardziej bawi. Można grać jednym ciągiem kampanię (robiłem tak w Blitzu), albo "modyfikować" założenia gry, z którymi nie do końca się zgadzam. Nie lubię też liderów, ale tu nie"kombinuję", bo mi się nie chce.  ;)
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Zsamot

Ale ten VK3001 nie jest super sprzętem, drogim, ale powolnym, miałem sceny, że nawet nie strzelił ani razu... A poza tym mając prestiż, można kupić zbytkowe sprawy.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

derwiszx

#126
Jestem nowicjuszem ale zdarzylo mi sie mieć VK 3001  podczas rozgrywania tutoriala, na tę chwile jestem zdania ze to bardzo przydatny sprzęcik zwłaszcza w pierwszej fazie scenariusza dobrze służy przy przełamywaniu linii przeciwnika, doskonały jest też do rozwalania bunkrów a jak się zdobędzie odpowiedniego lidera to wymiata, powolne poruszanie rzeczywiscie ogranicza jego zastosowanie w blitzkriegach ale nie  każdy scenariusz zmusza do gnania na leb na szyję :).

Mam pytanie z innej beczki.

Czy mógłby mi ktoś objaśnić  poniższy zapis:
if BV: +450, Bialystok , cap 3800, 16 turns prestige: 160

Domyślam się, że należy to mniej więcej rozumieć tak:

IF BV  => nagroda +450 PP i przejście do następnego scenariusza pt: "Białystok" , CAP 3800, limit na osiagnięcie BV 16 tur
i włśnie nie wiem co oznacza ostatnia informacja w linii czyli: "prestige: 160" a konkretnie czego dotyczą te 160 punktów prestiżu?

Gratia gratiam parti

Gustlik

To jest prestiż jaki można zdobyć w ciągu tych 16 kolejek scenariusza. Ale tylko prestiż "kolejkowy", bez kasy możliwej do zdobycia z flag.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

#128
"prestiz kolejkowy" czyli prestiż za kazdą rozegrana kolejkę? czyli np 16 kolejek to 16*160 punktów czy moze raczej 16*10 pkt?
Gratia gratiam parti

czata

Raczej to drugie.
Ale może być też tak, że np. w pierwszej turze 100, w dziesiątej 30 i szesnastej 30.

Funkykovl

Kiedys - jeszcze w PG2 - chcac urozmaicic sobie gre kampanijna (nie bylo nowych opracowan, orginalne kampanie znalem juz na pamiec, a jednak nadal chcialem w nie grac) ustalilem sobie zasade aby nie dokupywac nowych jednostek.
Zdalem sie tylko na bonusy i modernizowalem. Do tego oczywiscie na bardzo niskim prestizu..
Zreszta do taj pory mam tendencje do grania na 50%

Zsamot

To ja robiłem sobie limity, np. tylko jedna jednostka Panter, same czwóreczki, ew. trójeczki N.  Podobnie z działami, lotnictwo też mieszane, a pelotki wszelkie. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

vasco

Co oznacza [S:0 H:0] we wlasciwosciach jednostki (prawy dolny rog)?

Gustlik

CytatCo oznacza [S:0 H:0] we wlasciwosciach jednostki (prawy dolny rog)?

Ale gdzie dokładnie? To jest okno właściwości jednostki - nic takiego tu nie widzę....

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

vasco

#134
Sorry, nie sprecyzowalem.
Na mapie jak sie najedzie kursorem na jednostke to w prawym dolnym rogu pojawiaja sie jej wlasciwosci (statystyki?) doswiadczenie, amunicja, ilosc ruchu itd i wlasnie [S:0 H:0] na koncu.

Edit: Sprawdzilem to jeszcze raz i pojawia sie to dla wrogich jednostek jak sprawdzamy przewidywany wynik starcia. S musi znaczyć 'suppressed' (choc to jakos dziwnie jest liczone) ale nie mam pojecia co to jest H.