Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne

Zaczęty przez Gustlik, Czerwiec 15, 2015, 01:50:52 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Myślę, że staną się bardziej istotne w scenariuszach sprzed wojny, czy wręcz z I Wojny, no i chyba, o dziwo, we.... współczesnych, gdzie będą atrakcyjne cenowo i powinny być bardzo mobilne.   

A może by je do piechoty?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Listopad 09, 2015, 07:55:32 PM
A może by je do piechoty?
Straszny potwór by z tego wyszedł, pamiętaj o bonusach za 'close combat'..., taka "super" piechota, potężna jednostka ofensywna, niesamowicie skuteczna i uniwersalna.

Według mnie to powinna być jednostka raczej defensywna, więc należałoby skrócić zasięg, albo przenieść do klasy AT...

W klasie AT nadal by mogła atakować po ruchu, ale z karami typowymi dla klasy AT..., cecha 'support' tez by tam pasowała...
Te nieszczęsne +2 kary przeciwko piechocie, można zniwelować statystykami (podnieść SA o 2 punkty), albo po prostu zignorować (ckm stracą na ważności dzięki zwiększeniu użyteczności flaków)...
Sprawdzałem, klasa AT nie ma bonusów przeciwko samolotom, więc po dodaniu 'AD support' nie powinno być przegięć...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Skrócić zasięg-raczej nie (choć jeśli patrzymy na batalion piechoty jako jednostkę z różną bronią min. z ckm to wtedy pasuje ;D-mogła by strzelać przy tym rozwiązaniu przez jednostkę bronioną? ),
przenieś do AT też nie jest zły pomysł  ;D
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

#123
Istnieje jeszcze jedna możliwość, można ckm-y rozdzielić na dwie jednostki:
- jedna w klasie AT, jako jednostka broni wsparcia, coś w rodzaju naszych batalionów ckm; z dwoma hexami zasięgu, wsparciem ogniowym, pasywną obrona przeciwlotniczą, oraz zachowanymi obecnymi ikonami;
- druga w klasie flak; jako obrona przeciwlotnicza; z jednym heksem zasięgu, bez wsparcia ogniowego, ale z aktywną obroną  przeciwlotniczą, z ikoną ckm'u na podstawie przeciwlotniczej, z nieco lepszymi parametrami AA niż symboliczne wartości obecnego ckm'u;

To by pozwoliło pogodzić przeciwstawne wymagania...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

No ale właśnie z tego wzięła sie cała sprawa, żeby zlikwidować zdublowane 88-mki.
A teraz mamy dublować ckm'y?

Z tego wszystkiego głosowałbym za klasą AT, zwłaszcza, że w niektórych efilach tak
właśnie jest, więc będzie to naturalna zmiana.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#125
Cytat: Gustlik w Listopad 10, 2015, 12:02:42 AM
No ale właśnie z tego wzięła sie cała sprawa, żeby zlikwidować zdublowane 88-mki.
A teraz mamy dublować ckm'y?
Gwoli ścisłości:
Podobieństwo jest tylko, pozorne. W przypadku 88-ki organizacyjnie mamy do czynienia z batalionem flaków 'acht-acht', skierowanym do rożnych zadań, wiec zlikwidowanie zdublowanych 88-ek ma sens...

W przypadków ckm-ów, jest przeciwnie, mamy mix kilku typów jednostek, od wszelkiej maść przeciwlotniczych kompanii dołączanych do innych jednostek, przez kompanie wsparcia, po samodzielne bataliony ckm-ów (i broni towarzyszącej).
To nie jest jedna jednostka pełniąca różne funkcje, ale różne rodzaje jednostek używające podobnego wyposażenia...

Cytat: Gustlik w Listopad 10, 2015, 12:02:42 AM
Z tego wszystkiego głosowałbym za klasą AT, zwłaszcza, że w niektórych efilach tak
właśnie jest, więc będzie to naturalna zmiana.
Zgadzam sie ze przeniesienie do klasy AT byłoby dość naturalne...

Co do innych efili, to zwróć uwagę ze często (LXF,OPENAK) 'MG infantry' (klasa AT) jest uzupełniona o 'AAMG' (klasa FLAK), jest to zwłaszcza standardem dla Polski w '39.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Cytat: Waldzios w Listopad 09, 2015, 11:36:22 PM
Istnieje jeszcze jedna możliwość, można ckm-y rozdzielić na dwie jednostki:
- jedna w klasie AT, jako jednostka broni wsparcia, coś w rodzaju naszych batalionów ckm; z dwoma hexami zasięgu, wsparciem ogniowym, pasywną obrona przeciwlotniczą, oraz zachowanymi obecnymi ikonami;
- druga w klasie flak; jako obrona przeciwlotnicza; z jednym heksem zasięgu, bez wsparcia ogniowego, ale z aktywną obroną  przeciwlotniczą, z ikoną ckm'u na podstawie przeciwlotniczej, z nieco lepszymi parametrami AA niż symboliczne wartości obecnego ckm'u;

To by pozwoliło pogodzić przeciwstawne wymagania...
Też fajna opcja.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatTo nie jest jedna jednostka pełniąca różne funkcje, ale różne rodzaje jednostek używające podobnego wyposażenia...

No tak, ale czym PRAKTYCZNIE miałyby różnić się w grze? Oprócz klasy - rzecz jasna - które jednak w gruncie rzeczy są i tak dość podobne...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#128
Cytat: Gustlik w Listopad 10, 2015, 12:48:40 AM
No tak, ale czym PRAKTYCZNIE miałyby różnić się w grze? Oprócz klasy - rzecz jasna - które jednak w gruncie rzeczy są i tak dość podobne...
Przede wszystkim zasięgiem, 'MG infantry' (użyje pożyczonych terminów) miałoby dwa heksy zasięgu, 'AAMG' jeden.
'MG infantry' miałoby 'wsparcie' do celów lądowych,  'AAMG' nie.
'MG infantry' miałoby tylko pasywny atak plot (ostatecznie 'AD support'),  'AAMG' miałoby aktywny atak i obronę plot.
'AAMG' mogłoby mieć wyższy atak AA (rzędu 4-5 punktów), 'MG infantry' wyższy atak SA.

Różnica byłaby jak miedzy wrześniową "kompanią ckm'ów i broni towarzyszących", a "kompanią ckm'ów przeciwlotniczych";
Jedna miała na stanie ckm'y i broń wsparcia (moździerze, rusznice ppanc), obrona plot była jej zadaniem pobocznym,
druga miała na stanie tylko ckm'y na podstawach przeciwlotniczych.

Zresztą to była tylko alternatywna sugestia, nie zależy mi na tym pomyśle...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

A na czym stanęło z 88-kami? Z 3 klas zrobi się jedna czy 2 i które? Zastanawiam się nad ich zasięgiem ognia plot: 3 heksy w grach obronnych bardzo się przydają...
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Listopad 11, 2015, 03:10:56 PM
A na czym stanęło z 88-kami? Z 3 klas zrobi się jedna czy 2 i które? Zastanawiam się nad ich zasięgiem ognia plot: 3 heksy w grach obronnych bardzo się przydają...
Gustlikowi zależy na jednej klasie, więc zapewne będzie jedna 88-ka (w kilku wariantach) w klasie FLAK.
A skoro tak, to zakładam ze będą 3 heksy zasięgu ognia plot, by wypełnić lukę po klasie AD.
Tu sytuacja jest prosta.

Gorzej z okrętami, niszczyciele (i krążowniki przeciwlotnicze) mają domyślnie 4 heksy zasięgu (5 z leaderem), współczesne nawet 6 (7 z leaderem)...
Trzeba się więc zastanowić czy pozostać przy 3 heksach, czy ustawić maksimum....
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

W takim razie mamy albo albo:
- albo niszczyciele i 88 mają 3 hexy albo 2 hexy bo obecnie mamy jedną zmienną dla zasięgu flak.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Listopad 11, 2015, 04:04:06 PM
W takim razie mamy albo albo:
- albo niszczyciele i 88 mają 3 hexy albo 2 hexy bo obecnie mamy jedną zmienną dla zasięgu flak.
Chyba nie do końca zrozumiałeś o co mi chodziło.
Aby 88 miały 3 heksy obrony, można ustawić flak_range = 3, ale równie dobrze flak_range = 4, albo flak_range = 255.
Dla 88'ek to nie będzie miało znaczenia, ale wpłynie na niszczyciele....
Czyli Istnieje znacznie więcej "albo"...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Masz rację, choić założyłem, że nie rozważamy niszczycieli z obroną AD na więcej niż 3...
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Listopad 11, 2015, 04:12:34 PM
Masz rację, choić założyłem, że nie rozważamy niszczycieli z obroną AD na więcej niż 3...
Rozumiem, pytanie tylko czy słusznie?
Czy niszczyciel z zasięgiem ognia 4 heksy i obroną przeciwlotniczą 3 heksy, nie będzie przesadnie skomplikowany i przekombinowany?
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons