Scenariusz Open Kursk v1.2...

Zaczęty przez Depet, Styczeń 24, 2008, 08:38:46 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Depet

#15
Cytat: giees w Styczeń 29, 2008, 12:41:46 PM
Tez bym moze i postawil gdyby nie 2 male szczegoly  - is-4 jest lepiej doswiadczony i w liczbie 12.

Heh...przed chwilą sprawdzałem :) - Is-4 (stan 12/12, prestiż 299) vs King Tiger 45 (stan 10/10, prestiż 199). Teren dla obu jednostek: clear

Wyniki:

Atak Is-4 z 2 hexów przypuszczalny rezultat 1:1
Atak Is-4 z 1 hexa przypuszczalny rezultat 1:2

a więc gwoli przejrzystości jeszcze...

Atak King Tiger 45 z 2 hexów przypuszczalny rezultat 1:1
Atak King Tiger 45 z 1 hexa przypuszczalny rezultat 2:1

Wniosek: Is-4 ma lekką (dosłownie minimalną) przewagę.

ale...starcie Is-4 z (tańszym od niego !) Jagdtigerem II (prestiż, stan identycznie jak w poprzednim badaniu) wygląda już tak:

Atak Is-4 z 2 hexów przypuszczalny rezultat 4:3
Atak Is-4 z 1 hexa przypuszczalny rezultat 5:1

Atak King Tiger 45 z 2 hexów przypuszczalny rezultat 2:5
Atak King Tiger 45 z 1 hexa przypuszczalny rezultat 6:2

Wniosek: Is-4 nie ma żadnych szans.

Podkreślam że chodzi tu o ATAK czyli jednostka podjeżdża i odpala do jednostki wroga. Strzał bierny (czyt. taki bez wcześniejszego ruchu) to 1-2 punkty ataku więcej...(chyba ale jak coś pokręciłem to zaraz Gustlik mnie poprawi :) )

Jak dla mnie proporcje są OK chyba nawet nieco faworyzują Niemców ale pamiętajmy że mocny czołg jest znacznie atrakcyjniejszy od nawet super silnego ppanca.

Cytat: giees w Styczeń 29, 2008, 12:41:46 PM
Cytat
Nawet jeśli prawdziwe jest twierdzenie że Ruscy mają lepsze czołgi to zajrzyj w sekcję myśliwców i bombowców - tam jest wręcz odwrotnie.
Tak to fakt. Ruscy nie istnieja w tym sprzecie.

No tego sie nie da ukryć ale należy tez pamiętać o cenie i PUNKTACH BOJOWYCH (12/12) i DOŚWIADCZENIU które w przypadku jednostek lotniczych odgrywają znacznie większą rolę niż w przypadku jednostek lądowych. Bądź co bądź jednak to Niemcy dominują w powietrzu ale też to właśnie oni muszą atakować a jeden z ich VH znajduje się aż na drugim końcu mapy.

Myślę że scen jest zbilansowany tak by zagrać singla tym bardziej że dojdzie jeszcze zmiana prestiżu i zamierzam dać Ruskim jeszcze trochę więcej do dotychczasowej różnicy w stosunku do Osi.

Gustlik

Cytatchyba ale jak coś pokręciłem to zaraz Gustlik mnie poprawi

Niestety przepadł mój tekst z PSFF o inicjatywie - muszę od nowa tłumaczyć - ale z grubsza tak to wyglądało właśnie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

giees

#17
Depet:
Wszystko to wyglada ladnie w liczbach ale ja mam troche inna perspektywe patrzenia na moc jednostki. Piszesz jaki to potezny jag2 - ok , faktycznie mocny z niego skurczybyk (i tylko tworca efila chyba wie dlaczego taki potwor tyle kosztuje) ale...

Po stronie niemieckiej kup za wszystko polowe KT45 i 2 polowe Jag2
Po stronie rosyjskiej kup same is-4 + jakies 10 jednostek nkwd[c] ktore sa tanie jak barszcz a po zetknieciu z byle czym maja 3 doswiadczenia

Sprobuj zrobic starcie poprawnie uzywajac cs a wynik dla niemcow bedzie oplakany.

Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Depet

OK czyli w wersji 1.1

- zmniejszamy Ruskim doświadczenie do 199
- dajemy cały prestiż na starcie + nieco go zwiększamy (żeby było więcej zabawy)
- sprawdzić czy scen nadaje sie do gry na efilu SSI

Co do NKVD z "combat support" u Ruskich to Niemcy maja swoją jednostkę z taką cechą więc szanse powinny sie wyrównać gdy obu stronom da się taką samą ilość prestiżu. Biorąc jednak pod uwagę że Ruscy są nieco słabsi np. w lotnictwie pozostawiamy wartość bojową 12/12 + trochę więcej kasy  od tego co dostają Niemcy. Teraz będzie ok giees ??  :P

PS. Heh przez 15 minut ten post się wysyłał - coś nasz hosting nawala :P...

giees

Nie no w przypadku doswiadczenia 199 dla ruskich , wg mnie przewaga niemcow bedzie niekwestionowana.
Generalnie to nie chodzilo mi o to by udowadniac ze ktoras ze stron ma jakas wielka przewage w orginalnej wersji jaka zrobiles - wrecz przeciwnie. Bo my tu sobie dyskutujemy co bedzie po zetknieciu sie jakis tam najlepszych jednostek , ale wiadomo ze watpliwe zeby takie starcie mialo miejsce , poniewaz jest jeszcze mnustwo innych jednostek ktore beda brac udzial w jako takich potyczkach.

Naprawde to od 1 postu chcialem tylko napisac jedno - wszystko co ustawiles bylo dobrze zrobione , ale najsprawiedliwiej by bylo gdyby kazda ze stron w 1 turze musiala wydac wszystkie pieniadze na zakupy jednostek , by nie bylo sytuacji ze ktos czeka z zakupem do momentu gdy zobaczy czym dysponoje wrog. W takim przypadku nastepne porcje prestizu bylyby jako takim narzedziem do skorygowania swoich niedociagniec w pierwszych zakupach.

Chcialbym zebys to wlasnie skomentowal.
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Depet

Cytat: giees w Styczeń 30, 2008, 12:59:29 PM
Naprawde to od 1 postu chcialem tylko napisac jedno - wszystko co ustawiles bylo dobrze zrobione , ale najsprawiedliwiej by bylo gdyby kazda ze stron w 1 turze musiala wydac wszystkie pieniadze na zakupy jednostek , by nie bylo sytuacji ze ktos czeka z zakupem do momentu gdy zobaczy czym dysponoje wrog.

No ale w tym też tkwi strategia :) zresztą nie jestem w stanie wymusić na graczu by wydał w 1 turze całą kasę :) - tego sie nie da zrobić od technicznej strony. Jedyne co można zrobić i co w sumie zrobiłem to stopniowe przydzielanie prestiżu - wtedy ciężko coś zaoszczędzić gdy ma się tylko na starcie 10000 a wróg może wyjechać z każdej strony...

Gustlik

Cytati tylko tworca efila chyba wie dlaczego taki potwor tyle kosztuje

No niestety - ceny w efilu muszą się jakoś logicznie bilansować, tak, żeby dało się na nim zagrać kampanię. Bo w czasie kampanii przyrost cen ma największe znaczenie.

Oczywiście w scenariuszach typu "Big Buying" zawsze będzie powstawać pytanie czemu coś tam nie ma ceny zaporowej, bo jak sobie nakupi, to mnie rozwali. Ale umówmy sie - takie scenariusze są wyjątkiem i trudno do nich dostosowywać efila.
To jest dość specyficzny typ scena - gdzie prawie na pewno każdy z przeciwników będzie miał dość abstrakcyjny zestaw wojsk - taki urok "Big Buying"

Grając na nim kampanię - gwarantuję Ci, że rzadko kiedy mógłbyś sobie pozwolić na Jag'a za 660pkt
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

giees

#22
Gustlik:
Rozumiem , poprostu nigdy nie gralem kampanii wiec nie wzialem tego pod uwage.

Depet:
Wiec ja bym proponowal zostawic tak jak bylo (1 wersja - ilosc prestizu oraz rozklad na 3 partie) tylko zrezygnowac z pomyslu na duzo wieksza liczbe prestizu dla Rosjan.

Ps.
Cytat
No ale w tym też tkwi strategia  zresztą nie jestem w stanie wymusić na graczu by wydał w 1 turze całą kasę  - tego sie nie da zrobić od technicznej strony.
Wiec mam nadzieje ze pojedynek nie zamieni sie w obustronne czekanie na przeciwnika , bo osobiscie napewno nie zrobie zakupow jako pierwszy...
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Gustlik

Cytatnie jestem w stanie wymusić na graczu by wydał w 1 turze całą kasę

Myślę, że jest na to sposób - mogę się mylić ale...

Przede wszystkim oddzielić punkty zwycięstwa (których trzeba bronić) od punktów zaopatrzenia (Supply).

Np: dla Sovietów ustawić punkt "supply" na lotnisku (w miasteczku) w prawym górnym rogu - wtedy gracz nie będzie miał czasu na filozofowanie, bo jak przeczeka z zakupami, to po prostu nie zdąży dojechać na pole bitwy.

Teraz, kiedy Supply są blisko lub równe punktom, których trzeba bronić - można poczekać - zobaczyć czym przeciwnik atakuje i w zależności od sytuacji kupić to czy owo,  Zakupione jednostki od razu będą na miejscu.

Dla Niemców z kolei punkty Supply w lewym górnym, albo prawym dolnym rogu

Generalnie chodzi mi o to, żeby rozstawiać się na skraju mapy, a bić o punkty na środku.

A żeby jakiś nazbyt cwany dowódca nie wjechał tam reconem kiedy VH  jeszcze są puste - trzeba by ustawić na nich bunkry...

Wtedy obie armie się nie widzą przynajmniej przez pierwsze 1-2 kolejki - a jak już sie zobaczą, to będzie za późno na zakupy.

Poza tym zauważcie, że wtedy wzrasta znaczenie wielu innych czynników: szybkości, manewru i podziału sił - atakować kupą, czy dzielić armię na kilka kierunków. No i sztuka rozpoznania będzie kluczowa - co oznacza, że samym ciężkim sprzętem nie da się walczyć.

No i jeszcze jedno - w takim układzie - zwyczajnie nie będzie można pozwolić sobie na zakup jednostek mających za zadanie li tylko i wyłącznie podnosić "morale" poprzez CS - bo każdy grosz zacznie się liczyć.

Tak to widzę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

giees

Cytat
Teraz, kiedy Supply są blisko lub równe punktom, których trzeba bronić - można poczekać - zobaczyć czym przeciwnik atakuje i w zależności od sytuacji kupić to czy owo,  Zakupione jednostki od razu będą na miejscu.
Dokladnie - to pierwsze logiczne posuniecie jakie sie nasuwa na mysl -> Kupic 5 reconow , porozsylac na wszystkie strony i patrzec co nadjezdza i skad.

A z czystej ciekawosci moglibyscie napisac jak wygladala scena w ostatnim Big Buying ?
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Depet

Gustlik...bardzo ciekawe rozwiązanie. Pod wieczór wystawie wersję 1.1 ze zmianami jakie zaproponowałeś.

Cytat: giees w Styczeń 30, 2008, 05:06:12 PM
A z czystej ciekawosci moglibyscie napisac jak wygladala scena w ostatnim Big Buying ?

Scenariusz A.L.D.I - ale od razu zaznaczam że stworzył go Rayydar - doświadczony już kreator scenariuszy do gry PBEM (choć czasem zbyt daleko puszcza wodze fantazji :P).

Depet

OK - zaktualizowałem scenariusz prawie według wszystkich waszych zaleceń :P. Spójrzcie na mapke w 1 poscie. Niemcy maja teraz supply jedynie na rogach mapy, z kolei Ruscy na lotnisku ale nie tym które chciał Gystlik w rogu ale w środku - nie zmienia to jednak faktu że i tak trzeba dojechać do VH wysuniętych mocno do przodu. ODdałem również troche prestizu obu stronom aby można było więcej kupić. Obecny schemat:

ZSRR/Wojska Osi
1 tura: 13000/12000
7 tura: 8750/8000
13 tura 4500/4000

Czekam na komentarze.

Gustlik

Wiesz dlaczego chciałem Ruskich wyrzucić tak daleko? I nadal tak to widzę....

Otóz z tego lotniska wysłanie jednego rozpoznawczego samolotu, który sięgnie połowy mapy odkryje Sowietom przeciwnika z tego w rogu tak się nie da (w wersji "hard" w ogóle zdjąłbym z niego flagę własności :) ), po drugie, zauważ że Rosjanie mają na dojazd do swoich punktów, praktycznie płaski, czysty teren - podczas gdy Niemcy muszą się przepychać przez rzekę i między fortyfikacjami. Dlatego proponowałem większą odległość dla Rosjan.

Wreszcie po ostatnie - Rosjanie mają swoje punkty niejako "po drodze" do niemieckich, natomiast Niemcy muszą zabezpieczać swoje na innych kierunkach niż kierunki ataku.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Depet

Cytat: Gustlik w Styczeń 31, 2008, 12:13:33 AM
Otóz z tego lotniska wysłanie jednego rozpoznawczego samolotu, który sięgnie połowy mapy odkryje Sowietom przeciwnika z tego w rogu tak się nie da (w wersji "hard" w ogóle zdjąłbym z niego flagę własności :) ), po drugie, zauważ że Rosjanie mają na dojazd do swoich punktów, praktycznie płaski, czysty teren - podczas gdy Niemcy muszą się przepychać przez rzekę i między fortyfikacjami. Dlatego proponowałem większą odległość dla Rosjan.

Aha...ja sie trochę boje że to będzie już za daleko dla Ruskich - co to za gra w której przez 3-4 tury trzeba bawić się w podchody :) ale argumentacja z typem terenu do mnie przemówiła. Zaraz zmienię wszystko tak jak piszesz :).

Gustlik

Dla mnie najbardziej zrównoważony układ to:

- rozstawienie dla Niemiec - tak jak jest
- rozstawienie dla Ruskich - symetrycznie - na dwóch lotniskach na wschodzie (plus ew. miasto na wschodnim brzegu mapy)

Natomiast zlikwidowałbym punkt zwycięstwa wysuniety najbliżej Niemców, pozostawiając jedynie trzy środkowe

Osiągamy w ten sposób najlepsze zrównoważenie - ze wskazaniem na Ruskich jeśli dołozymy im ten trzeci punkt rozstawienia na wschodzie

No dobra... chyba za bardzo mieszam..... ;)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/