Test - Blitzkrieg made by Rozprza

Zaczęty przez Zsamot, Październik 06, 2010, 07:47:30 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rozprza

Cytat: Zsamot w Luty 01, 2011, 11:04:29 PM
Nowogród- dla mnie do kompleksowej przebudowy. Tam właściwie nie ma Żadnej obrony!!! VH- 3! są bez dział,pelotek- słowem: wsparcia, na domiar złego obsadzone jakimś szkieletowym garnizonem. W efekcie jadę po prostu jak po autostradzie ... >6 tur przed limitem mógłbym zakonczyć...
Nie ma uzupełnień dla komputera, a jakieś siły dobrze by zrobiły- choćby z dwie fale bombowców.
Nowogród poprawię. Myślę, że jest zbyt dużo prestiżu dla gracza. Kiedyś omawiałem to z Gustlikiem, poradził żebym zrobił hard core. Jak ktoś chce mieć więcej prestiżu, to może sobie ustawić 300 %. I tak zrobię. Zsamot, jak będziesz miał 2 Pz II i 2 Pz III zamiast armii Pz IVD, to "autostrady" do brylantów 6 tur przed końcem będą jak polskie autostrady i wszędzie się spóźnisz.  ;D
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Rozprza

Cytat: czata w Luty 02, 2011, 01:18:15 PM
Minus za stary briefing początkowy. Ale nie jest to najważniejsze.

Mokra.
Na początku szok. Ponieważ słyszałem już trochę na temat tej kampanii, ilość jednostek wydała mi się ciut mała. Ale szybko pojawiły się następne.

Polska obrona ustawiona bardzo sprytnie, ciężko się w nią wgryźć. Gra w takim tłoku wymaga dobrego planowania poszczególnych ruchów.
Osobiście, grałem tu powoli, próbując utrzymać dyscyplinę. Komputer próbował kontratakować. Jednak w tym scenariuszu, takie zagrania są na rękę dla gracza.

Dużo prestiżu do zdobycia i to dla obu stron. Jeszcze podczas scenariusza zdecydowałem się na zakup myśliwca, a komputer do obrony kupił min. PMW.

Wygrałem przez zniszczenie wszystkich jednostek, przez co nie zająłem punktu o wartości 160.

Borowa Góra.

Grałem to kiedyś jako pojedynczy scenariusz, więc wiem, że nie jest łatwo.

Scenariusz dość podobny do poprzedniego: dużo wojska na małym obszarze, dość umiejętnie ustawionego. Komputer gra agresywnie; bez tego nie da się wygrać.

Jak na razie, dla mnie, ok. Aczkolwiek, scenariusze tego typu są wymęczające.

Pozdrawiam, Czata

Poczekaj na Bzurę...

Briefingi zrobię wszystkie po polsku. Zostawiłem stary, bo chciałem po angielsku, ale mi nie idzie.  :'(
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Zsamot

Owszem można zdjąć prestiż, ale jest sporo do poprawienia. Tam w Nowogrodzie nie mam z KIM walczyć... Dlatego ważne jest, by owszem było trudno, ale grywalnie.
Zwłaszcza że OG daje mnóstwo możliwości. W takim Volokomsku- brakuje np. pól minowych, schronów...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

Cytat: Zsamot w Luty 02, 2011, 08:22:11 PM
Owszem można zdjąć prestiż, ale jest sporo do poprawienia. Tam w Nowogrodzie nie mam z KIM walczyć... Dlatego ważne jest, by owszem było trudno, ale grywalnie.
Zwłaszcza że OG daje mnóstwo możliwości. W takim Volokomsku- brakuje np. pól minowych, schronów...
Napisałem, że Nowogród poprawię, reszta postu dotyczyła całej kampanii. Jak patrzę czym walczysz, to ogarnia mnie przerażenie! Jest zbyt dużo prestiżu do wykorzystania. Nie tak sobie to wyobrażałem. Powinno być tak, że gracz ma kilka PzIII i 2-3 PzIV w Rosji, do tego kilka bombowców (4-5) i parę myśliwców (2-3). Muszę to przeliczyć. Od tego powinienem zacząć całą pracę, ale nie przyszło mi to do głowy :argh. Ja się dopiero uczę i proszę o wyrozumiałość. No i dziękuję za opinie i sugestie :clap, one są najważniejsze.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Zsamot

Dlatego też ja tylko wyrażam swe zdanie, pamiętaj- Twoja wizja kampanii, ja tylko oceniam. Nie ukrywam, że inne głosy są mile widziane. ;)
Pamiętaj tez proszę, że po Klinie zaczną się bardziej "siłowe" sceny. Wspomnę o lotnictwie aliantów, za 60 pp nie kupię Me-262, a samymi Emiliami, czy choćby Gustawami świata nie zawojuję. ;)
Zwłaszcza że moja wizja kampanii to minimum przydzielonych, maksimum własnych wojsk.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Bzura.
Grając bezczelnie i mając dużo szczęścia, można wygrać bez ruszania większości niemieckiego złomu (i to bodajże w trzeciej turze).

Grając standartowo, młyn jest tu niesamowity. Wojska mnóstwo i cały czas pojawia się nowe.

Jednostka SS nie zmienia flagi po zajęciu Palmir (gram na plikach Kowdara, ściągniętych od Grega).

Coś nie tak jest też z nazwami. Wisła nazywa się KG77.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

Cytat
Jednostka SS nie zmienia flagi po zajęciu Palmir (gram na plikach Kowdara, ściągniętych od Grega).

Bo na tym heksie jest błąd. Wyjściowa sytuacja jest taka, że hex należy do strony "Axis", ale flaga jest "Poland". Dla komputera liczy się właściciel (strona) a nie konkretna flaga, a więc SSmani (Axis) - de facto - zajmują swój własny Hex, zatem flaga się nie zmienia.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Lillehamer.

Scenariusz pełen niespodzianek. Komputer jest agresywny, w mojej grze miał przewagę w powietrzu i pierwszy raz w życiu dostałem lidera Forest Camouflage!

Poza tym, przyjemność grania po trzech męczących scenariuszach.

W ustawienia Suite, w opcji Sup. Country powinno być ustawione 0 none.

OpenGen 0.65a * (3 Feb 2011)

Sedan.
W oryginale to była kopalnia prestiżu. Teraz też jest go dużo. I dobrze, można kupować jednostki podczas scenariusza.

Kiedyś prowadziłem główne natarcie na południe, by skręcić na zachód i kierować się wzdłuż Aisne. Grając scenariusz Francuzami podpatrzyłem, jak gra to komputer. Kieruję on główne natarcie od razu na zachód, na kierunku Me'ziers ? Liart i potem skręca na południe.
Zdecydowałem się skorzystać z tych doświadczeń i pomocnicze natarcie dałem tak, jak on. Mało brakowało, a skończyłoby się to totalną klęską. Na moje uderzenie wyszło kontrnatarcie pancerne. Dopiero zrzucenie desantu w tamtej okolicy uratowało sytuacje.

Trzeba uważać na plecy, bo mnóstwo wrogich jednostek zostawia się za sobą. Samotny francuski recon może nieźle narozrabiać.

Nie wiem, czy łatwe zwycięstwo nad Bzurą nie odbije mi się czkawką. Ciężko będzie nadrobić możliwy do zdobycia tam prestiż i doświadczenie. Na razie wygląda to tak:

* Efile version:GusOpen Ver:0.92

Played Scenarios:
1   Mokra , #0 , Brilliant Victory
2   Borowa Góra , #1 , Brilliant Victory
3   Bzura , #2 , Brilliant Victory
4   Lillehamer , #3 , Brilliant Victory
5   Sedan , #4 , Brilliant Victory

Total army value: 4620 , Current prestige is 1150

Infantry
*  Schutzen , Opel Blitz , Schutz Reg 12 , 2 bars , 202 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:001)
*  Sturmpioniere 38 , Opel Blitz , Pio Bat 79 , 1 bars , 190 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:005)
*  Kradschutzen , Krad Abt 34 , 3 bars , 315 exp , Germany , 10/10 , 8 kill , 0 pp (U:008)
*  Hauptquartier , Opel Blitz , Hauptquartier , 3 bars , 300 exp , Germany , 10/1 , 0 kill , 0 pp (U:010)
Pioniere , 251/1 [W] ,  , 1 bars , 104 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 360 pp (U:015)
Fallschirm ,  , 0 bars , 65 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 180 pp (U:018)

Tank 
*  Pz IVD , Pz Reg 35 , 2 bars , 268 exp , Germany , 10/10 , 20 kill , 0 pp (U:003)
*  Pz IID , Pz Reg 36 , 3 bars , 325 exp , Germany , 10/10 , 14 kill , 0 pp (U:004)
Pz IVD ,  , 1 bars , 185 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 240 pp (U:020)

Recon
*  PSW 221 , Aufkl Abt 7 , 1 bars , 104 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:007)

Anti-Tank
*  8.8 FlaK36 ATG , 251/4 , PzAbwAbt 49 , 2 bars , 202 exp , Germany , 10/10 , Camouflage Expert: In forest, city, bocage sand or mountain only spotted by adjacent hexes and it fires first enemy entering ZoC , 3 kill , 0 pp (U:009)
Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 2 bars , 269 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 360 pp (U:017)

FlaK
SdKfz 10/4 ,  , 1 bars , 192 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 168 pp (U:013)

Artillery
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Art Reg 103 , 1 bars , 166 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:006)
*  10.5 LG40 , Protze ,  , 1 bars , 132 exp , Germany , 10/10 , Combat Support : Gives exp. bars to adjacent friendly units , 3 kill , 0 pp (U:011)
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 87 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 516 pp (U:016)
21 cm K38 , SdKfz 9 ,  , 1 bars , 155 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 684 pp (U:023)

Fighter
Bf-109E-1 ,  , 1 bars , 161 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 408 pp (U:002)
Bf-109E-3 ,  , 1 bars , 176 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 432 pp (U:021)
Bf-109E-3 ,  , 2 bars , 234 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 432 pp (U:022)

Tactical Bomber
Ju-87B ,  , 2 bars , 235 exp , Germany , 10/10 , Fire Discipline : Units use ammunition at 1/2 rate , 4 kill , 420 pp (U:012)
Ju-87B ,  , 2 bars , 270 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 420 pp (U:014)
*  Ju-87B ,  , 2 bars , 206 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:019)

Killed: AD 15 ,  AT  9 ,  ATY 21 ,  INF 71 ,  REC  9 ,  TK  6 ,  FTR  3 ,  TB  3 ,  Total: 137
Lost  : AD  1 ,  AT  2 ,  ATY  3 ,  INF  5 ,  REC  2 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  13

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  6 Units * 0 Leaders
Total :   1176 exp,     15 kill,    540 pp
Average:    196 exp,      3 kill,     90 pp
Tank   *  3 Units * 0 Leaders
Total :    778 exp,     38 kill,    240 pp
Average:    259 exp,     13 kill,     80 pp
Recon *  1 Units * 0 Leaders
Total :    104 exp,      2 kill,      0 pp
Average:    104 exp,      2 kill,      0 pp
Anti-Tank *  2 Units * 1 Leaders
Total :    471 exp,      5 kill,    360 pp
Average:    236 exp,      3 kill,    180 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
Total :    192 exp,      5 kill,    168 pp
Average:    192 exp,      5 kill,    168 pp
Artillery *  4 Units * 1 Leaders
Total :    540 exp,     14 kill,   1200 pp
Average:    135 exp,      4 kill,    300 pp
Fighter *  3 Units * 0 Leaders
Total :    571 exp,     10 kill,   1272 pp
Average:    190 exp,      3 kill,    424 pp
Tactical Bomber *  3 Units * 1 Leaders
Total :    711 exp,      9 kill,    840 pp
Average:    237 exp,      3 kill,    280 pp
Summary * 23 Units * 3 Leaders
Total :   4543 exp,     98 kill,   4620 pp
Average:    198 exp,      4 kill,    201 pp

Rozprza

Cytat: Gustlik w Luty 04, 2011, 01:49:33 PM
Cytat
Jednostka SS nie zmienia flagi po zajęciu Palmir (gram na plikach Kowdara, ściągniętych od Grega).

Bo na tym heksie jest błąd. Wyjściowa sytuacja jest taka, że hex należy do strony "Axis", ale flaga jest "Poland". Dla komputera liczy się właściciel (strona) a nie konkretna flaga, a więc SSmani (Axis) - de facto - zajmują swój własny Hex, zatem flaga się nie zmienia.
To miała być taka podpucha, to jest VH dla Polaków, a gracz ma zająć i nie dopuścić Polaków do składu w Palmirach. Taki był zamysł. A jak to powinno wyglądać? Daj, Gustlik sugestię.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Rozprza

Zsamot, nie mogę odpisać na e-mail, bo mi poczta się zbiesiła. Poprawki dotyczą prestiżu i błędu w przejściach ze scenu do scenu (głównie V i TV). Jak dograsz do końca to wprowadzę sugerowane zmiany plus Kretę zamiast Malty.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Rozprza

Czata, napisz co zrobiłeś nad Bzurą :bow, bo to nie może tak być!!! Tam masz wygrać o włos!
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

czata

Cytat: Rozprza w Luty 04, 2011, 06:39:46 PM
To miała być taka podpucha, to jest VH dla Polaków, a gracz ma zająć i nie dopuścić Polaków do składu w Palmirach. Taki był zamysł. A jak to powinno wyglądać?
Pomysł jest bardzo dobry! Boję się czegoś innego. Palmiry to jedyny VHeks dla komputera, a gracz o tym nie wie. Może zlekceważyć obronę tego łatwo zdobytego punktu i przegrać. Będzie się skupiał na zdobyciu pozostałych, a tam pozostawi pojedynczą jednostkę. Tym bardziej, że nie widać w pobliżu Palmir wojsk polskich.

Cytat: Rozprza w Luty 04, 2011, 06:46:03 PM
Czata, napisz co zrobiłeś nad Bzurą :bow, bo to nie może tak być!!! Tam masz wygrać o włos!
Broń Boże, nie sugeruj się moim rozwiązaniem. Nie do końca jest uczciwe. Zdążyłem już poznać scenariusz i stosowałem zaklęcie save / load.

Na północy wystawiłem artylerię, saperów mostowych i motocyklistów. Czym prędzej, ruszyli oni na przeprawę w Wyszogrodzie. W trzeciej turze Brochów został zbombardowany przez lotnictwo i artylerię, a motocykliści wyczyścili miasto po przejściu przez, postawiony prze saperów, most. Sam Brochów został zajęty przez jednostkę z 32 dywizji. Jedna z nich akurat miała taki zasięg ruchu, że mogła wjechać do miasta.

Na wschodzie ustawiłem artylerię, pepance, inżynierów oraz sztab. Są w stanie zająć Sochaczew w drugiej turze. Palmiry zostały zajęte (jak się okazało, niepotrzebnie) przez oddział SS.

Najtrudniej jest na zachodzie. Tam dałem dwa czołgi, recon, artylerię, piechotę oraz samobieżną pelotkę. Ta ostatnia jednostka jest bardzo ważna, bo zniechęca wrogie lotnictwo. W ciągu dwóch tur trzeba się zbliżyć do Gąbina, likwidując przeszkody po drodze. Najważniejsza jest odległość od VHeksa na koniec drugiej tury. Musi być na tyle bliska, żeby sięgać artylerią do punktu i na tyle daleko, żeby nie zainteresowały się moją grupą wojska komputera. Bo jak się zainteresują, to zastawiają jej drogę (dosłownie!) i zwycięstwo jest niemożliwe. A potem naloty, ostrzał artyleryjski i overruny. I miasto moje.

I jeszcze jedno, na północy i  na zachodzie jednostkami artylerii była czeska 15 cm sFH 37.

Grając normalnie, pewnie bym to przegrał. Próbowałbym forsować Bzurę w kierunku północno - zachodnim, gdy tymczasem trzeba prowadzić wojsko na północny wschód wzdłuż rzeki. Na północ od Bzury pojawia się potem mnóstwo żołnierzy, którymi można zająć Gąbin i Sochaczew.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

CytatPomysł jest bardzo dobry! Boję się czegoś innego. Palmiry to jedyny VHeks dla komputera, a gracz o tym nie wie. Może zlekceważyć obronę tego łatwo zdobytego punktu i przegrać.

Jeśli już, to zrobiłbym tam ukryty VHex. Tzn: Owner = Axis (czyli tak jak jest), a Flag = None.

Natomiast wskazówkę o konieczności zlokalizowania Palmir i niedopuszczenia tam Polaków, dałbym jako rozkaz
w briefingu. Ostatecznie każdy powinien czytać mapę i znaleźć sobie te Palmiry.

CytatMoże zlekceważyć obronę tego łatwo zdobytego punktu i przegrać. Będzie się skupiał na zdobyciu pozostałych, a tam pozostawi pojedynczą jednostkę.

Ale polskie jednostki, idące z Brochowa, nie są w stanie dojść tam większą grupą. Do Palmir prowadzi tylko jedna droga, więc muszą iść gęsiego, a jeśli komputer puści część jednostek na przełaj, przez puszczę, to będą docierać do Palmir pojedynczo.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Cytat: Gustlik w Luty 05, 2011, 10:04:37 AM
Ale polskie jednostki, idące z Brochowa, nie są w stanie dojść tam większą grupą. Do Palmir prowadzi tylko jedna droga, więc muszą iść gęsiego, a jeśli komputer puści część jednostek na przełaj, przez puszczę, to będą docierać do Palmir pojedynczo.
To prawda. Ale może okazać się, że wojsko gracza będzie zupełnie gdzie indziej. A wtedy te pojedyncze jednostki dadzą radę wygrać.
W swoim zamiarze walki planowałem sforsować Bzurę. Czyli dałbym polskim jednostkom wolną drogę do Palmir.

Do zmiany jest tytuł scenariusza, przynajmniej do czasu napisanie briefingów. "Bzura" kojarzy mi się z natarciem wojsk polskich, a tu one uciekają. Dałbym nazwę "Kampinos".

Pozdrawiam, Czata

Zsamot

#119
Witaj Rozprza! Mam pytanie, czy może jednak zacząć od nowa całą kampanię, Ty byś tylko pouzupełniał te braki do... no właśnie Volokomska? Może dalej? Nie chce mi się grać, by zaraz ponownie powracać. A w rosyjskich scenariuszach jest za łatwo.

CytatZsamot, nie mogę odpisać na e-mail, bo mi poczta się zbiesiła. Poprawki dotyczą prestiżu i błędu w przejściach ze scenu do scenu (głównie V i TV). Jak dograsz do końca to wprowadzę sugerowane zmiany plus Kretę zamiast Malty.
Czyli to już wersja finalna, z obniżonym limitem prestiżu?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369