Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Moja nowa... GOTLANDIA2

Choć,  oczywiście, tak naprawdę, to jest istniejąca Gotlandia (1105) autorstwa Olofa, tylko powiększona o
mnóstwo wody dla lepszego pływania, z dodanym lotniskiem na sąsiedniej Olandii i poprawionymi portami
i okolicznymi wysepkami.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

 :yes
Następna duża mapa
Kiedyś oglądałem sobie Bałtyk pod kontem map .. ale jakoś nie dojrzałem możliwości rozgrywania wojny morskiej.
Czasy 2 wojny - to raczej nudne stawianie min przez wszystkie państwa i trałowanie postawionych przez innych.
Brak jakieś spektakularnej bitwy ... i dałem spokój ...

Gustlik

CytatNastępna duża mapa

No więc przynajmniej tyle można na szybko robić. Tam gdzie jest mało morza, z uwagi na ograniczenia map do PG2
1920x1920 - można przecież na szybko dodać obszaru do obrazka i wypełnić go oceanem.

A przy okazji można jakieś ulepszenia i uściślenia do samej mapy wprowadzić. Takie jak te, to jest trzy godziny roboty z przerwą na kolację. I już jest nowa, DUŻA mapa.

CytatKiedyś oglądałem sobie Bałtyk pod kontem map .. ale jakoś nie dojrzałem możliwości rozgrywania wojny morskiej.

Inwazja na Szwecję zawsze może się zdarzyć :). Poza tym zimnowojenne, fikcyjne, kampanie są jak najbardziej
do rozegrania również na Bałtyku. Na przykład taki Bornholm - jakże atrakcyjny strażnik wejścia na Bałtyk.

Dalej mamy Kronsztad - nie wiem dlaczego wszystkie "Leningrady" jakie mamy całkowicie pomijają tę bazę.

Myślałem też o lądowaniu Polaków w Danii - według planu ZSRR, w razie wojny z NATO, tak właśnie mieliśmy
działać. Niestety, z Polski jest za daleko (200 km), ale już z takiej Rugii można by mapą na wyspy duńskie sięgnąć....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

#543
Cytat: Gustlik w Grudzień 02, 2016, 06:50:09 PM

Inwazja na Szwecję zawsze może się zdarzyć :). Poza tym zimnowojenne, fikcyjne, kampanie są jak najbardziej
do rozegrania również na Bałtyku. Na przykład taki Bornholm - jakże atrakcyjny strażnik wejścia na Bałtyk.

Dalej mamy Kronsztad - nie wiem dlaczego wszystkie "Leningrady" jakie mamy całkowicie pomijają tę bazę.

Myślałem też o lądowaniu Polaków w Danii - według planu ZSRR, w razie wojny z NATO, tak właśnie mieliśmy
działać. Niestety, z Polski jest za daleko (200 km), ale już z takiej Rugii można by mapą na wyspy duńskie sięgnąć....
"Leningrady" nie obejmują bo zostały zrobione do bitw lądowych ..
Właśnie to Kronsztad był jedną z lokalizacji, której się przypatrywałem...

No właśnie brakuje przepływu informacji - zawsze nad tym ubolewam ..
Trudno odgadnąć, co kto ma na myśli ... Mapy można robić różne, ale najlepiej pod określony scen --> wtedy i teren można "dostosować" i nazwy, bo określony jest czas ..
Ten  Kronsztad jest ciekawy ...

Widzę, ze dwa numerki Gustlik sobie wziąłeś .. i z ciekawości zapytam - jakiego rejonu mapki robisz?

Ja natomiast złożyłem sobie 9 mapek - w jedną obejmującą Kresy - Polesie i Podole  i  może coś porobię ...
Budziszyn - już ze 3 razy się przymierzałem  ... i jakoś mi nie po drodze .. chyba, że będzie potrzebny ..
Przyglądałem się też obszarowi nad Morzem Czarnym ...

Tymczasem mapy 1323 -  Kresy_Luck i wersja zimowa 1324 są gotowe.
Wziąłem trochę większy obszar niż to było w założeniach .. myślę, ze tak lepiej ..
Wszystkie stacje mają prawdziwe nazwy( polskie - 1939) i są, o ile to możliwe, dokładnie jak w rzeczywistości.

Grafika
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/1323.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/1324.png

Mapx
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGYkV0d0NydEtmZmM/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGVDlEbk1OXy1OQk0/view?usp=sharing
dodatkowo ze śniegiem
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGTXd0VFVFU1djY1k/view?usp=sharing

Gustlik

CytatWidzę, ze dwa numerki Gustlik sobie wziąłeś .. i z ciekawości zapytam - jakiego rejonu mapki robisz?

No mam nadzieję skończyć te które Ci kiedyś pokazywałem.
W każdym razie liczę, że posiadanie rezerwacji, będzie mnie dopingować do pracy. :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

A propos tych nowych - to widzę, że letnie masz już dopracowane do perfekcji - i tak zostaw.

Natomiast zimowe trzeba jeszcze przemyśleć, bo tak:
- Warszawa - 1314 - idealna - i tego bym się trzymał
- Kaliningrad - 1320 - trochę blada, ale równo blada - dobrze się gra
- Sejny - 1312 - przekontrastowane - wygląda jak "brudne"
- Kresy Włodawa - 1322 - brązowe przebarwienia w górach psują efekt - w dodatku miasta w nich giną.
- Kresy Luck -1324 - brąz zniknął, aczkolwiek miasta nadal zbyt blade w stos. do kontrastowego tła.

Jeżeli pomoże Ci to wyciągnąć wnioski co do ustawień, to będę się cieszył.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

#546
Mapa Warszawy nie miała gór  ;)
Tak, wiem --> szukam sposobu na przekształcanie gór( tak jak poprzednio długo nie mogłem z nimi dojść do ładu na letnich mapach), tak teraz próbuję różne kombinacje filtrów.
Duże kontrasty + redukcja kolorów .. jeszcze nie znalazłem dobrego rozwiązania ...

Jeśli chodzi  o miasta .. to mogę zawsze je "wzmocnić"
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGU09aTWZ2Y20xdVk/view?usp=sharing

Tak jest wystarczająco?
To jest jpg - wiec tez przekłamuje, ale chodzi o porównanie ...  to podmienię, zaczem L zafiksuje ...
-----------------------
Podmieniłem ....
A do mapy letniej zastosowałem tez inną trawę,  niż na poprzednich mapkach.

Gustlik

CytatTak jest wystarczająco?

Tak, teraz jest świetnie...

A co do gór, to myślę, że na Kaliningradzie 1320, w okolicach Elbląga są bardzo ok.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Kaliningrad i Elbląg miał robione góry od początku zimowe ... i w zasadzie były to pagórki ..
a tu potrzeba sposobu na przekształcenie mapki letniej na zimową - gór z lata w zimowe ..
Gdybym robił nowe góry( zimowe) to będzie inna mapka, a nie 'wintaryzacja" - i zajmie dużo więcej czasu ... i to jest ból
... Może jednak robić tylko jedną wersję?

sympatyk

CytatDalej mamy Kronsztad - nie wiem dlaczego wszystkie "Leningrady" jakie mamy całkowicie pomijają tę bazę.

Powtórnie się przyjrzałem.
Widzę tu kilka możliwości .. po tym co Gustlik napisał ..
Zaznaczyłem 4 warianty na mapie.
Który byłby najlepszy? Jaką rolę ma odegrać flota? ( powiększyć wyspę w stosunku do reszty?)

Warianty w załączniku

Waldzios

Cytat: sympatyk w Grudzień 04, 2016, 05:46:52 PM
powiększyć wyspę w stosunku do reszty?
Zależy ile heksów powierzchni uda się uzyskać..;
W trakcie WW2 było tam sporo wojska (dwa pułki piechoty, pułk artylerii przeciwlotniczej, artyleria nadbrzeżna itd) więc przydałoby się miejsce, by to jakoś wcisnąć  ;).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Widzę tu potencjał na DWIE MAPY - żółta i niebieska, tylko tak:

- od wschodu obie kończą się na Szlisselburgu (albo tam gdzie żółta)
- od zachodu - tam gdzie wskaże rozmiar
- północna (żółta) mapa sięga południa zatoki
- południowa (niebieska) sięga północy zatoki

W ten sposób mapy są robione "na zakładkę", bo zatoka i sam Leningrad są na obu takie same i nie trzeba ich
dwa razy rysować

Żólta mapa będzie obejmować obszar od Leningradu po Wyborg (Villpuri) - idealne do wojny zimowej
Niebieska powinna zaspokoić nawet najbardziej wyszukane potrzeby ofensywy niemieckiej.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

#552
A więc do rzeczy ..
Złożyłem potrzebny podkład mapowy z 4 map - mapy rosyjskie wypożyczone i wydane przez Niemców w 1942 -1943 roku - z naniesionymi informacjami ;D
Zaznaczyłem zielony i żółty w/g Gustlika  - ograniczone wielkością podkładu - mapy max - 2,1km/hex
Zamieszczam 30% wielkości ..
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGN2h2Tk15RkticU0/view?usp=sharing

Zwracam uwagę na teren - b. dużo bagien i podmokłych lasów --> jeśli jest coś na rzeczy, to może zawczasu ustalić teren? - bo zrobię po swojemu :rollin

Teraz pytanie
Od której zacząć i kiedy będzie potrzebna?    ;)  >:D
Inne uwagi ..

Gustlik

Cytatto może zawczasu ustalić teren?

Proponuję trochę mniej mokradeł niż wskazywałby na to stan z drugiej wojny, to będzie można zastosować
mapę do czasów nieco nowocześniejszych również.

Jak się ktoś będzie chciał bardzo zemścić na graczu z czasów dawniejszych, to ustawi zmienne warunki
lądowe i masz błoto jak w banku.

CytatOd której zacząć i kiedy będzie potrzebna?

Nie ma pośpiechu - You're the boss.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

No to na Święta  ..
Number 966.  Wyborg    Europe, Russia.
Number 967.  Wyborg_w   - zimowa wersja
Przyznam się, że jeziora "rynnowe" mnie zmogły - nie wszystkie udało się prawidłowo w heksach umieścić, a po wtóre okazało się, że coś, co wygląda na serię jezior  - jest rzeką! >:D
Co jeszcze? - to nazwy - nigdy więcej norweskich ... straciłem dwa dni .. choć bez " umlałtów "pisałem ...

Kronsztad - zastosowałem techniczną sztuczkę dla wyspy --> 4 jednostki mostowe wstawione w odpowiednie heksy i mamy połączenie z lądem - takie mosty zwodzone( można też dwa porty + 2 jednostki mostowe)

Obrazki
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/966.png
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/967.png

mapX
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGdFhsZnhWckRlVFk/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGdGVaUDlCdXVTRms/view?usp=sharing