Transport japoński

Zaczęty przez Rudel, Styczeń 29, 2015, 09:54:52 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Czekajcie, z tymi pomysłami, bo od rana nie miałem sieci i dopiero nadrabiam czytanie, a jeszcze zaraz mam imprezę zakładową.
Tak że jakoś logicznie i świadomie obecny będę dopiero jutro.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

No dobrze - poczytałem propozycje Szanownych Panów i wygląda na to że znów w ferworze burzy mózgów i pomysłów muszę sprowadzić tę dyskusje na ziemię - otóż jest pewna przeszkoda natury technicznej - ilość slotów transportowych (poziomów wagi transportu).

Kiedyś było ich 8 - teraz jest 16 i wygląda na to, że przy tak owocnych dyskusjach, to też może być za mało. :)

Propozycja aby motocykle i konie były osobnym rodzajem transportu, zwiększa nam konieczną liczbę poziomów
transportu o dwa. W dodatku są to tak specyficzne rodzaje transportu, że nie bardzo jest je jak połączyć z innymi...

No bo powiedzmy, że wstawimy motocykle na ten sam poziom, który ma jakaś ciężarówka - ale co zrobimy jeśli ta
ciężarówka ma również przypisane do ciągnięcia działo?

Do tej pory uporządkowany transport mają: Republic of Poland, Niemcy i Japonia - przezornie zostawiłem wolne miejsca dla motocykli, ale czy konie się jeszcze zmieszczą, tego nie wiem. Zwłaszcza, że jeden poziom musi zostać jako "blokujący" - bez żadnego przypisanego transportu - dla jednostek, które nie chcemy by miały jakikolwiek transport.

Zatem - zanim zaczniemy szaleć trzeba przejrzeć kraje pod Suite, przeliczyć transporty i zobaczyć czym można rozporządzać.

Remanent na pewno jest konieczny w przypadku: USA, UK, USSR, Francji Włoch i Polski (Poland) - no dobra USA jeszcze przed wojną zrezygnowały z kawalerii, więc może nie trzeba.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#32
Motocykle niekoniecznie potrzebują oddzielnej kategorii transportu.

Niemcy, Polska i Japonia, motocykle można wcisnąć razem z rowerami, jeśli jednostka jest w stanie na rowerach się przemieszczać, to tym bardziej spełnia wymagania dla motocykli.
W przypadku USA motocykle umieściłbym razem z Jeep [W], w sumie używać ich będą tylko oddziały specjalne i ewentualnie zwiadowcy.
Reszta krajów wolnych bitów ma pod dostatkiem.

Konie kawaleryjskie niestety potrzebują dodatkowej flagi, ale jedna dodatkowa powinna się zmieścić.

Kłopoty mogą się pojawić gdyby chcieć samochody zwiadowcze (Kurogane, Kubelwagen, Schwimmwagen etc) umieścić jako dodatkowa kategorie transportu.

BTW. Skoro jesteśmy przy transportach, czy są jakieś przeciwwskazania żeby hurtowo zmienić tryb ruchu wszystkich  fortyfikacji na 'all terrain' (ewentualnie 'tracked'), obecnie jest mieszanina (spora część ma ruch 'towed'), w efekcie przeszkadza to w ustawianiu/sprawdzaniu transportów i powoduje błędy przy weryfikowaniu poprawności scenariusza w Suite.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios


Zerknąłem jeszcze raz na ten schemat i pewne wagi można oszczędzić.

Przykładowo:
Isuzu Type 2 - zamiast oddzielnej wagi ustawić jako alternatywę dla ciężarówek i średnich ciągników:
0001 0100 0011 1100

Wagon 1 - zamiast oddzielnej wagi ustawić jako alternatywę dla ciężarówek i transporterów piechoty:
0001 0100 1000 0000

Wagon 2 - zamiast oddzielnej wagi ustawić jako alternatywę dla ciągników artyleryjskich:
0000 0000 0011 1111
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

#34
CytatMotocykle niekoniecznie potrzebują oddzielnej kategorii transportu.

Niemcy, Polska i Japonia, motocykle można wcisnąć razem z rowerami, jeśli jednostka jest w stanie na rowerach się przemieszczać, to tym bardziej spełnia wymagania dla motocykli.

Nie, Waldzios, to nie tak ma działać - oczywiście, że KAŻDA jednostka piechoty w zasadzie mogła poruszać się na motocyklach. Tylko zastanów się jaka była dostępność rowerów, a jaka motocykli w takiej przedwojennej Polsce? Myślisz, że naprawdę każdy batalion piechoty mógł wsiąść na motocykle?

Naprawdę nie chodzi o FIZYCZNĄ zdolność, tylko regulaminowe przydziały. Myślę, że na taką fanaberię jak osobny pojazd dla 2-3 żołnierzy, to naprawdę niewiele jednostek mogło sobie pozwolić. W ostateczności rowery można podpi... z jakiejś zagrody. Motocykle nie walały się po każdym podwórku. :)

Cytat
Wagon 2 - zamiast oddzielnej wagi ustawić jako alternatywę dla ciągników artyleryjskich:
0000 0000 0011 1111

Tu jest kolejna zagwozdka, bo były działa przeznaczone WYŁĄCZNIE do transportu konnego - z drewnianymi kołami. Nie mogły mieć ciężarówki jako alternatywy. Właśnie celem eksperymentu wprowadziłem w armii japońskiej takie rozróżnienie. To samo działo - ale w dwóch wersjach. Jedna może jeździć tylko z konnym transportem, a druga - ogumiona - i z konnym i z motorowym.
Sytuacja była bowiem najczęściej taka, że z ogólnej puli dział jakiegoś typu tylko 10-20% było przystosowane do transportu motorowego.

Jeśli się sprawdzi - wprowadzę, w miarę możliwości ten patent i w innych krajach - zwłaszcza mniej rozwiniętych motoryzacyjnie.. Dlatego sekcja: "Koń i nic więcej" jest mi potrzebna.

CytatWagon 1 - zamiast oddzielnej wagi ustawić jako alternatywę dla ciężarówek i transporterów piechoty:
0001 0100 1000 0000

No i tu znów - tylko ułamek sił piechoty był zmotoryzowany, a jak już motoryzowano - to przede wszystkim artylerię.
Ciężarówka - zwłaszcza na początku wojny - to powinno być marzenie każdego dowódcy, a nie taki proste "albo koń albo samochód"

W skrócie mówiąc: owszem - jak motocykl - to i rower, ale nie odwrotnie. Jak ciężarówka - to i koń (w sytuacji kryzysowej) ale nie odwrotnie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#35
To może spróbować od innej strony i wykorzystać ograniczenia front/faction.

Cytat: Gustlik w Luty 02, 2015, 09:49:16 PM
Nie, Waldzios, to nie tak ma działać - oczywiście, że KAŻDA jednostka piechoty w zasadzie mogła poruszać się na motocyklach. Tylko zastanów się jaka była dostępność rowerów, a jaka motocykli w takiej przedwojennej Polsce? Myślisz, że naprawdę każdy batalion piechoty mógł wsiąść na motocykle?

Naprawdę nie chodzi o FIZYCZNĄ zdolność, tylko regulaminowe przydziały. Myślę, że na taką fanaberię jak osobny pojazd dla 2-3 żołnierzy, to naprawdę niewiele jednostek mogło sobie pozwolić. W ostateczności rowery można podpi... z jakiejś zagrody. Motocykle nie walały się po każdym podwórku. Smiley
Moim zdaniem motocykle powinny być dostępne za odpowiednio wysoką cenę i tylko przy dostępności konkretnych formacji.

Tak załatwiłeś muły u Niemców, są dostępne jako zwykły transport, ale tylko gdy w scenariuszu włączone są oddziały górskie. Nie ma tu znaczenia dostępność mułów w Berlinie  >:D.

Przykładowo, jeśli dowodzimy np. 10 Brygadą Kawalerii to motocykli powinno być pod dostatkiem, natomiast w przeciętnej dywizji piechoty to rowery powinny być luksusem.

Rzecz w tym, że widzę flagi transportu jako fizyczna możliwość transportu, a flagi front/faction jako dostępność regionalną (fronts) i przydziały poszczególnych formacji (factions).

Cytat: Gustlik w Luty 02, 2015, 09:49:16 PM
Tu jest kolejna zagwozdka, bo były działa przeznaczone WYŁĄCZNIE do transportu konnego - z drewnianymi kołami. Nie mogły mieć ciężarówki jako alternatywy. Właśnie celem eksperymentu wprowadziłem w armii japońskiej takie rozróżnienie. To samo działo - ale w dwóch wersjach. Jedna może jeździć tylko z konnym transportem, a druga - ogumiona - i z konnym i z motorowym.
Sytuacja była bowiem najczęściej taka, że z ogólnej puli dział jakiegoś typu tylko 10-20% było przystosowane do transportu motorowego.

Jeśli się sprawdzi - wprowadzę, w miarę możliwości ten patent i w innych krajach - zwłaszcza mniej rozwiniętych motoryzacyjnie.. Dlatego sekcja: "Koń i nic więcej" jest mi potrzebna.
IMHO podział dział ze względu na ogumienie to "sztuka dla sztuki", kto kupi działo w którym nie można ulepszyć transportu. Osiągniesz efekt odwrotny od zamierzonego.

Myślę ze można bezpiecznie przyjąć, że jeśli dowódca zorganizował transport mechaniczny dla artylerii, to gumowe koła też sobie przy okazji tez załatwił ;).

Z resztą, poco wprowadzać dwa działa, gdy wystarczy jedno plus odpowiednie flagi front/faction.
Poza tym, będziesz się musiał nieźle nagimnastykować żeby wystarczyło ci flag transportu.

Dodatkowo, jeśli przyjmiesz ze w danym roku konkretne działo miało dostęp tylko do konkretnego transportu to niekoniecznie będzie prawda.
To samo działo w japońskiej dywizji piechoty (szczególnie gdzieś na froncie mandżurskim) z pewnością było ciągnione przez konie. W dywizji pancernej już niekoniecznie. Podobnie w oddziałach SNLF, czy dywizjach gwardii cesarskiej.
Cytat: Gustlik w Luty 02, 2015, 09:49:16 PM
No i tu znów - tylko ułamek sił piechoty był zmotoryzowany, a jak już motoryzowano - to przede wszystkim artylerię.
Ciężarówka - zwłaszcza na początku wojny - to powinno być marzenie każdego dowódcy, a nie taki proste "albo koń albo samochód"

W skrócie mówiąc: owszem - jak motocykl - to i rower, ale nie odwrotnie. Jak ciężarówka - to i koń (w sytuacji kryzysowej) ale nie odwrotnie.
Znowu nie do końca racja, według mnie to powinno zależeć od rodzaju dowodzonej jednostki, dowódca oddziału piechoty powinien marzyc o ciężarówkach,  ale dowódca oddziału zmotoryzowanego powinien być w nieco lepszej sytuacji.

W skrócie mówiąc: jak dywizja piechoty to rower i furmanka, jak dywizja zmotoryzowana to motocykl i ciężarówka.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatIMHO podział dział ze względu na ogumienie to "sztuka dla sztuki", kto kupi działo w którym nie można ulepszyć transportu. Osiągniesz efekt odwrotny od zamierzonego.

Może nie mieć innego wyjścia - cenowo, albo czasowo. Np, polskie Schneidery zaczęto ogumiać dopiero w 1937.
Poza tym może mieć takie przydzielone jako aux....

Cytat
Myślę ze można bezpiecznie przyjąć, że jeśli dowódca zorganizował transport mechaniczny dla artylerii, to gumowe koła też sobie przy okazji tez załatwił

Myślę, że jednak ostrożniej z tym optymizmem...
Proporcje były takie (cyt.)

Type 91 10cm Howitzer Production Qty : 1,100 + 100 (Motorized Model)

albo:

(Schneider 155mm)
Działa były holowane w zaprzęgach 8 koni. Później niewielką ilość haubic przystosowano
do holowania za pomocą ciągników C4P. Kilkanaście takich haubic miał na wyposażeniu
1 pułk artylerii motorowej w Stryju.

albo:

(Schneider 75mm)
W 1937 roku niewielką ilość armat przystosowano do trakcji motorowej wymieniając koła
drewniane na metalowe z oponą. Były one holowane przez ciągniki artleryjskie C7P lub
samochody półgąsienicowe PZlnż. wz. 34.

Ale nie upieram sie - to może zostać w fazie eksperymentu - tylko w armii japońskiej. Jak się nie spodoba, to działa "drewniane" wycofa się z widoku kupowania, zostaną dostępne tylko z poziomu Suite.

CytatRzecz w tym, że widzę flagi transportu jako fizyczna możliwość transportu, a flagi front/faction jako dostępność
regionalną (fronts) i przydziały poszczególnych formacji (factions).

CytatW skrócie mówiąc: jak dywizja piechoty to rower i furmanka, jak dywizja zmotoryzowana to motocykl i ciężarówka.

Tak, ale to też nie załatwia wszystkiego, bo np: saperzy czy inżynierowie występują ZARÓWNO w dywizji piechoty jak i pancernej i obie te formacje muszą mieć ciężarówki. Zatem ciężarówki musiałyby być jednak dostępne we frakcji dywizji piechoty - no i mamy błędne koło....


"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Tak, że ja bym jednak i póki co, sugerował próbę wykorzystania do cna wszystkich 16 (15) poziomów transportu. 
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#38
Cytat: Gustlik w Luty 03, 2015, 01:58:33 AM
Myślę, że jednak ostrożniej z tym optymizmem...
Proporcje były takie (cyt.)

Type 91 10cm Howitzer Production Qty : 1,100 + 100 (Motorized Model)
Oczywiście, znam te dane, miałem tylko na myśli ze te proporcje wynikały bardziej z braku ciągników, niż z braku gumowych kół ;).

To nie jest tak ze działa na drewnianych kołach nie nadawały się zupełnie do trakcji motorowej, można było jechać wolniej albo użyć "wrotek". Brak modernizacji nie wynikał z problemów technicznych, ale z braku potrzeby. Nie było ciągników, nie było potrzeby wymiany kół. Pojawiały się ciągniki, wymieniano koła.

Przykładowo 1. Pułk Artylerii Motorowej , gdy otrzymał pod koniec 1936 ciągniki C4P używał wyłącznie dział "na wrotkach", a na początku 1937 wszystkie działa o ciągu motorowym (różnych typów) miały już gumowe koła.

Cytat: Gustlik w Luty 03, 2015, 01:58:33 AM
Tak, ale to też nie załatwia wszystkiego, bo np: saperzy czy inżynierowie występują ZARÓWNO w dywizji piechoty jak i pancernej i obie te formacje muszą mieć ciężarówki. Zatem ciężarówki musiałyby być jednak dostępne we frakcji dywizji piechoty - no i mamy błędne koło....
Rozumiem problem...

Cytat: Gustlik w Luty 03, 2015, 02:01:43 AM
Tak, że ja bym jednak i póki co, sugerował próbę wykorzystania do cna wszystkich 16 (15) poziomów transportu. 
Spróbować nie zaszkodzi.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatBTW. Skoro jesteśmy przy transportach, czy są jakieś przeciwwskazania żeby hurtowo zmienić tryb ruchu wszystkich  fortyfikacji na 'all terrain' (ewentualnie 'tracked'), obecnie jest mieszanina (spora część ma ruch 'towed'), w efekcie przeszkadza to w ustawianiu/sprawdzaniu transportów i powoduje błędy przy weryfikowaniu poprawności scenariusza w Suite.

Gotowe
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Drobny detal, który właśnie zauważyłem, piechota wsiadając do pociągu (poza stacją) musi porzucić rowery, proponowałbym dodać rowerom cechę 'NoNeedStation'.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

#43
Co do transportu japońskiego tylko morskiego Armia Japońska miała ciekawe okręty desantowe można powiedzieć że to takie jakby niedoskonałe jeszcze desantowce jakie po wojnie stosują wszyscy >:D. Chodzi mi o te okręty

Akitsu Maru i Shinshu Maru

http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_aircraft_carrier_Akitsu_Maru

http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_amphibious_assault_ship_Shinsh%C5%AB_Maru


To takie poprzedniki amerykańskich desantowców typu Iwo Jima, Wasp czy Tarawa. Może jak by tego typu okręty mogły jakoś wejść do efila to dobrze by było pamiętać o tych japońskich desantowcach ::)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni