Test kampanii "Kwitnące Wiśnie"

Zaczęty przez Rudel, Luty 08, 2015, 08:08:29 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rudel

Cytat: Mario w Luty 15, 2015, 05:17:48 PM
Mam pytanie-dlaczego koledzy nie posiadają na stanie OP-z wcześniejszych dyskusji wywnioskowałem,
że waszym zdanie to bardzo dobre jednostki (a tu we flocie nie ma ani jednego-czyli może nie takie dobre i jakieś zmiany w nich by się przydały ;D)

Nie jestem wrogiem OP ale wolę szybkość działań. OP mają sens dla mnie w walkach obronnych lub na zapleczu przeciwnika dlatego ich nie kupuję. Ze względu na wielkość map nie dopłyną do miejsca działań.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Mario

Czyli do działań ofensywnych  nie nadają się za bardzo :'( (chyba, że jako siły Aux umieszczone w jakimś konkretnym rejonie).
Jedyna prawdziwa przydatność to scenariusze/kampanie obronne.
Nie zagrałem jeszcze wielu scenariuszy z tej kampanii-czy gdzieś pojawiają się OP?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Rudel

Są i owszem ale jest ich ciut za mało i są w przewidywalnych miejscach. My zaś nie mamy pod komendą ani jednego jako aux >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: Mario w Luty 15, 2015, 05:17:48 PM
Mam pytanie-dlaczego koledzy nie posiadają na stanie OP-z wcześniejszych dyskusji wywnioskowałem,
że waszym zdanie to bardzo dobre jednostki (a tu we flocie nie ma ani jednego-czyli może nie takie dobre i jakieś zmiany w nich by się przydały ;D)
Ponieważ mamy olbrzymią przewagę.

Okręt podwodny to broń wyspecjalizowana, najlepiej sprawdza się gdy to przeciwnik dysponuje przewagą, jest idealny przeciwko wrogim pancernikom (szczególnie tym wielobelkowym, z podniesionymi stanami).

W tym momencie mamy po kilka pancerników, więc rozstrzelanie przeciwnika jest po prostu szybsze i wygodniejsze od targania ze sobą OP.

Gdybym z jakiegoś powodu nie mógł kupić pancernika (z powodu ceny lub ograniczenia dostępności), a przeciwnik dysponował doświadczonymi pancernikami (z eskortą niszczycieli) gwarantuje ze dokupiłbym co najmniej kilka OP.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatCzy możliwość ograniczenia dostępu do zakupu danych jednostek, zamyka drogę do ich ulepszania na modele, których nie ma na liście?.

Logika wskazywałaby, że tak, choć na 100% nie wiem, bo jeszcze tej opcji nie stosowałem. Ale przy stosowaniu frontów tak jest.

CytatMam pytanie-dlaczego koledzy nie posiadają na stanie OP-z wcześniejszych dyskusji wywnioskowałem,
że waszym zdanie to bardzo dobre jednostki

Właśnie sobie jednego kupiłem. Ale z doświadczenia wiem, że po prostu jest zbyt wolny do scenariuszy ofensywnych.
No i przy scenariuszach typu "lądowanie" nie bardzo mają co robić.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Luty 15, 2015, 12:28:51 PM
Nie wiem także skąd wziąć kasę na 17 bombowców, kiedy - grając na 200%, - z trudem uciułałem na 4 plus dwa obserwacyjne.
Rozumiem, że w takiej sytuacji możesz domagać się ograniczeń, no ale ja i - podejrzewam - trzy czwarte innych grających nigdy
się w takiej sytuacji nie znajdziemy

Myślę ze da się temu zaradzić, a problem w tkwi w podejściu do nagród.

Poświeciłem chwile na analizę nagród w kampanii i odrobinę obliczeń.

W sumie w kampanii można zdobyć 78076pp (przy grze na 100% ).
Składowe tej sumy to odpowiednio:
- 16520pp za premiowane hexy (21%);
- 6756pp bonusu za tury (9%);
- 54800pp nagrody za BV (70%);

Problem tkwi w tym ze modyfikator nagród skaluje tylko dwie pierwsze składowe (30% całości).
Grając na 100% otrzymujemy 78k pp, a przy grze na 200% suma wzrasta zaledwie do 101k pp.
W praktyce grając kampanie  na 200% otrzymujemy tylko 30% prestiżu więcej.
Co ciekawe, grając na zero nadal dostaniemy 70% prestiżu.

Rozwiązanie wydaje się proste i banalne, odwrócić proporcje.
Wystarczy zwiększyć nagrodę za bazowy hex (nawet do 100pp), a  nagrody za BV odpowiednio zmniejszyć (nawet czterokrotnie).

W takim przypadku składowe uległyby zmianie:
- 41300pp za premiowane hexy (67%);
- 6756pp bonusu za tury (11%);
- 13700pp nagrody za BV (22%);

Suma spadnie do 62k (z poprzednich 78k).

Jednak grając na 200% suma zwiększy się do 110k, czyli wzrośnie o 77%.
Co daje 177% prestiżu przy grze na 200%.

Tak skalujące się rozwiązane pozwoliłoby dowolnie regulować poziom trudności (w górę i w dół).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

No, takiej analizy, to nikt, dawno nie zrobił....

A jesteś pewien, że prestiż "kolejkowy" też jest modyfikowany przez poziom "procentowy" grania?

CytatWystarczy zwiększyć nagrodę za bazowy hex (nawet do 100pp), a  nagrody za BV odpowiednio zmniejszyć (nawet czterokrotnie).

W tej sytuacji to jasne - tylko obawiam się, że będzie odrobinę demotywujące do pogoni za BV, na rzecz zebrania całego
prestiżu z mapy.



"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#142
Cytat: Gustlik w Luty 16, 2015, 04:38:31 PM
No, takiej analizy, to nikt, dawno nie zrobił....

A jesteś pewien, że prestiż "kolejkowy" też jest modyfikowany przez poziom "procentowy" grania?
Szybkie do sprawdzenia:



OpenGen 0.90.38.3 * (28 Jan 2015)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\EFILE_OGN_GUS\  * Efile version: GusOpen Ver:5.2.
Campaign: Kwitnące wiśnie ,  *  Player prestige modifier 0%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
--
Campaign score: 0  *  Average: 0

..
Current scenario: Koreator,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 0 , Current prestige is 150
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 1
AI stance is Aggressive
if BV: +1000, Korea-san , cap disabled, 16 turns prestige: 0
if V : +490, Korea-san , cap disabled, 18 turns prestige: 0
if TV: +100, Korea-san , cap disabled, 20 turns prestige: 0
if Ls: +0, Korea-san , cap disabled, 20 turns prestige: 0



Cytat: Gustlik w Luty 16, 2015, 04:38:31 PM
W tej sytuacji to jasne - tylko obawiam się, że będzie odrobinę demotywujące do pogoni za BV, na rzecz zebrania całego
prestiżu z mapy.
Myślę ze bardziej demotywujące jest gdy ktoś grając na 300%, otrzymuje tylko 160% prestiżu.

Zamiast globalnie zwiększać bazową nagrodę można manualnie zwiększyć prestiż otrzymywany za konkretne VH (będzie wymagało więcej pracy).

Nagrody za tury również można odpowiednio dostosować.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

#143
Cytat: Gustlik w Luty 16, 2015, 04:38:31 PM


W tej sytuacji to jasne - tylko obawiam się, że będzie odrobinę demotywujące do pogoni za BV, na rzecz zebrania całego
prestiżu z mapy.





BV jest samo w sobie  dużą nagrodą. Prototypy też swoje dają. Może takie rozwiązanie być nawet dobre. Choć grając w inne efile widzę różne rozwiązania tego zagadnienia. Od jednakowych nagród z BV, V i TV po szafowanie nagrodami za heksy od 10 pp po 60 pp. Przyjęło się za za VH jest ok 100-120 pp a za heks 40 pp. Może to co proponuje Waldzios sprawdzi się w grze.  Jest to jednak sporo liczenia czasem niestety.

W LXF grając na samych BV ma się jakby mniej kasy niż grając na V czy TV jest to trochę denerwujące z początku jednak po zastanowieniu dochodzę do wniosku że Golothin wyszedł z takiego założenia. Dobry gracz da radę wygrać mimo przeciwności, a słabszym trzeba pomóc. Podaję to jako przykład tylko.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

#144
Cytat: Rudel w Luty 16, 2015, 04:54:11 PM
Przyjęło się za za VH jest ok 100-120 pp a za heks 40 pp. Może to co proponuje Waldzios sprawdzi się w grze.  Jest to jednak sporo liczenia czasem niestety.
Owszem, ale to zwykle dotyczy kampanii lądowych. W morskich potrzeby są dwukrotnie większe.
Obliczenia nie są takie straszne, w konkretnych scenariuszach wystarczy zabrać cześć nagrody za BV i rozdzielić miedzy hexy.
Wystarczy ze suma się zgodzi.

Poza tym pamiętaj o dużych mapach, trwająca wiele tur wyprawa spadochronowa do hexa wartego 40pp, to tez lekka demotywacja.

LXF to specyficzne podejście, sam najlepiej wiesz ze siły gracza w kampaniach Golothina są dość skromne.
Premiowanie V i TV dodatkowymi nagrodami wydaje mi się bezcelowe, to kolejny nieskalowalny prestiż, sensowniejsze byłyby w tym miejscu dodatkowe punkty za tury.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

#145
Tak zgadzam się, że ciężko wyliczyć potrzeby dla kampanii morskiej na tych mapach z Pacyfiku niewiele da się zarobić. Jednocześnie utrzymanie znacznej floty kosztuje krocie. Podałem przykład z LXF bo mnie to więcej denerwuje u nich niż paliwo w samolotach ;).
Jednak patrząc na skalę zagadnienia a mam w zanadrzu 3 prawie gotowe mapy. To jakieś rozwiązanie systemowe by się przydało.



tą mapę dziś chce zakończyć graficznie.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Przykład.


Scenariusz "Ruski-idzie":

Nagroda 4000pp za BV, 640pp za opanowanie mapy, 180pp za tury (w sumie 4820pp).
Jeśli ktoś gra na 200% tylko 820pp więcej...


CytatCurrent scenario: Ruski-idzie,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 640
Army cost: 2340 , Current prestige is 915
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +4000, Vladivostok , cap disabled, 16 turns prestige: 180
if V : +2500, Vladivostok , cap disabled, 18 turns prestige: 180
if TV: +1000, Vladivostok , cap disabled, 20 turns prestige: 180
if Ls: +0, Vladivostok , cap disabled, 20 turns prestige: 180



Przykładowa propozycja (100pp za bazowy hex, 800pp za VH):

Nagroda 1240 za BV, 3400pp za opanowanie mapy, 180pp za tury.
W przypadku gry na 100% prestiż bez zmian (4820pp). Jeśli ktoś gra na 200%, dodatkowe 3580pp.


CytatCurrent scenario: Ruski-idzie,  VH prestige is 2400 ,  All map prestige is: 3400
Army cost: 1788 , Current prestige is 2227
AI stance is Aggressive
if BV: +1240, Vladivostok , cap disabled, 16 turns prestige: 180
if V : +640, Vladivostok , cap disabled, 18 turns prestige: 180
if TV: +240, Vladivostok , cap disabled, 20 turns prestige: 180
if Ls: +0, Vladivostok , cap disabled, 20 turns prestige: 180

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

To może nie "obcinać" kasy za BV, niech będzie wysokie- wszak parcie na BV często więcej "kosztuje"- szybsza taktyka, często ryzykowniejsza.
A za niższe zwycięstwa dać rzeczywiście więcej. 

Szansa na nagrodę za BV to za mało. Proponuje sprawdzić me zapisy, jak walczę w rosyjską kampanię- wystarczy hiper szczęście (?!) i ma się niesamowicie mało, wbrew oczekiwaniom, by co scen, dwa mieć coś nowego. Pomijając samą przydatność prototypu, często dyskusyjna. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rudel

Nikt nie chce obciąć kasy tylko podnieść wygraną za te przykładowe 200%. Co wymusza zmianę rozliczania tylko.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: Zsamot w Luty 16, 2015, 07:54:18 PM
To może nie "obcinać" kasy za BV, niech będzie wysokie- wszak parcie na BV często więcej "kosztuje"- szybsza taktyka, często ryzykowniejsza.
Ta kasa nie byłaby "obcięta" ale przeniesiona do VH, tak by osoby grające na wyższym modyfikatorze miały z niej większy pożytek.
Przy modyfikatorze 100% sumaryczna nagroda za BV nie uległaby zmianie.

Zmodyfikowany VH:

Cytat: Zsamot w Luty 16, 2015, 07:54:18 PM
Szansa na nagrodę za BV to za mało. Proponuje sprawdzić me zapisy, jak walczę w rosyjską kampanię- wystarczy hiper szczęście (?!) i ma się niesamowicie mało, wbrew oczekiwaniom, by co scen, dwa mieć coś nowego. Pomijając samą przydatność prototypu, często dyskusyjna. ;)
Dlatego nie proponowałem obcinać całkowicie. Raczej ograniczyć do sensownych rozmiarów. Powiedzmy 20% całkowitego prestiżu jako bonus za BV, w ten sposób zapewniając optymalne skalowanie reszty.
W scenariuszu "Ruski-idzie" do zdobycia jest obecnie 4820pp, w tym nagroda za BV stanowi 83% (4000pp). Moim zdaniem ograniczenie tej liczby do 20% (~1000pp) nie wpłynie drastycznie na motywacje gracza.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons