Klasyczny "Blitzkrieg" SSI, przekonwertowany na Gustlik efile!

Zaczęty przez Gustlik, Grudzień 10, 2009, 06:22:36 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

#75
Strasbourg... Wiele zależy od pogody, ja co prawda determinuję tempo natarcia mobilnością dwóch liberatorów- Tygrys i piechota, ale jak się gra na 50%, to nie ma innego wyjścia. Swoja droga porozdzielałbym jakieś małe oddziałki poniektórych heksach, nawet 4/1, co by było ryzyko wtargnięcia bez sprawdzenia do heksów...
Operacja Konrad tutaj aura wiele zmienia, zwłaszcza jak się ma 2 Henschle- "rozpruwacze czołgów"- szczerze polecam, przy HA 18 15 jednostkowy oddział często ma wynik 10:0... Ale do sedna- tu mi brakuje po stronie rosyjskiej reconów- NIE MA nawet 1!!!, elementarnej obrony plot... Poza tym ok, na północy ciężko, poza tym grunt to dobrze startowo rozstawić działa...
Winsdor '43 podobny problem- jak dobrze rozstawić oddziały, ja od razu też nie wytawiam lotnictwa, prócz 2-óch najlepszych myśliwców, bo przeciwnik rzuca się na nie z furią, dewastując nawet po 3 ataku nawet najlepszy oddział. Zatem walec zaczynający się nawałnica dział, podjazdy reconami- a te mają obecnie siłę Pz.Kpfw. IVE... i ovverruny, potem asekuracja plotkami i dopiero jak już spadnie ten RAF, to wystawiam resztę sił lotniczych kończąc supremację Angoli w powietrzu ;) Uważać trzeba na radary, mi brakuje tu z paru reconów no i Shermanów... Zbieram każdy pp, b wiem, że trzeba by choć jeden oddział lotniczy na Me262 przesadzić, a przy 50% dotacji z dowództwa nie jest to łatwe...
Ogólnie tylko lotnictwo sprawia problemy- dodałbym pola minowe, na podejściach jakieś bunkry. Reszta ok. Ale to że nie ma nawet jednego Lancastera w powietrzu... Hmmm..
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

#76
Savannah- zawsze mam dylemat jak to rozegrać, po raz pierwszy rzucałem oddziały na dwa odcinki i trochę przesadziłem w "samodzielności" tej małej grupy, bo nie miałem jak udzielić im wsparcia- Pantera, Jagdpanter, recon, no i plotka. Niemniej ledwo przeżyły, co prawda, zmasakrowały oponentów, ale to tylko dzięki wsparciu lotniczemu. Z kolei z lotnictwem pomógł mi się rozprawić wspomniany wcześniej Me 262, a okręty zwalczały Henschle i całkiem nieźle sobie radziły. W efecie na wodzie prędko objąłem prymat, w powietrzu powoli też, no i zacząłem spychać całość sił ku rzece, potem ostry atak na miasto, wtargnięcie aż po lotnisko, w efekcie już tu rozstrzygnąłem całość, teraz tylko było dobijanie, niemniej piechota w północnym VH zmasakrowały mi King Tigera... Cóż, miasto i czołgi kiepsko współdziałają... A potem Oak Ridge - czyli finał. Powiem wprost- o wiele ciekawiej zaprezentowane uzbrojenie, niż w poprzednim, niemniej tu zmagania trwają około 3 rundy, potem kręgosłup przeciwnika przetrącony i trwa powolne przebijanie się ku VH-om. muszę tylko wskazać, że po prostu brakuje tutaj ppancy, pól minowych, w efekcie podejścia pod miasta są łatwe.
Finał. ;) A oto Bohaterowie:

Campaign: Not found , Prestige modifier 50% , SSI standard formula
Current scenario: Oak Ridge , VH prestige is 40 , All hex prestige is 40
Army value including initial Core and Prototypes: 17184
Total Army Cost: 11136 , Current prestige is 873
BV: ? , ??? , cap ? , 10 turn prestige: 250
V : ? , ??? , cap ? , 12 turn prestige: 300
TV: ? , ??? , cap ? , 16 turn prestige: 400
Ls: ? , ??? , cap ? , 16 turn prestige: 400

Infantry
Pionere [AE][251/1 [W]] , 5 bars , 758 exp , 10 base , 3 curr , Bridging - Units treat rivers as ro , 13 kill , 0 pp
Pionere [AE][251/1 [W]] , 5 bars , 805 exp , 10 base , 8 curr , 15 kill , 0 pp
Panzergrenadiere [A][251/1 [W]] , 5 bars , 595 exp , 10 base , 10 curr , Liberator - User gets more prestige , 5 kill , 0 pp
Hauptquartier [AEC][Opel Blitz] , 3 bars , 344 exp , 1 base , 10 curr , 0 kill , 0 pp
Bruckenpioniere B [Opel Blitz] , 5 bars , 632 exp , 10 base , 10 curr , 7 kill , 216 pp

Tank
King Tiger , 5 bars , 1694 exp , 10 base , 13 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 162 kill , 660 pp
Panther II , 5 bars , 1613 exp , 10 base , 15 curr , 173 kill , 0 pp
Panther F , 5 bars , 1992 exp , 10 base , 12 curr , Liberator - User gets more prestige , 209 kill , 528 pp
Panther G , 5 bars , 582 exp , 10 base , 15 curr , 43 kill , 0 pp
Panther A , 5 bars , 773 exp , 10 base , 15 curr , 56 kill , 0 pp

Recon
Gepard  , 5 bars , 1039 exp , 10 base , 10 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 14 kill , 0 pp
Gepard  , 5 bars , 1159 exp , 10 base , 6 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 35 kill , 384 pp
Gepard  , 5 bars , 772 exp , 10 base , 9 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 14 kill , 384 pp
Gepard  , 5 bars , 626 exp , 10 base , 9 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 10 kill , 384 pp
251/22 , 5 bars , 734 exp , 10 base , 7 curr , 12 kill , 0 pp
Gepard B , 4 bars , 406 exp , 10 base , 10 curr , 3 kill , 0 pp
251/22 , 5 bars , 793 exp , 10 base , 1 curr , 9 kill , 0 pp

Anti-tank
JagdPanther, 5 bars , 1223 exp , 10 base , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 16 kill , 0 pp
JagdPanther, 5 bars , 1399 exp , 10 base , 13 curr , 25 kill , 456 pp

FlaK
SdKfz 7/1 [AF] , 5 bars , 948 exp , 10 base , 15 curr , 10 kill , 204 pp
SdKfz 7/1 [AF] , 5 bars , 765 exp , 10 base , 12 curr , 10 kill , 204 pp
SdKfz 7/1 [AF] , 4 bars , 495 exp , 10 base , 14 curr , 6 kill , 204 pp

Artillery
sIG II [A] , 3 bars , 331 exp , 10 base , 13 curr , 7 kill , 324 pp
15 cm sFH 37(t)[SdKfz 7] , 5 bars , 839 exp , 10 base , 15 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 19 kill , 0 pp
15 cm sFH 37(t)[SdKfz 7] , 5 bars , 750 exp , 10 base , 15 curr , 12 kill , 516 pp
sIG II [A] , 4 bars , 413 exp , 10 base , 14 curr , 6 kill , 324 pp
15 cm sFH 37(t)[SdKfz 7] , 5 bars , 907 exp , 10 base , 15 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 20 kill , 516 pp
15 cm sFH 37(t)[SdKfz 7] , 5 bars , 726 exp , 10 base , 15 curr , 13 kill , 516 pp
17 K18 s [SdKfz 9] , 3 bars , 316 exp , 10 base , 12 curr , 2 kill , 708 pp
StuH 42 [A] , 5 bars , 600 exp , 10 base , 15 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 5 kill , 348 pp

Air Defense
88mm FlaK 41 [G] , 5 bars , 833 exp , 10 base , 15 curr , Reconnaissance Movement - Phased mo , 13 kill , 408 pp
Coelion A , 4 bars , 443 exp , 10 base , 14 curr , 4 kill , 336 pp
Coelion A , 5 bars , 510 exp , 10 base , 14 curr , 2 kill , 336 pp
88mm FlaK 41 [G] , 5 bars , 867 exp , 10 base , 15 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 16 kill , 0 pp

Fighter
Fw-190A-1 , 5 bars , 1052 exp , 10 base , 14 curr , 14 kill , 540 pp
Fw-190D-12 , 5 bars , 570 exp , 10 base , 7 curr , 8 kill , 708 pp
Me-262A-1 , 5 bars , 1550 exp , 10 base , 13 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 28 kill , 0 pp
Fw-190A-7R-2 , 5 bars , 583 exp , 10 base , 9 curr , 8 kill , 612 pp

Tactical Bomber
HS-129B-3 , 5 bars , 1160 exp , 10 base , 15 curr , 13 kill , 708 pp
HS-129B-2 , 5 bars , 666 exp , 10 base , 15 curr , 4 kill , 612 pp

Killed: AD 92 ,  AT 81 ,  ATY 165 ,  INF 562 ,  REC 30 ,  TK 108 ,  FTR 46 ,  TB 13 ,  Total: 1097
Lost  : AD  1 ,  AT  1 ,  ATY  5 ,  INF 21 ,  REC  0 ,  TK  1 ,  FTR  2 ,  TB  0 ,  Total:  31

BV 23
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  5 Units * 2 Leaders
Total :   3134 exp,     40 kill,    216 pp
Average:    627 exp,      8 kill,     43 pp

Tank *  5 Units * 2 Leaders
Total :   6654 exp,    643 kill,   1188 pp
Average:   1331 exp,    129 kill,    238 pp

Recon *  7 Units * 4 Leaders
Total :   5529 exp,     97 kill,   1152 pp
Average:    790 exp,     14 kill,    165 pp

Anti-tank *  2 Units * 1 Leaders
Total :   2622 exp,     41 kill,    456 pp
Average:   1311 exp,     21 kill,    228 pp

FlaK *  3 Units * 0 Leaders
Total :   2208 exp,     26 kill,    612 pp
Average:    736 exp,      9 kill,    204 pp

Artillery *  8 Units * 3 Leaders
Total :   4882 exp,     84 kill,   3252 pp
Average:    610 exp,     11 kill,    407 pp

Air Defense *  4 Units * 2 Leaders
Total :   2653 exp,     35 kill,   1080 pp
Average:    663 exp,      9 kill,    270 pp

Fighter *  4 Units * 1 Leaders
Total :   3755 exp,     58 kill,   1860 pp
Average:    939 exp,     15 kill,    465 pp

Tactical Bomber *  2 Units * 0 Leaders
Total :   1826 exp,     17 kill,   1320 pp
Average:    913 exp,      9 kill,    660 pp

Summary * 40 Units * 15 Leaders
Total :  33263 exp,   1041 kill,  11136 pp
Average:    832 exp,     26 kill,    278 pp
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

#77
Właśnie zaczynam Dunkierkę i już jestem szczęśliwy  ;D, LSSAH pomyka Oplem! Zawsze ładowałem esesmanów do samolotu, a teraz wolę po Matce Ziemi :groovin
Gustlik, mam małą sugestię w Ciechanowie: te polskie ckmy w każdej turze ładują się w transport, może trzeba im zabrać transport? Będą trudniejsze do zniszczenia i może dadzą jakieś wsparcie wycofującym się jednostkom?
Sedan, już zsamot pisał, posiłki  są wcześniej i trzeba uważać w okolicach lotniska nad rzeką (jeśli ktoś nie zdobył zachodniego do tego czasu ;)). Ja posłałem w te okolice dwa Sd Kfz 8 i batalion czołgów, żeby nabrały doświadczenia na piechocie przeciwnika. Bardzo skuteczna obrona!

PS
zsamot, używasz bardzo dużo reconów, dlaczego? Mało bombowców i czołgów? Pytam tylko i wyłącznie z ciekawości  ^-^.
Ja od Sedanu mam 4 bombowce i 4 myśliwce. Potem buduję 3-4 pułki pancerne po 2-3 bataliony. Skupiam się bardziej na szybkich czołgach (T 34 są zajebiste, ach ten zasięg ;D... Pz IID też nie są od macochy ;D mam do nich wielki sentyment).
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Zsamot

Recon. Me podejście jest następujące-
    każdy heks muszę zająć- bo:
    a) prestiż (zwłaszcza jak się gra na 50% ;) )
    b) ciągle sprawdzam przedpole, zresztą do wykańczania jednostek- recon idealny, bo fazowy ruch daje szansę na ucieczkę,
    c) często pierwszy atak, gdy nie jest pewien, czy nie ma ukrytej artylerii, właśnie reconem wyprowadzam rozpoznanie bojem- potem często ten recon wraca na ty w liczebność 2/10, ale doświadczenie rośnie,
    d) przed ostatecznym, walnym atakiem, co by "zdjąć" umocnienie jednostki, warto - pozornie- niepotrzebnie ostrzelać potencjalny cel, no i każde wykryte działo jestem zespołem 2-3 reconów zniszczyć,
    e) niektóre recony mają symbol "p" i razem z oddziałem spadochroniarzy tworzą idealny zespól do zajmowania lotnisk
    f)  mam szczęście do takich prezentów o dowództwa ;D
Ten ckm- rzeczywiscie transport często psuje walor jednostki przez np. błędy gry, ze komputer załadowuje taki oddział na transport przed fazą obrony...
w tym Sedanie temu oddziałowi, co zwalcza posiłki warto dodać SiGa, by wzmocnić obronę.
Malo czołgów- powodem brak kasy- ja gram na stanach podwyższonych, zresztą popatrz na ich doświadczenie- mniejsze siły, ale cholernie mocno zaprawione.
Mało inwestuje w lotnictwo- zależne od pogody, podatne na zniszczenie- cholernie kapitałochłonne, jeżeli chce się je mieć na dobrym poziomie- czytaj częste upgrade'y.
Czołgi? Hmm- T34 ok, ale maja mało amunicji, ale od przełamania super, IV D super, ale szybko je ulepszam na E,F.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Exiter

#79
to ja dorzucę swoje 3 grosze. ta wersja jest łątwiejsza od oryginału z uwagi na działa o dużym zasięgu i brandenburgers. właśnie kończę pierwszą wersję i chyba zabiorę się za poprawioną - chyba że Gustlik będzie jeszcze coś "majstrował"  ;D
ale jak blitzkrieg to blitzkrieg, powinno być w miare łatwo  >:D to taka odskocznia od innych kampanii.

i raporcik

Campaign: BLITZKRIEG , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula
Current scenario: Oak Ridge , VH prestige is 560 , All hex prestige is 1040
Total army value: 11459 , Current prestige is 582
BV: Win , turn prestige: 500
V : Win , turn prestige: 600
TV: Loss , turn prestige: 800
Ls: Loss , turn prestige: 800

Piechota
* Piech-1/atak , Brandenburgers [EMPC][Opel Blitz] , 5 bars , 726 exp , 14 curr , Aggressive Attack - Sila ataku + 2 , 23 kill , 0 pp
* Piechota-2 , Fallschirm [PT][Sdkfz 2 [T]] , 4 bars , 409 exp , 14 curr , 19 kill , 0 pp
* Piech-3/defens , Brandenburgers [EMPC][Opel Blitz] , 5 bars , 742 exp , 14 curr , Determined Defense - Defense values , 27 kill , 0 pp
Piech4 , Brandenburgers [EMPC][Opel Blitz] , 5 bars , 554 exp , 14 curr , Influence - Has prestige modifier f , 15 kill , 654 pp
* Sztab , Hauptquartier [AEC][Opel Blitz] , 3 bars , 344 exp , 10 curr , 0 kill , 0 pp
* Most-1 , Bruckenpioniere (B) [Opel Blitz] , 2 bars , 253 exp , 10 curr , 0 kill , 0 pp

Tank
* Tank-4/hard , Panther G , 5 bars , 1422 exp , 15 curr , Resilience - Harder to Destroy , 86 kill , 0 pp
* Tank-1/over , Panther F , 5 bars , 2093 exp , 15 curr , Overwatch - Shoots at enemy units e , 149 kill , 0 pp
* Tank-3 , Panther G , 5 bars , 934 exp , 15 curr , 52 kill , 0 pp
Tank2/hex , King Tiger , 5 bars , 1399 exp , 15 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 98 kill , 990 pp
* Tank-5 , Panther G , 5 bars , 644 exp , 15 curr , 17 kill , 0 pp

Zwiad
Szpieg2 , Gepard  , 5 bars , 725 exp , 14 curr , 17 kill , 537 pp
* Szpieg-1 , Gepard  , 5 bars , 794 exp , 14 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 18 kill , 0 pp
Szpieg3 , Gepard  , 5 bars , 505 exp , 13 curr , 7 kill , 499 pp

Anti-tank
* Antitank-1/ignor , JagdPanther (S) , 5 bars , 1139 exp , 15 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 28 kill , 0 pp
* Antitank-2 , JagdPanther (S), 3 bars , 347 exp , 13 curr , 3 kill , 0 pp

Artyleria
* Armata-1 , 15 K18[SdKfz 7] , 5 bars , 582 exp , 15 curr , 14 kill , 0 pp
Armata2/kill , 15 K18[SdKfz 7] , 5 bars , 1016 exp , 15 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 25 kill , 882 pp
Armata3/atak , 15 K18[SdKfz 7] , 5 bars , 820 exp , 15 curr , Aggressive Attack - Sila ataku + 2 , 28 kill , 882 pp
Armata5 , 17 K18 [s [SdKfz 9] , 2 bars , 258 exp , 12 curr , 5 kill , 849 pp
* Armata-4 , Hummel , 5 bars , 614 exp , 15 curr , Resilience - Harder to Destroy , 9 kill , 0 pp

Air Defense
Plotka2 , 88mm FlaK 41 [G] , 5 bars , 571 exp , 15 curr , 18 kill , 612 pp
Plotka1 , 88mm FlaK 41 [G] , 5 bars , 654 exp , 15 curr , 17 kill , 612 pp

Fighter
Sam2/cs , Me-262C-1 , 5 bars , 1433 exp , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 22 kill , 1206 pp
Sam1/defens , Me-262A-1 , 5 bars , 1158 exp , 15 curr , Determined Defense - Defense values , 31 kill , 1134 pp

Tactical Bomber
* Bomber-1/atak , Fw-190G-8 , 5 bars , 959 exp , 14 curr , Aggressive Attack - Sila ataku + 2 , 20 kill , 0 pp
Bomber4 , Fw-190G-8 , 5 bars , 845 exp , 14 curr , 6 kill , 873 pp
* Bomber-5 , HS-129B-2 , 5 bars , 617 exp , 14 curr , 5 kill , 0 pp
Bomber2/bonus , HS-129B-2 , 5 bars , 825 exp , 14 curr , Skilled Ground Attack - Bonus przy  , 17 kill , 856 pp
Bomber3 , Fw-190G-8 , 5 bars , 947 exp , 14 curr , 9 kill , 873 pp

Killed: AD 57 ,  AT 52 ,  ATY 139 ,  INF 488 ,  REC 19 ,  TK 93 ,  FTR 45 ,  TB 10 ,  Total: 903
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  2 ,  INF 41 ,  REC  0 ,  TK  2 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  45

BV 23
V   0
TV  0
L   0

Piechota *  6 Units * 3 Leaders
Total :   3028 exp,     84 kill,    654 pp
Average:    505 exp,     14 kill,    109 pp

Tank *  5 Units * 3 Leaders
Total :   6492 exp,    402 kill,    990 pp
Average:   1298 exp,     80 kill,    198 pp

Zwiad *  3 Units * 1 Leaders
Total :   2024 exp,     42 kill,   1036 pp
Average:    675 exp,     14 kill,    345 pp

Anti-tank *  2 Units * 1 Leaders
Total :   1486 exp,     31 kill,      0 pp
Average:    743 exp,     16 kill,      0 pp

Artyleria *  5 Units * 3 Leaders
Total :   3290 exp,     81 kill,   2613 pp
Average:    658 exp,     16 kill,    523 pp

Air Defense *  2 Units * 0 Leaders
Total :   1225 exp,     35 kill,   1224 pp
Average:    613 exp,     18 kill,    612 pp

Fighter *  2 Units * 2 Leaders
Total :   2591 exp,     53 kill,   2340 pp
Average:   1296 exp,     27 kill,   1170 pp

Tactical Bomber *  5 Units * 2 Leaders
Total :   4193 exp,     57 kill,   2602 pp
Average:    839 exp,     11 kill,    520 pp

Summary * 30 Units * 15 Leaders
Total :  24329 exp,    785 kill,  11459 pp
Average:    811 exp,     26 kill,    382 pp

Zsamot

Koniecznie zagraj poprawioną wersję, na nowym efilu... No teraz nie będziesz miał tak łatwo, z uwagi, ze artyleria dalekiego zasięgu utraciła support.
ps. usuń nawias przy b (pionierzy mostowi) czy s, to nie będzie kreślił całych linii w raporcie.
ps.2 nie kupiłeś żadnego strategicznego? na 100% prestiżu?
ps.3 ja preferuję wicej plotek, ale szkielet podobny. Poza piechotą ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Zrobiłem to za niego - faktycznie w raportach trzeba pamiętać by usunąć ręcznie (przynajmniej jeden) nawias kwadratowy w specjalnych funkcjach jednostek (ale tylko przy B i S lub s). W przeciwnym razie forum odczyta te znaki jako funkcje formatowania - "B" to pogrubienie, a "S" lub "s" to przekreślenie. Można też te nawiasy zastąpić okrągłymi.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rozprza

Właśnie naszła mnie refleksja (skończyłem Termopile), że po tylu scenach mamy już zbyt silny korpus i bez zasadniczego wzmocnienia przeciwnika to w Afryce i pod Termopilami sceny są nudne. A wracając do moich obiekcji z Finlandią: może trzeba ją przesunąć w kampanii na czerwiec 1941 roku (to się wiąże ze zmianą sprzętu u Ruskich w tym scenie ???)? To by było bardziej zbliżone do rzeczywistości. Takie luźne uwagi... przy piwku :toast
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Zsamot

Dlatego namawiam do grania na 50% ;) Prestiżu oczywiście, nie możliwości ;D
Poza tym- tak, wzmocnienie przeciwnika- jak najbardziej i ograniczenie doświadczenia u nabywanych oddziałów. A może nawet wręcz wyłączenie tej opcji.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Draxx

Jak dla mnie to ta kampania jest zbyt łatwa. Grałem na min prestiżu  i im dalej tym łatwiej (nie dodarłem jeszcze do końca). Po Finlandii miałem już trzy odziały z pięcioma belkami, chyba z 10 dowódców. Robienie rzezi z czasem robi się nudne/ Zdobywanie expa w takich kampaniach powinno być bardzo ale to bardzo powolne. Tak samo rozstawianie jednostek, w co drugim scenariuszu ograniczyłbym to i przykrócił do minimum. Dodatkowo wywaliłbym od samego początku jednostki wspierające dany scenariusz. Przykładowo Madryt spokojnie rozwaliłem tym co mi dano na  stan mojego oddziału, podobnie Polska itd (moja pazerność na szkolenie jednostek). Kolejna sprawa to sprzęt, który dostajemy po brylantach. Wprowadziłbym stały i niezbyt mocny, raz po raz jakiś samolot itp. Ktoś pisał ze Blizkrieg ma być łatwy ale bez przesady.  Wprowadziłbym, zwłaszcza na początku kampanii, więcej lotnictwa dla komputera, niech nas gnębi a nie tylko głaszcze.

Rozprza

Cytat: Draxx w Luty 05, 2010, 08:02:50 PM
Jak dla mnie to ta kampania jest zbyt łatwa. Grałem na min prestiżu  i im dalej tym łatwiej (nie dodarłem jeszcze do końca). Po Finlandii miałem już trzy odziały z pięcioma belkami, chyba z 10 dowódców. Robienie rzezi z czasem robi się nudne/ Zdobywanie expa w takich kampaniach powinno być bardzo ale to bardzo powolne. Tak samo rozstawianie jednostek, w co drugim scenariuszu ograniczyłbym to i przykrócił do minimum. Dodatkowo wywaliłbym od samego początku jednostki wspierające dany scenariusz. Przykładowo Madryt spokojnie rozwaliłem tym co mi dano na  stan mojego oddziału, podobnie Polska itd (moja pazerność na szkolenie jednostek). Kolejna sprawa to sprzęt, który dostajemy po brylantach. Wprowadziłbym stały i niezbyt mocny, raz po raz jakiś samolot itp. Ktoś pisał ze Blizkrieg ma być łatwy ale bez przesady.  Wprowadziłbym, zwłaszcza na początku kampanii, więcej lotnictwa dla komputera, niech nas gnębi a nie tylko głaszcze.

10 liderów ??? po 3 scenach ??? masz bardzo dużo szczęścia ;D i jednostek ;)
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Zsamot

1. Moment- dawaj raport- spis jednostek, jaki prestiż i pogadamy na przykładzie;)
2. Wątek historyczny- no chyba do 1941 supremacja Wehrmachtu- nie liczę ZSRR i Francj,i była na tyle wielka, ze chyba nie dziwisz się proporcjom sił??? Nie wspomnę o taktyce i współdziałaniu i organizacji wojsk. Morale...
3. Ograniczanie sił przydzielanych...hmm, nie trzeba ich używać, a że sam bym je często zredukował? Tak, ale dają klimat- masz dzięki temu różne jednostki, nie zaś tylko swe wyselekcjonowane- to uczy grania innymi, nigdy by normalnie nie kupionymi. Ja tak się nauczyłem grać ppancami.
4. Sprzęt- jest losowo i daje to akurat tak różny efekt, że ja np. miałem słabe nagrody, więc ustawienie "harmonogramu" byłoby tylko zepsuciem zabawy. Ja mam tylko pytanie do Gustlika- czy można dostać Level bomber jako nagrodę? ;)
5. więcej lotnictwa... ja opcjonowałbym za plotkami- bardziej realne...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Draxx

1. Jednostki, które posiadam, będąc na początku scenariusza Sedana. Delikatnie wyolbrzymiłem ale po ty scenariuszu trzech na bank wbije pięć belek a reszta nadrobi sporo, zwłaszcza ze jest sporo do wybicia na północy. Na początkowych misjach oszczędzam wroga, pozwalając mu przeżyć,, na czym korzystają moi żołnierze. Uzupełnienia belek daje dopiero jak jednostka wbije czwartą, inaczej szkoda kasy, chyba ze w grę wchodzi artyleria.
Czołgi
-Pz IVD exp 410 dowódca Reconnaissance Movement
-Pz IIIE exp 470 dowódca Overwatch
-Pz IID exp 382  dowódca Superior manuever
-Pz IVD exp 321    dowódca Devastatnig fire
-Pz IVC exp 331   dowódca Infillbration taktics
-Pz IVD exp 127
-Pz IVD exp 107

Antitank
Sd Kfz 8 Flak exp  166
STuG IIIA epx 127

Artyleria
15 k18 exp 161      dowódca Briding
10,5 sk 18 exp 108
10,5 sk 18 exp  157
10,5 sk 18 exp  129

Recon
PSW 241 exp 167     dowodca Liberation
PSW 241 exp 391     dowodca Agressive movent

Infantry
Wher. Infanterie exp 348
Wher. Infanterie exp 163
Schutzen exp 243       dowódca Liberation
Hauptquartoer exp 344
Sisii exp 247 (bez przesady w jednej walce zdobyli 157 exp, mam do tej jednostki sentyment. No i ma 10 do obronyna ostrzał Range)

Foghter
Ju 88c exp 147
Me 109E exp 247 dowódca Agressive attacj
Me 109F exp 147

Bomber
Ju 88 A4 exp 153

2 - Tu się zgadzam, wymiatali.
3. Nie wiem ale jak ja gram kampanie nie znoszę mieć np 15 jednostek czołgów Panther E. Sam sobie wszystko urozmaicam, kupując często jednostki Rumuńskie, włoskie, fińskie itp.  Inwestuje np w jednostki przeciwpancerne bo mam do nich dziwny sentyment, choć jak wiadomo czołgi sprawują się lepiej. Grając tego Blizkriega chce mieć tylko 4 artylerie.
4. Skoro to jest kampania historyczna (po części) dawałbym to co faktycznie przydzielano do testów. Małą ciekawostka a czego nie spotkałem nigdzie.w PG2 jeśli chodzi o sprzęt doświadczalny. Czołg ciężki Neubaufahrzeug (NbFz) , posiadający trzy wieże. Nigdy nie został dopuszczony do produkcji,m choć kilka z nich użyto w kampanii norweskiej. Podobny, kilkuwieżowy czołg, wysłali rosjanie na front fiński (Ciężki czołg SMK).
5.Z tym lotnictwem to bywa różnie Trudno jest to ustawić tak aby miało to po części odzwierciedlenie historyczne a nie burzyło jednoczenie równowagi danego scenariusza. Jednak gracz(teoretycznie) dowodzi częścią armii w kampanii i nie powiedziane jest że ma mieć mapę bez wrogiego lotnictwa lub jej minimalna ilością.

Zsamot

Gratuluje oddziałów/ szczęścia do liderów, grasz na 100%? To zacznij może na 50%, wtedy będzie naprawdę lepiej.
Wspominałeś o plotkach- nie masz żadnej??? Nie inwestujesz w samobieżne działa? W pełni rozumiem Twe podejście do inwestowania w rożne wynalazki z innych krajów, po prostu lubię się bawić, grając. Dodam, że ja mam podobne podejście, jeżeli chodzi  o nie dobijanie jednostek, chyba że gram na 50%, wtedy nie mam sentymentów, bo nie dymisjonując wolnymi "mocami przerobowymi" wszystko zmuszony jestem umieścić na I-wszej linii walk.
Ja stanowczo mam więcej reconów- bo np. w takim Sedanie jest mnóstwo punktów do zajęcia.
Panther E? Chyba A,G?
Trzymasz "dwójeczkę" dla prędkości, czy nie chcesz ulepszać? Ja podwyższam stany- OD RAZU- czołgi, artyleria, lotnictwo, za wyjątkiem jednego myśliwca, czołgu do ataków "otwierających", które dają rezultaty np. 2:3, 1:1 i szkoda byłoby tracić prestiż. No i właśnie takim zmiękczaczem są recony, którymi nawet do 6 ataków wykonuję na konkretną jednostkę...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Draxx

 Gram na 50%, lubię zawsze wyzwania i w co zacznę grać, ustawiam najwyższy poziom trudności. Przeciwlotniczych baterii czy flaków raczej nie stosuje grając z kompem, kierując swe poczynania bardziej ku wojnie błyskawicznej niż bronieniu tego co mam.Działa samobieżne maja za mają zasięg jak dla mnie i nie nadążają za moją ofensywą. Z tym szczęściem do dowódców to lekka przesada, czasem load robię, jak pewnie większość graczy. Jak dla mnie opcja SAVE powinna być zamknięta po 1 turze scenariusza, wtedy byłoby naprawdę trudniej. A co do reconów to będzie ich  3-4 z czasem plus zwiadowcze Ulmy. Czołgi ulepszam dopiero gdy wkroczę w trudne scenariusze na froncie wschodnim. Na zachodzie w tym czasie w zupełności starcza to co jest- wystarczy odpowiedni exp jednostki. Co do stanów to podwyższam od 14 jednostkom naziemnym, do owego pułapu maja się szybko szkolić i nie patrzeć na straty. Jest jeszcze jedno co zauważyłem a mianowicie SZTAB. Osobiście używam jego Combat Suport w krytycznych sytuacjach. Powód?, co z tego ze szybciej rozwalam wroga jak dostaje znikomą ilość expa, przez co jednostki szkolą się bardzo wolno. Jak widać każdy ma swój styl grania co bardzo mnie cieszy. Oczywiście dzięki takim dyskusją można się czegoś nauczyć i wyeliminować błędne taktyki.