Fulda #2 - prace budowlane

Zaczęty przez sympatyk, Lipiec 30, 2025, 07:59:32 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

I właśnie określiłeś plan dla Fuldy. Dam parę pelotek i samoloty SEAD. Będzie co testować.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

W 2 scenariuszu wystarczy p-lotek co Gustlik zaplanował --> jest ich 6 i wspierają się dobrze

Wczoraj powtórzyłem kilka testów - aby zobaczyć jak to statystycznie wygląda
Atak na Kuba - zawsze najpierw samolot specjalny, następnie zwykły myśliwiec
Na początku ze wsparciem drugiego Kuba (6x), dalej bez wsparcia
Trzeba pamiętać, że pokazuję tylko swoją turę --> w turze komputera (w przykładach ze wsparciem), ten drugi Kub zrobi swoje ...

Jak się chcesz lepiej przyjrzeć - to zatrzymuj film (pokazuję cały pulpit, film 1080p, )

https://drive.google.com/file/d/1S7OIRQZQ5sQLCNTmO8xjfdDtqlbW-sw5/view?usp=sharing


Waldzios

#92
Cytat: sympatyk w Wrzesień 24, 2025, 11:27:59 AMW 2 scenariuszu wystarczy p-lotek co Gustlik zaplanował --> jest ich 6 i wspierają się dobrze
Kwestia interpretacji ;).
Można powiedzieć że jest "ich 6 i wspierają się dobrze", albo że jest "ich aż 6, bo wspierają się źle".

Co do scenariusza, zgadzam się tylko w połowie.

Owszem, główna grupa bojowa przeciwnika, ma dostateczny parasol plot. Przyznam nawet, że zaskakująco silny jak na "piwną" kampanie.
Jeśli gracz wpakuje samolot w środek grupy, to w turze AI ma realną szanse go utracić (w skutek działania licznika trafień).

Co do całości scenariusza, to bym się sprzeczał.
Parasol plot zapewniany przez Kuby, jest bardzo lokalny.
Większość powierzchni mapy pozwala na bardzo swobodne działania lotnicze.
Przykładowo można względnie bezpiecznie przetransportować helikopterem haubice (na przykład '155mm M198') na tyły przeciwnika.

Cytat: sympatyk w Wrzesień 24, 2025, 11:27:59 AMWczoraj powtórzyłem kilka testów - aby zobaczyć jak to statystycznie wygląda
Atak na Kuba - zawsze najpierw samolot specjalny, następnie zwykły myśliwiec
Na początku ze wsparciem drugiego Kuba (6x), dalej bez wsparcia
Trzeba pamiętać, że pokazuję tylko swoją turę --> w turze komputera (w przykładach ze wsparciem), ten drugi Kub zrobi swoje ...
Też wczoraj testowałem. Statystycznie jest kompletna losowość, bo większość samolotów obrywa tylko krytykami.
Sumaryczna liczba wystrzałów (kumulacja kilku wsparć) sprawia że szansa na krytyk jest dość spora.

Jeśli w ramach wsparcia wystrzelą 4 pelotki 10SP, to sumarycznie będzie 40 rzutów (każdy z szansą na krytyka).
Statystycznie to daje tylko 2 krytyki, ale w praktyce (przy odrobinie pecha) tych krytyków może być nawet 10.

Co do kolejności ataku, to samolot SEAD powinien atakować pierwszy wyłącznie w przypadku pojedynczej pelotki.
W opisanej sytuacji nie ma zastosowania.

Przy dwóch wzajemnie wspierających pelotkach, pierwszy powinien atakować najsilniejszy samolot (wysokie GD, wysoki atak, belki, dowódca etc), albo samolot AUX (który jesteś gotowy poświęcić).

Poza tym, pamiętaj, że rozmawiamy o frontalnym ataku na wpierające się pelotki. Taki atak zawsze będzie kosztowny. Nawet 2 wspierające się ckmy'y potrafią poharatać F-35 (taki urok krytyków).
Jeśli nie jesteś gotowy zaakceptować pewnego poziomu strat, to lepiej poszukaj innej taktyki (artyleria rakietowa, komandosi, haubice + HTP, etc).

Jeśli decydujesz się na frontalny atak lotniczy, moja rada to więcej rozpoznania, i szukanie luki w obronie. Tak jak pisałem, myśliwiec ma 3 zasięgu, i zwykle udaje się znaleźć słaby punkt w obronie. AI jest głupie, prędzej czy później się odsłoni.

Cytat: sympatyk w Wrzesień 24, 2025, 11:27:59 AMJak się chcesz lepiej przyjrzeć - to zatrzymuj film (pokazuję cały pulpit, film 1080p, )

https://drive.google.com/file/d/1S7OIRQZQ5sQLCNTmO8xjfdDtqlbW-sw5/view?usp=sharing
Niestety, nie za bardzo mogę. Jestem w rozjazdach i korzystam z internetu mobilnego.
Film 1080p zeżre mi połowę limitu danych :(.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Cytat: Jaro w Wrzesień 24, 2025, 08:03:56 AMI właśnie określiłeś plan dla Fuldy. Dam parę pelotek i samoloty SEAD. Będzie co testować.
Pamiętaj też o radzieckich wyrzutniach SCUD. Ze względu na zasięg, mogą być ciekawym wyzwaniem.
Jeśli umieścisz taka wyrzutnie na krawędzi dużej mapy, i dodasz jej siną pelotkę do osłony (najlepiej krótkiego zasięgu, by nie zdradziła się zbyt wcześnie) , to stworzysz kolejne wyzwanie dla samolotów.

Uważaj tylko, bo ze SCUDami łatwo przesadzić. W "piwnej" kampanii sugerowałbym ograniczyć stany wyrzutni do kilku punktów.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Waldzios dzięki za pouczające uwagi

Jarek - rozumiem, że 1 scenariusz jest już zaklepany i nie chcesz go zmieniać --> Bo, co ma znaczyć
CytatI właśnie określiłeś plan dla Fuldy
Natomiast w drugim, dodaj samolot "specjalny" - niech nabiera doświadczenia --> to początek kampanii, jednostki nie mają belek ...


Jaro

#95
Plan dla Fuldy w zakresie plot i samolotów SAED od scenariusza 3. Dam wtedy jako nagrodę albo prototyp (wtedy scen 4) samolot SAED. Jak zaczniemy wchodzić na teren Układu Warszawskiego to pojawią się Scudy osłaniane przez pelotki i zestawy S300. Jak się da to zablokuję możliwość sprzedania samolotu.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#96
Cytat: Jaro w Wrzesień 24, 2025, 10:38:06 PMPlan dla Fuldy w zakresie plot i samolotów SAED od scenariusza 3. Dam wtedy jako nagrodę albo prototyp (wtedy scen 4) samolot SAED. Jak zaczniemy wchodzić na teren Układu Warszawskiego to pojawią się Scudy osłaniane przez pelotki i zestawy S300. Jak się da to zablokuję możliwość sprzedania samolotu.
Kilka uwag.
Po pierwsze. Im później przydzielisz samolot SEAD tym mniej będzie miał czasu na trening. A bez dodatkowego doświadczenia, będzie gorzej się sprawdzał.
Po drugie. Te samoloty są dostępne do zakupu w normalnym trybie. Wiec przydzielanie ich jako nagrody nie będzie zbyt atrakcyjne dla gracza.
Po trzecie. Gracz który aktywnie korzysta z samolotów SEAD, w 4 scenariuszu będzie miał już własny wytrenowany (co najmniej) 3-belkowy egzemplarz, i raczej nie będzie zainteresowany nowym (ja bym tak zrobił).

BTW. Oprócz nagrody albo prototypu, możesz również przydzielić dodatkową jednostkę CORE w trakcie scenariusza (opcja 'Make Core'). Plusem tego rozwiązania jest możliwości edycji jednostki (belki, stany, dowódca, dodatki, nazwa własna etc). Dzięki temu nowa jednostka nie musi być kompletnie "zielona".


GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Cytat: Waldzios w Wrzesień 25, 2025, 12:00:07 AMKilka uwag.
Po pierwsze. Im później przydzielisz samolot SEAD tym mniej będzie miał czasu na trening. A bez dodatkowego doświadczenia, będzie gorzej się sprawdzał.
Po drugie. Te samoloty są dostępne do zakupu w normalnym trybie. Wiec przydzielanie ich jako nagrody nie będzie zbyt atrakcyjne dla gracza.
Po trzecie. Gracz który aktywnie korzysta z samolotów SEAD, w 4 scenariuszu będzie miał już własny wytrenowany (co najmniej) 3-belkowy egzemplarz, i raczej nie będzie zainteresowany nowym (ja bym tak zrobił).

BTW. Oprócz nagrody albo prototypu, możesz również przydzielić dodatkową jednostkę CORE w trakcie scenariusza (opcja 'Make Core'). Plusem tego rozwiązania jest możliwości edycji jednostki (belki, stany, dowódca, dodatki, nazwa własna etc). Dzięki temu nowa jednostka nie musi być kompletnie "zielona".
Moje zdanie dokładnie jest takie samo
Jeśli chciałbyś dać lidera - to rozważ ruch fazowy

Na dużej mapie - 2 scenariusz będzie łatwiejszy - inne ukształtowanie terenu przed Frankfurtem (nie wszystkie jednostki będą ukrywać się w lesie --> mowa o artylerii i p-lot)

sympatyk

Gdybyś nie chciał dawać, za dużo samolotów - scenariusz rozpoczyna się z myśliwcami aux --> to można zastosować trik --> myśliwiec aux po 2 turze zostaje zdjęty z mapy (wykonają już swoje zadanie - w/g oryginalnego scenariusza), a na to miejsce pojawia się od tury 3, nasz samolot "specjalny"

Trenowanie myśliwca "weasel" nie koniecznie musi odbywać się na p-lot (choć, tak zdobywa większe doświadczenie)

Waldzios

BTW. Szukałem informacji na temat transportu lotniczego wyrzutni MGM-52 Lance, i znalazłem ciekawostkę.


Wykorzystanie transportu helikopterowego daje ciekawe możliwości taktyczne :bismarck.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Prototypy, które gracz dostanie na pewno (o ile BV) są na początku scenariusza numer (wg. Suite 0 jest pierwszym scenariuszem): 1, 4, 7, 10.
I te warto moim zdaniem ustawić na w miarę równe prestiżem.
Propozycje
1 - czołg
Widzę 3 możliwości
a/ oryginalna Gustlika M1 Abrams; M60A3 TTS - zdecydowana różnica w prestiżu
b/ M1 Abrams; M1A1 Abrams - bardzo podobne sprzęty
c/ M2A1 Bradley; M551TTS Sheridan - tańsze za to Sheridan bardzo ciekawy

4 - samolot
a/ F-15C; F/A-18A Hornet; AH-1W SuperCobra, AH-64A Apache

7 - artyleria
a/ M109A5 (RAP); M270 MLRS

10 - piechota
a/ Air Cavalry 1985; SF (Green Berets) 1985


Pozostałe listy prototypów zrobiłbym szeroko ze sprzętu dostępnego od 1979-06 (lub później zależnie od daty scenariusza) do 1987-12 z pominięciem klas okrętowych i duplikatów i "słabszych" jednostek np. MP, piechota, Stinger, moździerz
Możliwe podejścia
a/ wszystkie listy w miarę takie same (różnice w czasie dostępności)
b/ każda inna zakładając, że będzie po jednym rodzaju z każdej klasy
c/ opcja b z uwzględnieniem, prestiżu tzn. jeśli tańszy czołg to i tańszy samolot


Co o tym myślicie?

 
PS
Dlaczego niektóre jednostki mają ustawioną flagę noProto np. M109A2? Dla fortyfikacji albo dla systemów bez ruchu i możliwości transportowania  mogę zrozumieć. Ale dla artylerii?
 
 
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Mario

Hej,
Opcja c wydaje się najlepsza.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

#103
Cytat: Jaro w Wrzesień 28, 2025, 01:51:48 PMb/ M1 Abrams; M1A1 Abrams - bardzo podobne sprzęty
Gustlik trochę przesadził ze statystykami M1 Abrams. Pierwszy Abrams był uzbrojony w armatę 105mm. Powinien mieć ofensywne parametry zbliżone do M60A3 TTS.
M1A1 Abrams we wczesnej wersji to prawie ten sam czołg, ale już z armatą 120mm.

To docelowo będzie poprawione/zmienione.
M1 Abrams zapewne zostanie osłabiony, a M1A1 będzie rozbity na kilka podwersji.
Roboczo możesz przyjąć że obecny M1A1 to najwcześniejsza wersja.

Cytat: Jaro w Wrzesień 28, 2025, 01:51:48 PMa/ M109A5 (RAP)
'M109A5' i 'M109A5 (RAP)' to ten sam pojazd, korzystający z różnej amunicji.
Wariant (RAP) został dodany ze względu na trudny do pogodzenia rozrzut parametrów ataku pomiędzy amunicją konwencjonalną i dalekonośną (wspomaganą rakietowo).

Cytat: Jaro w Wrzesień 28, 2025, 01:51:48 PMDlaczego niektóre jednostki mają ustawioną flagę noProto np. M109A2? Dla fortyfikacji albo dla systemów bez ruchu i możliwości transportowania  mogę zrozumieć. Ale dla artylerii?
Tłumaczyłem już kwestie artylerii.

Obaj z Gustlikiem bardzo pozytywnie ocenialiśmy mechanikę 'Counter-battery Fire'.
Niestety nie udało się jej wprowadzić dla okresu WW2, opór (przed testowaniem) był zbyt duży.
Na pocieszenie, zdecydowaliśmy się ją wprowadzić dla "czasów współczesnych".
Problem w tym, że trzeba było przyjąć jakiś punkt graniczny, od którego ta mechanika będzie dostępna.
Ostatecznie padło umownie na rok 1981 (nie pamiętam już szczegółów, ale opieraliśmy to na dostępności mobilnych radarów kontrbateryjnych w USA i USSR).

W założeniu od 1981 roku większość artylerii (pomijając jakieś starocie) powinna posiadać cechę 'C.Battery'.
Problem w tym, że niektóre jednostki artyleryjskie używane w 1981, były dostępne przed 1981.
W rezultacie, jednostki dostępne przed 1981 zostały wycofane (z końcem 1980), a w ich miejsce pojawiły się kopie z dodaną cechą 'C.Battery'. Zamysł był taki, że gracz będzie mógł je (za darmo) przezbroić.
Zdublowane jednostki (z cechą 'C.Battery') formalnie nie są "nowymi" jednostkami, więc mają wyłączoną opcje prototypu.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

CytatPropozycje
1 - czołg
Widzę 3 możliwości
a/ oryginalna Gustlika M1 Abrams; M60A3 TTS - zdecydowana różnica w prestiżu
b/ M1 Abrams; M1A1 Abrams - bardzo podobne sprzęty
c/ M2A1 Bradley; M551TTS Sheridan - tańsze za to Sheridan bardzo ciekawy

Zdecydowanie b
Zagrałem oryginalny scen 2
Ze względu na mocną obronę p-l czerwonych, oraz krycie się w lesie artylerii, brak zwiadu lotniczego, pogodę(padało) --> dobry czołg, jest konieczny
Oczywiście po przeniesieniu na dużą mapę zmieni się teren, ale za chwilę w grze będą T72 (3 scenariusz)
Tak, do zwalczania czołgów śmigłowce, ale są słabe i nieporęczne, no i są core (poświęcanie ich odpada) --> w tej kampanii nie mogą odgrywać kluczowego sprzętu p-panc
Dodatkowo czołg jest uniwersalny przeciwko jednostką naziemnym i wyraźnie go brakuje

Co do pozostałych nagród - zależnie od sprzętu jaki będziesz przydzielał w poszczególnych scenariuszach

W drugim scenariuszu przydziel tą "łasicę" - potrenuje, a w 3 scenie będzie jak znalazł
I tu dochodzimy do pp - ja w 2 scenie nie zająłem połowy płatnych flag - ale tyle wystarczy aby 3 scen na oryginalnej mapie (po sprzedaży śmigłowca - nagrody) był na BV