Dyskusja na temat Rankingu Generałow

Zaczęty przez bobafett2, Wrzesień 15, 2014, 10:27:27 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

bobafett2

Kolega z którym grywam w tenisa stołowego którego zaraziłem gra w open generala,
odradzał mi publikowanie mojego wyniku kampanii za honor i Ja ponie ale nie moge sie nie pochwalic takim wynikiem :):)

Campaign: W17  ZA HONOR I JAPONIĘ v.4.1b,  *  Player prestige modifier 500%  *  AI prestige modifier 500%

Played Scenarios:
1   Prowokacja w Mandżurii  , #0 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: B5N Kate
2   Komunistyczni partyzanci  , #1 , Brilliant Victory , score:55
3   Droga do Pekinu , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: 20mm Type 98
4   Tiencin  , #3 , Victory , score:32
5   Szanghaj  , #4 , Brilliant Victory , score:50
6   Nankin , #5 , Victory , score:27
7   Suzhou , #6 , Brilliant Victory , score:49
8   Wuhan , #7 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: 320mm Spigot Mortar
9   Sachalin  , #8 , Brilliant Victory , score:51
10   Makau , #9 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Ho-Ni II 105
11   Atak na Kuala Lumpur , #10 , Victory , score:30
12   Prince of Wales , #11 , Brilliant Victory , score:49
13   Singapur  , #12 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Ho-Ni II 105
14   Jawa , #13 , Brilliant Victory , score:54
15   Birma , #14 , Victory , score:30
16   Midway , #15 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: B6N Jill
17   Przekroczenie Gangesu  , #16 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Security Div.
18   Rajd na Sri Lankę  , #17 , Victory , score:30
19   Guadalcanal I , #18 , Brilliant Victory , score:51
20   Guadalcanal II , #19 , Brilliant Victory , score:49
21   Wyspy Salomona  , #20 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: G4M2 Betty
22   Morze Australijskie  , #21 , Brilliant Victory , score:52
23   Port Vila , #22 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: G4M2 Betty
24   Wyspy Chesterfield  , #23 , Brilliant Victory , score:52
25   Townsville  , #24 , Brilliant Victory , score:48
26   Droga do Alice Springs  , #25 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: B7A Grace (t)
27   Sydney , #26 , Brilliant Victory , score:48
28   Wyspy Gilberta  , #27 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: 2x20mm Type 4
29   Hawaje  , #28 , Brilliant Victory , score:50
30   Kanał Panamski  , #29 , Brilliant Victory , score:54
31   Pustynia Gobi  , #30 , Brilliant Victory , score:52
32   Wyspy Kurylskie  , #31 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Ki-93
33   Władywostok  , #32 , Brilliant Victory , score:51
34   Wschodnia Syberia  , #33 , Brilliant Victory , score:51
35   Odwetowy Nalot   , #34 , Brilliant Victory , score:54
36   Obrona Mandżurii  , #35 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Type 5 Chi-Ri
37   San Diego , #37 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: Type 5 Chi-Ri
38   Niemiecka Technologia  , #38 , Brilliant Victory , score:54
39   Tajwan  , #39 , Brilliant Victory , score:54
40   Ofensywa przeciwko Mao  , #40 , Brilliant Victory , score:49
41   Kontratak na Okinawie  , #41 , Brilliant Victory , score:47
42   Ostatnia obrona ??  , #42 , Brilliant Victory , score:50
43   Kolej Transsyberyjska  , #43 , Brilliant Victory , score:54
44   Ural , #44 , Brilliant Victory , score:54
45   Kanał Sueski  , #45 , Brilliant Victory , score:50
46   Bosfor  , #46 , Brilliant Victory , score:47
47   Kercz - Morze Czarne  , #47 , Victory , score:27
48   Leningrad  , #48 , Brilliant Victory , score:49
--
Campaign score: 2327  *  Average: 48

raport musialem obciac bo przekracza 2000 znakow
Nie wygrywa się wojny ginąc,ginąć ma wróg.

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Nie wiedziałem, ze można grać na 500%...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

bobafett2

ok rozpoczynam gre z ustawieniem 50ja A x 500 i sprubuje zrobic wynik jeszcze lepszy i moze nie stracic ani jednej jednostki nie ma rzeczy niemozliwych sa tylko trudne i bardzo trudne.
Nie wygrywa się wojny ginąc,ginąć ma wróg.

Gustlik

CytatNie wiedziałem, ze można grać na 500%...

Można, ale zwróć uwagę, że tu OBIE strony ustawione są na 500%
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#5
Ciekawe, nie miałem pojęcia za można zwiększyć punktacja podnosząc ustawienia AI. To daje sporo możliwości   >:D

Czy to legalne w kampaniach rankingowych?

To niezle działa:
Cytat
Campaign: W17  ZA HONOR I JAPONIĘ v.4.1c,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 500%

Played Scenarios:
1   Prowokacja w Mandżurii  , #0 , Brilliant Victory , score:71
--
Campaign score: 71  *  Average: 71

na 50% jescze ciekawiej:
Cytat
Campaign: W17  ZA HONOR I JAPONIĘ v.4.1c,  *  Player prestige modifier 50%  *  AI prestige modifier 500%

Played Scenarios:
1   Prowokacja w Mandżurii  , #0 , Brilliant Victory , score:84
--
Campaign score: 84  *  Average: 84
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatCzy to legalne w kampaniach rankingowych?

Jak najbardziej - skoro można sobie ułatwiać, to można i utrudniać.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Wrzesień 16, 2014, 02:04:32 AM
Jak najbardziej - skoro można sobie ułatwiać, to można i utrudniać.
Utrudnienie jest jednak minimalne, a przyrost punktów znaczny.

Przykładowo gra 0%/100% punktowo jest równoważna 100%/200% albo 300%/400%.
Grając 300%/500% można pobić każdy dotychczasowy wynik rozgrywany przy trudności 0%/100% .
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Moim zdaniem nie chodzi tylko o różnicę punktową

Ilość jednostek możliwych do zakupu przy opcji 0% : 100%, w porównaniu z opcją 300% : 400% jest jednak
diametralnie różna, co zmieni zasadniczo sposób rozgrywki.

Poza tym - skoro regulamin przewidywał grę od 0 do 300% (w czasach gdy jeszcze nie było 500%) - to teraz
musi być konsekwentny, choćby nam się to niezbyt podobało.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Wrzesień 16, 2014, 09:54:12 AM
Ilość jednostek możliwych do zakupu przy opcji 0% : 100%, w porównaniu z opcją 300% : 400% jest jednak
diametralnie różna, co zmieni zasadniczo sposób rozgrywki.
W przypadku gracza, oczywiście. Dlatego gra poniżej 100% jest nagradzana, a powyżej otrzymujemy mniej punktów.
Granie na 300% to większa ilość jednostek możliwych do zakupu, więc łatwiejsza rozgrywka, a w zamian niższa punktacja.

W przypadku AI, niekoniecznie.  Nie uważam, ze jeśli w scenariuszu AI zamiast 10pp dostanie 50pp (500%) na turę, to scenariusz się zasadniczo zmieni.
W niektórych scenariuszach AI w ogóle nie otrzymuje pp, albo nie dysponuje SH.
Owszem zdarzają się wyjątki, gdzie AI dostaje po 50pp na turę, ale są nieliczne.
Cytat: Gustlik w Wrzesień 16, 2014, 09:54:12 AM
Poza tym - skoro regulamin przewidywał grę od 0 do 300% (w czasach gdy jeszcze nie było 500%) - to teraz
musi być konsekwentny, choćby nam się to niezbyt podobało.
Regulamin przewidywał grę od 0 do 300% , ale nic nie mówił o poziomie AI, zawsze zakładałem ze chodzi o 100%, zresztą nie przypominam sobie żeby ktoś grał inaczej.

W sumie nie jest wielki problem, po prostu chciałem to uściślić.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Musze powiedzieć, że układając regulamin po prostu NIE PRZEWIDZIAŁEM< że ktokolwiek zechce ruszać ustawienia AI...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

kowdar

Szczerze powiedziawszy to w nowszym silniku gry nastąpiły zmiany w liczeniu punktacji,

OpenGen Version 0.90.32.8  (19-Jun-2014)
Score formula tweaked to increase penalty for core loses and increasing bonus for winning before BV limit.
New score to win before BV limit (BV-x) is: score = (3*x+1)/2 + (x*10 + 5)/scen.turnBV


więc być może powinno się rozważyć anulowanie dotychczasowych wyników i zacząć zabawę od nowa,
tylko czy ma to sens ?
Czy będą chętni na tą zabawę ? Jak widzę, to większość gier albo nie jest kończona, albo "nie gram na punkty"
i zabawa toczy się w wątku o testach.

Stąd też traktuję powyższy wpis raczej informacyjnie, niż jako postulat wprowadzenia zmian.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

Może nie tyle anulować, co ogłosić listę generałów, jednocześnie zamknąć ją i zarchiwizować wątek.
Jednocześnie założyć i ogłosić nowy....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#13
Może i tak być skoro punktacja ulega zmianie. Gram teraz informacyjnie W17  z ustawieniami 100% i dla AI 500%. Pierwsze scenariusze dają puntkację ok 70 pkt. To moja pierwsza gra kiedy zwracam uwagę na punktację za BV. Ale nie wiem czy dawać tą rozgrywkę do rankingu czy zakończyć ją jako eksperyment i przedyskutować to po zakończeniu kampanii.

OpenGen 0.90.32.8d * (22 Jun 2014) *  Efile folder:C:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\  * Efile version:GusOpen Ver:4.3. I.4.09
Campaign: W17  ZA HONOR I JAPONIĘ v.4.1c,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 500%

Played Scenarios:
1   Prowokacja w Mandżurii  , #0 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: D3A Val
2   Komunistyczni partyzanci  , #1 , Brilliant Victory , score:67
--
Campaign score: 133  *  Average: 66

Current scenario: Komunistyczni partyzanci ,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 80
Army cost: 1212 , Current prestige is 164
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive
if BV: +200, Droga do Pekinu , cap 3000, 8 turns prestige: 0
if V : +150, Droga do Pekinu , cap 3000, 10 turns prestige: 0
if TV: +50, Droga do Pekinu , cap 3000, 12 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Piechota
*  Cavalry ,  , 0 bars , 93 exp , Japan , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+81 exp]
*  HQ Unit , Type 1 Ho-Ha [W] ,  , 4 bars , 440 exp , Japan , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:008
Motorcycle ,  , 0 bars , 85 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 156 pp - U:009  [+3 exp]
Motorcycle ,  , 0 bars , 60 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 156 pp - U:010  [+48 exp]

Artyleria
105mm Type 14 , Wagon ,  , 0 bars , 16 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 324 pp - U:003  [+16 exp]
150mm Type 96 Gun , Wagon ,  , 0 bars , 24 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 576 pp - U:005  [+24 exp]

Myśliwiec
*  A5M Claude ,  , 0 bars , 78 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:001  [+26 exp]

Bomb. taktyczny
*  D3A Val ,  , 0 bars , 82 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+50 exp]
+  D3A Val ,  , 0 bars , 54 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:011  [+54 exp]

Player 1 : Japan
Killed: INF:7    RCN:1    AT:2    ATY:3      Total: 13
Lost  :   Total: 0

BV  2
V   0
TV  0
L   0
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Zsamot

Zmieniły się zasady, może jednak zrobić II Edycję rankingu i po prostu np je ograniczyć do ... roku kalendarzowego i tyle. Będą edycje 2014, 2015 itp. ? Co Wy na to? Wtedy ew. zmiany będą dotyczyć wąskiego czasowo przedziału gier.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369