Kampania "Ghost Division" cz. I

Zaczęty przez Gustlik, Luty 14, 2010, 11:34:39 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

czata

Bielogorod.
Początek jest bardzo trudny, bo komputer wściekle atakuje. Wystarczy trochę na niego poczekać. O ile, oczywiście, ma się wiedzę o tym, że atakuje.
Potem jest dużo spokojniej. Stacjonarne jednostki mają tą wadę, że można stosunkowo blisko podsunąć pod nie ciężką artylerię. Przydaje się szczególnie przeciwlotnicza.
Trzeba tylko uważać, żeby za bardzo nie rozpraszać sił. W którymś momencie przeciwnik wychodzi z kontrą pancerną. Ja akurat miałem w tym miejscu raczej piechotę.

Kiev.
Briefing brzmi strasznie i wcale nie jest przesadzony. Dlatego postanowiłem cofnąć wszystkie możliwe jednostki za rzekę i tam się bronić. Wiem, jestem złym dowódcą. Siedziałem i patrzyłem jak ginie część mojej armii.
Ale opłacało się. To przeciwnik czuł lufy mojej artylerii. Długo sunął falami do przodu.
Przed przystąpieniem do kontrofensywy trzeba podciągnąć całą ciężką artylerię. Komputer ma same jednostki z donośnością 5 i 6. I jego artyleria wzajemnie się wspiera. Ciężko się do niej dobrać.
Pogoda typowo listopadowa, głównie pada śnieg.
Nie udało mi się wygrać BV.

Zhitomir.
Próbowałem zagrać sprytnie i obejść Zhitomir od północy. Jednak szybko musiałem dać stop, bo ruszyło natarcie przeciwnika na ogólnym kierunku Andrushevka - Berdichev. Ku mojemu zdumieniu, impet przeciwnika szybko zgasł, powstrzymałem go łatwo i mogłem kontynuować swój marsz na północny wschód. Kilka punktów oporu dzielnie się broniło, ale były to raczej izolowane miejsca. Brylant w 10 turze.

Moja armia.
Campaign: Ghost Division , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Meuse Crossing (#0), Brilliant Victory
02 Arras (#1), Brilliant Victory
03 Ghost Division (#2), Brilliant Victory
04 St Valery (#3), Brilliant Victory
05 Cherbourg (#4), Brilliant Victory
06 Barbarossa (#5), Brilliant Victory
07 Minsk Kessel (#6), Brilliant Victory
08 Vitebsk (#7), Brilliant Victory
09 Viazma (#8), Brilliant Victory
10 Klin (#9), Brilliant Victory
11 Klin Bulge (#10), Brilliant Victory
12 Viazma 1942 (#11), Victory
13 Krasnoarmiejsk (#12), Brilliant Victory
14 Izyum (#13), Brilliant Victory
15 Bielogorod (#14), Brilliant Victory
16 Kiev (#15), Victory

Current scenario: Zhitomir , VH prestige is 120 , All hex prestige is 120
Total army value: 3468 , Current prestige is 613
BV: 250 ,  , cap 7000 , 25 turn prestige: 105
V : 150 ,  , cap 7000 , 25 turn prestige: 105
TV: 50 ,  , cap 0 , 25 turn prestige: 105
Ls: Loss , turn prestige: 105

Infantry
* 7PzDiv/7/I , Brandenburgers [EMPC][251/1 [W]] , 5 bars , 894 exp , Germany , 10 base , 9 curr , 17 kill , 0 pp (U:004)
* 7PzDiv/7/II , Brandenburgers [EMPC][251/1 [W]] , 5 bars , 919 exp , Germany , 10 base , 3 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 27 kill , 0 pp (U:005)
* 7PzDiv/6/I , Brandenburgers [EMPC][251/1 [W]] , 5 bars , 978 exp , Germany , 10 base , 5 curr , 20 kill , 0 pp (U:006)
* 7PzDiv/6/II , Schutzen[251/1 [W]] , 5 bars , 995 exp , Germany , 10 base , 10 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 12 kill , 0 pp (U:007)
* 7PzDiv/58 , Pionere [AE][251/1 [W]] , 5 bars , 896 exp , Germany , 10 base , 8 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 24 kill , 0 pp (U:008)
* 7PzDiv/7 , Kradschutzen [R] , 5 bars , 1148 exp , Germany , 10 base , 7 curr , Resilience - Harder to Destroy , 26 kill , 0 pp (U:009)
* 7PzDiv/HQ , Hauptquartier [AEC][Pz IVD] , 2 bars , 255 exp , Germany , 1 base , 5 curr , 13 kill , 0 pp (U:010)
, Bruckenpioniere [Opel Blitz] , 5 bars , 627 exp , Germany , 10 base , 10 curr , 8 kill , 216 pp (U:030)
*  , Fallschirm [PT][Sdkfz 2 [T]] , 2 bars , 221 exp , Germany , 10 base , 8 curr , 1 kill , 0 pp (U:046)

Tank
* 7PzDiv/25 , Tiger , 5 bars , 1296 exp , Germany , 10 base , 8 curr , Bridging - Units treat rivers as ro , 95 kill , 0 pp (U:001)
* 7PzDiv/25 , Panther D , 5 bars , 1438 exp , Germany , 10 base , 6 curr , Battlefield Intelligence - Cannot b , 113 kill , 0 pp (U:002)
* 7PzDiv/66 , Tiger , 5 bars , 1769 exp , Germany , 10 base , 9 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 137 kill , 0 pp (U:003)
*  , Panther D , 5 bars , 1040 exp , Germany , 10 base , 8 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 98 kill , 0 pp (U:039)

Recon
* 7PzDiv/37 , PSW 231 [A] , 5 bars , 1188 exp , Germany , 10 base , 4 curr , Influence - Has prestige modifier f , 17 kill , 0 pp (U:011)
*  , Pz II Lynx 50 mm [A] , 3 bars , 363 exp , Germany , 10 base , 9 curr , 7 kill , 0 pp (U:043)

Anti-tank
* 7PzDiv/42 , Sd Kfz 8/Flak 18 , 5 bars , 920 exp , Germany , 10 base , 10 curr , 28 kill , 0 pp (U:013)

FlaK
, SdKfz 7/1 [AF] , 5 bars , 717 exp , Germany , 10 base , 8 curr , Resilience - Harder to Destroy , 10 kill , 204 pp (U:029)

Artillery
* 7PzDiv/78/I , 15 sFH40[SdKfz 7] , 5 bars , 953 exp , Germany , 10 base , 10 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 17 kill , 0 pp (U:014)
* 7PzDiv/78/II , 15 sFH40[SdKfz 7] , 5 bars , 733 exp , Germany , 10 base , 7 curr , 25 kill , 0 pp (U:015)
, 17 K18 [SdKfz 9] , 5 bars , 587 exp , Germany , 10 base , 10 curr , 18 kill , 708 pp (U:020)
* 7PzDiv/IG , Hummel , 5 bars , 744 exp , Germany , 10 base , 7 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 16 kill , 0 pp (U:025)
, Hummel , 5 bars , 677 exp , Germany , 10 base , 10 curr , 7 kill , 444 pp (U:060)
, 7.62 FK36 (r) Diana , 5 bars , 570 exp , Germany , 10 base , 1 curr , 7 kill , 288 pp (U:062)

Air Defense
* 7PzDiv/42 , 88mm FlaK 36 [G][SdKfz 7] , 5 bars , 1062 exp , Germany , 10 base , 9 curr , 37 kill , 0 pp (U:012)
, 88mm FlaK 36/40 [ATG][251/4 [T]] , 4 bars , 435 exp , Germany , 10 base , 10 curr , 4 kill , 456 pp (U:044)

Fighter
*  , Fw-190A-7R-2 , 5 bars , 1247 exp , Germany , 10 base , 2 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 32 kill , 0 pp (U:034)
, Fw-190A-7R-2 , 5 bars , 663 exp , Germany , 10 base , 10 curr , Resilience - Harder to Destroy , 20 kill , 672 pp (U:047)

Tactical Bomber
*  , Ju-87D , 5 bars , 733 exp , Germany , 10 base , 7 curr , 9 kill , 0 pp (U:016)
, Ju-87D , 5 bars , 928 exp , Germany , 10 base , 10 curr , Reconnaissance Movement - Phased mo , 16 kill , 480 pp (U:035)
*  , HS-129B-2 , 5 bars , 573 exp , Germany , 10 base , 10 curr , 4 kill , 0 pp (U:059)

Killed: AD 98 ,  AT 52 ,  ATY 199 ,  INF 547 ,  REC 52 ,  TK 88 ,  FTR 41 ,  TB 22 ,  Total: 1099
Lost  : AD 11 ,  AT  8 ,  ATY 14 ,  INF 76 ,  REC  7 ,  TK 10 ,  FTR  1 ,  TB  2 ,  Total: 129

BV 14
V   2
TV  0
L   0

Infantry *  9 Units * 4 Leaders
Total :   6933 exp,    148 kill,    216 pp
Average:    770 exp,     16 kill,     24 pp

Tank *  4 Units * 4 Leaders
Total :   5543 exp,    443 kill,      0 pp
Average:   1386 exp,    111 kill,      0 pp

Recon *  2 Units * 1 Leaders
Total :   1551 exp,     24 kill,      0 pp
Average:    776 exp,     12 kill,      0 pp

Anti-tank *  1 Units * 0 Leaders
Total :    920 exp,     28 kill,      0 pp

FlaK *  1 Units * 1 Leaders
Total :    717 exp,     10 kill,    204 pp

Artillery *  6 Units * 2 Leaders
Total :   4264 exp,     90 kill,   1440 pp
Average:    711 exp,     15 kill,    240 pp

Air Defense *  2 Units * 0 Leaders
Total :   1497 exp,     41 kill,    456 pp
Average:    749 exp,     21 kill,    228 pp

Fighter *  2 Units * 2 Leaders
Total :   1910 exp,     52 kill,    672 pp
Average:    955 exp,     26 kill,    336 pp

Tactical Bomber *  3 Units * 1 Leaders
Total :   2234 exp,     29 kill,    480 pp
Average:    745 exp,     10 kill,    160 pp

Summary * 30 Units * 15 Leaders
Total :  25569 exp,    865 kill,   3468 pp
Average:    852 exp,     29 kill,    116 pp

Pozdrawiam, Czata

Zsamot

Ponownie zacząłem, jestem juz po 3-ech pierwszych, o ile w pierwszym doświadczyły mi się wszystkie czołgi (liderzy ok, liberator ;) ), to teraz idzie to ospale. Wykorzystuję Ju-88 (prezent- jedyny- po pierwszym scenie) jak mogę, ale ciągle wole zainwestować w wojska lądowe, briefingi super, klimatyczna kampania. Zatem nie tracę czasu na wypociny, tylko pomykam ku czwartej bitwie. Jest super.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

#92
St. Valery- nie rozumiem terenu, pewne oddziały przejechały bagna/ zarośla -boccage- inne wlokły się niemiłosiernie... Nie wiem, czy źle czytałem mapę, ale po prostu zastanawiałem się, czy w ogóle dotrę do tego portu.
W Cherbourgu nie zdążyłem zająć ostatniego "małego" heksu, gdyż niepotrzebnie rzuciłem za silne siły na VH. A szkoda, bo przeciwnika jest tam całkiem sporo i byłoby z kim powalczyć. Nie ukrywam, ze w tej kampanii doceniam 88-mkę plotkę do niszczenia bunkrów i umocnionych obiektów. Jakiś czas temu czytałem o walkach oddziałów flak  i plot. w Powstaniu Warszawskim i rzeczywiście sprawdzały się znakomicie. Zatem wierność historyczna zachowana.
Na finał francuskich bojów otrzymałem T-34, najwyraźniej zakoszony nad granicą. ;) Scenariusz "Barbarossa..." jest ciekawy, zrównoważony.  Nie ukrywam, że doceniam kunszt Gustlika w coraz lepszym zróżnicowaniu oddziałów core'owych. Dokupiłem recon- ciężki PSW, no i flak, bowiem mogę nim świetnie atakować oddziały naziemne.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Exiter

Małe sprawozdanko
Meuse - 13 tur (artyleria francuska mnie dziesiątkuje :)
Arras - 13 tur
Ghost - 1 tura przed BV
St. Valery - 4 tury
Cherburg - 10 tur - zauważyłem że sztab ma liczebność 1/1 czy tak ma być? wcześniej miał 5, w brifingu po Cherburgu jest ZSRS, a powinno być ZSRR :)
Barbarossa - 10 tur
Minsk Kessel - 8 tur
Vitebsk - 11 tur (jak do tej pory najcięższy scen)

tyle na razie, aha sprzedałem już parę prototypów, bo i tak większej armii nie miałem jak wykorzystać, no chyba żeby lotnictwo powiększać tylko po co?

Zsamot

Sztab ma bazowe 1/1 a tylko na początku masz 5-tkę, więc nie szarżuj.
Ja dodam, że przed Witebskiem jest literówka w briefingu- "ge Pawłow"- a nie gen.
Mińsk- te działa w centrum są za daleko- nie bronią okopanej piechoty. w efekcie  rozjeżdżam piechotę a potem działa. Dodałbym też jakiś ppanc, moździerz w centrum.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Cytatzauważyłem że sztab ma liczebność 1/1 czy tak ma być? wcześniej miał 5

No, widać musieli oberwać. Sztab się nie regeneruje automatycznie, bo ma bazową siłe=1, ale ponieważ ma trzy belki (o ile pamiętam) to możesz, dopłacając, "overstrengthować" go do 1+3 = 4 punkty siły. Ale musisz za to płacić.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#96
Viazma moździerz 126SD- nie ma belek, mimo ok 126 pd. dodałbym plotki w tych ostatnich VH. Bo na tle poprzednich są nieco słabo obsadzone.
Klin- A zatem powiem tylko, ze dokupiłem kolejne działo samobieżne i recon, ale mając na uwadze ciężki teren, było to niezbędne.  Motocykliści praktycznie są bezużyteczni... Dodam, że terenu nie rozumiem tu, ale najważniejsze, że już stoję u bram Moskwy. ;)
ps. śwetny pomysł to okopana piechota- blokuje, nie przemieszcza się bez sensu.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Viazma '42-  w briefingu brakuje informacji, że lotniska mimo  braku flag- przynajmniej te u góry, na zachodzie, uzupełnia... nigdy bowiem nie wiem, gdzie mogę lotnictwo bazować, by nie mieć ich bez amunicji. Poza tym scen- super.
ps. mam prośbę, spis map do drugiej części?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Ściągnąłem sobie ze strony Grega dalszy ciąg- są mapki, itp. tylko, że ja nową część zmagań mam rozpocząć od wyłożenia na mapę oddziałów?! No i dlaczego nie mogę ich ulepszyć... Nie ma też briefingu...???
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Cytatże ja nową część zmagań mam rozpocząć od wyłożenia na mapę oddziałów?! No i dlaczego nie mogę ich ulepszyć...

A jak chcesz zacząć scenariusz - bez rozstawienia oddziałów?

CytatNo i dlaczego nie mogę ich ulepszyć...

Pewnie razem z aux przekroczyłeś 100 po swojej stronie. Choć, w tym scenariuszu, to mało prawdopodobne.

CytatNie ma też briefingu...

Jest
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Ok, briefing jest, nie mogę ulepszyć...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

To zagraj jeszcze raz poprzedni scenariusz...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Starczy ostatnie tura, żeby Ci tylko zaliczył jeszcze raz zwycięstwo.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#104
No akurat mam, robiłem to, ale spróbuję to ponownie... Ciekawe, że tylko ja mam zawsze jakieś "specyficzne" problemy... ;)
ps. proszę o listę map w drugiej części..., może je wgram i zobaczymy...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369