Kilka pytań nowicjusza.

Zaczęty przez triste, Czerwiec 26, 2010, 06:37:46 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

PG2- to nie strata czasu. ;)
W Sedanie trzeba pamiętać, że w zależności od efila kawaleria może mieć właściwość r, bądź... m i wtedy jest mało ciekawie... Tamte posiłki trzeba dorwać w trakcie podciągani dział, wtedy dobre byłoby zmiękczenie pierwszej linii i mamy overrun nawet na 8 jednostek. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Kafar85

Druga rata odpowiedzi o której wczoraj zapomniałem.
Jak jeden z kolegów zauważył, że te posiłki czasem uderzają w Vpoint na lotnisku. I to mnie właśnie chodzi, żeby zaprosić je tam. Dlatego pytam czy one uderzają tam losowo czy jak mają jakąś przynętę czy może gdy widzą wolną drogę?
PG2 to nie jest strata czasu to jest trening, trening i jeszcze raz trening, a po czwarte gra z dalekiej młodości, kiedy serce chciało a rozum nie mógł. Po prostu gra była za trudna.
Dziś niedziela, więc czas na rodzinę i rodzinne wycieczki, ale jutro wykorzystam wiedzę do zdobycia Sedanu.

nekro

Cytat: Rozprza w Grudzień 03, 2011, 10:54:21 PM
PS Daj sobie spokój z PG2, to strata czasu...
Rozprza a może u ciebie można by założyć jakąś ligę OG taką na wzór tej PG2. Widzę że masz swoją stronkę.

czata

Cytat: Kafar85 w Grudzień 04, 2011, 12:49:52 PM
Jak jeden z kolegów zauważył, że te posiłki czasem uderzają w Vpoint na lotnisku. I to mnie właśnie chodzi, żeby zaprosić je tam. Dlatego pytam czy one uderzają tam losowo czy jak mają jakąś przynętę czy może gdy widzą wolną drogę?

To nie posiłki uderzają na lotnisko. Część jednostek francuskich od początku jest ustawionych blisko lotniska. I to one próbują tam mieszać.
Reszta zaczyna przy południowo - wschodnich krawędziach mapy. Ci kierują się do swojego najbliższego VHeksa.
O ile mówimy o oryginalnym blitzkriegu (którego nie mam), a nie o jakieś jego rozwojowej wersji?

Zawsze można trochę oszukać. Wystarczy wejść do Suite i ustawić Al stance komputera na agresywne. Wtedy na pewno jego posiłki pójdą na Twoje lotnisko.

Cytat: nekro w Grudzień 04, 2011, 01:02:31 PM
Rozprza a może u ciebie można by założyć jakąś ligę OG taką na wzór tej PG2. Widzę że masz swoją stronkę.

Rozprza ma jakąś stronę?

Do założenia ligi potrzebne są scenariusze, a tych nigdy nie robiliśmy. Trzeba by było korzystać ze scenariuszy napisanych na inne efile.
Nie wiadomo też, jak takie obce scenariusze zachowałyby się na OG.

Jedyne scenariusze, z których od biedy można byłoby korzystać, to pierwsze scenariusze naszych kampanii.

Gustlik

CytatPG2 to nie jest strata czasu to jest trening, trening

OSTROŻNIE z takim myśleniem!

OpenGen ma znacznie poprawioną sztuczną inteligencję gry. Grając w PG2 można nabrać złych nawyków, których pozbycie się będzie potem dłuuuugo trwało.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Popieram, OG mniej "wybacza"! ;) To inna gra.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Kafar85

No dobra Panowie, skoro wykluczyliście trzy pierwsze powody grania, to przyznam się, że gram z powodu wspomnień i wrażenia jakie ta gra robiła na mnie dawno temu. "Gra dla dużych chłopców"
Pozdrawiam

Zsamot

I bardzo dobrze, miłego grania na PG2. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Kynio

Kafar, pewnie przeszedłeś już Sedan, ale co tam, zapodam moją taktykę...



Uploaded with ImageShack.us

A, B i C to 3 ugrupowania. Ich skład jest różny, zależnie od nagród i ustawień prestiżu, ale generalnie wygląda to tak:
A:       przynajmniej jeden p-panc (bo na zachodzie są 2 francuskie czołgi, dośc mocne), 1 czołg (każde ugrupowanie powinno mieć czołg - overruny i powstrzymywanie wrogich sił pancernych), może być rozpoznanie, żeby zdobyć szybko hex na pólnocy, ale nie ma konieczności i jakąś piechotę, bo te siły mają pokonać bunkier. P-loty wg uznania i posiadanych myśliwców. A i artyleria (jedna wystarczy) koniecznie na maksymalnie południowym heksie, żeby w 1 turze ostrzelała siły (artylerię) stojące naprzeciw zgrupowania B.
B: trzon armii - KONIECZNIE 2 piechoty (najlepiej pionierzy) do rozwalenia bunkrów i artyleria do bicia w artę nieprzyjaciela. Jak masz to Ju-87 męczy drugą artylerię i piechotę. Oczywiście tu też jeden czołg i ROZPOZNANIE!
C: tu dobrze postawić 1 albo nawet 2 arty (jeśli mamy) żeby szybko się przedrzeć czołgiem (przy wsparciu lotniczym 3-4 overruny i na tym odcinku wrogowi zostanie 1-2 piechoty bez wsparcia). Reasumując - tu wystarczy 1 czołg, jakaś piechota i artyleria lub dwie.

Teraz tak - zgrupowanie "C" po przedarciu się przez rzekę, rozdziela się na 2 części - piechotę (+ew. 1 artyleria, o ile mamy tu dwie) i czołg + artyleria. Czołg ze wsparciem idzie ścieżką maksymalnie południową, aż do punktu "1". Tam samotnie stawia czoło falom piechoty - poradzi sobie (o ile to PzIV, w oryginalnym e-filu to chyba jedyny niemiecki czołg stworzony z myślą o niszczeniu piechoty), bo artyleria w oryginalnym efilu jest nieruchoma, a jak coś wysyłamy wsparcie lotnicze. Koniecznie trzeba kontrolować ilość amunicji w czołgu - żeby po kilku overrunach i 2 belkach doświadczenia nie rozpłakać się, że straciliśmy czołg ;) .
Piechota w punkcie 2 (lotnisko) łączy się z rozpoznawczakiem, który pozajmował  centralne hexy. Razem ze wsparciem lotniczym (wystarczą myśliwce, do tej pory niebo powinno być już niemieckie ;) ) zajmują miasto na maxa na pd. W ten sposób nie tylko zdobywasz kolejne punkty prestiżu, ale blokujesz wrogom drogę przemarszu - w moim przypadku na 99% zawsze łażą tą drogą aż do ostatniego VH, więc jak coś się przedrze przez blokadę czołgu i artylerii, to tu nie ma szans wygrać.

Zgrupowanie A dąży do punktu "4" gdzie przy wsparciu p-panców niszczy francuskie czołgi (powinny być dwa) i spokojnie zdobywa dwa VH (czasem bywa gorąco, więc można podesłać tu siły ze zgrupowania "B").

WAŻNE - nie należy się spieszyć z atakiem na pd. Wróg i tak ma tam masę wojska (z 5 oddziałów piechoty, 2 czołgi bodaj, w tym jeden ciężki i ze 2 artylerie jak nie więcej) więc nie ma co podchodzić pod lufy - ostrożnie, zdejmujemy mu rozpozanie (w wersji Gustlikowej rozpoznanie ZAWSZE pojeżdża pod flagę w połowie drogi) i dalej łupiemy p-pancami i artylerią, aż sam do zwycięstwa ;).

Rozprza

Cytat: nekro w Grudzień 04, 2011, 01:02:31 PM
Cytat: Rozprza w Grudzień 03, 2011, 10:54:21 PM
PS Daj sobie spokój z PG2, to strata czasu...
Rozprza a może u ciebie można by założyć jakąś ligę OG taką na wzór tej PG2. Widzę że masz swoją stronkę.
Obie strony w moim podpisie tylko polecam!
Stworzyć pojedynczy scenariusz to łatwe, ale stworzyć grywalny scenariusz wymaga testowania przez różne osoby, nie tylko autora przeciw komputerowi.
Stworzenie ligi to też nie problem. Wystarczy tylko wzajemne zaufanie graczy i miejsce skąd można pobrać grę i scenariusze oraz publikowanie wyników. Gdyby ktoś się jeszcze tym interesował, to mogę zrobić 5-6 scenariuszy (zgodnych z historią, bo takie sprawiają mi przyjemność), ale nie gwarantuję grywalności.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

nekro

Cytat: Rozprza w Grudzień 07, 2011, 11:16:59 AM
Stworzenie ligi to też nie problem. Wystarczy tylko wzajemne zaufanie graczy i miejsce skąd można pobrać grę i scenariusze oraz publikowanie wyników. Gdyby ktoś się jeszcze tym interesował, to mogę zrobić 5-6 scenariuszy (zgodnych z historią, bo takie sprawiają mi przyjemność), ale nie gwarantuję grywalności.

E tam z czasem na pewno w OG liga się rozkręci. Dla mnie wystarczy  że nie ma cancela i przez to wiem że nie będzie lewych zagrań tak jak teraz w PG2. Kibicuję ci w twojej działalności - powodzenia.  ;)

czata

Chętni do sprawdzenia grywalności się znajdą.
A, na początek, powinny wystarczyć pierwsze scenariusze z kampanii.

Janus

 ;D
zapraszam do gry w sedan
ustwienia prestiżu 175 lub 170 na warzone dla aliantów 50 lub 75 dla niemców
możemy zagrać na warzone
zmienicie zdanie co do możliwości niemieckiego blitza

chcecie nową ligę tworzyć ?
po co .
wystarczy zająć się tym co jest bo jak będziecie robić w nowej tak jak w starej  ;Dto wam wyjdzie to samo co w starej >:D

Rozprza

Cytat: czata w Grudzień 07, 2011, 06:28:58 PM
Chętni do sprawdzenia grywalności się znajdą.
A, na początek, powinny wystarczyć pierwsze scenariusze z kampanii.
Lepiej wybrać z wersji ligowej najciekawsze sceny i zrobić konwersję. To nie zajmie dużo czasu.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Rozprza

#104
Cytat: Janus w Grudzień 08, 2011, 11:58:49 PM
;D
chcecie nową ligę tworzyć ?
po co .
wystarczy zająć się tym co jest bo jak będziecie robić w nowej tak jak w starej  ;Dto wam wyjdzie to samo co w starej >:D
Bo lubimy Open General i nie gramy wPG2.  :D

To może być raczej miejsce do grania w OG człowieka z człowiekiem niż liga.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...