Sprzęt bojowy w scenariuszach

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 21, 2009, 02:28:40 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

CytatPoprosze o uargumentowanie dlaczego (a raczej jak to jest fizycznie mozliwe) że w nagrode jakiś czolg (w czasie 2 wojny światowej) może zrobić 2 x tyle ruchu co inny.

Recon Movement nie wydłuża ruchu 2x - to akurat robi własnie overrun z błędem. Recon pozwala tylko na dzielenie ruchu, ale go nie zwiększa.

Jednostka w grze, to nie jest "czołg" tylko batalion/pułk czołgów. To, że może zrobic recon, należy czytac tak, że dowódca umie lepiej wykorzystac swoje siły i na przykład inaczej rozplanowac zadania batalionu, przeznaczając częśc do rozpoznania, a częśc do ataku.

Nigdy nie czytaj tego co widzisz w grze jako pojedynczej jednostki - bo to właśnie prowadzi do pytań o silnik. A tu w głównej mierze chodzi o organizacje walki całego oddziału.

CytatJeżeli nie wyjdziesz poza wlasne przekonanie że w grach najważniejsze jest odwzorowanie rzeczywistości a nie grywalność

Jesli "grywalnośc", będziemy interpretowac dowolnie, to niedługo okaże się, że ktoś wymyśli, że moździerz 220mm może strzelac do samolotów - kto mu zabroni, jesli uzna, że tak mu jest "grywalnie"? Jeśli nie przyjmiemy jakiegoś obiektywnego kryterium, a takim są historyczne realia, to kto ma stanowic "komisję sędziowską"?

Więc ja przyjmuję zasadę - maximum grywalności w ramach historyczno-technicznych realiów. To jest ta ramka, poza którą staram się nie wychodzic.

CytatPs. Nie odniosleś się do sytuacji nr 3 , nie chce mi się sprawdzać więc zapytam - agg manv x 2 też ubiliście ?
Jeśli nie to dlaczego ? Wydaje się to być bardziej nie rzeczywiste niż sytuacja nr 1.

Nie rozumiem tego: "ubiliście"? Co najmniej jakbym należał do jakiejś szajki - a ja nawet nie zamieniłem jednego zdania, z człowiekiem, który wprowadzał te poprawki - zresztą robił to już chyba z pięc lat temu.

Cytatsytuacja 3

1. Czolg ma powiedzmy leadera (w standardzie agg manv. + agg manv) zasięg 6+2 hex
2. Poruszając się skokami wykonuje co jeden hex 1 overun przez co do wypstrykania amunicji jade do przodu.
3. Na podstawie tego że zrobil xx hexów a powinien 8

Jeśli powinien 8, to zrobił 8, a nie "xx"

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

giees

#61
Cytat: Gustlik w Wrzesień 24, 2009, 12:45:56 AM
Recon Movement nie wydłuża ruchu 2x - to akurat robi własnie overrun z błędem. Recon pozwala tylko na dzielenie ruchu, ale go nie zwiększa.

Z perspektywy tury to co napisaleś jest matematycznie nie poprawne. Prawda jest taka że choćbyście nie wiem co tu wymyślili to nie zargumentujecie zachowania tego czolgu/batalionu. (mam nadzieje nie uslyszec zaraz 10 innych propozycji argumentacji)

Cytat
Jeśli nie przyjmiemy jakiegoś obiektywnego kryterium, a takim są historyczne realia, to kto ma stanowic "komisję sędziowską"?
Ja grę przyjmuję taką jaka jest więc chyba pada na Ciebie + tego (tych) co zmienil plik EXE:)
Jesteście "komisją sędziowska".

Moją są twórcy gry.

Cytat
Więc ja przyjmuję zasadę - maximum grywalności w ramach historyczno-technicznych realiów. To jest ta ramka, poza którą staram się nie wychodzic.
Brzmi nieźle. Ciekawe czy to samo może powiedzieć osoba która zmienila EXE 5 lat temu.

Cytat
Nie rozumiem tego: "ubiliście"?
Rozumiesz.

Cytat
Co najmniej jakbym należał do jakiejś szajki - a ja nawet nie zamieniłem jednego zdania, z człowiekiem, który wprowadzał te poprawki - zresztą robił to już chyba z pięc lat temu.
Cóz , z góry przepraszam bo przyznam że myślalem że te zmiany są związane z eflem.
Zatem dla przykladu Bolesta nie stosuje zmodyfikowanego exe (220) w scenach ktore gramy na turnieju Polskie Drogi tak ?

Cytat
Jeśli powinien 8, to zrobił 8, a nie "xx"

Ehh..
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Gustlik

Taki test zrobiłem

Czołg z liderem ma z definicji 7 pól ruchu. Na drodze stoi mu 5 słabych jednostek



Robię 5 overrunów i nadal mogę zajechac tylko na siódme pole - co widac



Jak widac, overruny w ilości pięciu, w żaden sposób nie zwiększyły możliwości ruchu - bo i niby czemu miałyby zwiększyc?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

#63
CytatZatem dla przykładu Bolesta nie stosuje zmodyfikowanego exe (220) w scenach ktore gramy na turnieju Polskie Drogi tak ?

Zrozum jedną rzecz - ani Bolesta, ani ja, ani żaden inny twórca efila, nie "stosuje" żadnego exe, ani 1.00, ani 1.02, ani 2.20 i.t.d.
My tylko projektujemy jednostki do gry. Efil nie zawiera żadnych danych, o mechanice gry.

Plik exe, "stosuje" dopiero gracz. Wrzuc sobie do katalogu głównego plik startowy exe z oryginalnej płyty SSI i każdy z tych efili zagrasz po staremu, ze wszystkim błędami.

Efil to jest nadwozie, nie wiń projektanta nadwozia za to, że Ci się silnik nie podoba. Zmień sobie silnik - i po krzyku.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

giees

#64
Ok bo za wiele modyfikacji w postach na raz.

No teraz wszystko jest dla mnie jasne jak slońce.

Osobiście nie mam żadnych obiekcji dla Was tworzących efile i nie to jest celem dyskusji w tym temacie.
Osobom zmieniającym EXE mam natomiast wiele do zarzucenia ale w sumie rozmowa tutaj raczej nie ma
sensu bo wszyscy na tych modyfikacjach graja i najwyraźniej zostaly powszechnie zaakceptowane.

Każdy lubi co innego Gustliku.

Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Gustlik

Zrobiłem ten sam test dla czołgu z recon movement. (ponieważ nie chciało mi się czekac, aż przypadkiem dostanie takiego lidera, więc mu dodałem tę cechę). Bez zmian - zrobił overruny i zajechał tylko tam gdzie zajechałby i bez nich. Oczywiście jesli jechałby na maksymalny zasięg.

Natomiast test z AgrrMan + AgrrMan jest dużo trudniejszy, bo takiego współistnienia liderów nie da się zaprogramowac. Trzeba by odpalac grę raz po raz - licząc, że się trafi.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

giees

#66
Cytat: Gustlik w Wrzesień 24, 2009, 01:26:37 AM
Natomiast test z AgrrMan + AgrrMan jest dużo trudniejszy, bo takiego współistnienia liderów nie da się zaprogramowac. Trzeba by odpalac grę raz po raz - licząc, że się trafi.
Tylko ze ten test ma tylko sens dla 2x agg manev.
Oczywiście że recon poruszający się co 1 hex zrobi (w podliczeniu koncowym) tylko tyle ruchu co normalnie by mógl bo zyskuje jeden ale traci też za postój.
Myślalem że na screenach przedstawiasz wlaśnie 2x agg manevr.
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Gustlik

Udało się!!!

Ustawiłem dwa czołgi, żeby zwiększyc pradwdopodobieństwo losowania i za czwartym wejściem jeden z nich dostał 2x AgrrMan.

Masz rację - w tym przypadku, po overunie odzyskał wszystkie pola ruchu....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

giees

#68
Cytat: Gustlik w Wrzesień 24, 2009, 01:46:36 AM
Udało się!!!
:)

Cytat: Gustlik w Wrzesień 24, 2009, 01:46:36 AM
Masz rację - w tym przypadku, po overunie odzyskał wszystkie pola ruchu....
Bezpieczniej traktować to w kategorii - po overnie zyskal 1 punkt ruchu ale ze stanal to 1-1=0.

Tfu źle cofnij (pozno juz) - brak kary za postój + 1 za overun ( 6 pól ruchu masz , robisz 1 hex ruchu i masz 5 , stajesz nie ponosisz kary za postój , robisz overun i masz znowu 6) - o wlasnie tak :)
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

giees

A z ciekawości zrób u siebie taki manevr. Nadaj leadera recon movement piechocie która mozna zapakowac w jakiś samochód , po czym rusz nią o 2 pola , zapakuj w samochod , wypakuj i rusz ponownie o 2 pola ;) (wszystko w 1 turze)
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Gustlik

Zrobiłem - powtarzając ten manewr można w jednej kolejce przejsc całą mapę.  ;)

A teraz, to idę spac - podobno jest życie poza PG2, muszę to kiedys sprawdzic....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

giees

Dokladnie.

Już raz zdażylo mi się dostać grając na rsf na jakimś scenie gdzie daloby to latwe zwycięstwo , żaluje że chociaż dla śmiechu nic nie zrobilem . haha,

To , motyw z reconem który wymienileś , zone control jednostek powietrznych + jeszcze kilka innych spraw bez watpienia powinno być wywalane z EXE i to nie podlega dyskusji.

Niestety są pewne kwestie sporne jak widać.
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

giees

Hehe też slyszalem że jest :) Pozdrawiam
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Janus

#73
sorki że się wtrącę
jesili da się w rekon mów wyeliminować podwajanie przejechanych cheksów to zróbcie to natychmiast .
to specjalność w tanku zabójcza i wypaczająca grę w sposób szczególny.
mam wiele przykładów, iż decydowała o wyniku gry .
nie będę ich przytaczał wszystkich, ale dam 1
wygrałem w 8 turze Rostów z Sir Dabanem a był to już 3 razy z rzędu grany przez nas, dzięki tej specjalności .
a nie da się szybciej niż w 10 bez niej i to tylko w tedy gdy przeciwnik gra słabo lub 1-szy raz ten scen.

Janus

#74
panie Gustlik czego tu nie rozumiesz bo ja nie rozumiem iż nie można było zrozumieć.
cytat
Wiesz co - przepraszam, ale ja naprawdę nic z takiego pisania nie rozumiem
Najpierw piszesz
Cytuj
można bez problemu oba te rodzaje wojsk rozjechać tankami
A zaraz potem:
Cytuj
  nie ma jak zorganizować obrony tymi rodzajami wojsk
No to w końcu jak jest? Można je bez problemu rozjechac, czy nie ma jak się przed nimi bronic?

napiszę jeszcze raz byś mógł zrozumieć.
można oba te rodzaje wojsk bez problemu rozjechać i w związku z tym nie ma jak zorganizować obrony tymi rodzajami wojsk .
A przyznasz że powinny stanowić podstawę obrony.

sorki ale to nie ja się czepiam więc po prosu tylko wyjaśniam by zrozumiałe dla wszystkich było.
co do efajla stworzonego przez ciebie ,to powiem tak- jest niezwykle manewrowy,bo wojsko musi być cały czas w ruchu by go przeciwnik nie dopadł i ma to swój urok.
tyko że tworząc sceny trzeba o tym pamiętać i w zasadzie najlepiej tworzyć
je w konwencji Depet-kursk 
czyli kasa zakupy i odpowiednio rozstawione Vcheksy.