Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rudel

Cytat: sympatyk w Kwiecień 22, 2015, 07:55:35 PM
Dzięki wszystkim
@ Rudel - lotniska są już betonowe, według twojej sugestii  ;D

Tak zauważyłem, ale dalej potrzebujemy lotnisk polowych ;). Nie rezygnacji z nich tylko standardowego obrazka ;D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

Inny obrazek dla lotniska polowego .. - przecież to łąka była tylko wyznaczona i równa - tak, że takie lotnisko nie wyróżniało się w okolicy  ... i trudno było go namierzyć jeśli się o nim nie wiedziało ..
Ale, czemu nie - propozycje mile widziane  ;)

A teraz wrzucam grafikę jaką do map dla PEG robiłem.
To całkiem inna gra i inne wymagania, oraz inna technika, zwłaszcza na końcu - składałem to jak z puzzli ..
Linki są pomieszane --> ustawione w/g nazwy, a więc z różnych kampanii. Pliki *.map ma Micha (strona PEG)
Okazało się, że jednak 36 szt. zrobiłem  :o ( tu tylko te, co na JPs ich nie ma)
Niektóre powtarzają się - różnica - kurne chatki lub wieżowce.
A i jeszcze - tam wszystko jest większe - domy , drzewa
Każdy ogląda na swoją odpowiedzialność  >:D  :rollin   :laff

---------------------------------------------------

http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/10-Churubusco.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/11-Molino%20del%20Rey.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/12-Chapultebeck.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/1ResdelaPalma.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/1viet.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/2PaloAlto.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/2Vietnam_nov.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/3Montrerrey.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/3Vietnam1.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/3Vietnam_nov.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/4Brazito.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/4Dai-2.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/4Dai-nov.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/5Apchinan1.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/5BuennoVista.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/6-Ben-suc.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/6-Saltillo.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/7ChauNhay.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/7ChauNhay.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/8-Cerro%20Gordo.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/8-ConThien.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/9-Contreras.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/Mapa333R.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/mapa1rr.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/mapa2_L2.png

------------------------------------------------------


Gustlik

Ładne, tylko czemu takie małe? Większe do PeG nie wchodzą? Już ze trzy lata nie grałem, to nie pamiętam...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Normalnie jak dla PG ^-^
Zobacz poniżej ..

Robione były do określonych plików  *.map - każdy heks wyznaczony, zastąpiły starą grafikę --> to samo chciałem zaproponować mapą Ciechanow_bis   :P ;D , ale nie poszło   :D



[załącznik usunięty przez administratora]

Gustlik

TAM w ogóle mało co przechodzi....  ;)

Ale z drugiej strony, myślę, że nie warto tracić sił na zastępowanie starych grafik nowymi, jeśli mapa niczego nowego - obszarem albo rozmiarem - nie wnosi. Wszystkich i tak nie zastąpimy, a lepiej zająć się nowymi.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Cytat: Gustlik w Kwiecień 23, 2015, 09:06:02 PM

Ale z drugiej strony, myślę, że nie warto tracić sił na zastępowanie starych grafik nowymi, jeśli mapa niczego nowego - obszarem albo rozmiarem - nie wnosi. Wszystkich i tak nie zastąpimy, a lepiej zająć się nowymi.
Jasne, tamte mapy do PG były, a tu OG już od dawnego czasu jest ... to są inne możliwości i palety nie trzeba przestrzegać ..
Jednak tam płytkami( puzzlami) mapy chcą zastąpić --> choć idea ciekawa, to wykonanie kiepskie .. to powrót do PG1 ???

sympatyk

Cytat: Gustlik w Marzec 15, 2015, 06:30:02 PM
....
Potrzebujemy map:

Wału Pomorskiego (zimowa) - 1945
Rejonu Kielc (Staszowa) - 1945 
Lwów - 1918/1939
Przełęcz dukielska - 1944
Studzianki - niby jest mapa Vistula, ale pożal się Boże - nawet Studzianek na niej nie ma!
Przemyśl - istniejąca również jest poniżej krytyki i elementarnych zasad odwzorowania terenu.

Oczywiście nie chodzi mi o to, żeby teraz nagle rzucać się na robienie map jakoś taśmowo, ale gdyby
ktoś szukał inspiracji.....

Czy można by określić oczekiwaną wielkość i położenie dla pozostałych map  -->
Wału Pomorskiego (zimowa) - 1945
Rejonu Kielc (Staszowa) - 1945 

Zwłaszcza dla Wału Pomorskiego, bo to ogromny obszar jeśli wliczyć linię przesłaniania.
Aby objąć całość trzeba 3km/hex co najmniej ...  a, tego chyba nie chcemy.
Zrobiłem Bzurę dla Grega i tam właśnie jest heks ponad 3 km ..  --> nie jest to dobre rozwiązanie - trudno mapx zrobić.
Ale tam miała być jedna mapka, dla wszystkich części bitwy ...

A inspiracja i owszem, lecz nie obiecuję, że zrobię  ... ale warto to zrobić  ;)

Rudel

Cały obszar przełamania Wału Pomorskiego wejdzie na mapę o maksymalnej wielkości przy heksach obejmujących ok 2 km. Nie jest to cały Wał Pomorski, ale wiadomo że te umocnienia nie miały powstrzymać uderzenia Armii Polskiej w 1939 na tereny Niemiec a jedynie opóźnić jej natarcie. Nie było tam wielu umocnień o dużej klasie odporności. Po 1939 umocnienia porzucono i zaczęto je na nowo obsadzać w 1944. Tak więc Wał Pomorski nie był super umocnioną pozycją w zasadzie większość jego umocnień to były budowle ziemno-drewniane. Przedłużono go aż do Bałtyku. Nowa mapa dobrze jak by obejmowała duży obszar jest kilka zapomnianych bitew na pomorzu środkowym.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Szacunkowy obszar dla walk - patrz obrazek, ale - no własnie - jak pisałeś w przypadku Bzury...
Trzeba się zastanowić, czy upychać wszystko na jednej mapie.

Przy Twoim stylu i stopniu uszczegółowienia, oraz zwiększonej dopuszczalnej wielkości mapy,
skala 1 heks = 1 - 1,5 km, wydaje się najbardziej odpowiedni.

A poniżej mapka orientacyjna.

[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Co do Kielc, to rozejrzę się i dam znać...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Przymierzyłem - poniżej obrazek.

Ten plan bitwy, co Gustlik wrzucił to ma 83x 54 km ( w zielonej ramce)
Wycinek z Google ma 90x60 km = 60x40hex przy 1,5km/hex ( czerwona ramka)
Naniosłem na ten obszar siatkę hex, aby można było zobaczyć jak w grze będzie --> odległości miedzy miastami itp ...
Obszar ten ma 2735x2000px .

Teraz najniższa warstwa --> to mapa podkładowa (złożona z dwóch arkuszy)
To, co jest w żółtej ramce to obszar 105x79,5 km = 70x53 hex = 3135x2650 px

Maksymalny obszar jaki można umieścić na mapie przy 2km/ hex na następnym obrazku (70x66 hex)
Ale wtedy odległości między miastami zmniejszą się ..

Teraz zostaje kwestia wyboru  >:D


[załącznik usunięty przez administratora]

[załącznik usunięty przez administratora]

Rudel

A jakby zostawić 1,5 km na heks tylko większa mapę zrobić pod bitwę obronną stroną niemiecką i zaczepną rosjanami. Więcej miejsca na manewr dla obydwu stron. Teren tam trudny dużo jezior i rzek nie będzie lekko. I w sumie mogą być ciekawe dylematy taktyczne, małe mapy odbierają jakby ten manewrowy aspekt walki. Raz, że duży obszar, dwa dogodne przejścia obsadzone umocnieniami, sama słodycz walki >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

Pokaż obszar o jaki Ci chodzi ...

Gustlik

Nieeee - 2km na heks, to ja nie lubić...

Rudel dobrze pisze, trzeba korzystać z każdej okazji do "uszczegółowiania".
Między 1 a 1,5 jest OK. Tak zostaw.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#299
Obszar mapy wykorzystać do maksimum możliwości OG. Taki obszar jak pokazujesz w pierwszej propozycji.  Tylko powiększony do maksimum, To mam na myśli bo ten obszar nadaje się na dobrą bitwę obronną. Z ciekawostek walk w tym rejonie to pod Bobolicami niemiecki pociąg pancerny zatrzymał rosyjskie natarcie na Koszalin. Zginął rosyjski generał w odwecie rosjanie zrujnowali Bobolice >:D.  Dziś nie ma tam torów bo rosjanie wywieźli :P
Żółta ramka jest ok.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni