Turniej Big Buying tuż tuż ;D...postanowiłem więc dokończyć już tegoroczny scenariusz tak aby wszyscy gracze mieli czas na zapoznanie się z nim i ewentualne wprowadzenie kilku poprawek.
(http://www.mariuszwysokinski.neostrada.pl/OpenKursk_screen.jpg)
Uwaga! Ten scenariusz jest:
1) calkowicie fikcyjny
2) nie przeznaczony do gry z AI poniewaz komputer nie potrafi wykorzystywac prestizu :)
Specjalne podziekowania dla gieesa i Gustlika ktorzy w znaczacy sposob pomogli mi w stworzeniu tego scenariusza.
Prestiż:
ZSRR / Panstwa Osi
Tura 1: 13000 : 12000
Tura 7: 8750 : 8000
Tura 13: 4500 : 4000.
Pozostale tury: 170 : 150 kazda.
Legenda:
Czarne kropki oznaczają pola supply (czyli zaopatrzenia) państw Osi.
Czerwone kropki oznaczają pola supply dla ZSRR.
Czarne okręgi oznaczają cele (warunki zwycięstwa) dla Niemców.
Czerwone okręgi oznaczają cele dla ZSRR.
Jak więc widać obie strony MUSZĄ TYLKO zająć hexy przeciwnika, NIE MUSZĄ utrzymywać swoich hexów.
Niebieskie pionki to fortyfikacje ZSRR (są to jedyne 'odgórne' jednostki na mapie).
Briefing:
"Poczatek ofensywy na Zwiazek Radziecki datuje sie na 22 czerwca 1941. Panstwa Osi zaatakowaly angazujac sily ponad 4 milionow zolnierzy - byla to najwieksza operacja sil ladowych w historii. Podboj zachodnich terenow ZSRR odbywal sie poczatkowo w bardzo szybkim tempie. Jednak szybko okazalo sie ze Hitler niedoszacowal potencjalu wielkiej Armii Czerwonej. Zima 1942/1943 wojska niemieckie na froncie wschodnim doznaly ciezkich strat. Wygladalo na to ze caly poludniowy odcinek frontu zostal rozbity i Niemcy musza na nim przejsc do odwrotu co najmniej do linii Dniepru. W lutym 1943 roku sowieci pchneli w ten rejon wojska trzech frontow: Poludniowego, Poludniowo-Zachodniego i Woroneskiego, ktore zaczely odbijac coraz wiecej terenu. Sytuacja bylaby dla Wehrmachtu beznadziejna, gdyby nie umiejetnosci feldmarszalka E. von Mansteina. Zebral on znaczne sily pancerne i wykonal przeciwuderzenie rozbijajac sily uderzeniowe Frontu Poludniowo-Zachodniego i Woroneskiego, a nastepnie ruszyl za nimi w poscig. Zatrzymaly go dopiero wiosenne roztopy, co doprowadzilo do powstania charakterystycznego ukladu linii frontu w okolicach Kurska. Pancerna bitwa o Kursk zaczela sie 5 lipca 1943......"
.................A GDYBY...............
"Poczatek ofensywy na Zwiazek Radziecki Hitler planowal juz na koniec czerwca 1941 roku jednak za nomowa swoich generalow a zwlaszcza feldmarszalka E. von Mansteina zgodzil sie przesunac atak na czerwiec roku 1944....Trzy dodatkowe lata w obliczu rzuconej wczesniej na kolana Europy Zachodniej pozwolily niemieckiej gospodarce urosnac do rangi najpotezniejszej na swiecie. Zwlaszcza przemysl zbrojeniowy jak i technologia militarna nie mialy sobie rownych nigdy wczesniej. Stalin nie dostrzegal niebezpieczenstwa....
Panstwa Osi zaatakowaly 22 czerwca 1944 roku, angazujac sily wielkosci ponad 8 milionow zolnierzy - byla to najwieksza operacja sil ladowych w historii. Podboj zachodnich terenow ZSRR odbywal sie w bardzo szybkim tempie. Nawet niesamowicie mrozna zima 1945/1946 nie powstrzymala najezdzcow. Juz pod koniec roku 45 zdobyte zostaly kluczowe miasta: Moskwa, Stalingrad i Leningrad. ZSRR stanal w obliczu zblizajacej sie kleski....
Ostatnia nadzieja sowietow stal sie Kursk. W lutym 1946 roku sowieci pchneli w ten rejon wojska trzech frontow: Poludniowego, Poludniowo-Zachodniego i Woroneskiego, ktore zaczely odbijac coraz wiecej terenu. Sytuacja bylaby dla Wehrmachtu beznadziejna, gdyby nie umiejetnosci feldmarszalka E. von Mansteina. Zebral on znaczne sily pancerne i wykonal przeciwuderzenie rozbijajac sily uderzeniowe Frontu Poludniowo-Zachodniego i Woroneskiego, a nastepnie ruszyl za nimi w poscig. Zatrzymaly go dopiero wiosenne roztopy, co doprowadzilo do powstania charakterystycznego ukladu linii frontu w okolicach Kurska. Pancerna bitwa o Kursk zaczela sie 5 lipca 1946......"
Download:
http://ssi.gildiageneralow.pl/download.php?section=gameset&file=file&nr=17
Gameset zawiera wszystkie dotychczas stworzone scenariusze pod Gustlik E-File jak i sam efile w najnowszej wersji 3.6. Wystarczy rozpakować do katalogu z wersja ligową. Gry z RSF i SSI NIE zostaną utracone ! :)
Czekam na Wasze komentarze i propozycje. Jako że w nawet w nazwie występuje słowo 'open' jestem otwarty na wszlkie sugestie zwłaszcza co do zbilansowania prestiżu. Zapraszam do analizy !
Ale na moim efilu tego się nie da zagrać - on nie jest przewidziany do grania Niemcami po 1945-tym. Chyba że będziecie bardzo chcieli, to mogę przesunąć daty "końca" niemieckich jednostek poza 1945
Cytat: Gustlik w Styczeń 24, 2008, 08:58:08 PM
Ale na moim efilu tego się nie da zagrać - on nie jest przewidziany do grania Niemcami po 1945-tym. Chyba że będziecie bardzo chcieli, to mogę przesunąć daty "końca" niemieckich jednostek poza 1945
Hmm...ale u mnie (a mam wersje 3.5) są do kupienia wszystkie niemieckie jednostki...więc wygląda OK...
No widzisz - to już powoli znasz tego efila lepiej niż ja.... 8) Widać tylko MIAŁEM to zrobić......
Cytat: Gustlik w Styczeń 25, 2008, 01:58:30 AM
No widzisz - to już powoli znasz tego efila lepiej niż ja.... 8) Widać tylko MIAŁEM to zrobić......
No to się cieszę że jest OK :). Pytanie do graczy BB którzy już przeanalizowali scen - może dorzucić jeszcze trochę prestiżu ? 10000 na starcie przy tak dużej mapie to nie jest wiele...czekam na sugestie.
Przejrzałem Niemców - tak z grubsza, bo muszę lecieć do pracy, ale z tego co widzę, to jednak kilku jednostkom - trzeba by przedłużyć "życie" w tej sytuacji. Sporo jest dostępnych w 1946, ale chyba jeszcze kilka by się przydało. Spojrzyj na Wermacht przez LG Suite - ustawiając jako "sort" - "expiration date" i podrzuć jakieś sugestie co byś jeszcze chciał widzieć ewentualnie dla tego scenariusza. Przestawienie tych dat, to przecież moment.
Nie mam tu na myśli jednostek, które w sposób historyczny "wygasają" w czasie wojny, bo te raczej tak powinny zostać, ale te, które postanowiłem zakończyć na połowie 45 i później - jest ich kilka. Część może warto by "przedłużyć"
Przejrzałem ale mnie się wydaje że są wszystkie jakie mogłyby się przydać... - tak więc zdaje się na Ciebie.
Bylbym wdzieczny za dokladne wyjasnienie warunkow zwyciestwa kazdej ze stron.
1. Mam rozumiec ze np. bedac Rosjanami przejme 1 vhex Niemcow , ale strace wszystkie swoje i gra toczy sie dalej ?
2. Czy ta rozgrywka naprawde ma trwac 30 tur ?
Cześć,
Cytat: giees w Styczeń 27, 2008, 02:42:44 PM
1. Mam rozumiec ze np. bedac Rosjanami przejme 1 vhex Niemcow , ale strace wszystkie swoje i gra toczy sie dalej ?
Nie. W takiej sytuacji przegrasz - warunki zwycięstwa są proste - zająć wszystkie VH przeciwnika utrzymując co najmniej 1 swój VH startowy. Teraz powinno być chyba jaśniej :).
Cytat: giees w Styczeń 27, 2008, 02:42:44 PM
2. Czy ta rozgrywka naprawde ma trwac 30 tur ?
Ależ skąd - zapewne skończy się już w 10-15 ale jako że jest to scen otwarty (gracze sami budują swoją armię) wolałem nie ograniczać ich nawet poprzez kolejne stopnie jakości zwycięstwa.
Przejrzałem wczoraj wieczorem te niemieckie jednostki po 1945 - jednak kilku data się kończyła za wcześnie. M.in. nie było "zwykłej piechoty" - Wermacht 44, inżynierów mostowych, był Maus A, a nie było Mausa B, który kończył się wcześniej - no i takie tam.
Dlatego dziś wrzuciłem efila w wersji 3.6 - niewielkie zmiany - głównie poprawki pod ten scenariusz
To tyle ode mnie tutaj, żeby nie śmiecić po tematach - dalsza dyskusja sprzętowa w temacie efila, w moim subforum
A co do uwag ... Scen bardzo fajny , wydaje sie byc bardzo grywalny.
Gdyby bylo zalozenie ze w 1 turze trzeba wydac wszystkie pieniadze na zakupy raczej nie mialbym nic do zarzucenia.
W przeciwnym wypadku nie chcialbym byc strona ktora jako pierwsza "wybierze sie" w strone suply pointow , bo nie trudno jest zmiazdzyc przeciwnika majac caly reup z jednego miejsca do ktorego ktos podbija. Osobiscie nie widze tu zwyciestwa niemcow (po pierwszym starciu jednostki typu is-4 z dolozonymi NKWD staja sie po prostu skałą). Ostatnia sprawa to zbyt tania jednostka - NKWD[c].
Niestety brak testow z przeciwnikiem wiec nie wiele mozna powiedziec.
PS. (Jakbys kiedys mial czas , fajnie by bylo jakbys zrobil ten scen ale juz z rozstawionymi jednostkami + 2 reupy w czasie gdzie orginalnie miala dojsc kasa)
PS2. (Nie znam sie wogole na robieniu scenariuszy ale czy wymagaloby to duzo pracy by przerobic ten scen , na efile ssi ? Z checia bym sobie pogral cos innego z chlopakami na online)
Pzdr
G
Witam,
Cytat: giees w Styczeń 29, 2008, 01:10:12 AM
Gdyby bylo zalozenie ze w 1 turze trzeba wydac wszystkie pieniadze na zakupy raczej nie mialbym nic do zarzucenia. W przeciwnym wypadku nie chcialbym byc strona ktora jako pierwsza "wybierze sie" w strone suply pointow , bo nie trudno jest zmiazdzyc przeciwnika majac caly reup z jednego miejsca do ktorego ktos podbija.
OK - w zasadzie masz chyba rację - ile proponujesz ? Bo z tego co sam rozegrałem pare gier to już widzę że startowe 10000 to stanowczo za mało...
Cytat: giees w Styczeń 29, 2008, 01:10:12 AM
Osobiscie nie widze tu zwyciestwa niemcow (po pierwszym starciu jednostki typu is-4 z dolozonymi NKWD staja sie po prostu skałą).
Hehe...tutaj mnie uspokoiłeś (a bałem się że to właśnie Niemcy są zbyt silni ?). Is-4 jest faktycznie silny ale kosztuje bagatela 676 kiedy King Tiger 45 Niemców za 696 - ceny zbliżone a ja w takim starciu raczej postawiłbym na Tigera :). To nie wszystko...jeśli nawet konfrontacja wyjdzie niekorzystnie to zawsze jest do kupienia Jagdtiger II strzelający na 3 hexy (!!), mający support fire i kosztujący zaledwie 672 a więc tańszy od Is-4...a w konfrontacji z nim Is-4 zostanie zmiażdżony. Nawet jeśli prawdziwe jest twierdzenie że Ruscy mają lepsze czołgi to zajrzyj w sekcję myśliwców i bombowców - tam jest wręcz odwrotnie. Summa summarum obie strony mają swoje silne i słabe strony - trzeba po prostu przy budowie armii znaleźć ten złoty środek a odpowiednie dobranie sprzętu do tego czego używa przeciwnik to moim zdaniem klucz do sukcesu.
Cytat: giees w Styczeń 29, 2008, 01:10:12 AM
Ostatnia sprawa to zbyt tania jednostka - NKWD[c].
No to już pytanie do konstruktora naszego wspaniałego efila czyli do Gustlika. ???
Cytat: giees w Styczeń 29, 2008, 01:10:12 AM
PS. (Jakbys kiedys mial czas , fajnie by bylo jakbys zrobil ten scen ale juz z rozstawionymi jednostkami + 2 reupy w czasie gdzie orginalnie miala dojsc kasa)
Wolałbym nie przerabiać tego scena z rozstawionymi jednostkami - projekt jest taki żeby ludzie mogli budować armie na początku korzystając z całego dobrodziejstwa efila a jest w czym przebierać... :)
Cytat: giees w Styczeń 29, 2008, 01:10:12 AM
PS2. (Nie znam sie wogole na robieniu scenariuszy ale czy wymagaloby to duzo pracy by przerobic ten scen , na efile ssi ? Z checia bym sobie pogral cos innego z chlopakami na online)
A to akurat nie jest żaden problem - z przyjemnością przerobie scen na potrzeby gry online na SSI.
Pozdrawiam i dziękuję za sugestie. Czekam na info w sprawie prestiżu :)
Cytat
OK - w zasadzie masz chyba rację - ile proponujesz ? Bo z tego co sam rozegrałem pare gier to już widzę że startowe 10000 to stanowczo za mało...
No tak , jesli ktos bedzie chcial sobie powalczyc dobrymi maszynami , do tego powalczyc w powietrzu + jakies plotki + altyleria + piechota no to robi sie malo. Niestety ciezko mi ocenic ile :/
Cytat
Hehe...tutaj mnie uspokoiłeś (a bałem się że to właśnie Niemcy są zbyt silni ?). Is-4 jest faktycznie silny ale kosztuje bagatela 676 kiedy King Tiger 45 Niemców za 696 - ceny zbliżone a ja w takim starciu raczej postawiłbym na Tigera :).
Tez bym moze i postawil gdyby nie 2 male szczegoly - is-4 jest lepiej doswiadczony i w liczbie 12.
Cytat
Nawet jeśli prawdziwe jest twierdzenie że Ruscy mają lepsze czołgi to zajrzyj w sekcję myśliwców i bombowców - tam jest wręcz odwrotnie.
Tak to fakt. Ruscy nie istnieja w tym sprzecie.
Cytat
a odpowiednie dobranie sprzętu do tego czego używa przeciwnik to moim zdaniem klucz do sukcesu.
Wlasnie dlatego napisalem ze wg mnie w 1 turze powinny byc zrobione pelne zakupy , inaczej osoba ktora pierwsza kupi sprzet jako tako bedzie na gorszej pozycji , gdyz przeciwnik moze poczekac i wykozystac jego bledy.
CytatOstatnia sprawa to zbyt tania jednostka - NKWD[c].
Zwróć uwagę na jej statystyki - to tylko jednostka pomocnicza, co innego piechota NKWD, ci już jako-tako nadają się do walki i odpowiednio więcej kosztują.
Zwykłe NKWD, to raczej jednostka "motywująco-policyjna" :) Dlatego widzi na 3, ma dużą inicjatywę i ma Combat Support - wiadomo jak ich obecność "motywowała" inne oddziały, ale z kolei, żeby ten Support wykorzystać trzeba ich czegoś nauczyć, czyli wystawiać do walki, żeby zebrali doświadczenie a do tego się nie bardzo nadają. Zrobiłem ją raczej, żeby autorzy scenariusza mogli się nią posługiwać, dając jej doświadczenie "z góry".
W trybie normalnych zakupów w scenariuszu, czy kampanii raczej sie nie opłaca.
Cytatczy wymagaloby to duzo pracy by przerobic ten scen , na efile ssi
O ile dobrze zrozumiałem - tam nie ma żadnych rozstawionych jednostek tylko kasa na zakupy - czyli można sobie ten scenariusz odpalić pod każdym efilem i grać, byle tylko flagi w zestawie krajów się zgadzały, ale Ruskich i Niemców, to raczej wszyscy twórcy efili mają na tym samym miejscu - tak jak było w SSI, więc chyba by się dało BEZ przerabiania grać na SSI
Cytat: Gustlik w Styczeń 29, 2008, 03:09:34 PM
O ile dobrze zrozumiałem - tam nie ma żadnych rozstawionych jednostek tylko kasa na zakupy - czyli można sobie ten scenariusz odpalić pod każdym efilem i grać, byle tylko flagi w zestawie krajów się zgadzały, ale Ruskich i Niemców, to raczej wszyscy twórcy efili mają na tym samym miejscu - tak jak było w SSI, więc chyba by się dało BEZ przerabiania grać na SSI
Tak to powinno być proste tylko pytanie czy zwykły patch 1.02 (bo tylko na takim da się grać online) zawiera możliwość ustawienia odgórnie nowo zakupionym jednostkom prestiż (np. 299) czy wartość bojową (np. 12/12) ?
Cytat: giees w Styczeń 29, 2008, 12:41:46 PM
Tez bym moze i postawil gdyby nie 2 male szczegoly - is-4 jest lepiej doswiadczony i w liczbie 12.
Heh...przed chwilą sprawdzałem :) - Is-4 (stan 12/12, prestiż 299) vs King Tiger 45 (stan 10/10, prestiż 199). Teren dla obu jednostek: clear
Wyniki:
Atak Is-4 z 2 hexów przypuszczalny rezultat
1:1Atak Is-4 z 1 hexa przypuszczalny rezultat
1:2a więc gwoli przejrzystości jeszcze...
Atak King Tiger 45 z 2 hexów przypuszczalny rezultat
1:1Atak King Tiger 45 z 1 hexa przypuszczalny rezultat
2:1Wniosek: Is-4 ma lekką (dosłownie minimalną) przewagę.
ale...starcie Is-4 z (tańszym od niego !) Jagdtigerem II (prestiż, stan identycznie jak w poprzednim badaniu) wygląda już tak:
Atak Is-4 z 2 hexów przypuszczalny rezultat
4:3Atak Is-4 z 1 hexa przypuszczalny rezultat
5:1Atak King Tiger 45 z 2 hexów przypuszczalny rezultat
2:5Atak King Tiger 45 z 1 hexa przypuszczalny rezultat
6:2Wniosek: Is-4 nie ma żadnych szans.
Podkreślam że chodzi tu o ATAK czyli jednostka podjeżdża i odpala do jednostki wroga. Strzał bierny (czyt. taki bez wcześniejszego ruchu) to 1-2 punkty ataku więcej...(chyba ale jak coś pokręciłem to zaraz Gustlik mnie poprawi :) )
Jak dla mnie proporcje są OK chyba nawet nieco faworyzują Niemców ale pamiętajmy że mocny czołg jest znacznie atrakcyjniejszy od nawet super silnego ppanca.
Cytat: giees w Styczeń 29, 2008, 12:41:46 PMCytat
Nawet jeśli prawdziwe jest twierdzenie że Ruscy mają lepsze czołgi to zajrzyj w sekcję myśliwców i bombowców - tam jest wręcz odwrotnie.
Tak to fakt. Ruscy nie istnieja w tym sprzecie.
No tego sie nie da ukryć ale należy tez pamiętać o cenie i PUNKTACH BOJOWYCH (12/12) i DOŚWIADCZENIU które w przypadku jednostek lotniczych odgrywają znacznie większą rolę niż w przypadku jednostek lądowych. Bądź co bądź jednak to Niemcy dominują w powietrzu ale też to właśnie oni muszą atakować a jeden z ich VH znajduje się aż na drugim końcu mapy.
Myślę że scen jest zbilansowany tak by zagrać singla tym bardziej że dojdzie jeszcze zmiana prestiżu i zamierzam dać Ruskim jeszcze trochę więcej do dotychczasowej różnicy w stosunku do Osi.
Cytatchyba ale jak coś pokręciłem to zaraz Gustlik mnie poprawi
Niestety przepadł mój tekst z PSFF o inicjatywie - muszę od nowa tłumaczyć - ale z grubsza tak to wyglądało właśnie.
Depet:
Wszystko to wyglada ladnie w liczbach ale ja mam troche inna perspektywe patrzenia na moc jednostki. Piszesz jaki to potezny jag2 - ok , faktycznie mocny z niego skurczybyk (i tylko tworca efila chyba wie dlaczego taki potwor tyle kosztuje) ale...
Po stronie niemieckiej kup za wszystko polowe KT45 i 2 polowe Jag2
Po stronie rosyjskiej kup same is-4 + jakies 10 jednostek nkwd[c] ktore sa tanie jak barszcz a po zetknieciu z byle czym maja 3 doswiadczenia
Sprobuj zrobic starcie poprawnie uzywajac cs a wynik dla niemcow bedzie oplakany.
OK czyli w wersji 1.1
- zmniejszamy Ruskim doświadczenie do 199
- dajemy cały prestiż na starcie + nieco go zwiększamy (żeby było więcej zabawy)
- sprawdzić czy scen nadaje sie do gry na efilu SSI
Co do NKVD z "combat support" u Ruskich to Niemcy maja swoją jednostkę z taką cechą więc szanse powinny sie wyrównać gdy obu stronom da się taką samą ilość prestiżu. Biorąc jednak pod uwagę że Ruscy są nieco słabsi np. w lotnictwie pozostawiamy wartość bojową 12/12 + trochę więcej kasy od tego co dostają Niemcy. Teraz będzie ok giees ?? :P
PS. Heh przez 15 minut ten post się wysyłał - coś nasz hosting nawala :P...
Nie no w przypadku doswiadczenia 199 dla ruskich , wg mnie przewaga niemcow bedzie niekwestionowana.
Generalnie to nie chodzilo mi o to by udowadniac ze ktoras ze stron ma jakas wielka przewage w orginalnej wersji jaka zrobiles - wrecz przeciwnie. Bo my tu sobie dyskutujemy co bedzie po zetknieciu sie jakis tam najlepszych jednostek , ale wiadomo ze watpliwe zeby takie starcie mialo miejsce , poniewaz jest jeszcze mnustwo innych jednostek ktore beda brac udzial w jako takich potyczkach.
Naprawde to od 1 postu chcialem tylko napisac jedno - wszystko co ustawiles bylo dobrze zrobione , ale najsprawiedliwiej by bylo gdyby kazda ze stron w 1 turze musiala wydac wszystkie pieniadze na zakupy jednostek , by nie bylo sytuacji ze ktos czeka z zakupem do momentu gdy zobaczy czym dysponoje wrog. W takim przypadku nastepne porcje prestizu bylyby jako takim narzedziem do skorygowania swoich niedociagniec w pierwszych zakupach.
Chcialbym zebys to wlasnie skomentowal.
Cytat: giees w Styczeń 30, 2008, 12:59:29 PM
Naprawde to od 1 postu chcialem tylko napisac jedno - wszystko co ustawiles bylo dobrze zrobione , ale najsprawiedliwiej by bylo gdyby kazda ze stron w 1 turze musiala wydac wszystkie pieniadze na zakupy jednostek , by nie bylo sytuacji ze ktos czeka z zakupem do momentu gdy zobaczy czym dysponoje wrog.
No ale w tym też tkwi strategia :) zresztą nie jestem w stanie wymusić na graczu by wydał w 1 turze całą kasę :) - tego sie nie da zrobić od technicznej strony. Jedyne co można zrobić i co w sumie zrobiłem to stopniowe przydzielanie prestiżu - wtedy ciężko coś zaoszczędzić gdy ma się tylko na starcie 10000 a wróg może wyjechać z każdej strony...
Cytati tylko tworca efila chyba wie dlaczego taki potwor tyle kosztuje
No niestety - ceny w efilu muszą się jakoś logicznie bilansować, tak, żeby dało się na nim zagrać kampanię. Bo w czasie kampanii przyrost cen ma największe znaczenie.
Oczywiście w scenariuszach typu "Big Buying" zawsze będzie powstawać pytanie czemu coś tam nie ma ceny zaporowej, bo jak sobie nakupi, to mnie rozwali. Ale umówmy sie - takie scenariusze są wyjątkiem i trudno do nich dostosowywać efila.
To jest dość specyficzny typ scena - gdzie prawie na pewno każdy z przeciwników będzie miał dość abstrakcyjny zestaw wojsk - taki urok "Big Buying"
Grając na nim kampanię - gwarantuję Ci, że rzadko kiedy mógłbyś sobie pozwolić na Jag'a za 660pkt
Gustlik:
Rozumiem , poprostu nigdy nie gralem kampanii wiec nie wzialem tego pod uwage.
Depet:
Wiec ja bym proponowal zostawic tak jak bylo (1 wersja - ilosc prestizu oraz rozklad na 3 partie) tylko zrezygnowac z pomyslu na duzo wieksza liczbe prestizu dla Rosjan.
Ps.
Cytat
No ale w tym też tkwi strategia zresztą nie jestem w stanie wymusić na graczu by wydał w 1 turze całą kasę - tego sie nie da zrobić od technicznej strony.
Wiec mam nadzieje ze pojedynek nie zamieni sie w obustronne czekanie na przeciwnika , bo osobiscie napewno nie zrobie zakupow jako pierwszy...
Cytatnie jestem w stanie wymusić na graczu by wydał w 1 turze całą kasę
Myślę, że jest na to sposób - mogę się mylić ale...
Przede wszystkim oddzielić punkty zwycięstwa (których trzeba bronić) od punktów zaopatrzenia (Supply).
Np: dla Sovietów ustawić punkt "supply" na lotnisku (w miasteczku) w prawym górnym rogu - wtedy gracz nie będzie miał czasu na filozofowanie, bo jak przeczeka z zakupami, to po prostu nie zdąży dojechać na pole bitwy.
Teraz, kiedy Supply są blisko lub równe punktom, których trzeba bronić - można poczekać - zobaczyć czym przeciwnik atakuje i w zależności od sytuacji kupić to czy owo, Zakupione jednostki od razu będą na miejscu.
Dla Niemców z kolei punkty Supply w lewym górnym, albo prawym dolnym rogu
Generalnie chodzi mi o to, żeby rozstawiać się na skraju mapy, a bić o punkty na środku.
A żeby jakiś nazbyt cwany dowódca nie wjechał tam reconem kiedy VH jeszcze są puste - trzeba by ustawić na nich bunkry...
Wtedy obie armie się nie widzą przynajmniej przez pierwsze 1-2 kolejki - a jak już sie zobaczą, to będzie za późno na zakupy.
Poza tym zauważcie, że wtedy wzrasta znaczenie wielu innych czynników: szybkości, manewru i podziału sił - atakować kupą, czy dzielić armię na kilka kierunków. No i sztuka rozpoznania będzie kluczowa - co oznacza, że samym ciężkim sprzętem nie da się walczyć.
No i jeszcze jedno - w takim układzie - zwyczajnie nie będzie można pozwolić sobie na zakup jednostek mających za zadanie li tylko i wyłącznie podnosić "morale" poprzez CS - bo każdy grosz zacznie się liczyć.
Tak to widzę.
Cytat
Teraz, kiedy Supply są blisko lub równe punktom, których trzeba bronić - można poczekać - zobaczyć czym przeciwnik atakuje i w zależności od sytuacji kupić to czy owo, Zakupione jednostki od razu będą na miejscu.
Dokladnie - to pierwsze logiczne posuniecie jakie sie nasuwa na mysl -> Kupic 5 reconow , porozsylac na wszystkie strony i patrzec co nadjezdza i skad.
A z czystej ciekawosci moglibyscie napisac jak wygladala scena w ostatnim Big Buying ?
Gustlik...bardzo ciekawe rozwiązanie. Pod wieczór wystawie wersję 1.1 ze zmianami jakie zaproponowałeś.
Cytat: giees w Styczeń 30, 2008, 05:06:12 PM
A z czystej ciekawosci moglibyscie napisac jak wygladala scena w ostatnim Big Buying ?
Scenariusz A.L.D.I - ale od razu zaznaczam że stworzył go Rayydar - doświadczony już kreator scenariuszy do gry PBEM (choć czasem zbyt daleko puszcza wodze fantazji :P).
OK - zaktualizowałem scenariusz prawie według wszystkich waszych zaleceń :P. Spójrzcie na mapke w 1 poscie. Niemcy maja teraz supply jedynie na rogach mapy, z kolei Ruscy na lotnisku ale nie tym które chciał Gystlik w rogu ale w środku - nie zmienia to jednak faktu że i tak trzeba dojechać do VH wysuniętych mocno do przodu. ODdałem również troche prestizu obu stronom aby można było więcej kupić. Obecny schemat:
ZSRR/Wojska Osi
1 tura: 13000/12000
7 tura: 8750/8000
13 tura 4500/4000
Czekam na komentarze.
Wiesz dlaczego chciałem Ruskich wyrzucić tak daleko? I nadal tak to widzę....
Otóz z tego lotniska wysłanie jednego rozpoznawczego samolotu, który sięgnie połowy mapy odkryje Sowietom przeciwnika z tego w rogu tak się nie da (w wersji "hard" w ogóle zdjąłbym z niego flagę własności :) ), po drugie, zauważ że Rosjanie mają na dojazd do swoich punktów, praktycznie płaski, czysty teren - podczas gdy Niemcy muszą się przepychać przez rzekę i między fortyfikacjami. Dlatego proponowałem większą odległość dla Rosjan.
Wreszcie po ostatnie - Rosjanie mają swoje punkty niejako "po drodze" do niemieckich, natomiast Niemcy muszą zabezpieczać swoje na innych kierunkach niż kierunki ataku.
Cytat: Gustlik w Styczeń 31, 2008, 12:13:33 AM
Otóz z tego lotniska wysłanie jednego rozpoznawczego samolotu, który sięgnie połowy mapy odkryje Sowietom przeciwnika z tego w rogu tak się nie da (w wersji "hard" w ogóle zdjąłbym z niego flagę własności :) ), po drugie, zauważ że Rosjanie mają na dojazd do swoich punktów, praktycznie płaski, czysty teren - podczas gdy Niemcy muszą się przepychać przez rzekę i między fortyfikacjami. Dlatego proponowałem większą odległość dla Rosjan.
Aha...ja sie trochę boje że to będzie już za daleko dla Ruskich - co to za gra w której przez 3-4 tury trzeba bawić się w podchody :) ale argumentacja z typem terenu do mnie przemówiła. Zaraz zmienię wszystko tak jak piszesz :).
Dla mnie najbardziej zrównoważony układ to:
- rozstawienie dla Niemiec - tak jak jest
- rozstawienie dla Ruskich - symetrycznie - na dwóch lotniskach na wschodzie (plus ew. miasto na wschodnim brzegu mapy)
Natomiast zlikwidowałbym punkt zwycięstwa wysuniety najbliżej Niemców, pozostawiając jedynie trzy środkowe
Osiągamy w ten sposób najlepsze zrównoważenie - ze wskazaniem na Ruskich jeśli dołozymy im ten trzeci punkt rozstawienia na wschodzie
No dobra... chyba za bardzo mieszam..... ;)
Cytat: Gustlik w Styczeń 31, 2008, 11:27:21 AM
Dla mnie najbardziej zrównoważony układ to:
- rozstawienie dla Niemiec - tak jak jest
- rozstawienie dla Ruskich - symetrycznie - na dwóch lotniskach na wschodzie (plus ew. miasto na wschodnim brzegu mapy)
Natomiast zlikwidowałbym punkt zwycięstwa wysuniety najbliżej Niemców, pozostawiając jedynie trzy środkowe
Osiągamy w ten sposób najlepsze zrównoważenie
OK - kolejna aktualizacja, download, mapka w pierwszym poście tego tematu. Zmieniłem wszystko tak jak napisałeś prócz tego dodatkowego hexa dla Rosjan - niech będzie tak że i Niemcy i Rosjanie maja po 2 supply na rogach mapy. Teraz scen wygląda chyba faktycznie na dobrze zbilansowany - jeszcze raz dziękuje za pomoc :bow i czekam na kolejne uwagi, komentarze.
Oki - zrobiłem se tę mapę w/g Depeta i zaczynam test (obustronny)
To nie będzie test walki, bo grając sam ze sobą obydwoma stronami
byłbym mało wiarygodnym testerem :) Raczej trudno się w tej sytuacji
czymś zaskoczyć :)
CZ. I
Robimy zakupy dla Ruskich - kupiłem, rozstawiłem...
O Jasny Szlag i Radziecka Motoryzacja!!!!.......
Owszem Rosjanie mają do celu po płaskim i bez przeszkód, ale
też i bez dróg!!!! A szybkich transporterów dla artylerii ni hu-hu...
"Woroszyłowiec" to nie jest szczyt techniki - wrrrr.....
Będzie wlókł mi te działa po pięć heksów - co w tej sytuacji mnie
zupełnie nie urządza. Wywiad donosi, że Niemcy mają lepiej.
Jeszcze raz, "New Game" i na zakupy.
Przy okazji IS-4 : IS-3 - wybieram IS-3, bo szybszy, a: "speed is the key"
W koncu z IS-4 sami Ruscy zrezygnowali.
O artylerii mam zapomnieć... ech żeby choć taki M-40 jak u tych
wstrętnych Jankesów widziałem..... A tu nic tylko te "sutki" i "sutki", albo
Katiusze - zanim dojadą byle Foka je rozwali.
No nic - decyduję się w końcu na SU w formacji mieszanej - trochę
w charakterze ppanc trochę jako art.
Dobrze, że z piechotą nie ma problemu - chłopaki zdrowe, najedzone i
dobrze wyposażone, ale biorę tylko tych co sobie amierykanskije
transportery umieli skombinować - tacy, to i z Niemcami sobie poradzą.
Lotniki gorzej - minęly czasy, co się Ławoczkinem "Gustava" ganiało.
Jak-17 ??? A co to, job twoju mat' jest???? A to nie wybuchnie???
Niemcy też podobno takie mają - wot tiechnika. No nic, bierzemy
Iły odpadają - jakoś im nie wierzę - może w 43-cim to i były dobre.
Oooo - "Boston", ale droga sabaka... Trudny wybór - bez pał litra
nie razbieriosz... Dobra - niech beda Tupolewy - ze dwa i jeszcze
Ławoczkiny. Te Jaki, to ciągle przerabiają na podobno lepsze ale
jakby były naprawdę dobre, to by ich nie przerabiali - prawda?
Razwiedczykom dorzucimy jeszcze po BA - stare ale dobre i paru
Kazaków na Harley'ach też sie przyda.
Rozstawiamy... Nie, no dobra - jedno działo niech będzie ostatecznie
Za Studebakerrem pojadą, jedyną drogą z północy - może zdążą się
przydać.
;D ;D ;D Zabawnie to napisałeś...
Ja myślę że to nie musi być tak że Rosjanie pędzą ile fabryka dała do tych VH - przecież Niemcy aby wygrać i tak muszą zdobyć VH znajdujący się na drugim końcu mapy :). Brak tej drogi to faktycznie problem choć Niemcy w górnym lewym rogu wcale lepiej nie mają...w sumie mogę jeszcze zrobić tak żeby supply Rosjan zrobić tak jak pisałeś w miejscu tego ostatniego VH na wschodzie ? Wtedy drogę mają bezpośrednio od supply.
Nie martwił bym sie również jednostkami lotniczymi - fakt: pomimo tego iż Ruscy mają doświadczenie startowe 299 (Niemcy 199) + stan bojowy 12/12 to dalej w starciu z Me 262 nie mają większych szans ale w A.L.D.I Rayydera wcale lepiej nie było bo tam Me ma atak 30 :).
EDIT. A może zróbmy jeszcze prościej; TYLKO 1 supply dla Rosjan w miejscu tego VH na wschodzie mapy - stamtąd można dojechać wszędzie przed Niemcami (i jest droga :) )...??
Rozstawiłem Sovietów, podjechałem i zabrałem się za Niemców a tu...
Dhogo, Herr Generall.... Sthasznie dhogo...
Czemu my hobimy taki dhogi sprzęt? Jak tu tych Huskich pokonać, jak tam
całe dywizje czekają? Jak trzeba to trzeba - zum befehl !!
Po piehwsze - odkąd w Ahdenach wszystkie Tyghysy utknęły z bhaku paliwa
nie mogę na nie patrzeć. Obojętnie - Khólewskie czy nie, głównie dziadowskie.
No to Pantehy - tak ze cztehy, ze trzy Jagd'y... Scheisse! Jak dhogo!
Ale przynajmniej działa na teym stepie jest czym ciągnąć - Huskie się będzie
w błocie topić - hehe... Dawać, tylko bez przesady jedna 15-tka, jedna 10-tka.
Samoloty.... Mmmm... Ich liebie nasze Luftwaffe odkąd jest odrzutowe. Jeden
się pojawi a Huskie hobią eine grosse uciekander mit makabrische zapachen.
Dwa Me 262 z Rüstsätze przeciwpiechotnym, i dwa z przeciwczołgowym...
I stahczy - bedą hobić za bombowce jak bedzie trzeba - tehaz muszę iść
obudzić tych z piechoty. Na szczęście u nas każda piechota dobha, a
jak im huskiego pokazać to jeszcze lepsza.... Ale jak przychodzi co do
czego, to najlepiej wierzyć w SS.
Co nam jeszcze trzeba - Pumę, Gepahda i motocyklistów - szybko ma być,
zum Teuffel, szybko !!!
Chciałem jeszcze pahu chłopaków z flakbatalionu, ale jak się na mnie w OKW
popatrzyli to.....
Ruszyłem - i po dwóch kolejkach było tak:
(wszyscy szli na pełnym gazie - tylko samoloty delikatniej)
(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/Image2-2.jpg)
Czerwone - grupy niemieckie
NIebieski - grupy rosyjskie
Mniejsze niebieskie samoloty rosyjskie - startowały ze środkowego lotniska
Niebieskie "M" na wchodzie - maruderzy z artylerii
Wiesz jaki jest problem z tą mapą? Otóż jej twórca narysował drogę na wschodnim brzegu mapy, tylko zapomniał tej drogi zaznaczyć na heksach !!! Widać to w LG Suite - stąd ci maruderzy.... Wloką się bo tam de facto żadnej drogi nie ma.
Osobiście - zamiast przerabiać po raz kolejny scena przerobiłbym plik .map do Kurska i dołączał go do paczki ze scenem. Poprawka tej drogi się przyda, a dla innych gier też - można sobie podmienić, albo stosować z alternatywną nazwą. ale chyba lepiej podmienić.
Poza tym problemem z drogą wygląda na to, że jest w miarę zrównoważona sytuacja - chyba nie trzeba nic zmieniać - w trzeciej kolejce wchodzimy w kontakt.
Z Twojej mapki wynika że wszystko pasuje idealnie. Naprawdę bardzo dziękuję CI za tę analizę - bardzo się przydała :)
Cytat: Gustlik w Styczeń 31, 2008, 05:30:50 PM
Osobiście - zamiast przerabiać po raz kolejny scena przerobiłbym plik .map do Kurska i dołączał go do paczki ze scenem. Poprawka tej drogi się przyda, a dla innych gier też - można sobie podmienić, albo stosować z alternatywną nazwą. ale chyba lepiej podmienić.
Faktycznie ktoś znów odwalił fuszerkę z tymi drogami...hehe...ten "ktoś" zapomniał nawet dać kawałka drogi przez rzekę pod jednym z ruskich VH. No nic naprawi się...
Tylko jeszcze pytanie...trochę mało tych jednostek - wykorzystałeś cały prestiż ?
Tak , rowniez po malej analizie stwierdzam ze moze byc.
Przy tym prestizu mozna juz sobie pozwolic na roche sprzetu.
Ps. Widze ze Depet zauwazyles ten motyw pod jednym z Ruskich VH , bo ja juz myslalem ze tak musi byc :)
Cały prestiż wykorzystany - nie pamiętałem dokładnie ile Ty dawałeś - nie miałem przez oczami Twojego postu, ale dałem po 13.000 na stronę.
Oto na co mnie było stać:
EDIT - ceny razem z ew. transportem
Infantry
Razwiedcziki[M2 [W]] , 0 bars , 0 exp , 324 pp
Razwiedcziki[M2 [W]] , 0 bars , 0 exp , 324 pp
Specnaz [EP][M2 [W]] , 0 bars , 0 exp , 360 pp
Specnaz [EP][M2 [W]] , 0 bars , 0 exp , 360 pp
Motopiechota[M3 [W]] , 0 bars , 0 exp , 504 pp
Motopiechota[M3 [W]] , 0 bars , 0 exp , 504 pp
Udarnyje [E][M2 [W]] , 0 bars , 0 exp , 336 pp
Udarnyje [E][M2 [W]] , 0 bars , 0 exp , 336 pp
Motocyklisti [R] , 0 bars , 0 exp , 156 pp
Motocyklisti [R] , 0 bars , 0 exp , 156 pp
Motocyklisti [R] , 0 bars , 0 exp , 156 pp
===================================================
SS Mechanized[251/1 [W]] , 0 bars , 0 exp , 360 pp
Jagdverbande [EMP][251/5 [W]] , 0 bars , 0 exp , 492 pp
SS Regular [A][251/1 [W]] , 0 bars , 0 exp , 324 pp
SS Regular [A][251/1 [W]] , 0 bars , 0 exp , 324 pp
SS Regular [A][251/1 [W]] , 0 bars , 0 exp , 324 pp
SS Mechanized[251/1 [W]] , 0 bars , 0 exp , 360 pp
SS Krad [R] , 0 bars , 0 exp , 252 pp
SS Krad [R] , 0 bars , 0 exp , 252 pp
Tank
IS-3 , 0 bars , 0 exp , 552 pp
IS-3 , 0 bars , 0 exp , 552 pp
IS-3 , 0 bars , 0 exp , 552 pp
IS-3 , 0 bars , 0 exp , 552 pp
=============================
Panther II , 0 bars , 0 exp , 564 pp
Panther II , 0 bars , 0 exp , 564 pp
Panther II , 0 bars , 0 exp , 564 pp
Panther II , 0 bars , 0 exp , 564 pp
Recon
BA-64DSzK , 0 bars , 0 exp , 144 pp
BA-64DSzK , 0 bars , 0 exp , 144 pp
======================================
Gepard B , 0 bars , 0 exp , 408 pp
PSW 234/4 Puma [A] , 0 bars , 0 exp , 300 pp
PSW 234/4 Puma [A] , 0 bars , 0 exp , 300 pp
Anti-tank
SU-100, 0 bars , 0 exp , 360 pp
SU-100, 0 bars , 0 exp , 360 pp
SU-85, 0 bars , 0 exp , 336 pp
SU-85, 0 bars , 0 exp , 336 pp
=========================================
JagdPanther II, 0 bars , 0 exp , 660 pp
JagdPanther II, 0 bars , 0 exp , 660 pp
JagdPanther, 0 bars , 0 exp , 456 pp
Sd Kfz 8/Flak 18, 0 bars , 0 exp , 336 pp
Artillery
SU-122 , 0 bars , 0 exp , 372 pp
SU-122 , 0 bars , 0 exp , 372 pp
122 wz 31/37[US-6] , 0 bars , 0 exp , 384 pp
122 wz 31/37[US-6] , 0 bars , 0 exp , 384 pp
=======================================
15 K18[251/4 [T]] , 0 bars , 0 exp , 468 pp
10.5 sK18[251/4 [T]] , 0 bars , 0 exp , 372 pp
Fighter
Yak-17 , 0 bars , 0 exp , 780 pp
Yak-17 , 0 bars , 0 exp , 780 pp
La-9 , 0 bars , 0 exp , 600 pp
La-9 , 0 bars , 0 exp , 600 pp
=====================================
Me-262A-1/U-4 , 0 bars , 0 exp , 780 pp
Me-262A-1/U-4 , 0 bars , 0 exp , 780 pp
Me-262A-1/R1 , 0 bars , 0 exp , 768 pp
Me-262A-1/R1 , 0 bars , 0 exp , 768 pp
Tactical Bomber - tylko Rosja
TU-2 , 0 bars , 0 exp , 648 pp
TU-2 , 0 bars , 0 exp , 648 pp
EDIT - to są ceny dla 10 punktowych jednostek - niestety - dla 12-to, czy 13-to - będzie gorzej (drożej)
No to wygląda całkiem nieźle biorąc pod uwagę że w turze 7 dochodzi jeszcze 8000 punktów (ZSRR: prawie 9000) a w 13: 4000 (a myślę że niejeden gracz dotrwa do tego etapu). Wątpię też żeby gracze kupowali tyle piechoty w transporterach...raczej będą ładować ile się da w czołgi...mimo wszystko jednak zastanowię się czy nie dorzucić jeszcze 1000-1500 - w sam raz na 2 bombowce na które jak widzę Tobie zabrakło.
Cytat: Depet w Styczeń 31, 2008, 08:02:55 PM
w sam raz na 2 bombowce na które jak widzę Tobie zabrakło.
hej
Depet grałeś pewnie nieraz ALDI i wiesz ze wszyscy kupują inaczej. Ja z grisha swego czasu kilka razy graliśmy i pamiętam że raz to po jednym samolocie tylko mieliśmy. Czasami lepiej zainwestować w dodatkową broń pancerna i jakąś p-lotke. Jak dodasz 1500 to albo na 2 bombowce albo na 3 czołgi.
POZDRAWIAM!!!
Ervin von Rommel
Ta mapa jest jednak dość specyficzna - dużo fortyfikacji idealnych dla piechoty i pozrywane mosty. Czołg może sie okazać złym wyjściem, a jedna jednostka Jagdvehrbande zrzucona w odpowiednim miejscu na spadochronach załatwi sprawę.
Zwłaszcza, że Rosjanie będą mieli duze kłopoty z podciągnięciem artylerii - zwłaszcza do centrum mapy.
Cytat: Ervin von Rommel w Styczeń 31, 2008, 09:00:51 PM
Depet grałeś pewnie nieraz ALDI i wiesz ze wszyscy kupują inaczej. Ja z grisha swego czasu kilka razy graliśmy i pamiętam że raz to po jednym samolocie tylko mieliśmy. Czasami lepiej zainwestować w dodatkową broń pancerna i jakąś p-lotke. Jak dodasz 1500 to albo na 2 bombowce albo na 3 czołgi.
Cześć
Ervin, niestety nigdy nie grałem A.L.D.I ::) dlatego bardzo dziękuję Ci za ta informację - myślę jednak że warto jeszcze dorzucić ten 1000-1500 na te 3 czołgi - nawet jeśli odliczyć te 2 piechoty które Gustlik kupił to styknie tylko na 1 czołg czyli razem z tym co miał = 5 + 4 ppance trochę mało jak na tak dużą mapę.
W końcu sobie ściągnałem nowy e-file, mi się podoba już teraz choć nie wiem jak się w "praniu" będzie spisywał -gratulacje dla twórcy. Cena Maus-a robi wrażenie :)
Po obejrzeniu cyferek (jeszcze bez grania) gdyby miał grać singla w Open Kursk to akurat ja wolałbym niemcami.
Cytat: Gustlik w Styczeń 31, 2008, 05:30:50 PM
Wiesz jaki jest problem z tą mapą? Otóż jej twórca narysował drogę na wschodnim brzegu mapy, tylko zapomniał tej drogi zaznaczyć na heksach !!! Widać to w LG Suite - stąd ci maruderzy.... Wloką się bo tam de facto żadnej drogi nie ma.
Gustlik...odpaliłem dziś LG Suite w celu naprawy tych bugów z drogą ale okazało się że na WSCHODZIE jest zaznaczona droga ??? - jedynie brakowało tego kawałka przez rzekę...czy mógłbyś sprawdzić u siebie na edytorze bo ja teraz zgłupiałem lekko ;).
Cytat: darkonza w Luty 03, 2008, 03:03:59 PM
Po obejrzeniu cyferek (jeszcze bez grania) gdyby miał grać singla w Open Kursk to akurat ja wolałbym niemcami.
Heh...jeden pisze że lepiej Ruskimi, inny ze Niemcami a wiec wygląda na to że scen jest dobrze zbilansowany. Dziękuję za testy 8)
Moja opinia ze lepiej Ruskami odnosila sie raczej do 1 wersjii scena...
Zeby nie bylo niedomowien :) Mysle ze po tych paru zmianach da sie wygrac kazda ze stron , aczkolwiek nie kazdy musi miec taka opinie...
Cytat: giees w Luty 05, 2008, 06:45:00 PM
Moja opinia ze lepiej Ruskami odnosila sie raczej do 1 wersjii scena...
Zeby nie bylo niedomowien :) Mysle ze po tych paru zmianach da sie wygrac kazda ze stron , aczkolwiek nie kazdy musi miec taka opinie...
Też racja :) - mam jednak nadzieję że scen jest już odpowiednio zbilansowany; fakt Niemcy mają lepsze jednostki ale pamiętajcie że Rosjanie mają 100 punktów doświadczenia więcej, stan bojowy 12/12 i jeszcze nieco więcej kasy (dotyczy zarówno premii początkowej, w 7 i 13 turze jak i standardowe bonusy w każdej turze Niemcy 150 do 170 ZSRR) - pozostało naprawić tylko te drogi i można zaczynać turniej no chyba że zaraz znów pojawi się jakiś problem dlatego proszę wszelkie spostrzeżenia pisać na forum ! - będę za nie bardzo wdzięczny.
w jednej z kwestii:
rosjanie mają jednostki z Combat Support, niemcy niby też maja taką jednostkę ale tylko z jedną belką co oznacza że dopóki nie zdobędzie ona dodatkowego doświadczenia żadnego supportu nie będzie
rosyjscy NKWD dzięki temu, że mają dwie belki przekazują jako support jedną belkę, oni z koleji jeśli jakieś doświadczenie zdobędą i będą już mieli trzy belki to i tak w dalszym ciagu będą wspomagać tylko jedną....
biorąc pod uwagę że obie jednostki są na tyle słabe, że praktycznie nie są w stanie przeżyć starcia to można powiedzieć że rosjanie mogą korzystać z combat support a niemcy nie - to spora przewaga rosjan
kolejne to:
- wyższy stan osobowy jednostek
- tańszy sprzęt
tylko że niemcy maja inny atut i to bardzo poważny - atut lepszego sprzętu
jedna z cech niemieckiego sprzętu urasta w moich oczach do miana "broni ostatecznej" >:D
jutro sobie zagram sam ze soba i podejrzewam że nie będę miał żadnych szans próbując wygrać rosjanami :)
p.s. Jeszcze żeby być precyzyjnym - chyba zgodnie z naukami w szkole generałów jest tak że:
1 belka doświadczenia - 0 support
2 belki doświadczenia - 1 support
3 belki doświadczenia - 1 support
4 belki doświadczenia - 2 support
5 belek doświadczenia - 2 support
jednak w trakcie gier wychodziło mi że jest troszkę inaczej...że jednostka z jedną belka doświadczenia nie daje żadnego supportu , jeśli jednak z walczącą jednostką sąsiadują dwie jednostki posiadające combat support i mające po jednej belce doświadczenia to walcząca jednostka otrzymuje suppoort w postaci jednej belki doświadczenia (po pół od każdej z jednostek :) )
więc teoretycznie od niemieckich combat support też można otrzymać "wspomaganie" ale trzeba ustawić w sąsiedztwie walczącej jednostki aż dwa oddziały z combat support co ani łatwe, ani zbyt "poręczne" nie jest...
CytatGustlik...odpaliłem dziś LG Suite w celu naprawy tych bugów z drogą ale okazało się że na WSCHODZIE jest zaznaczona droga Huh - jedynie brakowało tego kawałka przez rzekę...czy mógłbyś sprawdzić u siebie na edytorze bo ja teraz zgłupiałem lekko Wink.
Sprawdziłem - nawet chciałem screena wrzucić, ale Photobucket ma "przerwę konserwacyjną". Drogi nie ma.
Żeby być precyzyjnym - chodzi o brak drogi zaznaczonej krętą kreską, która prowadzi od lotniska do miasta wzdłuż wschodniego brzegu mapy. Potem, od miasta do rzeki już jest.
Być może masz plik Kursk.map z RSF, a tam już ktoś to poprawił. Ja mam od Gilestiela
Dla pewności: data modyfikacji mojego pliku Kursk.map: 2001-05-31 g 18:00
Myślę, ż\e najlepiej zrobisz dołączając plik z dobrą mapą do paczki ze scenariuszem. Na wypadek, gdyby ktoś miał taki jak ja. Nadpisać nie zaszkodzi. A jak będzie miał dobry, to nie zrobi różnicy.
Cytat: Gustlik w Luty 05, 2008, 09:48:41 PMByć może masz plik Kursk.map z RSF, a tam już ktoś to poprawił. Ja mam od Gilestiela
No właśnie bo mój scen obsługuje mapa RSKursk2.map :).
Aaaaa. no widzisz - to jest ważna informacja - czyli jest różnica, którą trzeba podkreślić - dla tych, co ściągali mapy ze Stahlhelm, albo od Gilestiela. Ten scen nie pójdzie na oryginalnym pliku map'owym, bo gra będzie szukać nie: "kursk.map", tylko: "RSKursk2.map"
Teraz co do tego Combat Support....
Ja bym go nie demonizował bo: po pierwsze - z kasą nie jest aż tak dobrze, żeby sobie takie ozdóbki dokupować, a po drugie te oddziały muszą jeździć w transporterach, żeby dotrzymać kroku armii, a to już podnosi ich koszt do bezsensu. Zwłaszcza w obliczu niewysokich parametrów.
Ciężarówkami nie dowiezie się ich na tym stepie w potrzebne, w danym momencie, miejsce.
Cytat: darkonza w Luty 05, 2008, 08:43:17 PM
biorąc pod uwagę że obie jednostki są na tyle słabe, że praktycznie nie są w stanie przeżyć starcia to można powiedzieć że rosjanie mogą korzystać z combat support a niemcy nie - to spora przewaga rosjan
W polowie sie zgodze - wg mnie tez cs rosjan jest nie porownywalnie lepszy , po pierwsze bardziej doswiadczony po drugie tanszy.
Ktos powie ze u niemcow sa tygrysy z cs ale nie oklamujmy sie , jesli rosjanie walcza czym chca to ten tygrys jest zlomem.
A jesli ktos chce je kupowac by staly zawsze z tylu no to wybaczcie ale nie ta cena...
Co do przezycia starcia to jednak sie nie zgodze - idea uzywania cs jest stawianie zawsze za najmocniejszymi jednostkami frontowytmi tak zeby dostac sie do niego ktos musial przejsc przez mur i mysle ze spokojnie pare tur mozna powalczyc nawet nkwd-owcami.
Cytat: darkonza w Luty 05, 2008, 08:43:17 PM
p.s. Jeszcze żeby być precyzyjnym - chyba zgodnie z naukami w szkole generałów jest tak że:
1 belka doświadczenia - 0 support
2 belki doświadczenia - 1 support
3 belki doświadczenia - 1 support
4 belki doświadczenia - 2 support
5 belek doświadczenia - 2 support
jednak w trakcie gier wychodziło mi że jest troszkę inaczej...że jednostka z jedną belka doświadczenia nie daje żadnego supportu , jeśli jednak z walczącą jednostką sąsiadują dwie jednostki posiadające combat support i mające po jednej belce doświadczenia to walcząca jednostka otrzymuje suppoort w postaci jednej belki doświadczenia (po pół od każdej z jednostek :) )
więc teoretycznie od niemieckich combat support też można otrzymać "wspomaganie" ale trzeba ustawić w sąsiedztwie walczącej jednostki aż dwa oddziały z combat support co ani łatwe, ani zbyt "poręczne" nie jest...
Tak bo to co rozpisales to jest jest prawda ale w PG2 dochodzi do pewnej wlasciwosci - Łączenie supportow
co sprawia ze
3 belki doswiadczenia - 1 support , ale 2 jednostki z 3 belkami doswiadczenia - 3 suppoortu
Wbrew pozorom to jest wlasnie najwieksza moc leaderow combat support i z tego wlasnie powodu powstal 'no cs' exe by wyeliminowac ta jednostke w scenariuszach gdzie jednostki maja po 500 doswiadczenia.
Jezeli starcie nie jest na wyjatkowo trudnym terenie raczej uwaza sie ze problem pojawia sie przy probach supportu od 3 do wiecej cs-ow. Przy dobrze rozplanowanym ataku spokojnie mozna sobie pozwolic na support od 2 cs-ow , poprostu wyglada to jak ukladanie klockow ;)
Cytat: Gustlik
Ja bym go nie demonizował bo: po pierwsze - z kasą nie jest aż tak dobrze, żeby sobie takie ozdóbki dokupować, a po drugie te oddziały muszą jeździć w transporterach, żeby dotrzymać kroku armii, a to już podnosi ich koszt do bezsensu.
No nie zgodze sie z tym , nie mozna jednostki z cs traktowac jako ozdobke , dobrze uzyta daje potezne narzedzie w rekach walczacego.
Jezeli w dobrze zaplanowanym ataku 2 jednostki zlaczone razem pozwola mi zaatakowac dwoma jednostkami z doswiadczeniem 2 + 3 od supportu to postawmy sprawe jasno , atakuje jednostka o podobnej klasie tyle ze ja mam 5 belek doswiadczenia a atakowana jednostka 1 , badz 2 jesli po drodze dotykala bunkier. Taka przewaga w starciu jest warta kazdych pieniedzy. Jednym slowem to zbyt duzy atut by nazwac go bezsensowna ozdobka , bo wg mnie to wlasnie ta jednostka rownowazy szanse walki z tym niemieckim sprzetem.
CytatNo nie zgodze sie z tym , nie mozna jednostki z cs traktowac jako ozdobke , dobrze uzyta daje potezne narzedzie w rekach walczacego.
Jezeli w dobrze zaplanowanym ataku 2 jednostki zlaczone razem pozwola mi zaatakowac dwoma jednostkami z doswiadczeniem 2 + 3
Najlepiej po prostu zagraj sobie ten scenariusz - zobaczysz. Ta mapa jest tak duża, a celów na tyle, że rzadko w którym miejscu będziesz w stanie zgromadzić więcej niż 4-5 jednostek. Jeśli w tym dwie będą wyłącznie do wspomagania, to kiepsko to widzę. A cena - 96 za jednostkę plus 132 za transporter = 228. W wersji podstawowej. Jeśli mają już belki, to jeszcze drożej. To sporo jak za pomoc w walce.
Cytat: Gustlik w Luty 06, 2008, 08:21:19 PM
Najlepiej po prostu zagraj sobie ten scenariusz - zobaczysz. Ta mapa jest tak duża, a celów na tyle, że rzadko w którym miejscu będziesz w stanie zgromadzić więcej niż 4-5 jednostek. Jeśli w tym dwie będą wyłącznie do wspomagania, to kiepsko to widzę. A cena - 96 za jednostkę plus 132 za transporter = 228. W wersji podstawowej. Jeśli mają już belki, to jeszcze drożej. To sporo jak za pomoc w walce.
Mysle ze nie ma co nad tym debatowac , bo mam kompletnie inna wizje po pierwsze kupna sprzetu a po drugie walki w tym terenie.
Swoje racje wole udowadniac na polu walki a nie forum.
Pozdrawiam
Do pobrania > http://ssi.gildiageneralow.pl/download.php?section=gameset&file=file&nr=17 jest już wersja Open Kursk z poprawionym kawałkiem drogi przez rzekę i zwiększonym minimalnie prestiżem początkowym do ZSRR 14000 : 13000 Niemcy. Czekam jeszcze na nową wersję Gustlik E-File jak tylko sie pojawi można zaczynać turniej.
Super.
A masz moze info kiedy turniej startuje , bo nie widze zadnej rospiski.
Pozdrawiam
Cytat: giees w Luty 12, 2008, 02:32:12 PM
Super.
A masz moze info kiedy turniej startuje , bo nie widze zadnej rospiski.
Pozdrawiam
Cześć
giees, to już dosłownie kwestia kilku dni - Szarik już przygotował wszystkie skrypty tak więc mam nadzieje że Gustlik wstawi dziś swojego efila, ja przygotuje nowy gameset i pojedynczy scen (dla tych którzy maja już gameset lub używają zwykłej wersji PG2) i turniej rusza najpóźniej jutro.
No hej Depet.
Czyli mam rozumiec ze Gustlik zmienia efile na potrzeby tego scena ? (bo teraz przeciez jest juz na jego efilu nie ?)
Ps. Dlaczego nie jestes zapisany , nie bierzesz udzialu ? :)
Gotowe!! Sprawdź czy działa - powinna być wersja 3.7
Szczegóły w dziale "Gustlik Center"
Cytat: Gustlik w Luty 12, 2008, 08:01:27 PM
Gotowe!! Sprawdź czy działa - powinna być wersja 3.7
Szczegóły w dziale "Gustlik Center"
Fajnie.
PS. To ostateczna wersia efila na turniej ?
Cytat: Gustlik w Luty 12, 2008, 08:01:27 PM
Gotowe!! Sprawdź czy działa - powinna być wersja 3.7
Szczegóły w dziale "Gustlik Center"
Dzięki Gustlik - zaraz zaktualizuje gameseta :bow
Cytat: giees w Luty 12, 2008, 08:23:32 PM
Fajnie.
PS. To ostateczna wersia efila na turniej ?
Tak to już ostateczna wersja.
I jak tam , kiedy startujemy ? :)
Cytat: giees w Luty 19, 2008, 09:24:59 PM
I jak tam , kiedy startujemy ? :)
Info od Szarika: "Big Buying wystartuję w rozpoczynającym się tygodniu."
Cytat: Depet w Luty 20, 2008, 09:45:15 PM
Cytat: giees w Luty 19, 2008, 09:24:59 PM
I jak tam , kiedy startujemy ? :)
Info od Szarika: "Big Buying wystartuję w rozpoczynającym się tygodniu."
Hummm wsumie nie chce nic mowic ale niedlugo minie miesiac od momentu kiedy mial zastartowac.
Cytat: giees w Marzec 02, 2008, 01:41:55 PM
sumie nie chce nic mowic ale niedlugo minie miesiac od momentu kiedy mial zastartowac.
Wiesz co nie wiem o co chodzi - scen jest, skrypty turniejowe są...ostatnio w ogóle
Szarika nie mogę złapać...może zachorował albo ma nawał pracy ? No nic czekamy na jakieś info.
Faktycznie , juz nawet Eric pytal mi sie gdzie jest Szarik (bo czesto siedzial sobie na warzone) :)
Cytat: giees w Marzec 04, 2008, 12:32:39 AM
Faktycznie , juz nawet Eric pytal mi sie gdzie jest Szarik (bo czesto siedzial sobie na warzone) :)
Żyję, ale jestem zawalony robotą i do tego zmagam się z chorobą. Przepraszam za opóźnienie, turniej wystartuje na dniach - najpóźniej w poniedziałek.
Humm , moze by poprostu rozlosowac gry i zaczac zabawe a jak Szarik znajdziesz czas to dopiszesz wszystko... Mozna by juz zaczac ten turniej , chyba ze tylko mi na tym zalezalo...
Cytat: giees w Marzec 11, 2008, 11:37:27 PM
Humm , moze by poprostu rozlosowac gry i zaczac zabawe a jak Szarik znajdziesz czas to dopiszesz wszystko... Mozna by juz zaczac ten turniej , chyba ze tylko mi na tym zalezalo...
Heh to już powoli zaczyna wyglądać jakbyśmy lekceważyli userów i zapowiedziane projekty. Najnowsze info od
Szarika:
Niestety jak zauważyłeś mam problemy aby wykroic teraz czas dla klubu. Nałożyło się parę rzeczy (remont pokoju, wymiana komputera) a ja źle oceniłem ilośc czasu potrzebną mi do wykonania kilku zadań. Ale idzie ku lepszemu :-)A więc jeszcze trochę musimy poczekać..ale "idzie ku lepszemu" ;D
Mimo wielkiego szacunku do was: mnie mozecie z niego wykreslic. Poltora miesiaca codziennego wchodzenia czy wreszcie sie cos ruszylo. Generalnie rozumiem brak czasu ale w tym turnieju jest tyle osob ze rozpiske pierwszych walk mozna bylo nawet dac w osobnym temacie na forum i rozeslac maile. Mysle ze zajeloby to cale 10 minut.
Pozdrawiam Giees
Sorry że dopiero teraz ale święta i nie miałem czasu sie do tego odnieść wcześniej.
Cała sytuacja jest faktycznie nieciekawa - za mailowałem do Szarika dzisiaj - czekam na odpowiedź, proszę jeszcze o kilka dni cierpliwości.
Cytat: giees w Marzec 20, 2008, 11:01:41 PM
Mysle ze zajeloby to cale 10 minut.
Z pewnością ale turnieje to sekcja którą zajmuje się tylko
Szarik i dlatego nie mogłem nic zrobić :(
Rozpoczynamy dzisiaj z dużym opóźnieniem turniej Panzer General 2: Big Buying 2008. Opóźnienie powstało z mojej winy - biję się w piersi - za co bardzo przepraszam i obiecuję poprawę. Na osłodę dodaję od siebie, dla zwycięzcy, dwie gry z czterech do wyboru: Narodziny Ameryki lub Tin Soldiers: Aleksander Wielki oraz Gary Grigsby`s: World at War lub Supreme Ruler 2010. Wszystkie gry są nowe w polskiej wersji językowej.
Do turnieju przystąpiło 9 graczy, 2 graczy rozpoczyna zmagania od 1/8 finału, pozostali od ćwierćfinałów.
Drabinka turnieju jest dostępna w postaci graficznej, układ par jest losowy - nie było graczy rozstawionych.
Rozpoczynającym grę jest zawsze gracz 1.
Ponieważ turniej jest opóźniony, to skrypty pilnujące regularności w wysyłanych turach zostaną uruchomione dopiero za tydzień.
W dziale download można pobrać gameset z obowiązującym w turnieju e-filem oraz scenariuszem.
Życzę udanych zakupów na froncie.
Panowie - turniej wystartował.
Witam wszystkich moich przeciwników w grupie - w GRUPIE ŚMIERCI ;D :'(
Dziękuje Ci Szarik :P
Jestem ciekaw na jakiej zasadzie odbywają się losowania grup?
W naszej grupie mamy graczy wg kolejności alfabetycznej:
Giees - 8 miejsce w lidze (wg mnie gracz na Warzone nr2 na świecie i wice mistrz turnieju on-line)
Janus-10 miejsce (dwukrotny wice mistrz Polski, o innych tytułach nie wspomnę)
Lejsik-14 miejsce
Pepe1941-4 miejsce
Rommel-2 miejsce.
Z pierwszej dziesiątki TYLKO 4 graczy :o
Wg mnie w tym turnieju liczą się dwaj gracze wg kolejności alfabetycznej Giees i Janus (pozostałych graczy proszę o wyrozumialość to jest moja opinia) jak los im bedzie sprzyjał to spotkają się w półfinale. :'(
W drugiej grupie gracze mają następujące pozycje w lidze:
Foit-6 Grisha-16 Luigi-25 Panowca-13
A tu z pierwszej dziesiątki tylko jeden gracz ;D
Tutaj pozycja Grishy jest zaniżona, wg mnie jest to gracz niewygodny z którym b.ciężko się gra a w rzeczywistości pozycja powina być wyższa.
Więc Panowie Generałowie gdzie jest tu sens i logika, oraz pozostałe inne czynniki w doborze grup i losowaniu grup ??? ??? ??? :o
No tak, spodziewałem się takiej reakcji :-)
Po pierwsze w turnieju nie ma grup - jest to system pucharowy.
Po drugie jeżeli zadać się na zupełną losowość, to zawsze będzie duże ryzyko, że gracze silni trafią na siebie szybciej niż w półfinale lub finale. Rok temu w turnieju BB1 też rozstawienie graczy było zupełnie losowe, ale zastrzeżeń nikt nie miał , bo silnych graczy rozstawiło równomiernie.
Gwarantuję, że rozstawienie graczy jest w 100% losowe. Każdy gracz przed losowaniem miał przypisany numerek i losowałem numerek gracza po kolei dla każdej pozycji startowej w drabince.
No Szarik lepiej późno niż wcale :) Mam nadzieje ze się wykurowałeś... bo cichutko tu bez Ciebie.
Faktycznie , dosyć gęsto po lewej stronie drabinki. Rommel oczywiście skromniutko nic o sobie nie wspomniał :P
(gdzie ja sie tam licze , dla mnie ten efile to czarna magia)
Jak dla mnie zabawna sytuacja po już przemogłem się żeby pograć na innym efile , by pograć z kimś nowym a tu akurat 2 graczy z którymi już miałem przyjemność :) Będzie zabawa..
Jeszcze jedno pytanie co do losowania.. Czy za kazdym razem strony tez sa losowane ?
Jesli tak to mam nadzieje zeby moneta bedzie spadac zawsze na czerwona strone <hahaha>
Pozdrawiam uczestników
fakt
łatwiej się to powinno grać ruskimi ale czy oby na pewno? >:D
Cytat: Janus w Kwiecień 02, 2008, 09:23:51 PM
fakt
łatwiej się to powinno grać ruskimi ale czy oby na pewno? >:D
Moim zdaniem da się wygrać każdą ze stron - po prostu każda strona ma swoje wady i zalety, wystarczy to wykorzystać. Tylko od razu piszę...ja postrzegam możliwość wygranej każdą ze stron nie jako: "zagram Ruskimi w takim samym stylu jak Niemcami - skoro szanse są równe to powinienem wygrać" - to błędne myślenie. Jeśli mam być szczery to aby wygrać Ruskimi trzeba się nieco bardziej napocić tzn. nastawić się na dłuższą grę..z kolei aby wygrać Niemcami trzeba grać ostrożniej bo każda strata wartościowej jednostki na drugim końcu mapy zaboli nie tylko na budżecie ale i na logistyce.
Czekam na ewentualne komentarze, oceny scenariusza. Powodzenia!
Ahh Depecie , mialem na mysli to ze poprostu wole grac ruskimi :) Maja sprzet ktory bardziej podchodzi pod moj styl gry - poprostu . Jaki jest scen to najszybciej bedzie mozna powiedziec po zagraniu 2 gier , kazdej po innej stronie. Ze soba to tak ciezko.
Może ktoś ma ochotę na przedturniejowy sparing ???
Chyba lepiej przetestowac własne pomysły z innym gracze niż samym sobą :).
Pozdrawiam
Możemy pograć dla zabawy. Dlaczego by nie.
Pozwoliłem sobie ostatnio zagłębić się w ten scen i muszę napisać że nie lubię scenariuszy które nazywam MORDOBICIEM ;D Moim zdaniem niepotrzebne są tak duże doładowania prestiżem w turze 7 i 13. Piękno walki polega na tym by stworzyć odpowiednią armie i umiejętnie ją zarządzać. A tutaj jest inaczej w 7 turze można już dokonac korekty zakupu swojej armii. Przy tak dużej mapie do starcia dwóch stron powinno dojść około 6 tury. Więc zamaiast dążyć do konfrontacji dwóch stron, można uniknać pojedynku i skorygowac swoją armie(owszem przweciwnik też dokonuje zakupów). Piękno natomiast polega na tym by dążyć do konfrontacji. Przy dwóch dobrych przeciwnikach; zwycięzca bitwy wychodzi z niej mocno "poturbowany" :D i niestety nie może mysleć by ścigać niedobitków, ponieważ narazi się na kontre >:(armii z "nowego poboru" ;D
Cytat: giees w Marzec 20, 2008, 11:01:41 PM
Mimo wielkiego szacunku do was: mnie mozecie z niego wykreslic. Poltora miesiaca codziennego wchodzenia czy wreszcie sie cos ruszylo. Generalnie rozumiem brak czasu ale w tym turnieju jest tyle osob ze rozpiske pierwszych walk mozna bylo nawet dac w osobnym temacie na forum i rozeslac maile. Mysle ze zajeloby to cale 10 minut.
Pozdrawiam Giees
A jak mamy rozumieć tą wypowiedź Generale ???
To byl maly kryzys wiary :D
Ahh Rommel - dobre mordobicie nie jest złe.. >:D
Cytat: Rommel w Kwiecień 04, 2008, 07:13:00 AM
Pozwoliłem sobie ostatnio zagłębić się w ten scen i muszę napisać że nie lubię scenariuszy które nazywam MORDOBICIEM ;D Moim zdaniem niepotrzebne są tak duże doładowania prestiżem w turze 7 i 13. Piękno walki polega na tym by stworzyć odpowiednią armie i umiejętnie ją zarządzać.
Cześć, no właśnie mi się wydaje że uniknąłem tego MORDOBICIA - gdyby dać cały prestiż na starcie, pojedynek skończyłby się w 5-8 turze a tak potrwa co najmniej do 10-15 - więcej faktycznego planowania, zwiadu, z kolei mniej losowości bo jak sam zauważyłeś nic nie jest jeszcze stracone gdy źle dopasowaliśmy część swojej armii.
Co do celowego unikania konfrontacji ? O tym tutaj chyba wcześniej też była dyskusja i zauważ że cele (VH) położone są w bardzo strategicznych rejonach więc na dłuższą metę nie da się unikać walki bo np. Niemcy już w 4-5 turze są w stanie zająć środkowe VH !! Gracz grający Rosjanami musi zdecydować się na obronę lub atak bo strata tych 6 VH na środku to prawie 1500 punktów dla Niemców i utrata głównych szlaków komunikacyjnych.
Na koniec argument nieco tendencyjny ale... podobny scenariusz A.L.D.I Rayydera ma identycznie (prestiż w 3 ratach: 1, 7 i 13 tura) więc chyba coś w tym jest. :)
Dziękuję za uwagi - czekam na więcej ;D
Wlasnie jestesmy z Leisikiem po 5 turze. Nawet az tak zle sie tymi niemcami nie gra , troche irytuje swiadomosc ze po 7 turze mocny reup ale to nadaje tez w sumie smaczku i bez watpienia wydluza gre. Takze patrzac ze strony niemieckiej- 8 tur na zajecie strategicznych miejsc i ustawieniu rozpoznania na calej lini frontu. Nic wiecej sie tu nie spłodzi , bo nikt nie ruszy na beczke pelna prochu , a do domu daleko...
Cytat: Depet w Kwiecień 04, 2008, 12:02:26 PM
Cześć, no właśnie mi się wydaje że uniknąłem tego MORDOBICIA - gdyby dać cały prestiż na starcie, pojedynek skończyłby się w 5-8 turze a tak potrwa co najmniej do 10-15 .
Sorry ale zdania nie zmienie, dla mnie taki scenariusz to MORDOBICIE, w pierwszej turze strona niemiecka może kupić maksymalnie 24 ciężkie czołgi, minimalnie ten fakt pomniejsza ogromna mapa.
Przy dwóch równych graczach dojdzie do starcia, któraś ze stron wygrywa ten pojedynek i może ścigać gracza pokonanego, lecz niestety w 7 turze dostaje się nowy zastrzyk prestiżu i moja logika podpowiada by się wycofać, naprawić jednostki, poczekać na własne posiłki i uderzyć ponownie na przeciwnika, i po co z nim jeszcze raz się tłuc!
Cytat: Depet w Kwiecień 04, 2008, 12:02:26 PM
Na koniec argument nieco tendencyjny ale... podobny scenariusz A.L.D.I Rayydera ma identycznie (prestiż w 3 ratach: 1, 7 i 13 tura) więc chyba coś w tym jest. :)
Mi osobiście ten scen ma sens przy ustawieniach 50-50 i w dodatku nie ma co małpować ;D lepiej jest stworzyć własny scen - i tu podoba mi się idea scenariusza Mokra
Hehe no i właśnie o to chodzi - sam widzisz: planujesz, bierzesz pod uwagę to i tamto, dostosowujesz swoją strategię do zaistniałej sytuacji - tego nie dałoby się osiągnąć gdyby dać cały prestiż na starcie....a mordobicie jako bitwa pancerna z udziałem 48 czołgów no cóż...to każdego indywidualna sprawa co kupi (ja bym na same tanki nie stawiał ;D )
Cytat: Rommel w Kwiecień 05, 2008, 10:41:31 PM
Mi osobiście ten scen ma sens przy ustawieniach 50-50 i w dodatku nie ma co małpować ;D lepiej jest stworzyć własny scen - i tu podoba mi się idea scenariusza Mokra
Przy takich ustawieniach na tak dużej mapie nie byłoby zabawy :) a scen nie jest "małpowany" - przygotowałem go specjalnie na turniej Big Buying :). Sam przyznasz że scen Mokra do tego turnieju by się chyba nie nadał ? :D
Cytat: Depet w Kwiecień 05, 2008, 10:44:11 PM
Przy takich ustawieniach na tak dużej mapie nie byłoby zabawy :) a scen nie jest "małpowany" - przygotowałem go specjalnie na turniej Big Buying :). Sam przyznasz że scen Mokra do tego turnieju by się chyba nie nadał ? :D
Jest :-*, jak już napisałeś wcześniej nawet dodatkowy prestiż dostaje się w tych samych turach co w ALDI.
W dodatku ja też samych czołgów bym nie kupił!
A equiment Gustlika można napewno inaczej wypromować niż tworząc "new ALDI na potrzeby equimentu Gustlika"
Cytat: Rommel w Kwiecień 05, 2008, 10:50:04 PM
A equiment Gustlika można napewno inaczej wypromować niż tworząc "new ALDI na potrzeby equimentu Gustlika"
Po pierwsze nie jest to "new A.L.D.I" tylko "Open Kursk" i mimo iż prestiż dostaje się w tych samych turach to jest wiele różnic jak choćby mapa, efile, briefing, ilość prestiżu, doświadczenie jednostek, stan osobowy jednostek itd. Po drugie jeszcze nawiązując do tych magicznych tur 1,7,13 - wynika to po prostu z tego że to właśnie w tych turach dzieją się największe zwroty akcji w
Panzer General II. Po trzecie wreszcie nie "na potrzeby equimentu Gustlika" a "na potrzeby turnieju Big Buying II" - choć nie ukrywam że będzie mi bardzo miło jeśli będę mógł chociaż w ten sposób przyczynić się do promocji efilu autorstwa Gustlika.
Cytat: Depet w Kwiecień 05, 2008, 10:55:25 PM
Po trzecie wreszcie nie "na potrzeby equimentu Gustlika" a "na potrzeby turnieju Big Buying II" - choć nie ukrywam że będzie mi bardzo miło jeśli będę mógł chociaż w ten sposób przyczynić się do promocji efilu autorstwa Gustlika.
:o :o :'( a wg mnie to nie jest promocja!!!
Skoro jest kampania na Gustliku "JESCZE POLSKA" to moze nalezy stworzyć scenariusze i zoragnizować turniej pod taką samą nazwą. I wtedy to będzie promocja
Cytat: Rommel w Kwiecień 05, 2008, 11:11:06 PM
:o :o :'( a wg mnie to nie jest promocja!!!
Skoro jest kampania na Gustliku "JESCZE POLSKA" to moze nalezy stworzyć scenariusze i zoragnizować turniej pod taką samą nazwą. I wtedy to będzie promocja
Nie rozumiem Ciebie - no jest tworzona kampania "Jeszcze Polska" ale co to ma wspólnego z naszym turniejem Big Buying II który przeznaczony jest do gry Play By E-Mail ? Myślę że każda forma promocji jest dobra - dla graczy kampanijnych kampania "Jeszcze Polska", z kolei dla graczy PBEM turniej "Big Buying II".
Ehhh nie ma sie co spinać , scen jak każdy inny - jednemu "podejdzie" innemu nie ...
Cytat: giees w Kwiecień 02, 2008, 06:34:36 PM
Jeszcze jedno pytanie co do losowania.. Czy za kazdym razem strony tez sa losowane ?
Za pierwszym razem są losowane. W następnych rundach, w celu uniknięcia sytuacji gdy gracz wygrywa turniej grając tylko jedną stroną, będę losował gdy gracze grali równą ilość razy poszczególnymi stronami w przeciwnym wypadku strony będą przydzielane bez losowania.
Przykład (półfinał): obaj gracze w ćwierćfinale grali wcześniej Rosjanami - losowanie.
Przykład: pierwszy gracz grał w ćwierćfinale Rosjanami, drugi miał grać też Rosjanami ale nie grał wcale (wygrał walkowerem); w półfinale pierwszy gracz zagra Niemcami, a drugi Rosjanami
UWAGA: W środę zostaną włączone skrypty sprawdzające czy nie został przekroczony czas na wysłanie tury.
Widzę że dyskusja ostra heheh
a ja siedzę i myślę co kupić, pierwsyz raz gram w coś gdzie można samemu zarządzać sprzetem, generalnie preferuje sprzęt niemiecki a tym czasem zostałem wylosowany jako gracz nr1 i gram Ruskimi heheh oglądam ten sprzęt i cieżko mi powiedzieć w co tu zainwestować prestiż.
Tego e-fila w ogole nie znam tak więc rusze do boju z pewną nieświadomością efila, sprzetu.....
Generalnie mapa dość mi się podoba Depet, całkiem nieźle, jedyny problem to to że jednostki się rozlokowuje dość daleko więc wydaje mi się że do stracia dojdzie późno i będzie ostra jatka tak jak pisze Rommel.
Ja jestem nastawiony optymistycznie
Cytat: Foit w Kwiecień 08, 2008, 10:57:24 AM
a ja siedzę i myślę co kupić, pierwsyz raz gram w coś gdzie można samemu zarządzać sprzetem, generalnie preferuje sprzęt niemiecki a tym czasem zostałem wylosowany jako gracz nr1 i gram Ruskimi heheh oglądam ten sprzęt i cieżko mi powiedzieć w co tu zainwestować prestiż.
Nie pekaj - to jest nas dwoch :)
Wlasnie skrypty zaczely dzialac - POWODZENIA WSZYSTKIM
Cytat: giees w Kwiecień 10, 2008, 12:03:39 AM
Wlasnie skrypty zaczely dzialac - POWODZENIA WSZYSTKIM
Jeśli szanownym generałom by się chciało to bardzo proszę o kolejne komentarze, uwagi i relacje - scen na pewno doskonały jeszcze nie jest a teraz nadarza się najlepsza (jeśli nie jedyna już) okazja by poprawić to co wyjdzie "w praniu".
Cytat: Foit w Kwiecień 08, 2008, 10:57:24 AM
Widzę że dyskusja ostra heheh
Eee jaka tam ostra ? ::)
Cytat: Foit w Kwiecień 08, 2008, 10:57:24 AM
a ja siedzę i myślę co kupić, pierwsyz raz gram w coś gdzie można samemu zarządzać sprzetem, generalnie preferuje sprzęt niemiecki a tym czasem zostałem wylosowany jako gracz nr1 i gram Ruskimi heheh oglądam ten sprzęt i cieżko mi powiedzieć w co tu zainwestować prestiż.
I właśnie o to chodzi by w końcu odskoczyć trochę od rutyny czyt. efila RSF który wszyscy znają i scenariuszy w których istnieją co najwyżej 2-3 drogi do zwycięstwa - tutaj masz nieograniczone możliwości, jest więc okazja by się wykazać strategią.
Cytat: Foit w Kwiecień 08, 2008, 10:57:24 AM
Generalnie mapa dość mi się podoba Depet, całkiem nieźle, jedyny problem to to że jednostki się rozlokowuje dość daleko więc wydaje mi się że do stracia dojdzie późno i będzie ostra jatka tak jak pisze Rommel.
Dziękuję - we wczesnej wersji scenariusza jednostki rozstawiało się bliżej ale z przyczyn braku bilansu które zasygnalizowali mi Panowie Gustlik i giees trzeba było cele oddalić od siebie. Fakt - co najmniej 5-6 tur to składanie sie do ataku/obrony i zwiad ale inaczej się nie dało.
Cytat: Foit w Kwiecień 08, 2008, 10:57:24 AM
Ja jestem nastawiony optymistycznie
Cieszę się - życzę powodzenia !
Prosze o usuniecie blokady wysylania tur z gry Giees - Lejsik
Dzieki
Cytat: giees w Kwiecień 12, 2008, 04:19:31 PM
Prosze o usuniecie blokady wysylania tur z gry Giees - Lejsik
Dzieki
Problem już chyba dawno usunięty...patrząc na listę wyników > http://ssi.gildiageneralow.pl/x2008bbpg2_rules.php widzę że jesteś pierwszym zwycięzcą :) ....może jakaś krótka wzmianka o przebiegu gry ? Scen jest dobrze zbilansowany ?
Wsumie to zagralismy 2 mecze. Pierwszy przed turniejowy Lejsik - rosjanie i turniejowy Lejsik - niemcy. Gralo sie super bo narzucilismy takie tempo ze pierwsza gra bylaby skonczona prawie w 2 dni.
Co do gry.. Obydwie trwaly chyba po 12 tur. Co do zbalansowania - mysle ze jest zbalansowany. Istotna sprawa sa tu dobre zakupy i poprawne wykorzystywanie sprzetu ktorym sie walczy (ale to zadna nowosc) , nic nie da nawet jak ktoras ze stron bedzie miala polowe wiecej $ jesli je zle wyda. Ulozenie vhexow daje niemcom wieksza roznorodnosc mozliwosci ataku , rosjanie bardziej predysponowani do koncentracji wojsk. Wbrew pozorom kazda ze stron moze rozegrac gre na wiele mozliwosci.
Krótki komentarz hummm - da sie przegrac kazda ze stron.
Nic dodać nic ująć ;D
No ja dopiero zaczynam dziś dostałem ture od Luigiego i zoabczymy jak się potoczy, aczkolwiek po 2-tygodniach oczekiwania na ture jak sobie ją otwarłem to juz widze że może nie do końca zakupiłem co trzeba , hehhehe
Mam nadzieje że Luigi będzie szybko odpowiadał na Tury.
Jako że nie byłoby wporządku o tym nie wspominać...
Depet: Doszlismy z Darknoza do pewnych nieprawidłowości w działaniu tego scena. Mianowicie jak dostaniesz od przeciwnika ture w której robil zakupy i klikniesz na "replay" , po czym szybko na opcje , gdzie sie kupuje sprzęt to zobaczysz co Twoj przeciwnik kupuje.
Juz mi wczesniej z tym scenem cos nie gralo jak odpalilem go lokalnie by zagrac sam ze soba i jak zrobilem ruch rosjanami to po przelaczeniu na niemcow nadal widzialem rosyjskie jednostki (fakt ze tylko w 1 turze)
Darknoza chyba tez mial jeszcze jakas uwage ale nie bardzo go zrozumialem , wiec pewnie sam wyjasni.
Pozdrawiam
O cholera...to chyba odkryłeś poważny bug ale samej gry PBEM....scenariusz nie ma tutaj niestety żadnego znaczenia. W sumie to nie wiem co teraz w tej sytuacji zrobić - trzeba będzie pogadać z Szarkiem.
Wielkie dzięki za cenną informację.
EDIT: Właśnie sprawdziłem. Faktycznie przez ułamek sekundy można zobaczyć co przeciwnik kupił - ale jaja...
Oj Depecie , prosząc ostatnio o "kolejne komentarze, uwagi i relacje" napewno nie spodziewales sie dostac takiego "kwiatka" :)
Mam tylko taka skromna nadzieje ze dokonczymy ten turniej..
PG2 jest strasznie zabugowany. Trzeba przejść nad tym i grać dalej ufając, że przeciwnik nie skorzysta z tej furtki. Innego rozwiązania nie widzę. Kto to wykorzysta ten bug będzie po prosu oszustem.