Nowy projekt - tytuł roboczy "Hubal" aka "Leśni Ludzie"

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 10, 2008, 02:17:31 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

majerek

Cytat: majerek w Marzec 04, 2009, 11:56:53 AM
Coś nie tak z amunicja u partyzantów czasem pomimo tego że mają 0 mogą jeszcze raz zaatakować (miałem to już chyba trzy lub cztery razy), nie mogę natomiast wyłapać żadnej zależności - choć mam podejrzenie że to jest wtedy gdy są w lesie lub górach  ???
Doszedłem w końcu dlaczego tak jest otóż wcześniej uzupełniałem im amunicję kiedy obok stała obca jednostka a że wtedy dostaje się połowę uzupełnienia a oni mają 5, więc pomimo że pokazane jest 2 to tak naprawdę jest 3 ( ot taki błąd w programie)
Nie bo nie :)

Greg

Po otrzymaniu do testów zakończonej kampanii "Hubala"
Przystąpiłem do gry.
Dwa wieczory i doszedłem do scenariusza nr 25 "Republika Pinczowska"
Oto raport:


Campaign: Lesni ludzie , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Pierwsza akcja (#0), Brilliant Victory
02 Za bronia (#1), Brilliant Victory
03 Oblawa (#2), Brilliant Victory
04 Terror (#3), Brilliant Victory
05 Dlugi marsz (#4), Brilliant Victory
06 Wywiad (#5), Brilliant Victory
07 Oblawa II (#6), Brilliant Victory
08 Konwoj (#7), Brilliant Victory
09 Przez most (#8), Brilliant Victory
10 W gory (#9), Brilliant Victory
11 Wycieczka (#10), Brilliant Victory
12 Oblawa III (#11), Tactical Victory
13 Bieszczady (#12), Brilliant Victory
14 Transporty (#13), Victory
15 Barbarossa (#14), Brilliant Victory
16 Zrzut (#15), Tactical Victory
17 Oboz (#16), Brilliant Victory
18 Oblawa IV (#17), Tactical Victory
19 Poligon (#18), Brilliant Victory
20 Spotkanie (#19), Victory
21 Kedyw (#20), Tactical Victory
22 Lotnisko (#21), Tactical Victory
23 Zniwa (#22), Brilliant Victory
24 Akcja Wehrwolf (#23), Tactical Victory

Current scenario: Republika Pinczowska , VH prestige is 400 , All hex prestige is 520
Army value including initial Core and Prototypes: 1138
Total Army Cost: 384 , Current prestige is 70
BV: 550 , Warszawa , cap 1100 , 14 turn prestige: 80
V : 350 , Warszawa , cap 1100 , 17 turn prestige: 80
TV: 200 , Warszawa , cap 1100 , 20 turn prestige: 80
Ls: Loss , turn prestige: 80

Infantry
*  Piechota AK[Furgon] , 5 bars , 1138 exp , 10 base , 10 curr , Liberator - Zwieksza Punkty Dwukrot , 0 pp (U:001)
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 1680 exp , 10 base , 10 curr , Pierwszy Atak - Strzela pierwszy pr , 0 pp (U:002)
Partyzanci [M] , 5 bars , 628 exp , 10 base , 10 curr , Wsparcie Bitewne - Dodaje 1/2 belek , 72 pp (U:004)
Partyzanci [M] , 5 bars , 1029 exp , 10 base , 10 curr , Spryt Pola Walki - Nie ulega zaskoc , 72 pp (U:005)
Partyzanci [M] , 5 bars , 811 exp , 10 base , 10 curr , Pierwszy Atak - Strzela pierwszy pr , 72 pp (U:006)

FlaK
*  CKM wz.30 [FAS][Furgon] , 5 bars , 1159 exp , 5 base , 9 curr , Przygniatajacy Atak - zamienia zask , 0 pp (U:003)

Artillery
Mozdzierz 81 mm [MA] , 4 bars , 439 exp , 10 base , 10 curr , 168 pp (U:011)

Killed: AD 11 ,  AT  2 ,  ATY 16 ,  INF 96 ,  REC 13 ,  TK 11 ,  FTR  0 ,  TB  2 ,  Total: 151
Lost  : AD  1 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF 17 ,  REC  1 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  19

BV 16
V   2
TV  6
L   0

*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points


Pierwsza próba "Republiki Pinczowskiej" nie powiodła się poległem w 8 turze.
Komputer zajął mi VH.
Wydaje mi się, że w stosunku do posiadanego oddziału jest to trochę scenariusz za trudny.
Ale może problem w tym, że gram go pierwszy raz.
Do końca kampanii pozostały dwa sceny.
Jutro powinienem dać znać jak mi poszły.
W "Republice Pińczowskiej" w briefingu wkradła się literówka i wyszły krzaczki.

Greg

Moje drugie podejście do "Republiki Pinczowskiej" i dalej klapa.
Brakło mi jakieś 3-4 tury żeby skończyć w TV.
Według mnie, trzeba trochę poprawić statystyki przydzielonych oddziałów, lub dodać jeszcze kilka.
Albo zwiększyć liczbę tur.
Tylko jako jeden tester,  mogę być mało obiektywny.

Rozprza

Cytat: Greg w Październik 03, 2009, 01:34:35 PM
Tylko jako jeden tester,  mogę być mało obiektywny.

No to ściągam. "Nigdy nie będziesz sam", jak mawiają kibice Liverpool  ;)

PS
Miałem małą przerwę (zdrowie nie dopisuje), ale biorę się do kampanii.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Greg

Cytat: Rozprza w Październik 05, 2009, 09:32:41 PM
No to ściągam. "Nigdy nie będziesz sam", jak mawiają kibice Liverpool  ;)
Prześle Ci na meila, bo u mnie na stronie jest wersja jeszcze bez dwóch ostatnich scenariuszy.

Rozprza

Cytat: Greg w Październik 05, 2009, 09:53:49 PM
Cytat: Rozprza w Październik 05, 2009, 09:32:41 PM
No to ściągam. "Nigdy nie będziesz sam", jak mawiają kibice Liverpool  ;)
Prześle Ci na meila, bo u mnie na stronie jest wersja jeszcze bez dwóch ostatnich scenariuszy.
Dostałem, dziękuję! Jak ja uwielbia polskie kampanie!
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Rozprza

#171
Brakło mi cierpliwości (bo już chcę zagrać) i doczytałem tylko trzy strony wątku, więc mam pytanie: czy nie ma prestiżu za zajmowane heksy w całej kampanii? Pierwszy scen zagrałem na próbę i w piątej turze skończyłem. A limit jest kilkanaście, O co chodzi???

Pomyłka, w 7 turze (właśnie autosave oglądnąłem).
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Gustlik

Kasy jest tyle co kot napłakał, plus ścisły limit rozstawien przez większośc kampanii. To jest partyzantka w okupowanym kraju.....

CytatA limit jest kilkanaście, O co chodzi???

Po prostu dobry jesteś.  ;D
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rozprza

2 scen BV 6 runda. Po scenie w briefingu jest: "a od jedyna droge". Taka drobnostka.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Rozprza

3 scen BV 7 runda (coraz gorzej). Literówka w briefingu: "zimowy sen przewala".
Coraz ciekawiej! Dlaczego muszę kupić partyzantów? Oczywiście bez szemrania kupuję...
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Rozprza

#175
4 scen TV. Za drugim razem (za pierwszym straciłem miasto). Ten czeski 35 t zmasakrował mi ckm do siły 1. Bez ckm zdobywałem HV na trzy razy. Ten scen na razie najciekawszy.

5 scen 11 tura BV. Miałem szczęście w pierwszej turze bo art niemiaszków odskoczyła i mogłem dobić kawalerią (następnym razem sprawdzę jak się zachowa w drugiej rundzie, teraz się spieszę). Totalne zaskoczenie ten MG 34, na szczęście już miałem tam ckm. No i Luftwaffe się objawiło (spadkobiercy Richthofena złoili moich partyzantów).

6 scen 6 tura. Nawet zdobyłem pierwsze (zasadniczo tego nie robię, ale to było pod ręką) miasto i zniszczyłem zasieki. Jedyna atrakcja to opady deszczu.

Na obecnym etapie mogę stwierdzić, że jest za mało kontaktu z przeciwnikiem (właściwie ja go unikam, ale można by "podagresowić"  nieco Niemiaszków) i zamiast silnych jednostek zrobić więcej słabych, w ten sposób zamiast unikać walki można/trzeba/nie da się uniknąć atakować. Nie sprawdziłem pod LGSuite jakie nastawienie mają Niemcy, ale podejrzewam, że nie agresywne.

7 scen 3 runda (nokaut), ale teraz idę po piwko, bo nie lubię ganiać po mapie za jednostkami wroga, a to mnie czeka w następnym scenie.

Przed rozpoczęciem kampanii myślałem, że to będzie coś jak "Znak Orła". Na początku się rozczarowałem, ale im dalej w las (w kampanię), tym więcej drzew (ciekawych scenów).

PS
W trakcie 4 scenu wydałem cały prestiż na uzupełnienia (zapomniałem o tym wspomnieć ;)), była krwawa jatka :tiger.

Następny scen: małe zaskoczenie: nie musiałem uganiać się za niedobitkami, bo przeciwnik aż nazbyt intensywnie atakował. Szkoda, że poszedłem do przodu, bo lepiej było zastawić pułapkę w miejscu rozstawienia. Straciłem cały prestiż :-\
Podejrzewam, że będę miał poważne problemy. :pcbash

Scen "Przez most" 7 tura BV (już bez szaleństw). Zastanawiam się cały czas, dlaczego taki słaby gracz jak ja radzi sobie (prawie) bez  problemów? Nawet nie robię cancel move! Obawiam się, że zbyt słabo się znam na PG2, żeby stwierdzić dlaczego kampania tak wygląda.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Rozprza

Moje pierwsze podejrzenie: ckm ma zbyt dobry transport. Właściwie tylko to powoduje, że mogę szybko atakować VH. Prawie zawsze w ciemno posyłam ckm do przodu, ustawiam w dogodnym miejscu i czekam na kawalerię. Gdyby wsadzić ckm na furmankę to by to nabrało trochę realizmu. Tylko ilość tur w scenach trzeba ustawić od początku.

PS

Mała anegdotka: w latach 60/70 moja mama była kierowniczką kina i akurat wchodził na ekrany "Hubal". Operator na premierze puścił najpierw drugą część, a potem pierwszą (ludziska były skołowane kompletnie ;D). Wersja operatora to zamienione kasety i rolki, wersja mojej mamy to "nastrzelany" operator. A tak poza tym, to operator i kierowniczka to moi rodzice ;).
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Rozprza

#177
Scen "W góry" 11 tura (posiłki zbędne), ckm złapał 3 belkę. Po scenie mogę coś kupić ;D
Taaa... za 111 prestiżu to chyba partyzantów? Nie namyślam się i kupuję (trudno, mam tak mało jednostek, że czasem nie ma czym uderzyć) nie chce mi się zbierać na coś lepszego.

"Wycieczka" to nie była (BV 2 tury do końca), dojechałem na resztkach (partyzanci siła 3, kawaleria 6).
Zbyt łatwo wykończyć artylerię Niemców. Jedynie ten lider piechoty dev fire jest denerwujący (wystrzelałem całą amunicję ckm). Całymi siłami uderzałem na północ (nie trzeba bronić własnego heksu) i dość szybko dotarłem do miasta 19,23 i te posiłki żandarmerii stoją na rzece łatwe do zniszczenia.

Teraz czekają mnie silniejsze jednostki przeciwnika i już żałuję, że nie poczekałem z zakupem do tego scenu (kupiłbym coś lepszego).
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Rozprza

#178
Nie mam żadnego lidera (ckm 4 belki, kawaleria 5, piechota 5, partyzanci 4), czy liderzy są zablokowani?

Kolejny scen to obrona, ja prowadziłem aktywną (opłaciło się bo bunkier nie był nawet atakowany), w sumie ciekawy scen.

Lidera nadal nie mam (ckm 4 belki, piechota 5 belek, kawaleria 6 belek i partyzanci 4 i 2 belki).

Bieszczady: dostałem2 liderów dla ckm i partyzantów (ale nic ciekawego). BV 10 tura i niestety znowu zmasakrowane jednostki. Po scenie w briefingu literówka: "ludzi pprzylaczlo sie".

"Transporty" ostatnia tura BV. Naturalny kierunek działania: Gorlice, a potem Grybów.

"Barbarossa" BV 8 tura. Moim skromnym zdaniem należy cofnąć miejsce rozstawienia, tak, żeby kawaleria nie mogła sięgnąć artylerii na lotnisku (lub cofnąć artylerię i dać jej małe wsparcie). Mimo, że zająłem lotnisko, to myśliwiec się pojawił, szkoda, że gra do tego dopuszcza (ale to nie dotyczy sprawy, taka mała dygresja).

Po scenie w briefingu brakuje litery "o" między wyrazami "zadbac bezpieczenstwo".

PS
Mam wrażenie, że gdyby ktoś nie osiągnął "brylanta", to w następnych turach niemieckie posiłki przybyłyby na pole bitwy (dotyczy to poprzednich scenów). Zapomniałem dodać, że przymusowy zakup to cichociemni bez transportu (biedny jestem :-\).

"Zrzut": odbył się.

"Obóz": BV 6 tura. Jak tu nie lubić e-file'u Gustlika: więźniowie, a wcześniej cywile. Bardzo mi się podoba!
:toast

"Obława IV" potrzebna informacja, kiedy można zająć VH.
"Poligon" 13 tura BV.
"Spotkanie" BV 10 tura, do pierwszego VH dotarłem przed posiłkami i to załatwiło sprawę.
"Kedyw" 8 tura BV.
"Lotnisko" 2 tury do końca (rekon z lotniska musiałem wypędzić).
"Żniwa" tylko 2 magazyny?

PS ciągle dostaję łupnia i muszę tracić prestiż na uzupełnienia.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Gustlik

CytatPS ciągle dostaję łupnia i muszę tracić prestiż na uzupełnienia.

No, ale też idziesz jak burza..... ;D
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/