Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Cytat: sympatyk w Czerwiec 30, 2017, 08:55:35 PM
A tak na przyszłość - a jak zachowuje się transport morski na przybrzeżnych wodach?
Transport morski to ruch 'Naval', czyli porusza się bez kar w terenach 'Ocean' i 'Shallow sea' (oraz 'Port'),  w terenie 'Impassable river' porusza się z połową prędkości (dzielnik 2), a teren 'River' jest dla niego całkowicie niedostępny (255).

Cytat: sympatyk w Czerwiec 30, 2017, 08:55:35 PM
A po bagnie to może coś pływać? - amfibia?
"Bagno" ('Swamp') to trudny teren, ale technicznie teren lądowy.
Piechota porusza się po "bagnie" z dzielnikiem 2, amfibie z dzielnikiem 3, pojazdy gąsienicowe z dzielnikiem 4, pojazdy kołowe z dzielnikiem 254 (heks na turę).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Dzięki
Oznacza to, że nie można zrobić przeprawy promem przez rzekę ...

Mapki wysłałem do Luisa
Mam nadzieję, że nie trzeba będzie się spowiadać na JPs z tej podmiany ...

Waldzios

#722
Cytat: sympatyk w Lipiec 03, 2017, 10:36:47 AM
Oznacza to, że nie można zrobić przeprawy promem przez rzekę ...
To zależy co rozumiesz przez "rzekę".
Mamy dwa rodzaje rzeki: 'River' i 'Impassable River'.

W domyśle ta pierwsza jest przekraczalna bez zewnętrznej pomocy. Większość jednostek może przekroczyć teren 'River' poświęcając pełną turę. Czyli mamy raczej do czynienia z niewielką i płytką "rzeczką", która stanowi istotną przeszkodę terenową, znacząco spowalniającą marsz jednostek, ale jednak nadal do przebycia.

Dopiero 'Impassable River' to rzeka nieprzekraczalna dla konwencjonalnych jednostek (dostatecznie szeroka i/lub głęboka).  Wymaga budowy tymczasowego mostu (saperzy), lub przeprawy "promem".


BTW. Co do NTP i domyślnego trybu ruchu 'Naval', to ikona "transportu morskiego" może być trochę myląca.
Ikona (i często nazwa) sugeruje barkę desantową (tzw. "Pudełko do butów udające motorówkę" albo "Stalowy ponton z parapetami" ;) ), która teoretycznie mogłaby pływać po każdej "wodzie".

Jednak nie mamy do czynienia wyłacznie z barką desantową.
Gdyby NTP reprezentował tylko barkę desantową, musiałby poruszać się z prędkością kilku węzłów (1-2 punkty ruchu), oraz mieć znacząco ograniczony zasięg działania (ograniczone paliwo i ruch "przybrzeżny/rzeczny").
Taki NTP byłby całkowicie niepraktyczny.

Dlatego domyślny NTP to połączenie barki desantowej i okrętu desantowego (okrętu przewożącego barki), łączące zalety i wady obu jednostek.
Barka desantowa umożliwia desant bezpośrednio na plaży, a okręt desantowy zwiększa mobilność i zapewnia ruch morski (oraz wynikające z niego ograniczenia).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

@Sympatyk

Csaba odkrył jakiś problem z mapami - a dokładnie jedną - Braniewo 1079:

"it seems the dimension is 40*110 cols*rows while it should be 67*52"
      (Wygląda jakby wymiar mapy był 40x110, a powinien być 67x52)

Twierdzi jednak, że jest to problem ze Suite a nie z mapą - jednak prosi Cię, żebyś poprawił.
Szczerze mówiąc nie rozumiem - co masz poprawiać skoro to problem Suite....?

Całość jest tu: http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=47926&sid=af2bb9374935bd9b12d5240c814ca2dd&p=764459#p764459

Jak będziesz potrzebował angielskiego, to używaj mnie jako tłumacza.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

#724
Odpisałem ..
u mnie jest prawidłowo ... na obu plikach --> od Gilestiel i z bazy http://opengeneral.sourceforge.net/db/
Pliki różnią się nazwą,  .. ale to nie przeszkadza
Zobaczyłem natomiast, że kolumna zerowa na części morza jest bez nazw i terenu ...

http://opengeneral.pl/upload/Mapa%201079.jpg

Gustlik

Ściągnij sobie tą poprawkę:

https://sourceforge.net/projects/opengeneral/files/DailyBuild/OpenGenCore.zip/download

Tu znajdziesz Suite w najnowszej wersji 60.1. i ona rzeczywiście ma problem z wyświetlaniem tej i kilku innych Twoich
map.

Z tym, że ja twierdziłbym raczej, że to Suite ma problem i autor Suite powinien coś z tym zrobić, a nie autor mapy, która
była sprawdzona w kilku kampaniach i działała bez zarzutu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

#726
Tak na szybko, bo brak mi czasu

2985px = 67 hex and 2985 px = 68 hex!

http://opengeneral.pl/upload/blad1.jpg

Suite nie wie ile hex ma?  ???

Gustlik

CytatSuite nie wie ile hex ma?

Wie, ściągnąłem tę najnowszą wersję - 60.1 - i rzeczywiście źle wyświetla, ale nie dlatego, że nie wie, tylko dlatego, że wyświetla połowę mapy. Moim zdaniem to nie jest problem mapx, tylko tej wersji Suite.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Może i wie, ale się daje zrobić w ciula  :laff

Przyczyną mogą być nazwy - teraz wypchnięte na aut, - kiedyś można je było wpisać w ostatni wiersz --> to są efekty przycinania i zaczerniania nieaktywnych heksów  ... w ramach solidarności z kafelkami ..

Usunąłem z heksa 12,52 i 60,52 nazwę miasta i rzeki .. i przy okazji dodałem brakujące w zerowej kolumnie, oraz z clear na  ocean
Poprawiony mapx - myślę, że teraz będzie działał i w Suicie 60,1
https://drive.google.com/file/d/1dTinOuJ2GlTsi5M0i3SLVYh2D07N5scY/view?usp=sharing

Aby nabrać pewności, że to jest przyczyna 100% należało by i pozostałe mapx w ten sposób potraktować i zobaczyć ..

Gustlik

Oki - wygląda na to że teraz jest dobrze. Wieczorem sprawdzę pozostałe mapy z katalogu i dam Ci znać.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Czy lvjtn przedstawił listę map uszkodzonych?

Gustlik

Ja sam przeprowadziłem obiecane śledztwo i wynika z niego, że problem dotyczy map rysowanych
przez Ciebie i Rudela, ale wyraźnie widać, że to są mapy z określonego okresu (trochę wcześniejsze)
tak jakby któraś wcześniejsza wersja Suite odpowiadała za ten błąd. Później zniknął. No i teraz się pojawił
jako zły odczyt.

Przy czym poza tym Braniewem - pozostałe wykazują tylko błąd odczytu heksów na dolnej belce Suite,
natomiast rysunki wyświetlają się pełne i współrzędne kursora ostatniego heksa wyświetlają się dobrze,
wbrew temu co pokazuje belka.

Lista szczegółowa:

Bzura 1939 nr 1091
hexy 121(?)x110(?), pix 2985x3000
Oba rozmiary za duże, ale wyświetlanie prawidłowe
Kursor w prawym dolnym rogu mapy pokazuje pozycję 67,59

to samo dla:

Katowice_opole nr 1123
Wroclaw_legnica nr 1124
Legnica_glogow nr 1125
Malbork_wejherowo nr 1070
Malbork_wejherowo2 nr 1078

Lofoten - obie wersje
hexy 93(?)x61, pix 3135x2907
wyświetlanie prawidłowe
Kursor w prawym dolnym rogu mapy pokazuje pozycję 70,58

Boungavilleisland nr 1190
hexy 121(?)x63, pix 3135x2975
Jeden odczytany rozmiar w hexach jakby dwa razy większy
rysunek wyświetla się prawidłowo.
Kursor w prawym dolnym rogu mapy pokazuje pozycję 70,59

to samo dla:

Kuril_island nr 1165
Leytegulf nr 1170
Rabaul nr 1202
solomonislands1 nr 1187
solomonislands2 nr 1188
solomonislands3 nr 1189
Pomeranian nr 1271 (tylko zimowa - letnia nr 1318 jest ok)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Dzięki
A jak z nazwami?
Ten plik braniewa co Tobie wysłałem w Suicie 60,1 pokazuje nazwy prawidłowo, a w Suicie 59,8 wszystkie nazwy  .. mają jedną słuszną - none ..

Możesz to opisać i wysłać Luisowi?

Aczkolwiek teraz mapx to tylko początek i nie są potrzebne w grze po zapisaniu scenariuszy - tak mi się wydaje ... więc nie mają wpływu na istniejące kampanie ..


Gustlik

Cytatw Suicie 60,1 pokazuje nazwy prawidłowo, a w Suicie 59,8 wszystkie nazwy  .. mają jedną słuszną - none ..

W wersji pośredniej, czyli 60.0 też pokazuje prawidłowo - myślę, że w tym przypadku nie musimy dbać o wsteczną kompatybilność.

CytatMożesz to opisać i wysłać Luisowi?

Szczerze mówiąc, skoro te pliki i tak trzeba poprawić, no to jeśli komuś potem będzie się wyświetlać "none", to prościej będzie mu poradzić ściągnięcie nowego Suite, niż dopraszać się "za granicą" uwsteczniania kompatybilności. Wiesz jak oni reagują....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Skoro wszystkie zaległe sprawy graficzne zostały dokończone  ..
to można coś tam podłubać.

Są propozycje
1 Podmiany starych map na nowe w  kampaniach, takich jak Delta, czy Red Tide Rising....
Uściślając - co tam jest na małych mapach (jakaś Syria, jakiaś Korea)

2 Mapy Iraku czy Afganistanu, zwłaszcza miejsc gdzie były polskie bazy, albo znane bitwy, Kirkuk, Karbala, Faludża.

3 Trzecia opcja to nasz dziki wschód czyli wszystko między Lwowem aż po Kijów...

Moje spojrzenie  ;)
Jeśli o 3 opcję chodzi - to owszem przyglądałem się już .. jednak zawsze miło widziane podpowiedzi  --> warunki brzegowe --> jaki obszar, ilość km/hex, mapa do 3000px czy powyżej --> najlepiej wstępny rysunek na Google.
Teraz opcja 2 - nie mam pojęcia o otoczce historycznej - tu potrzebuję pomocy i warunki brzegowe są jeszcze bardziej potrzebne.
Opcja 1 --> bez pomocy  ... kompletnie nie wiem jak się ruszać.

Teraz pytanie dla odważnych - Kto chce zagrać na nowych mapach? --> Kto chce pomóc?   ;)
Gustlik wytypujesz na rozruch jakieś mapy?