Dyskusja na temat Rankingu Generałow

Zaczęty przez bobafett2, Wrzesień 15, 2014, 10:27:27 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Dobrze, jak najbardziej jestem za, dokończmy rok 2014 i następne rozgrywajmy w cyklu rocznym (nie sezonowym).

Czyli poprosilibyśmy Kowdara, żeby na koniec roku zrobił jakieś "uroczyste" podsumowanie dotychczasowych osiągnięć
i od 01.01.2015 - zaczynamy nowy rok z opcją zerową u wszystkich.

Tylko pytanie - co zrobić z tym zestawem zamkniętych raportów z ukończonych gier? Zachować dla potomności? Skasować?
Da się to jakoś zarchiwizować?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

No tak, ale trzeba by zachować tak, żeby było wiadomo, że to jest dział archiwalny.

Ja miałbym taki pomysł - żeby założyć nowy dział z datą 2015 i tam przenieść przyklejone, które będą aktualne dla dalszych
rozgrywek, resztę zamknąć - tylko nie wiem czy da się zamknąć cały dział.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

kowdar

OK. Myślę, że da radę jakoś to zablokować.
Wrócimy do sprawy w styczniu 2015 i tak zrobimy.
Będzie nowy dział archiwum rankingu i tam cała historia.

Sądzę, że warto też wprowadzić zapis do regulaminu, że można zmieniać ustawienia tylko gracza,
a AI zawsze na 100%, aby wykluczyć sztuczne podciąganie wyników.

Być może warto też zrobić zasadę, że można zgłosić dowolną kampanię także na inne efile do rankingu ?
Czyli każdy może zrobić wpis w kampaniach rankingowych o dowolnej kampanii,
a potem w nią zagrać rankingowo.
Wówczas zabawa nie będzie ograniczona do kampanii na efilu Gustlika.
Być może z jedynym warunkiem, aby kampania była w zestawach efili na sourceforge lub u mnie,
czyli była łatwo dostępna oprócz zgłaszającego także dla innych.

Można także inne zmiany w zasadach wprowadzić od nowego roku, o ile są potrzebne i coś wyjaśnią/ułatwią.
Być może warto wprowadzić zasadę, że jedynym minimum do zarejestrowania gry jest końcowy AAR, bez konieczności publikowania AAR po każdej bitwie. Będzie to ukłon do minimalistów chętnych wpisać swój wynik na tablicę.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

CytatSądzę, że warto też wprowadzić zapis do regulaminu, że można zmieniać ustawienia tylko gracza,
a AI zawsze na 100%, aby wykluczyć sztuczne podciąganie wyników.

Masz rację

CytatByć może warto też zrobić zasadę, że można zgłosić dowolną kampanię także na inne efile do rankingu ?
Czyli każdy może zrobić wpis w kampaniach rankingowych o dowolnej kampanii,
a potem w nią zagrać rankingowo.

Tu jest pewien problem - używania nazbyt "egzotycznych" efili lub kampanii. Kampanie, które są w dziale rankingowym, są to
kampanie SPRAWDZONE - przez Ciebie, przeze mnie albo innych autorów. To znaczy grane przynajmniej raz.
Oczywiście są kampanie - choćby z efila Adlera, które są sprawdzone przez cały świat i to przez lata - można je zgłosić, ale uważam że jakiś - choćby minimalny - system weryfikacji powinien być zachowany. Ale generalnie - na tak.

W ostateczności może być to nawet weryfikacja "historyczna" - bez grania kontrolnego, ale na podstawie historii kampanii,
którą można przecież sprawdzić na JP's Panzers. Można również przyjąć założenie, że kampanie, które były przedmiotem któregoś Challenge'u na JP's - nie wymagają już weryfikacji u nas....

CytatByć może warto wprowadzić zasadę, że jedynym minimum do zarejestrowania gry jest końcowy AAR, bez konieczności publikowania AAR po każdej bitwie. Będzie to ukłon do minimalistów chętnych wpisać swój wynik na tablicę.

Myślę, że to jednak zniszczyłoby sens tego subforum, które przecież powstało także i po to, żeby czytać opisy bitew i dzielić się doświadczeniami.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Opisy poszczególnych bitew to "sól" tego działu. ;) No ale nikt nie zmusi, by one były.
Co do Waszych propozycji - moja pełna zgoda.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Mario

Też uważam, że opisy są potrzebne-są one ciekawe i bez nich same wyniki tracą sens :)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

kowdar

#22
Zgodnie z zapowiedzią, przeniosłem cały dotychczasowy "Ranking Generałów" do działu archiwalnego za lata 2011-2014 oraz utworzyłem nowy dział "Ranking Generałów 2015" dla gier rankingowych w roku 2015.

Pozamykałem wszystkie porzucone gry, bez przyznawania pkt.
Pozostawiłem trzy wątki z grami, gdzie ostatni wpis był nie dawniej niż 3 miesiące od końca roku.
Jeżeli gracze je dokończą do końca stycznia 2014 roku, ich punktacja zostanie uwzględniona za lata 2011-2014.

Od teraz taki ranking będzie tworzony/zamykany dla każdego roku, przy czym ew. trzeba uzgodnić ostateczny termin zakończenia rozpoczętej w danym roku gry - proponuję do końca marca kolejnego roku.

Odblokowuję także tymczasowo wątek regulaminu aby zaproponować zmiany.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Zsamot

Rozumiem, że w rankingu można rozgrywać na nowo WSZYSTKIE kampanie dopuszczone do takowego grania?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Fan Blitzkriegu

Cytat4) Gry rankingowe MUSZĄ mieć ustawiony "AI prestige modifier" na 100%.
    "Player prestige modifier" może zostać ustawiony na dowolną wartość którą gra dopuści do wprowadzenia.

Mam pytanko, dlaczego wartość A1 ma mieć tylko 100%?

Waldzios

Cytat: Fan Blitzkriegu w Styczeń 06, 2015, 01:43:44 PM
Mam pytanko, dlaczego wartość A1 ma mieć tylko 100%?
Ponieważ ustawienie AI powyżej 100% to exploit który sztucznie zawyża punktacje.
Przy wysokiej wartości AI  bazowa punktacja osiąga maksymalną wartość niezależnie od ustawień gracza.
Wystarczy ustawić modyfikatory gracz:400%/ AI:500% by osiągnąć ten sam wynik co w rozgrywce gracz:0%/ AI:100%.
Gdyby nie było różnicy miedzy rozgrywką z rożnymi modyfikatorami gracza (0%, 100% i 300%) to cały ranking straciłby sens.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Fan Blitzkriegu


bobafett2

 dawno mnie nie bylo ipo wgraniu nowszych na dzisiejszy stan kampanii--ich wersjii mile mnie zaskoczyla ulubiona kampania W 17 za honor i Japonie jest teraz trudniejsza chodz zmiana sprzetu dostepnego dale next mozliwosci ktorychnie bylo narazie zagralem 29 scenariuszy tej kampanii jeszcze prawie tyle samo przedemna i gra sie trudniej niekiedy zaskakujace bylo ze inny zestaw jednostek i ich umiejscowienie bylo na niektorych mapach rekord punktowy za scenariusz to 84 pkt za wygrana w 3 turze :):):) ot taka zagrywka wszystko na jedna karte tu dokladnie wsztscy bronic tę jednostka czolgow efekt az sam mnie zaskoczyl za niedlugo zapodam wiecej szczegolow ktora to misja i jaki to cwancyk ale to juz 2 takiego typu mapa jaka spotkalem niekoniecznie w W 17 kampanii gram naprzemiennie kilka z nich by nudy sie ustrzec bo wynik moze byc tylko jeden znowu wygrana nuuudy :):):)niedlugo bede mial wiecej czasu i obiecuje bardziej przylozyc sie do pomocy przy kampaniach z japonczykami i podac dane techn okretow japonskich ktorych prawie nigdzie nie publikowano a ktore w hipotetycznych kampaniach co by bylo gdyby.... jak najbardziej bylyby do uzycia. niestety wojska pancerne nie byly zbytnio przez cesarstwo rozwijane-znowu sie zapedzam wiec koncze jeszcze tylko wynik po 29 scenariuszachi papatki

ustawienie AI to 100% gracz V 500% AI

1   Prowokacja w Mandżurii  , #0 , Brilliant Victory , score:71  +++  Proto: B5N Kate
2   Komunistyczni partyzanci  , #1 , Brilliant Victory , score:78
3   Droga do Pekinu , #2 , Brilliant Victory , score:57
4   Tiencin  , #3 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: Paratroopers
5   Szanghaj  , #4 , Brilliant Victory , score:65
6   Nankin , #5 , Brilliant Victory , score:69  +++  Proto: Mitsubishi Ki-21-Ia Sally
7   Suzhou , #6 , Brilliant Victory , score:73
8   Wuhan , #7 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Mitsubishi Ki-15-II Babs
9   Sachalin  , #8 , Brilliant Victory , score:62
10   Makau , #9 , Victory , score:36
11   Atak na Kuala Lumpur , #10 , Victory , score:40
12   Prince of Wales , #11 , Brilliant Victory , score:71  +++  Proto: Ho-Ni II 105
13   Singapur  , #12 , Brilliant Victory , score:67
14   Jawa , #13 , Brilliant Victory , score:64
15   Birma , #14 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Security Div.
16   Midway , #15 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: Kokusai Ki-76
17   Przekroczenie Gangesu  , #16 , Victory , score:40
18   Rajd na Sri Lankę  , #17 , Tactical Victory , score:20
19   Guadalcanal I , #18 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: Kokusai Ki-76
20   Guadalcanal II , #19 , Brilliant Victory , score:67
21   Wyspy Salomona  , #20 , Brilliant Victory , score:68
22   Morze Australijskie  , #21 , Brilliant Victory , score:78
23   Port Vila , #22 , Victory , score:37
24   Wyspy Chesterfield  , #23 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: 2x20mm Type 4
25   Townsville  , #24 , Victory , score:40
26   Droga do Alice Springs  , #25 , Brilliant Victory , score:64
27   Sydney , #26 , Brilliant Victory , score:64
28   Wyspy Gilberta  , #27 , Brilliant Victory , score:75
29   Hawaje  , #28 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Militia
--
Campaign score: 1743  *  Average: 60

moj problem dowodząc japończykami to zła pogoda za często i za długo trwa, rekord to 20 tur deszczu na pustynnym terenie uziemnilo mi lotnictwo i walki byly jak za czasow sredniowiecza na bagnety :):) hehe i brylant poszedł koło nosa
Nie wygrywa się wojny ginąc,ginąć ma wróg.

Waldzios

Cytat: bobafett2 w Luty 24, 2015, 02:44:20 AM
moj problem dowodząc japończykami to zła pogoda za często i za długo trwa, rekord to 20 tur deszczu na pustynnym terenie uziemnilo mi lotnictwo i walki byly jak za czasow sredniowiecza na bagnety :):) hehe i brylant poszedł koło nosa
Pogoda to głownie kwestia szczęścia, wszystko zależy od strefy klimatycznej. Taki urok walk na Pacyfiku  ;).

Deszcz na pustynnym terenie wynika z problematycznego doboru niektórych map. Najlepszym przykładem jest tu Sri Lanka, klimat zgodnie z realiami ustawiony jest na południowo-azjatycki, niestety efekt końcowy niezbyt pasuje do pustynnej mapy :(.

Pracuje obecnie nad briefingami do W17, przy okazji postaram się ustawić sensowniejsze (wizualnie) strefy klimatyczne na pustynnych mapach.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Hansen

Jako weteran nasunęło mi się przemyślenie :)  Moim zdaniem powinno się grać na 100 procent,zarówno gracz jak i AI...tak było by chyba najsprawiedliwiej i każdy ma równe szanse.
Pozdrawiam.