Sprzęt Republic of Poland

Zaczęty przez Primus71, Luty 10, 2019, 11:48:03 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

Według mnie - transport samochodowy, ciężkich jednostek bardziej pasuje do okresu końca II wojny oraz do lat późniejszych
Natomiast w czasie wojny bardziej powinien być wykorzystywany transport kolejowy --> więcej transportów zwłaszcza na dużych mapach, a szczególnie na XXL
Również ciężki sprzęt - działa , czołgi powinny nim jeździć swobodnie ..

Obecnie jak zdobywa się w scenariuszu prestiż - to kupuje się samoloty - bo te mogą na front dolecieć
Inne jednostki ciężkie mają małe szanse ..

Waldzios

Cytat: connor71 w Listopad 19, 2023, 08:43:16 PM
No to trzeba przetestować nowe zabawki  ;D
Jeśli ktoś ma ochotę przetestować, udostępniłem testową wersje efila.

Mechanikę kontenerowego transportera czołgów, najłatwiej można przetestować w dowolnej "współczesnej" kampanii USA (na przykład G35). Użyteczność w czasach "współczesnych" będzie ograniczona (Abramsy mają mov=8), ale bazowa funkcjonalność pozostanie bez zmian.

Do pobrania:
Pliki efila: GusOpen7512.zip;
Pliki ikon: EquipIcons7512.zip;

Cytat: sympatyk w Listopad 19, 2023, 10:01:39 PM
Natomiast w czasie wojny bardziej powinien być wykorzystywany transport kolejowy -->
W kwestii usprawnienia RTP mam drobny pomysł.

W tej chwili największym ograniczeniem transportu kolejowego, jest przepustowość "stacji kolejowych".
Dlatego rozważam zmniejszenie kosztu  (obecnie 18pp) i czasu budowy (domyślnie 2 tury) "stacji kolejowej".
Można przyjąć założenie, że wybudowana przez saperów "stacja kolejowa", reprezentuje prowizoryczną rampę załadowczą.

Rewolucji by nie było, ale transport kolejowy potencjalnie nieco by się usprawnił.

Co o tym myślisz?
Budowałeś kiedyś dodatkowe "stacje kolejowe"?
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Cytat: Waldzios w Listopad 20, 2023, 04:19:50 PM

W kwestii usprawnienia RTP mam drobny pomysł.

W tej chwili największym ograniczeniem transportu kolejowego, jest przepustowość "stacji kolejowych".
Dlatego rozważam zmniejszenie kosztu  (obecnie 18pp) i czasu budowy (domyślnie 2 tury) "stacji kolejowej".
Można przyjąć założenie, że wybudowana przez saperów "stacja kolejowa", reprezentuje prowizoryczną rampę załadowczą.


Myślę, że to jest dobry pomysł.
Czyli koszt ok 9pp a czas budowy 1 tura?

A czy można by dodać jednostkę saperów kolejowych (dojeżdżali by koleją mieli by cechę D-czyli automatycznie by się wyładowali i mogli by od razu budować prowizoryczną rampę załadowczo /wyładowczą ;D
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: Mario w Listopad 20, 2023, 04:36:55 PM
A czy można by dodać jednostkę saperów kolejowych (dojeżdżali by koleją mieli by cechę D-czyli automatycznie by się wyładowali i mogli by od razu budować prowizoryczną rampę załadowczo /wyładowczą ;D
Cecha 'DismountAfterMove' działa wyłącznie w odniesieniu do transportów organicznych, nie ma wpływu na transport nieorganiczny (RTP).
Jakikolwiek organiczny transport kolejowy odpada, bo 'Saperzy kolejowi' musieliby go porzucić w przypadku zejścia z torów (na przykład by naprawić uszkodzone tory).

Proponowani 'Saperzy kolejowi' musieliby ewentualnie korzystać ze specjalnych pociągów (z ruchem fazowym). Analogicznie do komandosów z fazowymi szybowcami / helikopterami.To by pozwoliło nieco zwiększyć ich mobilność / użyteczność.
Takie rozwiązanie wydaje się wykonalne. Można je rozważyć.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

connor71

Cytat: Waldzios w Listopad 20, 2023, 04:19:50 PM
Mechanikę kontenerowego transportera czołgów, najłatwiej można przetestować w dowolnej "współczesnej" kampanii USA (na przykład G35). Użyteczność w czasach "współczesnych" będzie ograniczona (Abramsy mają mov=8), ale bazowa funkcjonalność pozostanie bez zmian.
Faktycznie, współcześnie słabo się sprawdza. Może tylko jakby taki transport miał zdecydowanie więcej paliwa. Przy porównywalnym zużyciu, nie widzę sensu używania.
W kampanii G45, dopiero jestem w 1946, więc jeszcze nie widzę transportu. Jak dotrwam, to dam znać czy się przyda taki transport.
Cytat: Waldzios w Listopad 20, 2023, 06:50:55 PM
Proponowani 'Saperzy kolejowi' musieliby ewentualnie korzystać ze specjalnych pociągów (z ruchem fazowym).
i nazwijmy je drezynami  ;)

Waldzios

Cytat: connor71 w Listopad 20, 2023, 07:49:53 PM
i nazwijmy je drezynami  ;)
Niebezpieczny kierunek. Ówczesne drezyny nie były demonami prędkości  ;).


Stosując historyczne parametry drezyn uzyskalibyśmy jednostkę w najlepszym razie z mov=5.
Opancerzony "wagon szturmowy" (do przewozu piechoty) pociągu pancernego pozwoliłby na mov=6.
Zwykły wagon kolejowy pozwala zachować mobilność w okolicach mov=~10.

Więc jeśli koncentrujemy się na mobilności saperów, to optymalny wydaje się zwykły wagon (z opcjonalnym uzbrojeniem).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

#426
Cytat: Waldzios w Listopad 20, 2023, 04:19:50 PM

Cytat: sympatyk w Listopad 19, 2023, 10:01:39 PM
Natomiast w czasie wojny bardziej powinien być wykorzystywany transport kolejowy -->
W kwestii usprawnienia RTP mam drobny pomysł.

W tej chwili największym ograniczeniem transportu kolejowego, jest przepustowość "stacji kolejowych".
Dlatego rozważam zmniejszenie kosztu  (obecnie 18pp) i czasu budowy (domyślnie 2 tury) "stacji kolejowej".
Można przyjąć założenie, że wybudowana przez saperów "stacja kolejowa", reprezentuje prowizoryczną rampę załadowczą.

Rewolucji by nie było, ale transport kolejowy potencjalnie nieco by się usprawnił.

Co o tym myślisz?
Budowałeś kiedyś dodatkowe "stacje kolejowe"?

Tworzone dotychczas kampanie - nie brały pod uwagę transportu kolejowego jako alternatywy dla ciężarówek
Owszem dodawano w najnowszych kampaniach powstałych za czasów OG możliwość tegoż transportu  - przeważnie w liczbie 3
Więc tak naprawdę do wożenia piechoty pozbawionej transportu ..

Na stacji kolejowej można załadować wszystko, po odrzuceniu transportu ... tracąc 2 tury na wsiadanie i wysiadanie
A mnie się marzy aby artyleria wraz z transportem jeździła koleją

Stacje kolejowe te regularne, powinny pracować jak lotniska - heksy obok takiej stacji( na torach) powinny też umożliwiać załadunek/rozładunek

Przyspieszenie budowy stacji kolejowej - to dobry początek
Saperzy muszą wsiąść do pociągu - pojechać - wysiąść i wybudować stację odbiorczą --> to trwa za długo i psuje zabawę
Ruch fazowy i możliwość wysiadania w dowolnym miejscu - to też dobre na początek
Wysiadanie tak jak transport morski na wskazany heks było by fajne

Czy budowałem dodatkowe stacje? - próbowałem, ale mija się to z celem (czas całej operacji - przewozu jednostki)

Transport naziemny, morski, lotniczy istniał i za czasów PG2 - natomiast transport kolejowy nie --> próbowano to ominąć pokrywając heksy torów portami ...  >:D
A przecież to kolej była niezmiernie ważna dla dostawy sprzętu i ludzi - więc warto coś z tym tematem zrobić

Waldzios

Cytat: sympatyk w Listopad 20, 2023, 09:31:07 PM
Na stacji kolejowej można załadować wszystko, po odrzuceniu transportu ... tracąc 2 tury na wsiadanie i wysiadanie
A mnie się marzy aby artyleria wraz z transportem jeździła koleją
Coś pomyliłeś, albo trafiłeś na dziwny błąd.

Na stacji kolejowej możesz załadować praktycznie każdą jednostkę lądową, z dowolnym transportem organicznym.
Artyleria z transportem zawsze mogła jeździć koleją.

Porzucenie transportu zdarza się, jeśli próbujesz załadować (lub wyładować) jednostkę poza stacją.
Piechota i niektóre lekkie jednostki, posiadają cechę 'No need train stations', która pozwala na załadunek/wyładunek poza stacją.
Tylko nieliczne wybrane transporty (konie, rowery, motocykle) mają cechę 'No need train stations'.
Dlatego w niektórych przypadkach (piechota + ciężarówka) zdarza się konieczność porzucenia niezgodnego transportu.
Ale to dotyczy wyłącznie piechoty (i lekkich jednostek) na torach, poza terenem stacji.

Dopóki korzystasz ze stacji, praktycznie nie ma ograniczeń co do ładunku.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Cytat: Waldzios w Listopad 20, 2023, 11:27:49 PM
Cytat: sympatyk w Listopad 20, 2023, 09:31:07 PM
Na stacji kolejowej można załadować wszystko, po odrzuceniu transportu ... tracąc 2 tury na wsiadanie i wysiadanie
A mnie się marzy aby artyleria wraz z transportem jeździła koleją
Coś pomyliłeś, albo trafiłeś na dziwny błąd.
Masz rację - dotyczyło to stacji wybudowanej przez saperów

Waldzios

Cytat: sympatyk w Listopad 20, 2023, 11:47:50 PM
Masz rację - dotyczyło to stacji wybudowanej przez saperów

:huh?

Specjalnie sprawdziłem przed momentem. Wybudowałem stacje, a następnie bez problemu załadowałem i wyładowałem artylerie z ciężkim transportem...

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Przetestowałem jeszcze raz .. i masz rację
Coś mi się pozajączkowało ..
No chyba, że to było przy wysiadaniu na torach (bez stacji)
Pewnie to było tak - saperzy wybudowali stację, wsiedli do pociągu, pojechali i mieli wybudować stację .. musieli porzucić swój transport

Waldzios

Pierwsze podejście do tematu 'Saperów Kolejowych':
To bazowa wersja z 1935 roku.
Późniejsze warianty mogą mieć lepsze statystyki, i bardziej mobilny transport kolejowy.

Wstępne testy wydają się obiecujące. Jednostka świetnie spisuje się na torach.

Problematyczny pozostaje ruch poza torami.
Jeśli scenariusz rozpoczyna się w znacznej odległości od torów, to efektywne wykorzystanie jednostki może być dość kosztowne.
Szybkie dotarcie na miejsce działania (lub do najbliższych torów) wymaga zakupu transportu organicznego, który potem trzeba porzucić, by jednostka mogła w pełni wykorzystać możliwości specjalnego transportu kolejowego.
Dla pełnej funkcjonalności trzeba porzucić transport organiczny (domyślnie ciężarówkę), albo korzystać z furmanki (niedostępna po 1943).
To trochę przypomina dylemat z transportem spadochroniarzy i/lub jednostek górskich.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

A czy można by dać im transport kontenerowy-z którego będą wysiadać a nie porzucać i przesiadać się na transport kolejowy.
Taki transport kontenerowy-można by albo przewieźć koleją (w razie potrzeby saperzy po jego wysadzeniu mogli by do kontenera  wejść) lub taki transport kontenerowy mógłby się przemieszczać samodzielnie ???

Ewentualnie można dać im rowery (nie kosztują dużo)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

#433
Cytat: Mario w Listopad 21, 2023, 05:40:51 PM
A czy można by dać im transport kontenerowy-z którego będą wysiadać a nie porzucać i przesiadać się na transport kolejowy.
Taki transport kontenerowy-można by albo przewieźć koleją (w razie potrzeby saperzy po jego wysadzeniu mogli by do kontenera  wejść) lub taki transport kontenerowy mógłby się przemieszczać samodzielnie ???
To byłby koszmarek. Połączenie różnych rodzajów transportu nie może skończyć się dobrze.

Cytat: Mario w Listopad 21, 2023, 05:40:51 PM
Ewentualnie można dać im rowery (nie kosztują dużo)
Nie bardzo sobie wyobrażam saperów na rowerach. Saperzy potrzebują ciężkiego sprzętu i materiałów.
Raczej trudno przewozić materiały kolejowe (podkłady kolejowe, zapasowe szyny etc) na rowerach ;).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

connor71

Cytat: Waldzios w Listopad 21, 2023, 06:09:36 PM

Nie bardzo sobie wyobrażam saperów na rowerach. Saperzy potrzebują ciężkiego sprzętu i materiałów.
Raczej trudno przewozić materiały kolejowe (podkłady kolejowe, zapasowe szyny etc) na rowerach ;).

Ale to wydaje się logiczne. Jadą na dworzec kolejowy ciężarówka a tam przesiadają się do pociągu. Jak wysiądą z niego, to zasuwają na pieszo.