Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rudel

#255
Nikt chyba nie robi map takich wielkich poza nami. Potencjał takich map jest olbrzymi. Szczególnie w walkach morskich, ale też są i bitwy lądowe rozgrywane na wielkich obszarach (Rosja i Chiny) nie ma takich map jeszcze. Dopiero będą powstawać. To my określamy ten kierunek. Stąd takie to ciekawe i warte dyskusji. Standard PNG przyjęty przez OG pozwala na inne podejście do map. Pozostaje jeszcze kwestia jak podejdą do kwestii praw autorskich SSI do map. W kwestii ikon to widać na gwałt je zmieniają. W mapach to nie jest możliwe powstawały latami nie zastąpi ich się z dnia na dzień.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

Odnośnie kolorów .
Za czasów PG2 wszystkie mapy zrobiła firma SSI.
Następnie zaczęły powstawać mapy amatorskie, ale były ograniczone paletą.
Ponad to, ludzie nie tworzyli map od początku --> tylko składali z wyciętych kawałków map SSI.
Dlatego wszystkie góry - są trzy rodzaje - są do siebie podobne. Powstały jako kopie, w różnej skali, z rozmazywaniem, podcinaniem u podstawy.

Teraz o górach
Trudno rozróżnić nawet na fotografii, czy to góra, czy wzgórze - pod odpowiednim kątem będą wyglądać podobnie.
Obrazek można nawet ładny namalować - w grze nie rozpoznasz, czy to góry, czy wzgórza --> trzeba coś więcej - jakiegoś wyróżnika.
Trzeba się umówić, jak na potrzeby gry interpretować tereny górzyste.
Wyróżnikiem może być kolor, ostrość rysunku, kształt.
Z górami jest taki problem, że tam są skomplikowane światłocienie i na małym obszarze trudno to pokazać.

Trzeba wypracować szkołę polską dla robienia dalszych map. ;D  ;)  >:D - wtedy będą jednolite stylem i kolorystyką.



sympatyk

Oczywiście taka "szkoła" ma sens tylko wtedy, gdy zaakceptują ją gracze i Gustlik będzie chciał na tym coś robić  ;)
A teraz dwa otwarcia - od czego mapę zaczynamy tak mamy  ;D

Jeśli robimy nową mapę - zgodną z terenem - rysunek pierwszy.
Jeśli robimy nową mapę - pod określoną bitwę, gdzie ważny jest każdy hex - rysunek drugi.

W pierwszym przypadku możemy trochę wykazać się intuicją i dostosować teren do wymogów gry.
W drugim, pole manewru jest zamknięte.
Teraz jeśli góry to pojedyncze heksy  - to jesteśmy na spalonej pozycji ...

Proszę komentować  >:D

[załącznik usunięty przez administratora]

Rudel

Tak to nie są proste wybory góry zawsze można tu wykorzystać widok z satelity ma to wady ale mniej więcej są zgodne z terenem i nie powtarzalne. Resztę terenu można też dopasować tylko nie wpadajmy w rutynę typu pola-kolor żółty lasy-kolor zielony itd. Ustalić można zakres kolorów sposoby ich nanoszenia. Kolory dla dróg, rzek itp. Nie wpadajmy z jednej kolorystyki (SSI) w podobnie restrykcyjną drugą naszą kolorystykę.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Obawiam się, że to jest marzenie ściętej głowy.

Podobnej skali i kolorystyki, nie dało się wyegzekwować przez 15 lat istnienia zwykłych map - jak miałoby się to udać teraz?
Zwłaszcza, że właściwie nowe mapy nie powstają. Nowe pomysły na mapy masz tylko Ty i sympatyk.

Reszta to jakieś ochłapy, albo dziwolągi, albo mapy antyczne...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Co do kolorystyki - to jak pisze Rudel - szarobura była ..
Ja mówiłem o wyróżniku dla gór- kolorystyka oznaczać też może - idziemy w stronę jaśniejszego do góry, lub na odwrót. Nie chodzi o jeden kolor ..

Rudel

Ale możemy postarać się to usystematyzować mam na tapecie 4 mapy (Lae, Lingayen Bay, Jawa i coś w okolicach Bajkału) powoli dłubię przy nich. Tak samo w między czasie powoli coś robię przy tym Lwowie. Dla satelity wybieram rejony mało zamieszkane i nie ulegające zmianom. Tak naprawdę to Lwów będzie wyzwaniem a ta mapa ważna jest bo po pierwsze to są tereny intensywnych walk w 1 jak i 2 wojny światowej oraz wojny polsko-bolszewickiej. Sam Lwów prosił by się o parę budowli może i o cmentaż Orląt....
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatPonad to, ludzie nie tworzyli map od początku --> tylko składali z wyciętych kawałków map SSI.

Tak, ale dzięki temu teren czytało się niemal intuicyjnie. Ja naprawdę do dziś "nie wiem" co to są etykiety terenu
w grze i wolałbym żeby tak zostało.

CytatTrudno rozróżnić nawet na fotografii, czy to góra, czy wzgórze - pod odpowiednim kątem będą wyglądać
podobnie.

Można odczytać z poziomnicy na mapie wojskowej albo z opcji "Show Terrain" w Google
Naprawdę żadnej swojej mapy nie robiłem ze zdjęcia satelitarnego. Mapa wojskowa, w ostateczności Google Map - i tyle.
Owszem - na teren sobie lubiłem popatrzeć, żeby poznać realia, no ale przecież 70 lat temu
to i tak wszystko inaczej wyglądało... Tu lasy ścięto, tak wyrosły, nowe drogi, fabryki, wyrobiska -
po starych, z kolei, nie ma juz śladu...

Cytati Gustlik będzie chciał na tym coś robić

Znowu ja....??  :banghead
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Mapy Google to tylko pomoc w nie wszystkich przypadkach nadają się na podstawę mapy. Na mapach z pacyfiku nauczyłem się z nich korzystać. Jednak zaznaczam, że tam nie wiele się zmieniło. Inaczej jest w takich miejscach gdzie jest duża populacja ludzi. Tu trzeba pomagać sobie mapami z przeszłości. Jako że góry to problem postaram się je zrobić według google retuszując np Solinę. Zastanawiam się nad resztą terenu, są tam duże obszary leśne. Będzie tam sporo pracy by nadać temu jakiś porządny i czytelny wygląd.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

#264
Cytat: Gustlik w Marzec 19, 2015, 03:37:09 PM

CytatTrudno rozróżnić nawet na fotografii, czy to góra, czy wzgórze - pod odpowiednim kątem będą wyglądać
podobnie.

Można odczytać z poziomnicy na mapie wojskowej albo z opcji "Show Terrain" w Google
Naprawdę żadnej swojej mapy nie robiłem ze zdjęcia satelitarnego. Mapa wojskowa, w ostateczności Google Map - i tyle.
Owszem - na teren sobie lubiłem popatrzeć, żeby poznać realia, no ale przecież 70 lat temu
to i tak wszystko inaczej wyglądało... Tu lasy ścięto, tak wyrosły, nowe drogi, fabryki, wyrobiska -
po starych, z kolei, nie ma juz śladu...  

To się tyczy gór .. i rozpoznawalności na mapie(grafiki w grze) - dlatego dalej napisałem --> -
Cytatw grze nie rozpoznasz, czy to góry, czy wzgórza --> trzeba coś więcej - jakiegoś wyróżnika.
Trzeba się umówić, jak na potrzeby gry interpretować tereny górzyste.
Wyróżnikiem może być kolor, ostrość rysunku, kształt.

Dlatego wszystkie mapy ( oprócz tych zrobionych dla PEG i Ciechanów_bis - gdzie mapx już był) oparłem wyłącznie o mapy wojskowe z odpowiedniego roku i trzymałem się robienia mapx według terenu z tejże mapy.( o ile było możliwe ...nieraz trzeba wybierać między górą, a lasem  itp ..)

Na tamtych mapach są doskonałe oznaczenia .. co można zobaczyć poniżej  ..




[załącznik usunięty przez administratora]

sympatyk

Cytat: Gustlik w Marzec 19, 2015, 03:37:09 PM

Cytati Gustlik będzie chciał na tym coś robić

Znowu ja....??  :banghead

;D  :D >:D No przecież nikt oprócz Ciebie tu nie robi kampanii.
Więc jak nie będziesz tych map używał - to kto? :D

Mario

Robi kampanię z tego co mi się obiło kolega Waldzios ;D
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

CytatNo przecież nikt oprócz Ciebie tu nie robi kampanii.

NO I WŁAŚNIE O TO CHODZI!!!!
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Mario w Marzec 19, 2015, 07:10:15 PM
Robi kampanię z tego co mi się obiło kolega Waldzios ;D
Nawet gdy/jeśli ją dokończę, to będzie zaledwie jedna kampania więcej. Do tego dojdzie może kilka konwersji, to wszystko.

Gustlik ma dużo racji w tej kwestii, brakuje u nas tendencji do tworzenia nowych kampanii.
Nie jestem pewien z czego to wynika, ale ogólnie nie jest dobrze w kwestii.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

connor71

A może brakuje pomysłu na nowe kampanie?