Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

Niestety będę na sobotę i niedzielę pozbawiony netu - dopiero w poniedziałek będą usuwać awarię - no chyba, że będzie cud ...

Luis dokładnie opisał formułę i zgodził się uciąć te 5px z map
http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&p=768401#p768393

Mam mu przedstawić listę

A,  co z mapami Rudla?

Waldzios

Cytat: sympatyk w Kwiecień 27, 2018, 06:02:21 PM

A,  co z mapami Rudla?
Dodaj do listy. Wątpię by Rudel miał coś przeciwko.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Pewnie tak zrobię, ale jak by sam odpowiedział ...
Gustlik twoja 1293 też ma 3135px ...

A jak u nas u Kowdara? - też trzeba by przyciąć ...
i może podać link Luisowi --> niech nasze jpg pociągnie ...

Waldzios

#798
Cytat: sympatyk w Kwiecień 27, 2018, 07:22:26 PM
Pewnie tak zrobię, ale jak by sam odpowiedział ...
.
Rudel nie logował się od stycznia, możesz ewentualnie spróbować skontaktować się pomocą mail'a.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Napisałem ..

Mamy 19 map , które tylko raz został użyte --> poprawiamy 19 scenariuszy i wysyłamy mapx, czy do ucięcia?
10 map jest użyte 2 lub więcej razy
18 map nie było nigdzie użyte

Jednak poproszę o odpowiedzi, bo nie chcę decydować sam ...

Cytat: sympatyk w Kwiecień 25, 2018, 12:10:22 PM


G36_MC06.xscn Map:1162 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG11.xscn Map:1162 (3135 2975) -> 71 60
G36_MC25.xscn Map:1165 (3135 2975) -> 71 60
G37_jap14.xscn Map:1165 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG23.xscn Map:1165 (3135 2975) -> 71 60
G36_MC21.xscn Map:1170 (3135 2975) -> 71 60
G37_jap20.xscn Map:1170 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG24.xscn Map:1170 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG12.xscn Map:1187 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG19.xscn Map:1188 (3135 2975) -> 71 60
G37_jap21.xscn Map:1189 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG14.xscn Map:1189 (3135 2975) -> 71 60
G37_jap17.xscn Map:1190 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG13.xscn Map:1190 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG07.xscn Map:1199 (3135 2907) -> 71 58
G36_MC27.xscn Map:1200 (3135 2907) -> 71 58
G37_jap19.xscn Map:1202 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG18.xscn Map:1202 (3135 2975) -> 71 60
G36_MC10.xscn Map:1258 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG15.xscn Map:1259 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG16.xscn Map:1266 (3135 2975) -> 71 60
G35_DELTA27.xscn Map:1267 (3135 2975) -> 71 60
G39_Fulda_10.xscn Map:1267 (3135 2975) -> 71 60
G41_WS_21.xscn Map:1267 (3135 2975) -> 71 60
G39_Fulda_07.xscn Map:1271 (3135 2975) -> 71 60
G41_WS_13.xscn Map:1274 (3135 2800) -> 71 56
G35_DELTA17.xscn Map:1279 (3135 2950) -> 71 59
G41_WS_16.xscn Map:1279 (3135 2950) -> 71 59
G41_WS_14.xscn Map:1284 (3135 2975) -> 71 60
G40_KRG21.xscn Map:1293 (3135 2975) -> 71 60
G41_WS_08.xscn Map:1301 (3135 2950) -> 71 59
G41_WS_09.xscn Map:1301 (3135 2950) -> 71 59
G41_WS_10.xscn Map:1303 (3135 2950) -> 71 59
G41_WS_11.xscn Map:1305 (3135 2950) -> 71 59
G41_WS_15.xscn Map:1306 (3135 2950) -> 71 59
G41_WS_22.xscn Map:1311 (3135 2975) -> 71 60
G35_Delta23.xscn Map:1317 (3135 2975) -> 71 60
G41_WS_17.xscn Map:1318 (3135 2975) -> 71 60
G35_DELTA28.xscn Map:1319 (3135 2975) -> 71 60
G41_WS_19.xscn Map:1319 (3135 2975) -> 71 60
G41_WS_20.xscn Map:1320 (3135 2975) -> 71 60
G35_DELTA15.xscn Map:1321 (3135 2975) -> 71 60


Gustlik

CytatGustlik twoja 1293 też ma 3135px ...

Jak trzeba, to dopisz do listy
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: sympatyk w Kwiecień 28, 2018, 09:43:23 PM
Jednak poproszę o odpowiedzi, bo nie chcę decydować sam ...
Moje zdanie znasz.
IMHO poprawianie mapx nic nie da, bo na mapie pozostanie problematyczne pół heksa.
Obcięcie map do pełnych heksów ma sens, i to nie tylko w kontekście ostatniego kryzysu.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

A więc tniemy wszystkie mapy na wymiar 3120, bez względu czy były użyte , czy nie?
A jak z wysokością  -2975px to 60 hex    ... teraz bo poprzednio raz było, raz nie ...
Co z tym fantem - dodać te 25px do pełnych 60 hex  3000px?
Zrobił bym to jako ramkę ... ale wszystkie pliki trzeba wtedy przesyłać od nowa ...
Czy też  tniemy do 2950px?

Proszę o ostateczne wypowiedzi
Następny krok - piszę do Luisa .. i kości zostaną rzucone

Waldzios

Ja bym sugerował cięcie. W ten sposób (do pewnego stopnia)zabezpieczymy się na przyszłość.
Skoro dostępne było tyko pół heksa to autor scenariusza raczej z niego nie korzystał.
 
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Oto lista - jest 47 map
Wyborg 966 wyborg.mapx
Wyborg winter 967 wyborg_w.mapx
Petersburg 968 petersburg.mapx
Petersburg winter 969 petersburg_w.mapx
Bautzen 971 bautzen.mapx
Kresy Pinsk 972 kresy_pinsk.mapx
Kresy Pinsk winter 973 kresy_pinsk_w.mapx
Island2 1162 island2.mapx
Kuril Islands 1165 kuril_island.mapx
Leyte Gulf 1170 leytegulf.mapx
Guadalcanal 1187 solomonislands1.mapx
Russel Islands 1188 solomonislands2.mapx
New Georgia 1189 solomonislands3.mapx
Boungaville Island 1190 boungavilleisland.mapx
Lofoten (sumer) 1199 lofoten_s.mapx
Lofoten (winter) 1200 lofoten_w.mapx
Rabaul 1202 rabaul.mapx
Midway Atoll 1258 midwayatoll.mapx
Coral Sea 1259 coralsea.mapx
Kokoda Trail 1266 kokodatrail.mapx
Ciechanow large 1267 ciechanow_large.mapx
Pomeranian_shaft 1271 pomeranian.mapx
Sandomierz 1274 sandomierz.mapx
Lwow 1279 lwow.mapx
Dukla_1944 1284 dukla1944.mapx
Jan Mayen Island 1293 janmayen.mapx
Kostrzyn_Kustrin 1301 kostrzyn_kustrin.mapx
Kostrzyn Kustrin Winter 1302 kostrzyn_kustrin_winter.mapx
Seelow_Zelow 1303 seelow_zelow.mapx
Berlin 1945 1305 berlin_1945.mapx
Przemysl_39_45 1306 przemysl_39_45.mapx
Sejny 1311 sejny.mapx
Sejny Winter 1312 sejny_winter.mapx
Warszawa 1313 warszawa.mapx
Warszawa Winter 1314 warszawa_winter.mapx
Manila Bay 1317 manila_bay.mapx
Pomeranian shaft summer1318 pomeranian_s.mapx
Kaliningrad Region 1319 kaliningrad_r.mapx
Kaliningrad Region Winter 1320 kaliningrad_rw.mapx
Kresy Wlodawa 1321 kresy_wlodawa.mapx
Kresy Wlodawa winter 1322 kresy_wlodawa_w.mapx
Kresy Luck 1323 kresy_luck.mapx
Kresy Luck winter 1324 kresy_luck_w.mapx
Lwow wintwer 1330 lwow_w.mapx
Przemysl 1939 winter 1331 przemysl_39_w.mapx
Dukla 1944 winter 1332 dukla_1944_w.mapx
Sandomierz winter 1333 sandomierz_w.mapx


Nikt więcej nic nie napisze?
Ta operacja jest raczej nieodwracalna ....

No przywrócili mi net w domu  ...

Waldzios

Cytat: t23wqgi w Kwiecień 30, 2018, 09:54:38 PM
A co się stanie w ramach tej operacji? Co się zmieni?
Opisałem to (z ilustracjami) kilka postów wcześniej Odp: Jak w Gimie mapy robić..
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatNikt więcej nic nie napisze?

Nie sądzę żeby jeszcze ktos był zainteresowany - Rudel juz dawno tu nie pisze, a oprócz niego mapy robimy tylko Ty i ja.
Waldzios też wie o co chodzi, ale map nie robi. No i to już raczej cała lista zainteresowanych.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Tak pójdą do ucięcia wszystkie z listy ( poproszę Luisa o cięcie do pełnych hex w pionie i w poziomie)
Następnie do tych samych rozmiarów trzeba przyciąć u Darka - aby się zgadzało
Nie mam jakoś weny do napisania tego jednoznacznie po angielsku ..
No i męczy mnie ten 1px ...
http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/problemy-z-open-general-pytania-i-odpowiedzi/msg47530/#msg47530

sympatyk

No to napisałem
Załączyłem listę - tę powyżej
Wszystkie mapy z listy - szerokość 3135 - do ucięcia( 15px) --> szerokość 3120
Dodatkowo
Wszystkie mapy z listy - wysokość 2975 - do ucięcia( 25px) --> wysokość 2950
Mapy 3135x2975 --> otrzymają nowy wymiar 3120x2950

sympatyk

Luis właściwie już przyciął ...  testuje nowe narzędzie ...
Grzebie właśnie w źródłach 
Pojawia się kilka pytań ..

Mapka 1162 rysunek był zrobiony większy niż potrzeby --> można zamiast ucinać - rozszerzyć do 3150x3000, a nawet więcej ...
Niektóre mapki ze względu na wagę były redukowane do 256, 128, 96 kolorów
Taki pomysł - wysyłać tylko pliki jpg, które mają mniejszą wagę, ale pełny zakres kolorów ( obecnie takie pliki wysyłam do Kowdara) - oczywiście jak Luis na to przystanie
Wtedy  mapki zyskują większą wyrazistość, ale również większy kontrast ( niektóre) ...

Obawiam się, że po przycięciu dolnego wiersza - jednak to nie wszystkim scenom może wyjść na dobre ...
Patrzyłem na 1267 ( ze względu na Warszawę), 1284 ... 972( biegły tory i były ciągłe) ...