ALBERICH - G33 / 25

Zaczęty przez Alberich, Luty 15, 2025, 08:04:04 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Alberich

RAPORT Z BITWY


OpenGen 0.90.61.6 dd * (2 Feb 2020)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v 5.1,  *  Player prestige modifier 25%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: Valentine VIII
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:70
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:75
 5   TOBRUK , #4 , Brilliant Victory , score:69  +++  Proto: Valentine VIII
 6   BEDA FOMM , #5 , Brilliant Victory , score:66
 7   OPERATION "BREVITY" , #6 , Brilliant Victory , score:67
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #7 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: Martlet Mk.IV
 9   OPERATION "CRUSADER" , #8 , Brilliant Victory , score:78
10   BIR HACHEIM , #9 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Wolverine
11   EL ALAMEIN , #10 , Brilliant Victory , score:68
12   AL EM HALFA , #11 , Brilliant Victory , score:65
13   EL ALAMEIN II , #12 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Achilles IIC
14   MEDENINE , #13 , Brilliant Victory , score:78
15   TUNIS , #14 , Brilliant Victory , score:80
16   VOLTURNO , #15 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Mobile Infantry 45
17   VILLERS-BOCAGE , #16 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Spitfire XIV
18   CAEN - OPERATION "GOODWOOD" , #17 , Brilliant Victory , score:78
19   LISIEUX - BREAKOUT FOR THE SEINE , #18 , Brilliant Victory , score:76
--
Campaign score: 1346  *  Average: 70

..
Current scenario: LISIEUX - BREAKOUT FOR THE SEINE,  VH prestige is 50 ,  All map prestige is: 130
Army cost: 10488 , Current prestige is 129
Prestige available on map yet is 20 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Defensive
if BV: +200, GHENT , cap disabled, 16 turns prestige: 100
if V : +150, GHENT , cap disabled, 18 turns prestige: 100
if TV: +100, GHENT , cap disabled, 20 turns prestige: 100
Ls: Loss , turn prestige: 100

Piechota
 Mobile Infantry , Bedford QLT ,  , 3 bars , 360 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 6 kill ,  192 pp  [+2 exp]
 Mobile Infantry , Bedford QLT ,  , 3 bars , 329 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Street Fighter  , 8 kill ,  192 pp  [+9 exp]
*  HQ Unit , Bren [W] ,  , 3 bars , 320 exp , Wielka Brytania , 12/4 , 0 kill ,  0 pp
 Sappers , Bedford QLT ,  , 1 bars , 110 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill ,  300 pp

Czołg
 Churchill Crocodile ,  , 5 bars , 794 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 83 kill ,  372 pp  [+59 exp]
 Firefly ,  , 5 bars , 1004 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Superior Maneuver  , 86 kill ,  396 pp  [+36 exp]
 Firefly ,  , 5 bars , 806 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Extended Front  , 71 kill ,  396 pp  [+61 exp]
 Challenger ,  , 5 bars , 705 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Superior Maneuver  , 64 kill ,  408 pp  [+63 exp]

Rozpoznanie
 Daimler AC MkII ,  , 5 bars , 514 exp , Wielka Brytania , 4/10 , Aggressive Attack  , 25 kill ,  180 pp  [+13 exp]
 Daimler AC MkII ,  , 3 bars , 372 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 10 kill ,  180 pp  [+10 exp]
 Abn Willys Jeep ,  , 1 bars , 110 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill ,  156 pp

Artyleria ppanc.
+  Achilles IIC ,  , 4 bars , 459 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 12 kill ,  0 pp  [+52 exp]
+  Achilles ,  , 5 bars , 632 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Overwhelming Attack  , 12 kill ,  0 pp  [+89 exp]

Artyleria uniwersalna
 Crusader III AA Mk I ,  , 5 bars , 787 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 10 kill ,  276 pp  [+35 exp]
 Crusader III AA Mk I ,  , 5 bars , 587 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 5 kill ,  276 pp  [+14 exp]

Artyleria
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 5 bars , 534 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 11 kill ,  336 pp  [+21 exp]
 155mm M1 Howitzer , Diamond T ,  , 5 bars , 690 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Infiltration Tactics  , 15 kill ,  456 pp  [+31 exp]
 155mm M1 Long Tom , Mack NO ,  , 5 bars , 652 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Combat Support  , 14 kill ,  552 pp  [+35 exp]
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 5 bars , 512 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 11 kill ,  336 pp  [+28 exp]
 155mm M1 Howitzer , Diamond T ,  , 5 bars , 577 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 14 kill ,  456 pp  [+18 exp]
 155mm M1918M1 Gun , Mack NO ,  , 4 bars , 463 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 11 kill ,  516 pp  [+38 exp]
 M7 Priest ,  , 5 bars , 597 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 5 kill ,  324 pp  [+1 exp]
 M7 Priest ,  , 4 bars , 490 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 2 kill ,  324 pp  [+8 exp]

Myśliwiec
 Meteor F.1 ,  , 5 bars , 934 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Determined Defense  , 22 kill ,  744 pp  [+33 exp]
 Meteor F.1 ,  , 5 bars , 979 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 27 kill ,  744 pp  [+32 exp]
 Mosquito F II ,  , 5 bars , 990 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Shock Tactics  , 13 kill ,  576 pp  [+36 exp]
 Mosquito F II ,  , 5 bars , 905 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Influence  , 14 kill ,  576 pp  [+37 exp]

Bomb. taktyczny
 Sunderland Mk.III (b) ,  , 5 bars , 566 exp , Wielka Brytania , 8/10 , All Weather Combat  , 3 kill ,  408 pp  [+53 exp]
 Sunderland Mk.III (b) ,  , 5 bars , 607 exp , Wielka Brytania , 9/10 , All Weather Combat  , 4 kill ,  408 pp  [+46 exp]
 Sunderland Mk.III ,  , 2 bars , 206 exp , Wielka Brytania , 9/10 ,    Recon, 1 kill ,  408 pp  [+17 exp]

Player 1 : Wielka Brytania
Killed: INF:399  TNK:88   RCN:66   AT:111  FLAK:53   FORT:44   ATY:191  AD:9    FTR:36   TB:31     Total: 1028
Lost  : INF:22   TNK:6    RCN:3    AT:5    FORT:2    ATY:5    FTR:6      Total: 49

BV 19
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1119 exp,     14 kill,    684 pp    Average:    280 exp,      4 kill,    171 pp
Czołg          *   4 Units *  3 Leaders      Total :   3309 exp,    304 kill,   1572 pp    Average:    827 exp,     76 kill,    393 pp
Rozpoznanie    *   3 Units *  2 Leaders      Total :    996 exp,     35 kill,    516 pp    Average:    332 exp,     12 kill,    172 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  2 Leaders      Total :   1091 exp,     24 kill,      0 pp    Average:    546 exp,     12 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1374 exp,     15 kill,    552 pp    Average:    687 exp,      8 kill,    276 pp
Artyleria      *   8 Units *  2 Leaders      Total :   4515 exp,     83 kill,   3300 pp    Average:    564 exp,     10 kill,    413 pp
Myśliwiec      *   4 Units *  3 Leaders      Total :   3808 exp,     76 kill,   2640 pp    Average:    952 exp,     19 kill,    660 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1379 exp,      8 kill,   1224 pp    Average:    460 exp,      3 kill,    408 pp
* Summary:     *  30 Units * 15 Leaders      Total :  17591 exp,    559 kill,  10488 pp    Average:    586 exp,     19 kill,    350 pp


Player 1  Wielka Brytania   has 36 units total (core+aux):
Piechota :  6
Czołg :  4
Rozpoznanie :  3
Artyleria ppanc. :  4
Artyleria uniwersalna :  2
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  9
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Niemcy   has 6 units total (core+aux):
Piechota :  2
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  3


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Alberich

SCENARIUSZ: GHENT


TURA: 2

Ograniczony komponent z 7. Pancernej utworzył grupę bojową, która bierze udział w wyzwalaniu belgijskich miast. W jej skład wschodzi oddział rozpoznawczy, batalion pancerny i niszczycieli czołgów. Ponadto całe trzy baterie artyleryjskie, które będą kluczowe do wygrania scenariusza. Ponadto jednostka sztabu oraz nowo utworzony oddział SAS, którzy wesprze pozostałe siły. Pierwszej celem jest opanowanie lotniska, z którego będzie potem można przeprowadzać misje lotnicze.


TURA: 3

Wspomniany już cel zostaje szybko opanowany przy prawie zerowym oporze ze strony niemieckiej. Zdecydowanie więcej oddziałów nieprzyjaciela zostaje zlokalizowanych w Gandawie i w pobliżu miasta, gdzie zlokalizowano wiele pozycji obronnych. Samoloty bombowe pod osłoną rozpoczynają akcję nalotów, przede wszystkich do wyłączenia z bitwy działa.


TURA: 4

Jednocześnie do bitwy wkraczają oddziały z polskiej dywizji pancernej. Ich trasa natarcia będzie koncentrować się na zachód od Gondawy oskrzydlając przy tym przeciwnika. Część jednostek jednak weźmie udział w szturmie na miasto.


TURA: 5

Brytyjscy pancerniacy uderzają od wschodu. Marsz jest powolny, unikając wszelkiego wykrycia. Artyleria na razie ostrzeliwuje najbardziej ufortyfikowane niemieckie pozycje dopełniając przy tym działania lotnictwa.


TURA: 6

Również siły polskie starają się stosować podobną taktykę. Na zachodzie zostaje zlokalizowana pozycja działa kolejowego, które ma olbrzymi zasięg strzału. Oczywisty cel do ataku.


TURA: 7

Początek walk już o samo miasto, które potrwają aż do końca misji. Dzielnice miasta po południowej stronie od rzeki Escaut zostają opanowane jednak w ciągu najbliższych kilkunastu godzin.


TURA: 8

7. Pancerna kontynuuje swój marsz. Niemiecka linia obrony jest oparta o miasto Zele, gdzie też jest VH do zdobycia. Ale wschodnia flanka nie jest zabezpieczona.


TURA: 9

Na wschodzie w tym samym czasie Polacy, pomimo ograniczonych sił, przedzierają się coraz bliżej głównego celu w miejscowości St. Niklaas. Część jednostek weźmie udział w nieudanej próbie opanowania lotniska, którego znaczenie ze względu na odległości logistyczne jest olbrzymie. Oddziały szybkie czyli czołgi bezpośrednio uderzą przez las na pozycje dział pod St. Niklaas.


TURA: 10

Po opanowaniu Dendermonde jednostki są wyczerpane i powoli zaczyna im brakować paliwa. Brytyjczycy potrzebują kilka godzin na uzupełnienie zapasów. Przez ten czas artyleria zostaje podciągnięta, aby rozpocząć ostrzeliwanie Hame. Przełamanie niemieckiej obrony tutaj jest bardzo kluczowe.


TURA: 11

Sytuacja na wschodnie, na trasie natarcia polskiej dywizji.


TURA: 12

Przez ten cały czas trwały walki o opanowanie pozostałej części Gondawy i przechwycenie VH. Silny opór ze strony nieprzyjaciela skutkuje wysokimi stratami wśród atakującej piechoty, lecz niewielkie siły nie są wstanie długotrwale się bronić. Artyleria i batalion niszczycieli czołgów bardzo ułatwiają zadanie.


TURA: 13

Ostatnie natarcie i ostatnie potyczki. Po opanowaniu Hame praktycznie cały ciężar walk spada na obrońców St. Niklaas. Ofensywa z dwóch stron powoli odcina niemieckie oddziały, a lokalne próby kontrataków kończą się tylko stratami zadanymi przez brytyjską artylerię. Dopełnienie zapewnia lotnictwo. W jednym szybkim szturmie miasto zostaje zdobyte. Na południe od tej strefy walk trwała inna potyczka. Ostrzeliwanie VH w mieście Zele rozpoczęło się już wcześniej, a oddział broniący pola został na tyle znacząco osłabiony, że kolejne bombardowanie niszczy go kompletnie. Samochody pancerne gotowe do rajdu wykorzystują do miejscowości co skutkują kapitulacją całości niemieckiej obrony w tej okolicy.


Alberich

RAPORT Z BITWY


OpenGen 0.90.61.6 dd * (2 Feb 2020)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v 5.1,  *  Player prestige modifier 25%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: Valentine VIII
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:70
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:75
 5   TOBRUK , #4 , Brilliant Victory , score:69  +++  Proto: Valentine VIII
 6   BEDA FOMM , #5 , Brilliant Victory , score:66
 7   OPERATION "BREVITY" , #6 , Brilliant Victory , score:67
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #7 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: Martlet Mk.IV
 9   OPERATION "CRUSADER" , #8 , Brilliant Victory , score:78
10   BIR HACHEIM , #9 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Wolverine
11   EL ALAMEIN , #10 , Brilliant Victory , score:68
12   AL EM HALFA , #11 , Brilliant Victory , score:65
13   EL ALAMEIN II , #12 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Achilles IIC
14   MEDENINE , #13 , Brilliant Victory , score:78
15   TUNIS , #14 , Brilliant Victory , score:80
16   VOLTURNO , #15 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Mobile Infantry 45
17   VILLERS-BOCAGE , #16 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Spitfire XIV
18   CAEN - OPERATION "GOODWOOD" , #17 , Brilliant Victory , score:78
19   LISIEUX - BREAKOUT FOR THE SEINE , #18 , Brilliant Victory , score:76
20   GHENT , #19 , Brilliant Victory , score:69
--
Campaign score: 1415  *  Average: 70

..
Current scenario: GHENT,  VH prestige is 20 ,  All map prestige is: 80
Army cost: 10608 , Current prestige is 209
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive
if BV: +200, WESSEL - OPERATION "PLUNDER" , cap disabled, 15 turns prestige: 75
if V : +150, WESSEL - OPERATION "PLUNDER" , cap disabled, 18 turns prestige: 90
if TV: +100, WESSEL - OPERATION "PLUNDER" , cap disabled, 21 turns prestige: 105
Ls: Loss , turn prestige: 105

Piechota
 Mobile Infantry , Bedford QLT ,  , 3 bars , 360 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 6 kill ,  192 pp
 SAS 1943 , Bedford QLT ,  , 3 bars , 334 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Street Fighter  ,   Support, 8 kill ,  768 pp  [+5 exp]
*  HQ Unit , Bren [W] ,  , 3 bars , 320 exp , Wielka Brytania , 12/4 , 0 kill ,  0 pp

Czołg
 Churchill Crocodile ,  , 5 bars , 794 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 83 kill ,  372 pp
 Firefly ,  , 5 bars , 1004 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Superior Maneuver  , 86 kill ,  396 pp
 Firefly ,  , 5 bars , 806 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Extended Front  , 71 kill ,  396 pp
 Challenger ,  , 5 bars , 768 exp , Wielka Brytania , 8/10 , Superior Maneuver  , 70 kill ,  408 pp  [+63 exp]

Rozpoznanie
 Daimler AC MkII ,  , 5 bars , 514 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Aggressive Attack  , 25 kill ,  180 pp
 Daimler AC MkII ,  , 3 bars , 372 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 10 kill ,  180 pp

Artyleria ppanc.
+  Achilles IIC ,  , 5 bars , 535 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 13 kill ,  0 pp  [+76 exp]
+  Achilles ,  , 5 bars , 632 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Overwhelming Attack  , 12 kill ,  0 pp

Artyleria uniwersalna
 Crusader III AA Mk I ,  , 5 bars , 787 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 10 kill ,  276 pp
 Crusader III AA Mk I ,  , 5 bars , 587 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 5 kill ,  276 pp

Artyleria
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 5 bars , 534 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 11 kill ,  336 pp
 155mm M1 Howitzer , Diamond T ,  , 5 bars , 749 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Infiltration Tactics  , 18 kill ,  456 pp  [+59 exp]
 155mm M1 Long Tom , Mack NO ,  , 5 bars , 690 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Combat Support  , 14 kill ,  552 pp  [+38 exp]
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 5 bars , 512 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 11 kill ,  336 pp
 155mm M1 Howitzer , Diamond T ,  , 5 bars , 610 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 19 kill ,  456 pp  [+33 exp]
 155mm M1918M1 Gun , Mack NO ,  , 4 bars , 463 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 11 kill ,  516 pp
 M7 Priest ,  , 5 bars , 597 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 5 kill ,  324 pp
 M7 Priest ,  , 4 bars , 490 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 2 kill ,  324 pp

Myśliwiec
 Meteor F.1 ,  , 5 bars , 969 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Determined Defense  , 23 kill ,  744 pp  [+35 exp]
 Meteor F.1 ,  , 5 bars , 1062 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 30 kill ,  744 pp  [+83 exp]
 Mosquito F II ,  , 5 bars , 1037 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Shock Tactics  , 14 kill ,  576 pp  [+47 exp]
 Mosquito F II ,  , 5 bars , 938 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Influence  , 16 kill ,  576 pp  [+33 exp]

Bomb. taktyczny
 Sunderland Mk.III (b) ,  , 5 bars , 650 exp , Wielka Brytania , 8/10 , All Weather Combat  , 6 kill ,  408 pp  [+84 exp]
 Sunderland Mk.III (b) ,  , 5 bars , 722 exp , Wielka Brytania , 8/10 , All Weather Combat  , 7 kill ,  408 pp  [+115 exp]
 Sunderland Mk.III ,  , 2 bars , 221 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill ,  408 pp  [+15 exp]

Player 1 : Wielka Brytania
Killed: INF:413  TNK:88   RCN:68   AT:116  FLAK:54   FORT:50   ATY:200  AD:10   FTR:37   TB:32     Total: 1068
Lost  : INF:22   TNK:6    RCN:3    AT:5    FORT:2    ATY:5    FTR:6      Total: 49

BV 20
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1014 exp,     14 kill,    960 pp    Average:    338 exp,      5 kill,    320 pp
Czołg          *   4 Units *  3 Leaders      Total :   3372 exp,    310 kill,   1572 pp    Average:    843 exp,     78 kill,    393 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  2 Leaders      Total :    886 exp,     35 kill,    360 pp    Average:    443 exp,     18 kill,    180 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  2 Leaders      Total :   1167 exp,     25 kill,      0 pp    Average:    584 exp,     13 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1374 exp,     15 kill,    552 pp    Average:    687 exp,      8 kill,    276 pp
Artyleria      *   8 Units *  2 Leaders      Total :   4645 exp,     91 kill,   3300 pp    Average:    581 exp,     11 kill,    413 pp
Myśliwiec      *   4 Units *  3 Leaders      Total :   4006 exp,     83 kill,   2640 pp    Average:   1002 exp,     21 kill,    660 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1593 exp,     14 kill,   1224 pp    Average:    531 exp,      5 kill,    408 pp
* Summary:     *  28 Units * 15 Leaders      Total :  18057 exp,    587 kill,  10608 pp    Average:    645 exp,     21 kill,    379 pp


Player 1  Wielka Brytania   has 39 units total (core+aux):
Piechota :  7
Czołg :  7
Rozpoznanie :  2
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria uniwersalna :  2
Fortyfikacje :  1
Artyleria : 11
Myśliwiec :  4
Bomb. taktyczny :  3

Player 2  Niemcy   has 20 units total (core+aux):
Piechota : 11
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria uniwersalna :  2
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  3
Obrona plot. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Alberich

#48
SCENARIUSZ: WESSEL - OPERATION "PLUNDER"


TURA: 2

Siły pancerne z 7. Dywizji wraz z innymi oddziałami alianckimi rozpoczynają marsz w kierunku Renu, gdzie przekroczą rzekę między miejscowościami Rees, a Bislich.


TURA: 3

Równocześnie z tymi działami Kanadyjczycy przystępują do ataku na VH pod Emmerich broniony przez jednostki Fallschrimjaegerów. Przez wiele godzin walki przede wszystkim będą przebiegać o kontrolę nad przejściem, lecz dzięki całkowitej przewadze w artylerii nieprzyjacielskie próby odparcia ataku kończą się sporymi stratami dla nich.


TURA: 4

Pancerniacy bez problemu przekraczają rzekę, a niewielkie punkty niemieckiego oporu szybko są eliminowane. Następne cele to Wesel na południowym wschodzie oraz Bocholt na północnym wschodzie.


TURA: 5

Rozpoczyna się bitwa o Wesel. Miasto jest bronione przez liczne jednostki piechoty, artylerii zwykłej i przeciwlotniczej. Ponadto gdzieś daleko jest jeszcze artyleria dalekosiężna mająca miasto w swoim zasięgu. Na początku bitwy Brytyjczycy przede wszystkim zaczynają swoją własną nawałę artyleryjską.


Działania amerykańskie na dalekim południu. Marsz od Venlo do Krefeld przebiega bezproblemowo, jedynie w tej drugiej miejscowości napotkano niewielką obronę. Na tym obszarze jest też umiejscowione wiele pasów lotniczych, lecz zniszczonych więc pojedynczy oddział naprawczy będzie mieć sporo pracy do wykonania aby przywrócić działanie lotnisk.


TURA: 6

Następuje przełom pod Emmerich. Kanadyjczycy przedzierają się przez rzekę, a ze wschodu uderzają dodatkowe siły, które odpychają Niemców z miasta. Ostatnie oddziały utrzymują nadal obronę w lesie lecz w ciągu najbliższych godzin połączone działania sił lądowych i artylerii je zniszczą.


Po sforsowaniu niewielkiej rzeki przez jedną z brygad z 7. Pancernej droga do Bocholt stoi otworem. Tutaj pozycje nieprzyjaciela są już bombardowane przez dłuższy moment więc jest osłabiony. Jeden sprawny atak skutkuje zdobyciem miasta. Tymczasem oddziały samochodów rozpoznawczych koncentrują się na rozpoznaniu i niszczeniu stanowisk artylerii dalekosiężnej.


Pod Wesel druga brygada odpiera próbę niemieckiego kontrataku. Jednak czołgi nie będą atakować bezpośrednio miasto, które zostawione jest dla artylerii, a będą nacierać na wschód oraz następnie na południe przełamują w ten sposób niemiecką prawą flankę.


Amerykanie docierają do Renu w pobliżu miejsca gdzie przeprawią się na drugi brzeg. Samo miejsce i jak obszar jest zaminowany więc potrzeba dodatkowego czasu aby przygotować przyczółek.


TURA: 7

Pozycje ciężkiej artylerii namierzone i praktycznie bezbronne wobec pancernego rajdu.


W okolicach miasta Homberg niewielki wydzielony oddział Amerykanów wykonuje zadanie zabezpieczenie flanki. Z uwagi na znaczące siły należące do nieprzyjaciela nie podejmują dłuższej walki z okopaną piechotą i po szybkim ataku wycofują się na południe.


TURA: 8

Po zdobyciu Bocholt siły brytyjskie oraz kanadyjskie potrzebuję wiele godzin na uzupełnienie amunicji. Ich następnym celem będzie miasto Borken. Samochody pancerne wcześniej wyeliminowały działo kolejowe mające swoją pozycję bojową w lesie.


Wesel. Pierwsze znaczące rezultaty po wielodniowy ostrzale artyleryjskim. Niemieckie pozycje w mieście zostają znacząco osłabione. Niewielkie siły kanadyjskie po zachodniej stronie Renu zaczynają też operację zabezpieczenia trasy na południe.


Amerykanie przekraczają Ren. Pierwszym celem do zdobycie będzie Ratingen, gdzie obrona jest dosyć słaba, a potem Duisburg, Oberhausen oraz Mulheim na północ od przyczółku.


Alberich

#49
SCENARIUSZ: WESSEL - OPERATION "PLUNDER"


TURA: 10

W końcu następuje przełom i przełamanie frontu pod Wesel. Brytyjczycy i Kanadyjczycy wkraczają do częściowo zniszczonego miasta, a niemiecki przeciwnik wycofuje się na drugą stronę kanału Wesel-Datteln. Pancerny rajd na flance osiąga miejscowość Hünxe, lecz batalion Shermanów ponosi ciężkie straty w walce podczas atakowania pozycji dział dalekosiężnych. W następnej turze oddział musi zostać uzupełnione nowymi pojazdami aby nadal zachował wartość bojową. Artyleria i inne bataliony pancerne również walczą i po wielu godzinach całkowicie wypychają nieprzyjaciela z tego obszaru.


W poprzednich godzinach Ratingen zostało zdobyte i teraz amerykańscy pancerniacy z 5. oraz z 8. Dywizji przystępują do natarcia aby zaatakować wiele stanowisk dział artylerii rozlokowanych w dolinie rzeki Ruhra. Ich szybkie wyeliminowanie będzie kluczowe w zapewnieniu zwycięstwa.


TURA: 11

Atak na Borken przebiega zgodnie z planem. Siły, które zostały przeznaczone do obrony tego VH nie stanowią żadnej przeszkody przeciwko całej brygadzie pancernej i w ciągu kilku godzin muszą porzucić zajmowane pozycje bojowe.


TURA: 12

Południowy odcinek frontu. Trwa intensywna walka sił amerykańskich z niemieckimi oddziałami. W wyniku ataku czołgów, a także działań lotnictwa część dział została zniszczona co znacząco ułatwia dalsze walki. Klim został wbity i teraz obrona przeciwnika została podzielona na mniejsze części. Z jednej strony na zachodzie jest Duisburg, gdzie uderzy piechota. Z drugiej strony są Mulheim oraz Oberhausen po drugiej stronie rzeki, tutaj natarcie będą prowadzić oddziały pancerne.


Po opanowaniu Wesel Brytyjczycy i Kanadyjczycy potrzebuję wielu godzin na uzupełnienie amunicji. Plan zakłada uderzenie tych sił z północy na Hamborn. Jednocześnie pułk pancerny rozpoczyna już wstępne rozpoznanie bojowe, które ma przechwycić przeprawę w miejscowości Dinslaken.


TURA: 13

Dalsze działania bojowe pierwszej brygady z 7. Pancernej. Po przegrupowaniu się z północy zajmują pozycje do ataku na miejscowość Dorsten, gdzie jest kolejny VH do opanowania. Jedynymi obrońcami jest batalion piechoty Waffen-SS, który po ostrzale artylerii ulega wspólnemu atakowi samochodów pancernych i pojazdów pancernych.


Ostatnie starcie w tym scenariuszy to bitwa o miasta z Zagłębia Ruhry, które trwa w wielu miejscach jednocześnie. Z jednej strony pułk spadochronowy, który wcześniej zdesantował sie pod Essen i zniszczył dwa stanowiska artyleryjskie, teraz przystępuje do bezpośredniego szturmu na miasto. Obrona to kombinowane jednostki Volkssturmu oraz SS-Panzergrenadierów, ale nie stanowią przeszkody. Z drugiej strony Brytyjczycy atakują z północy. Po przerzuceniu też artylerii spod Wesel mają wystarczającą siłę aby zdobyć Hamborn z marszu. Na południu Amerykanie walczą o kontrolę o miasto Hamborn, gdzie piechota wypiera z kolejnych dzielnic niemieckie oddziały. Również przekraczają rzekę Ruhra, oddziały pancerne z łatwością przełamują pozycje obronne pod Oberhausen, a niewielki oddział uderzeniowy niszczycieli czołgów wraz z wsparciem artyleryjskim zajmuje Mulheim. W ciągu całej tej tury wszystkie VH na tym obszarze zmieniają flagę co zapewnia zwycięstwo w scenariuszu i skutkuje końcem kampanii.



v

Alberich

RAPORT Z BITWY


OpenGen 0.90.61.6 dd * (2 Feb 2020)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v 5.1,  *  Player prestige modifier 25%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: Valentine VIII
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:70
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:75
 5   TOBRUK , #4 , Brilliant Victory , score:69  +++  Proto: Valentine VIII
 6   BEDA FOMM , #5 , Brilliant Victory , score:66
 7   OPERATION "BREVITY" , #6 , Brilliant Victory , score:67
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #7 , Brilliant Victory , score:66  +++  Proto: Martlet Mk.IV
 9   OPERATION "CRUSADER" , #8 , Brilliant Victory , score:78
10   BIR HACHEIM , #9 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Wolverine
11   EL ALAMEIN , #10 , Brilliant Victory , score:68
12   AL EM HALFA , #11 , Brilliant Victory , score:65
13   EL ALAMEIN II , #12 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Achilles IIC
14   MEDENINE , #13 , Brilliant Victory , score:78
15   TUNIS , #14 , Brilliant Victory , score:80
16   VOLTURNO , #15 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Mobile Infantry 45
17   VILLERS-BOCAGE , #16 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Spitfire XIV
18   CAEN - OPERATION "GOODWOOD" , #17 , Brilliant Victory , score:78
19   LISIEUX - BREAKOUT FOR THE SEINE , #18 , Brilliant Victory , score:76
20   GHENT , #19 , Brilliant Victory , score:69
21   WESSEL - OPERATION "PLUNDER" , #20 , Brilliant Victory , score:72
--
Campaign score: 1487  *  Average: 70

..
Current scenario: WESSEL - OPERATION "PLUNDER",  VH prestige is 140 ,  All map prestige is: 540
Army cost: 11244 , Current prestige is 403
Prestige available on map yet is 170 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 92
V : Win , turn prestige: 92
TV: Win , turn prestige: 92
Ls: Loss , turn prestige: 92

Piechota
 SAS 1943 , Bedford QLT ,  , 3 bars , 368 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 7 kill ,  768 pp  [+8 exp]
 SAS 1943 , Bedford QLT ,  , 3 bars , 334 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Street Fighter  , 8 kill ,  768 pp
*  HQ Unit , Bren [W] ,  , 3 bars , 328 exp , Wielka Brytania , 12/4 , 1 kill ,  0 pp  [+8 exp]
 Paratroopers 1944 ,  , 1 bars , 130 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill ,  240 pp

Czołg
 Comet ,  , 5 bars , 862 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 89 kill ,  444 pp  [+68 exp]
 Firefly ,  , 5 bars , 1051 exp , Wielka Brytania , 7/10 , Superior Maneuver  , 87 kill ,  396 pp  [+47 exp]
 Firefly ,  , 5 bars , 839 exp , Wielka Brytania , 6/10 , Extended Front  , 73 kill ,  396 pp  [+33 exp]
 Challenger ,  , 5 bars , 872 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Superior Maneuver  , 80 kill ,  408 pp  [+104 exp]

Rozpoznanie
 Daimler AC MkII ,  , 5 bars , 543 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Aggressive Attack  , 27 kill ,  180 pp  [+29 exp]
 Daimler AC MkII ,  , 4 bars , 407 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Battlefield Intelligence  , 12 kill ,  180 pp  [+35 exp]

Artyleria ppanc.
+  Achilles IIC ,  , 5 bars , 568 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Battlefield Intelligence  , 15 kill ,  0 pp  [+33 exp]
+  Achilles ,  , 5 bars , 769 exp , Wielka Brytania , 8/10 , Overwhelming Attack  , 19 kill ,  0 pp  [+137 exp]

Artyleria uniwersalna
 Crusader III AA Mk I ,  , 5 bars , 794 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 10 kill ,  276 pp  [+7 exp]
 Crusader III AA Mk I ,  , 5 bars , 632 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 5 kill ,  276 pp  [+45 exp]

Artyleria
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 5 bars , 547 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 11 kill ,  336 pp  [+13 exp]
 155mm M1 Howitzer , Diamond T ,  , 5 bars , 796 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Infiltration Tactics  , 23 kill ,  456 pp  [+47 exp]
 155mm M1 Long Tom , Mack NO ,  , 5 bars , 735 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Combat Support  , 15 kill ,  552 pp  [+45 exp]
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 5 bars , 529 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 13 kill ,  336 pp  [+17 exp]
 155mm M1 Howitzer , Diamond T ,  , 5 bars , 663 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 22 kill ,  456 pp  [+53 exp]
 155mm M1918M1 Gun , Mack NO ,  , 4 bars , 494 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 15 kill ,  516 pp  [+31 exp]
 M7 Priest ,  , 5 bars , 611 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 5 kill ,  324 pp  [+14 exp]
 M7 Priest ,  , 5 bars , 502 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 4 kill ,  324 pp  [+12 exp]

Myśliwiec
 Meteor F.1 ,  , 5 bars , 1029 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Determined Defense  , 26 kill ,  744 pp  [+60 exp]
 Meteor F.1 ,  , 5 bars , 1158 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 30 kill ,  744 pp  [+96 exp]
 Mosquito F II ,  , 5 bars , 1097 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Shock Tactics  , 16 kill ,  576 pp  [+60 exp]
 Hornet Mk.I ,  , 5 bars , 1043 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Influence  , 18 kill ,  732 pp  [+105 exp]

Bomb. taktyczny
 Sunderland Mk.III (b) ,  , 5 bars , 689 exp , Wielka Brytania , 10/10 , All Weather Combat  , 6 kill ,  408 pp  [+39 exp]
 Sunderland Mk.III (b) ,  , 5 bars , 732 exp , Wielka Brytania , 10/10 , All Weather Combat  , 7 kill ,  408 pp  [+10 exp]

Player 1 : Wielka Brytania, Kanada, USA
Killed: INF:451  TNK:88   RCN:77   AT:127  FLAK:61   FORT:50   ATY:239  AD:20   FTR:41   TB:33     Total: 1187
Lost  : INF:23   TNK:7    RCN:3    AT:5    FORT:2    ATY:5    FTR:6      Total: 51

BV 21
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1160 exp,     16 kill,   1776 pp    Average:    290 exp,      4 kill,    444 pp
Czołg          *   4 Units *  3 Leaders      Total :   3624 exp,    329 kill,   1644 pp    Average:    906 exp,     82 kill,    411 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  2 Leaders      Total :    950 exp,     39 kill,    360 pp    Average:    475 exp,     20 kill,    180 pp
Artyleria ppanc. *   2 Units *  2 Leaders      Total :   1337 exp,     34 kill,      0 pp    Average:    669 exp,     17 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1426 exp,     15 kill,    552 pp    Average:    713 exp,      8 kill,    276 pp
Artyleria      *   8 Units *  2 Leaders      Total :   4877 exp,    108 kill,   3300 pp    Average:    610 exp,     14 kill,    413 pp
Myśliwiec      *   4 Units *  3 Leaders      Total :   4327 exp,     90 kill,   2796 pp    Average:   1082 exp,     23 kill,    699 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  2 Leaders      Total :   1421 exp,     13 kill,    816 pp    Average:    711 exp,      7 kill,    408 pp
* Summary:     *  28 Units * 15 Leaders      Total :  19122 exp,    644 kill,  11244 pp    Average:    683 exp,     23 kill,    402 pp


Player 1  Wielka Brytania, Kanada, USA   has 108 units total (core+aux):
Piechota : 21
Czołg : 16
Rozpoznanie :  7
Artyleria ppanc. :  7
Artyleria uniwersalna :  6
Artyleria : 23
Obrona plot. :  2
Myśliwiec : 15
Bomb. taktyczny : 11

Player 2  Niemcy, Waffen SS   has 17 units total (core+aux):
Piechota :  9
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  3
Obrona plot. :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Alberich

G33 / 25
--------------------------------------------------------------------------------------
Campaign score:     1487
Average:            70
--------------------------------------------------------------------------------------
Play# SCENARIO     SCORE TURN RESULT
--------------------------------------------------------------------------------------
1        FORT CAPUZZO                       63 7 Brilliant Victory
2        SIDI BARRANI                       65 14 Brilliant Victory
3        OPERATION "COMPASS"                70 12 Brilliant Victory
4        BARDIA                             75 5 Brilliant Victory
5        TOBRUK                             69 8 Brilliant Victory
6        BEDA FOMM                          66 10 Brilliant Victory
7        OPERATION "BREVITY"                67 11 Brilliant Victory
8        OPERATION "BATTLEAXE"              66 8 Brilliant Victory
9        OPERATION "CRUSADER"               78 8 Brilliant Victory
10       BIR HACHEIM                        74 10 Brilliant Victory
11       EL ALAMEIN                         68 11 Brilliant Victory
12       AL EM HALFA                        65 14 Brilliant Victory
13       EL ALAMEIN II                      73 8 Brilliant Victory
14       MEDENINE                           78 10 Brilliant Victory
15       TUNIS                              80 9 Brilliant Victory
16       VOLTURNO                           73 16 Brilliant Victory
17       VILLERS-BOCAGE                     62 11 Brilliant Victory
18       CAEN - OPERATION "GOODWOOD"        78 9 Brilliant Victory
19       LISIEUX - BREAKOUT FOR THE SEINE   76 11 Brilliant Victory
20       GHENT                              69 13 Brilliant Victory
21       WESSEL - OPERATION "PLUNDER"       72 13 Brilliant Victory
--------------------------------------------------------------------------------------