Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

#240
Miałem na myśli duzo większy obszar, przykładowo 8000x4000 w docelowej skali, taka mapa nie nadawała by się do bezpośredniego użycia, ale można by następnie wydzielić z niej  mniejsze fragmenty w  funkcjonalnej rozdzielczości (3125x2975), bez zmiany skali czy rozdzielczości.

Coś takiego:

Zamiast trzech map, jedna dużo większa (wykraczająca poza maksymalny rozmiar), a z niej wycięte kilka mniejszych.
W praktyce ilość koniecznej pracy zmniejszyłaby się nawet o połowę.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

#241
Nie powinno się zgubić skali jak dostosuje się skalę i zrobi podstawę mapy np 5000x 4000 pix. Póżniej dowolny potrzebny kawałek można wyciąć z niej. Na szybko pokazuję jaki obszar wejdzie na 3125x2975 z heksami (2 km na heks)

przemysl.jpg

Widać Lwów to szare po prawej kawałek od brzegu jakieś 10 heksów, Myślę że jak by się udała podstawa i dobrze wyglądała to można ją zacząć przygotowywać. Zejdzie trochę bo to zegarmistrzowska robota ;). Co do wyglądu gór to popatrzcie na mapę Kokody pod Suite ta mapa to same prawie góry warto by to obadać w grze. Jak wam się takie coś podoba?
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Nie ma sensu łączyć Lwowa z Przemyślem, skoro Lwów i tak miałby powstać osobno.

A co do wyglądu gór, to Bieszczady, jednak się różnią od Nowej Gwinei. :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#243
Wiem, ale powoli robię tą wielką podstawę obadamy co wyjdzie powinny te 3 mapy tam wleść i potem je wytniemy ;D ;D ;D
Co do Bieszczad to w google przełączyć się na mapę zbliżyć do 5 km i włączyć widok terenu da to obraz kawałka mapy ;)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

Cytat: Waldzios w Marzec 15, 2015, 08:54:23 PM
Miałem na myśli duzo większy obszar, przykładowo 8000x4000 w docelowej skali, taka mapa nie nadawała by się do bezpośredniego użycia, ale można by następnie wydzielić z niej  mniejsze fragmenty w  funkcjonalnej rozdzielczości (3125x2975), bez zmiany skali czy rozdzielczości.  ....

Moja głupia pesymistyczna uwaga.
Czy masz superkomputer? Ile masz pamięci?
Policz 8kx4k= 32miliony px. To wsztstko x kilkanaście(dziesiąt ) warstw. A funkcja cofnij?
Na końcu - Jak duży będzie plik w pamięci? - 8GB, więcej?
No i jeszcze jaki masz monitor - ogarniesz wszystko - jak będziesz widział 1/10 mapy?

sympatyk

Gustlik myślisz o nowej kampanii LWP?  ;)

Gustlik

A może wreszcie ktoś inny pomyśli o nowej kampanii? Też bym pograł
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Kawałek bieszczad wycięty z google i na szybko obrobiony z grubsza by zobaczyć jak by to wyglądało....


bieszczady.jpg


to tylko przymiarki zobaczcie i oceńcie jak coś to powolutku zacznę te góry kompletować
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Na razie trudno coś powiedzieć - troche za bardzo monochromatyczne.

Co jest dobre na Pacyfik, niekoniecznie jest dobre na Polskę. Teren jednak optycznie powinien się różnić.

Lasy - zielone, pola - żółte czy raczej brązowe, góry - szare
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#249
Tak tu mi chodzi tylko o rzeźbę terenu same góry. Barwy można dobrać będzie z tym dużo zabawy, ale efekt może nas zaskoczyć. Resztę terenu zrobi się inaczej.  Warstw przybędzie, ale może być warto tak ją zrobić realne góry choć mieć ;)

Dodana 1 warstwa z odrobiną innego koloru

bieszczady.jpg


Tak można wszystko prawie dopasować ale pliki potrafią bardzo urosnąć przy wyspach nie ma tego problemu bo pracuje się na max 50% powierzchni mapy. Kol. Sympatyk napotkał ten sam problem a png powinien mieć max 5 MB.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Dla mnie Bieszczady wyglądają tak.



Zdecydowanie bardziej zielone, niż szare.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Dobra, tylko weź jeszcze pod uwagę coś takiego jak "grywalność". Mnie - na przykład - niewygodnie gra się na mapach pacyficznych,  bo zupełnie nie czuję terenu. Długo mi zeszło, żeby się zorientować, że ta "zieloność" Kuryli kryje w sobie aż cztery rodzaje terenu: CLEAR, HILL, FOREST i MOUNTAIN. Cały czas wygląda mi to na jeden teren.

Zupełnie inaczej jest na mapach Sympatyka, choć być może Sudety, też nie są aż tak skaliste.

No, a już całkiem inaczej wygląda sprawa z tradycyjnymi mapami. porównaj sobie te trzy obrazki....

Ja wiem, że ludzie grają z włączonymi etykietami terenu, ale jednak przez całe lata mapy czytało się intuicyjnie i chciałbym apelować, żeby coś z tego zostało. Wiem, że na dobrą sprawę cały obszar Bieszczadów, zwłaszcza z przedwojenną "infrastrukurą" mógłby być zielony, ale w trosce o intuicyjność gry, radziłbym jakoś zróżnicować wizualnie tereny.

[załącznik usunięty przez administratora]

[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Podłączam się pod głos Gustlika. Zdecydowanie frustruje brak rozróżnienia lub niezgodność mapy z typem terenu. Aby temu zaradzić zmieniłem sobie nawet plik graficzny z oznaczeniami typów terenu (aby oznaczenia były subtelniejsze) i gram z włączonymi oznaczeniami. Tyle, że to psuje klimat.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Rudel

Zależy jak do tego podchodzimy czy realne w miarę możliwości przedstawienie terenu fakt, że na pacyfiku to inaczej wygląda. Wyspy Kurylskie to ewenement bo tam nie wiele jest poza wzgórzami i paroma krzakami na krzyż. Teren europejski jest inny, ale Góry można odwzorować z obrazu satelitarnego. Kwestia innych terenów to jakby umowa pamiętać musimy o naszej skali nie wszystko da się pokazać przy zachowaniu skali ale można też olać skalę i pokazać np teren Polesia z siecią rzek do walk flotylli Pińskiej. Jak patrzyłem na Kijów to nowa mapa tego rejonu była by zupełnie inna od obecnych- duże jeziora w okolicach, rzeki. Nowa mapa Sympatyka zmieniła prostą mapę Ciechanowa (SSI) w  piękną i dużą mapę.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Jaro

Warto by jeszcze pamiętać o 2 detalach. A mianowicie o skali mapy i kolorystyce. Robiąc kampanię potrzebny jest komplet map w podobnej skali i kolorystyce. Mimo, że Ciechanów Sympatyka jest ładną mapą, to jednak nie widzę żeby nadawała się do podmianki za Ciechanów w Blitzkriegu.

A swoją drogą, czy na JP wymyślili coś w tej kwestii?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI