Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

Coś tam zrobiłem ... mapa Dukla ..
Pytanie - czy wystarczająco wody? (strumyków itp), dróg, miejscowości - których niema ( a powinny być)

Pierwsze usytuowanie na mapie podkładowej, drugie na zrobionym terenie.
Drogi żółte
Kolej czarne
Rzeki niebieskie
Czerwone i niebieskie punkty to miejscowości ..

https://goo.gl/photos/Hdn1K6SDTpi1GggG9
https://goo.gl/photos/diBGTCS4iqLUnmgHA

pierwszy raz ze zdjęć Googla ... można to pobrać?

Gustlik

Da się pobrać - właśnie oglądam, ale....

LITOŚCI! Nie rób jeszcze raz tego, co na mapie Kaliningradu...
Daj 30% tych rzek - bo potem albo trzeba zmieniać heksy na "stream", albo nie da się grać.

No i ten teren - popatrz na zdjęcia, które zamieściłem - to nie są Tatry.
Pofałdowany, zalesiony teren, ale w też dużo dolin i łagodnych wzgórz. Coś w typie Lwowa. 
Polecałbym pójść drogą tamtej mapy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Robiłem to zgodnie z mapą i terenem - w końcu to góry  ... Lwów też zgodnie z mapą -  tam wzniesienia nie przekraczały 300m, a tu jednak jest inaczej --> w jednym heksie masz kilka poziomic  ..  --> teren można zawsze jako wzgórza, a nieliczne heksy jako góry opisać - duża część na las przypada - którego jeszcze nie ma ..
Tak to wygląda na Google wraz z poziomicami ..
https://goo.gl/photos/Bbp3MwhQVqSX7Lhv8
... zawsze tak robię, chyba, że wcześniej się uwzględni wrażliwe heksy --> starczy uzgodnić  ...

Wody, i tak dałem połowę zwłaszcza w górach --> ale rzeki to 2, 3 mają być , reszta to strumienie ..
Robiłem to wczoraj i dziś cały dzień - szkoda ..
Najlepiej narysuj na tym zmiany, zaznacz obszary ... i podeślij - zobaczymy co z tego wyjdzie ..
Jeszce lotniska też trzeba wyznaczyć ..




Gustlik

CytatRobiłem to zgodnie z mapą i terenem - w końcu to góry  ...

No i właśnie w tym jest problem.....to jest mapa do gry, a nie do atlasu.

Po prostu rysując, trzeba sobie nieustannie zadawać pytanie "jak tu się będzie grać?", jak będzie wyglądać
obrona, jak okopanie... Zobacz - Krosno, na tej mapie, będzie praktycznie otoczone przez heksy "river". Jak
w takim razie zaplanować obronę, czy atak?

Oczywiście, że zawsze można zmienić znaczenie heksa - ale wiem, że grający tego nie znoszą - tzn, nie
znoszą jak na rysunku widać co innego, a sam heks znaczy też co innego.

Porównując wartości ruchu dla heksów "mountain" i "stream" okaże się, że strumienie w górach bardzo
ułatwiają ruch i w wielu przypadkach mogą zastępować drogi, a przecież strumień nie powoduje, że
teren nagle staje się płaski - prawda?

Powinno być "strumień w górach" - niestety, gra pozwala tylko na jeden rodzaj heksa stąd, jak coś jest
strumieniem, to przestaje być górami
- a nie o to nam chodzi.

Robisz naprawdę świetne mapy - tylko patrz na nie jak gracz - a nie jak kartograf - i  wszystko będzie dobrze.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Jeśli chodzi o lotniska, to jest problem - jedyne w tym rejonie działań - było w Krośnie. Dokładnie, to nawet dwa. Krosno - duże lotnisko z betonowym pasem i drugie, polowe - w Krościenku Wyżnym. poza tym latano spoza obszaru mapy - i tak:

Sowieci z Rzeszowa-Jasionki, i spod Lwowa, a Niemcy - z lotnisk na Ukrainie: Użgorod, Mukaczewo, na Węgrzech: Debreczyn, Nyíregyháza a nawet z Rumunii - Satu Mare, Cluj.

Latano także z zaopatrzeniem dla słowackich partyzantów - z Krosna na lotnisko Tri Duby pod Zwoleniem - w centralnej Słowacji. Ale to też poza obszarem mapy.

Zatem proponowałbym dwa wyjścia - na pewno stałe duże lotnisko pod Krosnem, albo i dwa - a oprócz tego lotnisko przy górnej krawędzi mapy dla symulacji Rzeszowa i w lewym, dolnym rogu, dla symulacji Węgier i Ukrainy.

Drugie wyjście jest takie, że rysujesz tylko Krosno, a resztę zostawiasz autorowi scenariusza, który sobie zaplanuje i wyznaczy po swojemu, albo zostawi graczowi do zbudowania.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

PS - aha, na zachód od Jasła linia kolejowa też biegnie - przez Biecz, Gorlice do Stróż i N.Sącza.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Cytat: Gustlik w Listopad 23, 2015, 11:04:19 AM
PS - aha, na zachód od Jasła linia kolejowa też biegnie - przez Biecz, Gorlice do Stróż i N.Sącza.
OK
Najprościej będzie jak
narysujesz na tej mapie poprawki ( odręcznie) - strefy dla poszczególnych terenów, wody i co tylko chcesz -
- i napiszesz żółty -- xxx
czerwony -- ddd
czarny  -- bbb
Nanieś po prostu zmiany - tak jak to widzisz .. możesz to zrobic w każdym programie graficznym - zapisać do pliku jpg i przesłać lub podać link do ściągnięcia ..

CytatRobisz naprawdę świetne mapy - tylko patrz na nie jak gracz - a nie jak kartograf - i  wszystko będzie dobrze.
Niestety nie jestem graczem  .. i nie robię świetnych map  .. jak widać  ;D >:D

Jaro

Cytat: sympatyk w Listopad 23, 2015, 12:43:26 PM
CytatRobisz naprawdę świetne mapy - tylko patrz na nie jak gracz - a nie jak kartograf - i  wszystko będzie dobrze.
Niestety nie jestem graczem  .. i nie robię świetnych map  .. jak widać  ;D >:D
A przestaniesz Ty się krygolić? Dobrze robisz i rób tak dalej. Korzystaj z uwag Gustlika i innych doświadczonych graczy.

A jak znajdziesz czas, to graj - poczujesz lepiej mapy.

Ps
Maila do mnie znasz, a ja tematu wsparcia w grze nie zamknąłem. Wal, jak się zbierzesz.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Rudel

#368
Mapa jest rewelacyjna tylko pomiń strumienie zostaw większe rzeki. Teren nie jest tam lekki  dużo gór i wzgórz. Patrz czy da się obronę oprzeć o rzeki. Jak to z heksami wygląda, z tym jest problem bo teren rzeczywisty jest trudny a my komasujemy go na heksach mających 1-2 km. Jednak był bym za realnym terenem na tej mapie. Co do terenu postulowano na JP's skrzyżowanie gór z lasami i wzgórz z lasami ale jakoś to umarło. To by była pierwsza mapa lokowana w Górach, i do tego duża. Warto ją przemyśleć bo następne będzie lżej zrobić. Na Filipinach mam podobne problemy ale powoli kończę te mapy.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatNiestety nie jestem graczem  .. i nie robię świetnych map  .. jak widać  Grin Evil

Przepraszam - to było tylko moje zdanie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

No to zapraszam do pracy nad mapą  >:D

Na dziś wygląda to tak:
Kolej poprawiona i gotowa ..
Drogi i mosty gotowe ...

Rzeki/strumienie do poprawy ..
Las( to zielone - zielone plamy na wierzchu- w/g mapki/rzeczywiste) do wyznaczenia i zrobienia
Lotniska do zrobienia (wiadomo)
Miejscowości wyznaczone/ do korekty - do zrobienia

Góry ( czytaj --> teren góry, wzgórza, wertepy) do korekty ...

Wraz z wczorajszymi linkami + dzisiejsze ( są zaznaczone heksy)
obecny rysunek
https://goo.gl/photos/vcdwLJ1r24dWcJqZ6
oraz na podkładzie google
https://goo.gl/photos/2rKNoNWLGjptdkXSA
można wyrobić sobie opinię  ;D >:D

Proszę o zaznaczanie na rysunku poprawek i proszę pokazywać jaki teren i gdzie zmienić ..
Ja też się chce nauczyć patrzenia ...

Tych, co nigdy nie rysowali też zapraszam --> IrfanView( jest wersja polska) - wczytać rysunek --> klawisz F12 ... i rysujemy myszą


Gustlik

Rzuć okiem na tę mapę (uwaga duże!)

https://drive.google.com/file/d/0BwnZT99StiHTRllfTXhuM1VESmc/view?usp=sharing

Poniżej wklejam fragment tej mapy - wyraźnie widać, że Wisłok to rzeka, a Śmierdziaczka czy Ślączka
to jakieś rynsztoki, które nie mają wpływu na to, co dzieje się w ich okolicy - przynajmniej nie w
promieniu półtora kilometra...




[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Tak rzuciłem okiem na mapę i mam pewną sugestię. Linia kolejowa z Krosna na południe, aż się prosi o połączenie z tą co biegnie na południowym krańcu mapy. Była by to piękna trasa dla wzmocnień obrony czy wzmocnienia atakujących. One pewno się łączą ale teraz wypada to poza obszarem mapy. Może zasadne było by ich połączenie bo teraz to takie tory do nibylandii >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Dokładnie o tym samym sobie pomyślałem. To jest jedna linia i nawet gdyby trzeba trochę naciągnąć prawdę geograficzną,
to w imię grywalności mapy należy to chyba zrobić.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Obejrzałem mapę - tak ..
Więc rozumiem, że Wisłok, Wisłoka i Jasiołka są tej samej wielkości  ... a Iwielka gdzie rozegrała się bitwa pancerna jest do skasowania?
A możne lepiej tak
https://goo.gl/photos/Wq9XbXuAT3dfUrU18
i wszystko jasne ...  ::)
Połączenie torów - czemu nie --> a teren tam pod torami --> jeden rysunek jak 100 słów ...  :P