Scenariusz Open Kursk v1.2...

Zaczęty przez Depet, Styczeń 24, 2008, 08:38:46 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Depet

Turniej Big Buying tuż tuż ;D...postanowiłem więc dokończyć już tegoroczny scenariusz tak aby wszyscy gracze mieli czas na zapoznanie się z nim i ewentualne wprowadzenie kilku poprawek.



Uwaga! Ten scenariusz jest:
1) calkowicie fikcyjny
2) nie przeznaczony do gry z AI poniewaz komputer nie potrafi wykorzystywac prestizu :)

Specjalne podziekowania dla gieesa i Gustlika ktorzy w znaczacy sposob pomogli mi w stworzeniu tego scenariusza.

Prestiż:

ZSRR / Panstwa Osi
Tura  1: 13000 : 12000
Tura  7: 8750 : 8000
Tura 13: 4500 : 4000.
Pozostale tury: 170 : 150 kazda.

Legenda:

Czarne kropki oznaczają pola supply (czyli zaopatrzenia) państw Osi.
Czerwone kropki oznaczają pola supply dla ZSRR.

Czarne okręgi oznaczają cele (warunki zwycięstwa) dla Niemców.
Czerwone okręgi oznaczają cele dla ZSRR.

Jak więc widać obie strony MUSZĄ TYLKO zająć hexy przeciwnika, NIE MUSZĄ utrzymywać swoich hexów.

Niebieskie pionki to fortyfikacje ZSRR (są to jedyne 'odgórne' jednostki na mapie).

Briefing:

"Poczatek ofensywy na Zwiazek Radziecki datuje sie na 22 czerwca 1941. Panstwa Osi zaatakowaly angazujac sily ponad 4 milionow zolnierzy - byla to najwieksza operacja sil ladowych w historii. Podboj zachodnich terenow ZSRR odbywal sie poczatkowo w bardzo szybkim tempie. Jednak szybko okazalo sie ze Hitler niedoszacowal potencjalu wielkiej Armii Czerwonej. Zima 1942/1943 wojska niemieckie na froncie wschodnim doznaly ciezkich strat. Wygladalo na to ze caly poludniowy odcinek frontu zostal rozbity i Niemcy musza na nim przejsc do odwrotu co najmniej do linii Dniepru. W lutym 1943 roku sowieci pchneli w ten rejon wojska trzech frontow: Poludniowego, Poludniowo-Zachodniego i Woroneskiego, ktore zaczely odbijac coraz wiecej terenu. Sytuacja bylaby dla Wehrmachtu beznadziejna, gdyby nie umiejetnosci feldmarszalka E. von Mansteina. Zebral on znaczne sily pancerne i wykonal przeciwuderzenie rozbijajac sily uderzeniowe Frontu Poludniowo-Zachodniego i Woroneskiego, a nastepnie ruszyl za nimi w poscig. Zatrzymaly go dopiero wiosenne roztopy, co doprowadzilo do powstania charakterystycznego ukladu linii frontu w okolicach Kurska. Pancerna bitwa o Kursk zaczela sie 5 lipca 1943......"

.................A GDYBY...............

"Poczatek ofensywy na Zwiazek Radziecki Hitler planowal juz na koniec czerwca 1941 roku jednak za nomowa swoich generalow a zwlaszcza feldmarszalka E. von Mansteina zgodzil sie przesunac atak na czerwiec roku 1944....Trzy dodatkowe lata w obliczu rzuconej wczesniej na kolana Europy Zachodniej pozwolily niemieckiej gospodarce urosnac do rangi najpotezniejszej na swiecie. Zwlaszcza przemysl zbrojeniowy jak i technologia militarna nie mialy sobie rownych nigdy wczesniej. Stalin nie dostrzegal niebezpieczenstwa....

Panstwa Osi zaatakowaly 22 czerwca 1944 roku, angazujac sily wielkosci ponad 8 milionow zolnierzy - byla to najwieksza operacja sil ladowych w historii. Podboj zachodnich terenow ZSRR odbywal sie w bardzo szybkim tempie. Nawet niesamowicie mrozna zima 1945/1946 nie powstrzymala najezdzcow. Juz pod koniec roku 45 zdobyte zostaly kluczowe miasta: Moskwa, Stalingrad i Leningrad. ZSRR stanal w obliczu zblizajacej sie kleski....

Ostatnia nadzieja sowietow stal sie Kursk. W lutym 1946 roku sowieci pchneli w ten rejon wojska trzech frontow: Poludniowego, Poludniowo-Zachodniego i Woroneskiego, ktore zaczely odbijac coraz wiecej terenu. Sytuacja bylaby dla Wehrmachtu beznadziejna, gdyby nie umiejetnosci feldmarszalka E. von Mansteina. Zebral on znaczne sily pancerne i wykonal przeciwuderzenie rozbijajac sily uderzeniowe Frontu Poludniowo-Zachodniego i Woroneskiego, a nastepnie ruszyl za nimi w poscig. Zatrzymaly go dopiero wiosenne roztopy, co doprowadzilo do powstania charakterystycznego ukladu linii frontu w okolicach Kurska. Pancerna bitwa o Kursk zaczela sie 5 lipca 1946......"

Download:

http://ssi.gildiageneralow.pl/download.php?section=gameset&file=file&nr=17

Gameset zawiera wszystkie dotychczas stworzone scenariusze pod Gustlik E-File jak i sam efile w najnowszej wersji 3.6. Wystarczy rozpakować do katalogu z wersja ligową. Gry z RSF i SSI NIE zostaną utracone ! :)

Czekam na Wasze komentarze i propozycje. Jako że w nawet w nazwie występuje słowo 'open' jestem otwarty na wszlkie sugestie zwłaszcza co do zbilansowania prestiżu. Zapraszam do analizy !

Gustlik

Ale na moim efilu tego się nie da zagrać - on nie jest przewidziany do grania Niemcami po 1945-tym. Chyba że będziecie bardzo chcieli, to mogę przesunąć daty "końca" niemieckich jednostek poza 1945
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Depet

Cytat: Gustlik w Styczeń 24, 2008, 08:58:08 PM
Ale na moim efilu tego się nie da zagrać - on nie jest przewidziany do grania Niemcami po 1945-tym. Chyba że będziecie bardzo chcieli, to mogę przesunąć daty "końca" niemieckich jednostek poza 1945

Hmm...ale u mnie (a mam wersje 3.5) są do kupienia wszystkie niemieckie jednostki...więc wygląda OK...

Gustlik

No widzisz - to już powoli znasz tego efila lepiej niż ja.... 8) Widać tylko MIAŁEM to zrobić......
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Depet

Cytat: Gustlik w Styczeń 25, 2008, 01:58:30 AM
No widzisz - to już powoli znasz tego efila lepiej niż ja.... 8) Widać tylko MIAŁEM to zrobić......

No to się cieszę że jest OK :). Pytanie do graczy BB którzy już przeanalizowali scen - może dorzucić jeszcze trochę prestiżu ? 10000 na starcie przy tak dużej mapie to nie jest wiele...czekam na sugestie.

Gustlik

Przejrzałem Niemców - tak z grubsza, bo muszę lecieć do pracy, ale z tego co widzę, to jednak kilku jednostkom - trzeba by przedłużyć "życie" w tej sytuacji. Sporo jest dostępnych w 1946, ale chyba jeszcze kilka by się przydało. Spojrzyj na Wermacht przez LG Suite - ustawiając jako "sort" - "expiration date" i podrzuć jakieś sugestie co byś jeszcze chciał widzieć ewentualnie dla tego scenariusza. Przestawienie tych dat, to przecież moment.

Nie mam tu na myśli jednostek, które w sposób historyczny "wygasają" w czasie wojny, bo te raczej tak powinny zostać, ale te, które postanowiłem zakończyć na połowie 45 i później - jest ich kilka. Część może warto by "przedłużyć"
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Depet

Przejrzałem ale mnie się wydaje że są wszystkie jakie mogłyby się przydać... - tak więc zdaje się na Ciebie.

giees

Bylbym wdzieczny za dokladne wyjasnienie warunkow zwyciestwa kazdej ze stron.

1. Mam rozumiec ze np. bedac Rosjanami przejme 1 vhex Niemcow , ale strace wszystkie swoje i gra toczy sie dalej ?
2. Czy ta rozgrywka naprawde ma trwac 30 tur ?
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Depet

Cześć,

Cytat: giees w Styczeń 27, 2008, 02:42:44 PM
1. Mam rozumiec ze np. bedac Rosjanami przejme 1 vhex Niemcow , ale strace wszystkie swoje i gra toczy sie dalej ?

Nie. W takiej sytuacji przegrasz - warunki zwycięstwa są proste - zająć wszystkie VH przeciwnika utrzymując co najmniej 1 swój VH startowy. Teraz powinno być chyba jaśniej :).

Cytat: giees w Styczeń 27, 2008, 02:42:44 PM
2. Czy ta rozgrywka naprawde ma trwac 30 tur ?

Ależ skąd - zapewne skończy się już w 10-15 ale jako że jest to scen otwarty (gracze sami budują swoją armię) wolałem nie ograniczać ich nawet poprzez kolejne stopnie jakości zwycięstwa.

Gustlik

Przejrzałem wczoraj wieczorem te niemieckie jednostki po 1945 - jednak kilku data się kończyła za wcześnie. M.in. nie było "zwykłej piechoty" - Wermacht 44, inżynierów mostowych, był Maus A, a nie było Mausa B, który kończył się wcześniej - no i takie tam.

Dlatego dziś wrzuciłem efila w wersji 3.6 - niewielkie zmiany - głównie poprawki pod ten scenariusz

To tyle ode mnie tutaj, żeby nie śmiecić po tematach - dalsza dyskusja sprzętowa w temacie efila, w moim subforum
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

giees

A co do uwag ... Scen bardzo fajny , wydaje sie byc bardzo grywalny.
Gdyby bylo zalozenie ze w 1 turze trzeba wydac wszystkie pieniadze na zakupy raczej nie mialbym nic do zarzucenia.
W przeciwnym wypadku nie chcialbym byc strona ktora jako pierwsza "wybierze sie" w strone suply pointow , bo nie trudno jest zmiazdzyc przeciwnika majac caly reup z jednego miejsca do ktorego ktos podbija. Osobiscie nie widze tu zwyciestwa niemcow (po pierwszym starciu jednostki typu is-4 z dolozonymi NKWD staja sie po prostu skałą). Ostatnia sprawa to zbyt tania jednostka - NKWD[c].
Niestety brak testow z przeciwnikiem wiec nie wiele mozna powiedziec.

PS. (Jakbys kiedys mial czas , fajnie by bylo jakbys zrobil ten scen ale juz z rozstawionymi jednostkami + 2 reupy w czasie gdzie orginalnie miala dojsc kasa)
PS2. (Nie znam sie wogole na robieniu scenariuszy ale czy wymagaloby to duzo pracy by przerobic ten scen , na efile ssi ? Z checia bym sobie pogral cos innego z chlopakami na online)

Pzdr
G
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Depet

Witam,

Cytat: giees w Styczeń 29, 2008, 01:10:12 AM
Gdyby bylo zalozenie ze w 1 turze trzeba wydac wszystkie pieniadze na zakupy raczej nie mialbym nic do zarzucenia. W przeciwnym wypadku nie chcialbym byc strona ktora jako pierwsza "wybierze sie" w strone suply pointow , bo nie trudno jest zmiazdzyc przeciwnika majac caly reup z jednego miejsca do ktorego ktos podbija.

OK - w zasadzie masz chyba rację - ile proponujesz ? Bo z tego co sam rozegrałem pare gier to już widzę że startowe 10000 to stanowczo za mało...

Cytat: giees w Styczeń 29, 2008, 01:10:12 AM
Osobiscie nie widze tu zwyciestwa niemcow (po pierwszym starciu jednostki typu is-4 z dolozonymi NKWD staja sie po prostu skałą).

Hehe...tutaj mnie uspokoiłeś (a bałem się że to właśnie Niemcy są zbyt silni ?). Is-4 jest faktycznie silny ale kosztuje bagatela 676 kiedy King Tiger 45 Niemców za 696 - ceny zbliżone a ja w takim starciu raczej postawiłbym na Tigera :). To nie wszystko...jeśli nawet konfrontacja wyjdzie niekorzystnie to zawsze jest do kupienia Jagdtiger II strzelający na 3 hexy (!!), mający support fire i kosztujący zaledwie 672 a więc tańszy od Is-4...a w konfrontacji z nim Is-4 zostanie zmiażdżony. Nawet jeśli prawdziwe jest twierdzenie że Ruscy mają lepsze czołgi to zajrzyj w sekcję myśliwców i bombowców - tam jest wręcz odwrotnie. Summa summarum obie strony mają swoje silne i słabe strony - trzeba po prostu przy budowie armii znaleźć ten złoty środek a odpowiednie dobranie sprzętu do tego czego używa przeciwnik to moim zdaniem klucz do sukcesu.

Cytat: giees w Styczeń 29, 2008, 01:10:12 AM
Ostatnia sprawa to zbyt tania jednostka - NKWD[c].

No to już pytanie do konstruktora naszego wspaniałego efila czyli do Gustlika.  ???

Cytat: giees w Styczeń 29, 2008, 01:10:12 AM
PS. (Jakbys kiedys mial czas , fajnie by bylo jakbys zrobil ten scen ale juz z rozstawionymi jednostkami + 2 reupy w czasie gdzie orginalnie miala dojsc kasa)

Wolałbym nie przerabiać tego scena z rozstawionymi jednostkami - projekt jest taki żeby ludzie mogli budować armie na początku korzystając z całego dobrodziejstwa efila a jest w czym przebierać... :)

Cytat: giees w Styczeń 29, 2008, 01:10:12 AM
PS2. (Nie znam sie wogole na robieniu scenariuszy ale czy wymagaloby to duzo pracy by przerobic ten scen , na efile ssi ? Z checia bym sobie pogral cos innego z chlopakami na online)

A to akurat nie jest żaden problem - z przyjemnością przerobie scen na potrzeby gry online na SSI.

Pozdrawiam i dziękuję za sugestie. Czekam na info w sprawie prestiżu :)

giees

Cytat
OK - w zasadzie masz chyba rację - ile proponujesz ? Bo z tego co sam rozegrałem pare gier to już widzę że startowe 10000 to stanowczo za mało...
No tak , jesli ktos bedzie chcial sobie powalczyc dobrymi maszynami , do tego powalczyc w powietrzu + jakies plotki + altyleria + piechota no to robi sie malo. Niestety ciezko mi ocenic ile :/
Cytat
Hehe...tutaj mnie uspokoiłeś (a bałem się że to właśnie Niemcy są zbyt silni ?). Is-4 jest faktycznie silny ale kosztuje bagatela 676 kiedy King Tiger 45 Niemców za 696 - ceny zbliżone a ja w takim starciu raczej postawiłbym na Tigera :).
Tez bym moze i postawil gdyby nie 2 male szczegoly  - is-4 jest lepiej doswiadczony i w liczbie 12.
Cytat
Nawet jeśli prawdziwe jest twierdzenie że Ruscy mają lepsze czołgi to zajrzyj w sekcję myśliwców i bombowców - tam jest wręcz odwrotnie.
Tak to fakt. Ruscy nie istnieja w tym sprzecie.
Cytat
a odpowiednie dobranie sprzętu do tego czego używa przeciwnik to moim zdaniem klucz do sukcesu.

Wlasnie dlatego napisalem ze wg mnie w 1 turze powinny byc zrobione pelne zakupy , inaczej osoba ktora pierwsza kupi sprzet jako tako bedzie na gorszej pozycji , gdyz przeciwnik moze poczekac i wykozystac jego bledy.
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Gustlik

CytatOstatnia sprawa to zbyt tania jednostka - NKWD[c].

Zwróć uwagę na jej statystyki - to tylko jednostka pomocnicza, co innego piechota NKWD, ci już jako-tako nadają się do walki i odpowiednio więcej kosztują.

Zwykłe NKWD, to raczej jednostka "motywująco-policyjna" :) Dlatego widzi na 3, ma dużą inicjatywę i ma Combat Support - wiadomo jak ich obecność "motywowała" inne oddziały, ale z kolei, żeby ten Support wykorzystać trzeba ich czegoś nauczyć, czyli wystawiać do walki, żeby zebrali doświadczenie a do tego się nie bardzo nadają. Zrobiłem ją raczej, żeby autorzy scenariusza mogli się nią posługiwać, dając jej doświadczenie "z góry".

W trybie normalnych zakupów w scenariuszu, czy kampanii raczej sie nie opłaca.

Cytatczy wymagaloby to duzo pracy by przerobic ten scen , na efile ssi

O ile dobrze zrozumiałem - tam nie ma żadnych rozstawionych jednostek tylko kasa na zakupy - czyli można sobie ten scenariusz odpalić pod każdym efilem i grać, byle tylko flagi w zestawie krajów się zgadzały, ale Ruskich i Niemców, to raczej wszyscy twórcy efili mają na tym samym miejscu - tak jak było w SSI, więc chyba by się dało BEZ przerabiania grać na SSI

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Depet

Cytat: Gustlik w Styczeń 29, 2008, 03:09:34 PM
O ile dobrze zrozumiałem - tam nie ma żadnych rozstawionych jednostek tylko kasa na zakupy - czyli można sobie ten scenariusz odpalić pod każdym efilem i grać, byle tylko flagi w zestawie krajów się zgadzały, ale Ruskich i Niemców, to raczej wszyscy twórcy efili mają na tym samym miejscu - tak jak było w SSI, więc chyba by się dało BEZ przerabiania grać na SSI

Tak to powinno być proste tylko pytanie czy zwykły patch 1.02 (bo tylko na takim da się grać online) zawiera możliwość ustawienia odgórnie nowo zakupionym jednostkom prestiż (np. 299) czy wartość bojową (np. 12/12) ?