Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Poprawione rysunki i mapx ..
Do wglądu i sprawdzenia ...  ;)
1335
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGSWE2ODNPT185REE/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGZ3FBSXZLS0w4U2c/view?usp=sharing
1336
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGTjdRT2dVeVJZUkU/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGTnlaclN0ZlpIeDQ/view?usp=sharing
1337
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGejlzcmRvbHkwZ00/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGeFlNMk1qeWhxX1E/view?usp=sharing
1338
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGNUZvUVd4Y2tfMjA/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGWXoyb2lVRlBGSzg/view?usp=sharing
1339
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGeWllckJnYlBPQmM/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGZGdmVFlSNzlYdlU/view?usp=sharing
1340
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGMHRHQmdMQTR1VEU/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGazJfWkVjM2Zvejg/view?usp=sharing
bor4
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGNkxJUWkyMFhNdUk/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGcWNDOE51VXV2T1E/view?usp=sharing
bor4_z
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGNjVPVDBaQlRkLVU/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGWW15V2M5Z2hCM1U/view?usp=sharing

i jeszcze mapy w formacie png ... dla porównania .. i dla JPs  :P
1335
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGZC1BTjVKNTBVWVk/view?usp=sharing
1336
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGUDNVbFhMdXZZZXc/view?usp=sharing
1337
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGZXZZOTVROFhxRTg/view?usp=sharing
1338
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGUEduTjBOUUpsNEU/view?usp=sharing
1339
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGeUNnaGlYVmd5cEE/view?usp=sharing
1340
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGYWZQNzMtbnNseFk/view?usp=sharing

Jaro

Sprawdziłem dużą mapę Bor4. Powiedz, czy z niej robisz małe i naniesiesz sobie poprawki wg. dużej czy każdą z osobna trzeba sprawdzić.

Uwagi:
5,46; 5,47; 5,48; 5,49 - ocean
Okolice 18,63 - ocean tam gdzie morze ciemniejsze
11,101 - swamp
20,106; 20,107 - river
41,91 - forest
40,71 i okolice - rzeka czy shallow sea?
94,96 - rzeka czy shallow sea?
104,80; 104,82; 106,49;  - wygląda na swamp
106,50 - swamp czy river
104,61; 105,59 - hills
10,106; 10,107; 10,108 - shallow sea

Drogi - braki gałęzi:
104,59
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Dziękuję za sprawdzenie  :toast

Na dużą mapę wklejam te 3 oficjalne

Poprawiłem w/g sugestii, acz nie wszystko
Ponieważ rzeki mają być ciągłe - to nawet jeśli przepływają przez swamp, shellow sea - są rzeką
Oczywiście do zmiany na etapie scena - jeśli kto chce ..
104,61; 105,59 - hills - też do uznania ..
20,106; 20,107 - river -dotyczyło kolumny "0"na mapce szczecin
Drogi - braki gałęzi: 104,59 - dotyczyło kolumny 70


Jarek jeszcze raz wielkie podziękowania !

a teraz chwila prawdy

1335
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGZC1BTjVKNTBVWVk/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGc3VPZHdsZ0JLZVE/view?usp=sharing

1336
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGUDNVbFhMdXZZZXc/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGRkZsUjlIRy1HTkU/view?usp=sharing

1337
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGZXZZOTVROFhxRTg/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGQzhaYXBmZ3VRRlE/view?usp=sharing

1338
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGUEduTjBOUUpsNEU/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGcF91ZWoxRjkyaUE/view?usp=sharing

1339
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGeUNnaGlYVmd5cEE/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGNUg1aHB2Zm1LX0E/view?usp=sharing

1340
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGYWZQNzMtbnNseFk/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGQWZKUnVsa1JOd1U/view?usp=sharing

Cały project
bor4
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGNkxJUWkyMFhNdUk/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGMjEzZVZjVmpPRVU/view?usp=sharing
bor4_z
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGNjVPVDBaQlRkLVU/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGX3ZKaFNseHNPakE/view?usp=sharing

Oczywiście obrazka drugi raz nie trzeba pobierać ... pod numerkiem najpierw obrazek, następnie mapx ..



Jaro

#709
Cytat: sympatyk w Czerwiec 28, 2017, 07:11:06 PM
Dziękuję za sprawdzenie  :toast
Polecam się na przyszłość.
Cytat
Ponieważ rzeki mają być ciągłe - to nawet jeśli przepływają przez swamp, shellow sea - są rzeką
Na następnych mapach spróbuj oddać rzekę otoczoną bagnami - tak aby nie było wątpliwości, że to rzeka. Inaczej gracz nie sprawdzając terenu pomyśli, że nie przepłynie okrętem.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Zawsze próbuje, a wychodzi jak zwykle  >:D

No i co dalej? - jeszcze jakieś błędy?
Pisać do Luisa, czy na JPs? - czy tu i tu?

Jaro

Albo czegoś nie umiem albo ostatnie mapx nie mają zdefiniowanych obrazków. Oznacza to, że po otwarciu mapx nie ładuje mi się mapa a właściwie ładuje się mapa 0.jpg Poprzednie wersje mapx ładują obrazki poprawnie.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Czy mogę poprosić o powtórne ściągnięcie mapx - i spróbowanie? i dzięki  :bow :bow :bow
Widocznie ta zabawa zaczyna mnie przerastać ...  >:D  :xplode

Jaro

Ściągnąłem nowe i sprawdziłem wszystkie letnie mapx (w tym cały projekt). Zakładam, że zimowe są takie same. Jak naniesiesz poprawki i Gustlik nie będzie miał innych uwag do to publikuj. Dalsze przeglądanie mapx mija się z celem, bo tylko będzie się zmieniać definicje w tzw. wątpliwych miejscach (na styku terenów). W takich przypadkach ocena zależy od sprawdzającego i mocno się zmienia w zależności od wielu czynników. Zwróć szczególnie uwagę na port i ich połączenie z siecią dróg. Port za rzeką jest raczej niedostępny. Co prawda z pobliskiej drogi do portu wejdzie się bez straty ruchu ale w odwrotną stronę to już jak przekraczanie rzeki. A przecież porty pełnomorskie miały odpowiednie drogi a może i tory kolejowe.

Ps
Sprawdzałem je bardzo chętnie, bo niezwykle pasują mi te mapy.

Bornholm1
6,54 ? city
3,50 ? shallow
1,15; 7,13; 29,7; 27,1; 41,28; 46,32; 47,32; 48,33; 55,32 - ocean

Raczej mało ważne, ale dla porządku
31,40; 21,58; 22,59; 61,59; 63,59 ? ocean

Bornholm2
7,12;8,14; 8,1512,16; 13,16; 14,17; 3,52; 11,50;16,49; 17,48; 21,45; 63,27  - ocean
53,42 ? shallow
63,40 ? swamp

6,55 oraz 6,56 ? rozumiem, że rzeka ma być ciągła, ale czy jak zmienimy na shallow sea to rzeczne statki przepłyną? Czy czemuś to przeszkadza?

Raczej mało ważne, ale dla porządku
3,42; 8,47; 65,20 ? ocean


Szczecin
Ocean: 1,21; 2,22; 23,17; 24,17; 25,16; 29,15; 30,15; 35,11; 51,7; 69,2
20,21; 20,22 ? patrz Bornholm2
Clear: 56,53; 67,32; 68,41;
15,50; 48,12 ? moim zdaniem port powinien być połączony drogą z miastem

Raczej mało ważne, ale dla porządku
1,7; 1,8; 6,6; 9,5;  - ocean

Cały projekt
Ocean: 1,15; 7,13; 29,7; 45,66; 44,67; 43,67; 46,32; 47,32; 48,33;
City: 6,54;
River: 9,78; 10,79; 20,92;
Swamp: 3,85;
Clear: 20,86; 80,100;
Hill: 105,57; 105,59
10,106; 10,107; 10,108 ? patrz Bornholm2
35,100; 68,62; ? moim zdaniem port powinien być połączony drogą z miastem

Raczej mało ważne, ale dla porządku
Ocean: 23,40; 9,54; 16,59; 14,63; 26,56; 21,57; 21,58; 23,60; 25,62; 31,
63; 34,67; 31,40;
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Jarek
Wielkie podziękowania  :bow :bow :bow
Zastosowałem w zasadzie wszystko co napisałeś
Te rzeki płynące przez jeziora  ??? - Nie wiem jak właśnie ..
Cytatrozumiem, że rzeka ma być ciągła, ale czy jak zmienimy na shallow sea to rzeczne statki przepłyną? Czy czemuś to przeszkadza?
I to jest dobre pytanie. A jak w innych efilach?
CytatDalsze przeglądanie mapx mija się z celem, bo tylko będzie się zmieniać definicje w tzw. wątpliwych miejscach (na styku terenów).
O tak!
I dlatego takie hex są mało ważne ...

Jeszcze raz bardzo dziękuję  :bow :bow :bow - zapętliłem się strasznie - mam ponad 50 mapx różniących się literką lub nadpisywanych .. :damnpc

Do tego Suite - przechodzenie pomiędzy kafelkami, a zwykłą mapą jeśli się coś tam zamienia w międzyczasie --> nie zawsze jest bezpieczne ...

Wszystko zostało zaktualizowane i można pobierać już po nowemu ( nie wiedziałem, że można nadpisać pliki, a linki się nie zmienią)

CytatJak naniesiesz poprawki i Gustlik nie będzie miał innych uwag do to publikuj.
No to poczekamy na Gustlika




Waldzios

Cytat: sympatyk w Czerwiec 30, 2017, 05:31:31 PM
Cytatrozumiem, że rzeka ma być ciągła, ale czy jak zmienimy na shallow sea to rzeczne statki przepłyną? Czy czemuś to przeszkadza?
I to jest dobre pytanie. A jak w innych efilach?
W naszym efilu "statki rzeczne" (czyli ruch 'Coastal') pływają po każdej "wodzie".  W terenie 'Ocean' poruszają się nieco wolniej (dzielnik 2), ale wpłynąć mogą wszędzie.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Cytat: Waldzios w Czerwiec 30, 2017, 06:11:30 PM
Cytat: sympatyk w Czerwiec 30, 2017, 05:31:31 PM
Cytatrozumiem, że rzeka ma być ciągła, ale czy jak zmienimy na shallow sea to rzeczne statki przepłyną? Czy czemuś to przeszkadza?
I to jest dobre pytanie. A jak w innych efilach?
W naszym efilu "statki rzeczne" (czyli ruch 'Coastal') pływają po każdej "wodzie".  W terenie 'Ocean' poruszają się nieco wolniej (dzielnik 2), ale wpłynąć mogą wszędzie.

Czyli jeziora, przez które płyną rzeki mogą być shallow sea. Wtedy nawet w kafelkach wygląda ok.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

CytatCzyli jeziora, przez które płyną rzeki mogą być shallow sea. Wtedy nawet w kafelkach wygląda ok.

Tak jest - wykonano (myślę, że ostateczna wersja to jest)

1335
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGZC1BTjVKNTBVWVk/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGc3VPZHdsZ0JLZVE/view?usp=sharing

1336
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGUDNVbFhMdXZZZXc/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGRkZsUjlIRy1HTkU/view?usp=sharing

1337
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGZXZZOTVROFhxRTg/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGQzhaYXBmZ3VRRlE/view?usp=sharing

1338
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGUEduTjBOUUpsNEU/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGcF91ZWoxRjkyaUE/view?usp=sharing

1339
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGeUNnaGlYVmd5cEE/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGNUg1aHB2Zm1LX0E/view?usp=sharing

1340
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGYWZQNzMtbnNseFk/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGQWZKUnVsa1JOd1U/view?usp=sharing

Cały project
bor4
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGNkxJUWkyMFhNdUk/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGMjEzZVZjVmpPRVU/view?usp=sharing
bor4_z
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGNjVPVDBaQlRkLVU/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGX3ZKaFNseHNPakE/view?usp=sharing

Dzięki Waldzioś za podpowiedz 
A tak na przyszłość - a jak zachowuje się transport morski na przybrzeżnych wodach?
A po bagnie to może coś pływać? - amfibia?

sympatyk

Pytanie
Czy, jeszcze ktoś zgłasza uwagi do powyższych map?
@ Gustlik - Twoja opinia?

Chciałbym już to zakończyć ..


Gustlik

Graficznie - nie zgłaszam.

Natomiast mapxów nie przejrzałem hex po hexie, ale zakładam, że Jaro był wystarczająco upierdliwym kontrolerem jakości.

Skoro przystawił pieczątkę - to jazda z tym w świat.  :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/