Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

Luis właśnie będzie podmieniał mapy.

Napisał, że żałuje, że nie może brać udziału w dyskusji na naszym forum
CytatIt is a pity I cannot post at your forum to understand better the issue, as the translation Polish-Spanish or even Polish-English is almost impossible to understand.

Nie rozumie nadal dlaczego ucinamy mapy.
Napisałem mu
Jedynym skutecznym rozwiązaniem jest -> rozmiary map muszą być równe pełnemu hexowi.


Waldzios

#811
Cytat: sympatyk w Maj 06, 2018, 05:16:27 PM
Nie rozumie nadal dlaczego ucinamy mapy.
Ja też na początku nie rozumiałem, spróbuj zrobić screeny problemu z połówkami heksa (albo wykorzystaj moje).
Grunt żeby zobaczył jak w praktyce wygląda problem i jak skutecznie obcięcie mapy go naprawia.

Jeśli nie testował tego w grze, to może sobie nie zdawać sprawy z sytuacji (zwłaszcza, że widok w Suite może być dość mylący).
Nie zakładaj z góry, że Luis rozumie na czym polega problem, bo z tym bywa różnie.

90% takich sytuacji, wynika z tego , że Luis zbyt łatwo zgadza się na jakąś modyfikacje, ale potem  niema czasu dokładnie jej przetestować. 
Po wszystkim słyszy od "geniuszy" z JP, że wszystko działa wspaniale, zwykle wierzy na słowo i zostawia tak jak jest, a po czasie pojawia się większy lub mniejszy problem...


GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

#812
Od Luisa

It is done.

The maps in your list are updated to MapFinder and my site with 3120 pixels width, which is an exact width: (70-1)*45 + 15 =3120

I leave in your hands to warn your community to update the maps they have in their local MAP folder to fix the scenarios affected, otherwise, all this work would be just a waste of time.

To help propagate the info, I enclose:

your list as a text file

a zip package with the maps resized to 3120 pixels with.
Also can find the new option in http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenSuiteTest.zip ; 5.0.65.1 (Tools menu)

usunąłem załączniki

Waldzios

Cytat: sympatyk w Maj 06, 2018, 08:37:32 PM
The maps in your list are updated to MapFinder and my site with 3120 pixels width, which is an exact width: (70-1)*45 + 15 =3120
To na jakiś czas powinno załatwić sprawę. Raczej nie powinni grzebać przy pełnych heksach, ale kto wie...

Cytat: sympatyk w Maj 06, 2018, 08:37:32 PM
Załączniki
Linki prowadzą do twojego konta google. Nie są dostępne z zewnątrz...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Usunąłem linki - faktycznie do kitu

Były tam wszystkie obrazki map , przycięte przez Luisa

A w tej nowej suicie, to gdzie jest to nowe narzędzie do robienia porządku z mapami?

sympatyk

Dlaczego w grze na mapach są niebieskie obwódki?
Zmienił się wymiar map? - te obwódki mają - 23x16px  - chodzi o plik flag_med.png ???

sympatyk

#816
Te obwódki i flagi na mapach wyświetlane bez przeźroczystości widziałem już kilka miesięcy temu.
Więc przeprowadziłem śledztwo ...
Przeczytałem na stronie Luisa, pobrałem dla przykładu konkurencyjne efile - EFILE_LXF i EFILE_SON i sprawdziłem plik flag_med.png
Wynika z tego, że nie ma już przeźroczystości ( koloru/tła które będzie na mapie przeźroczyste)
.. A więc flaga powinna zajmować całą przestrzeń - 21x14px, a nie jak dotychczas 19x12px ... dlatego ten różowy było widać --> nie był już kolorem przeźroczystym - patrz załącznik ( ramka to efekt dodatkowy - nie zawsze i nie na wszystkich monitorach - chodzi o proporcje i rozdzielczość)
Ponieważ trzeba by od nowa robić wszystkie flagi ( jakość i tp..) --> dobrałem kolor( po eksperymentach) szary zamiast różowego

Przedstawiam 4 warianty pliku - 2 x pełny kolor 24bit ( Luis pisze, ze jest obsługiwany), oraz 2 x kolor 16bit ..
jedna wersja - flagi czyste
druga wersja - flagi powiewające

Dlaczego? - u mnie pełny kolor 24bit na mapach - flagi są ok, ale w panelu wyboru scenariuszy przedstawiają kolorowe kreseczki ... a kolor 16bit -  jest dobrze

Do przetestowania
https://drive.google.com/file/d/19UkMtvGjSw0DQqTC4Hv1BIZ5qUsbR660/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1-A5_gQ2hFhXeIFLg3RQuRMnA-bhkbDvo/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Qi7o-UhINttmcBH7weyMXVltWOBGPaDc/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1uxzc79d4cVjTcU62SSKErxzxQhJh_Qqn/view?usp=sharing

sympatyk

.... No i znowu w sprawie obwódek ...
Czy ktoś u siebie się z tym spotkał?
Jest mapa, są flagi wyświetlane ok
Zajmuję flagę, zmienia się przynależność i flaga i dostaje obwódkę jak na rysunku ...
Na koniec scenariusza wszystkie zdobyte flagi będą miały niebieskie obwódki ...
Czy ktoś tak ma? - wersja gry bez znaczenia ( tz. z nowych zarówno test, jak i DD i inne wcześniejsze)

Waldzios

Cytat: sympatyk w Maj 16, 2018, 07:06:39 PM
Czy ktoś tak ma? - wersja gry bez znaczenia ( tz. z nowych zarówno test, jak i DD i inne wcześniejsze)
U mnie (wersja DD) wszystko jest w porządku.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

#819
Witam, wydaje mi się, że u mnie jest  taka obwódka

OpenGen 0.91.2.6 * 28 Feb 2018  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus_wx\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.11
Campaign: W90 WESTERN CAMPAIGN 2008 v.3.0,
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

#820
Wczytałem sava'a Mario i udało mi się powtórzyć błąd.


EDIT.
Wygląda na to, że błąd jest w jakiś sposób związany z modyfikatorami prestiżu. Ramka/obwódka wydaje się pojawiać tylko przy heksach z wyzerowanym parametrem 'Hex prestige modifier'.
Modyfikując ten parametr udało mi się skutecznie włączyć i wyłączyć ramkę....

EDIT2.
W liście zmian dla wersji: OpenGen Version 0.90.59.0  (28-May-2017) zawarty jest punkt:
Cytat

  • No prestige mark, will only show when hex has owner and flag
Czyli to może być celowe zjawisko. Sposób oznaczenia heksów bez prestiżu.

EDIT.3.
Stary plik hex_types.bmp:

I nowy hex_types.png:
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Tak miałem poprzednio .... te niebieskie ramki generowały się nie w każdym przypadku ... i nie wszystkie miasta
Teraz po zmianie pliku z flagami, było inaczej - obwódka powstawała wraz ze zmianą przynależności (flagi) - na początku nie było ani jednej ..
A ... jednak prestiż .. te flagi miały jednakowy, a po zdobyciu wynosił już 0 ....
Dziwne ..
Ta ramka ma wymiar 23x16px, a więc jest większa niż miejsce na flagę w pliku flag_med.png ...
Więc to nie grafika .. tak się wydaje

Ale jak u Ciebie nie ma  .. a u nas jest to może jeszcze coś więcej musi być spełnione --> karta graficzna?, proporcje ekranu?, rozdzielczość?, system?

Waldzios

Cytat: sympatyk w Maj 16, 2018, 10:07:03 PM
Ale jak u Ciebie nie ma  .. a u nas jest to może jeszcze coś więcej musi być spełnione --> karta graficzna?, proporcje ekranu?, rozdzielczość?, system?
Są, tylko testowałem w niewłaściwych scenariuszach. Nie wiedziałem czego szukać.

Patrz post powyżej (edycje), chyba zidentyfikowałem źródło.
Cytat: Waldzios w Maj 16, 2018, 09:41:43 PM
EDIT2.
W liście zmian dla wersji: OpenGen Version 0.90.59.0  (28-May-2017) zawarty jest punkt:
Cytat

  • No prestige mark, will only show when hex has owner and flag
Czyli to może być celowe zjawisko. Sposób oznaczenia heksów bez prestiżu.

EDIT.3.
Stary plik hex_types.bmp:

I nowy hex_types.png:

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Wygląda, że tak, dokładnie, właśnie odtworzyłem xloga
A, w takim razie ramka jest za duża.. zjawisko można zaobserwować tylko na małych flagach ...
Pieprzony angielski, niby czytam zmiany, ale tego nie widziałem, przeoczyłem ...

sympatyk

Może taki plik - było by lepiej? - załącznik