Kilka pytań nowicjusza.

Zaczęty przez triste, Czerwiec 26, 2010, 06:37:46 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sachiel24

Wydaje mi się , że problemy z ruchem (a także ze zużyciem amunicji) wynikają ze zbyt długiego czasu tury. Stąd te nielogicznie krótkie ruchy i dyskusje w stylu - "przeszliby więcej/mniej". To samo ze zużyciem amunicji. Kto grał w różne rts ten wie, że tam amunicja była zużywana dużo intensywniej niz w PG (nieraz pod koniec bitwy brakowało pocisków, podczas gdy tutaj zwykły czołg posiada 5-8 pocisków i okazuje się, że nawet po kilku dniach walk, może mieć jakiś skromny zapas).

derwiszx

Cytat: sachiel24 w Marzec 31, 2012, 07:04:52 PM
To samo ze zużyciem amunicji. Kto grał w różne rts ten wie, że tam amunicja była zużywana dużo intensywniej niz w PG (nieraz pod koniec bitwy brakowało pocisków, podczas gdy tutaj zwykły czołg posiada 5-8 pocisków i okazuje się, że nawet po kilku dniach walk, może mieć jakiś skromny zapas).

Mam trochę inne wrażenie jeśli chodzi o OG.  NP. taka Pantera ma 11 szt amunicji i tej amunicji bardzo czesto nie starcza na dwie kolejki. Juz w połowie drugiej kolejki jestem zmuszony za sprawą overrunów uzupełniać amunicję.
Gratia gratiam parti

sachiel24

Ha ha ha, jak stosujesz overruny, to rzeczywiście ubywa w oczach, ale to raczej specyficzny rodzaj "walki", a nie standardowy. 

derwiszx

#168
Rzeczywiście specyficzny, ale moim zdaniem korzystanie z overruna dla czołgu  to powinien być standard :D.  Inne zastosowanie czołgów jest mało efektywne.

Podobny deficyt amunicji (może nawet jeszcze większy niż w przypadku czołgów)  można zaobserwować w przypadku artylerii wspierającej.  Pod tym względem w OG jest zdecydowanie lepiej niż w PG.  Dokładnie nie pamiętam ale np. lotnictwo ma tu chyba mniejszy zapas amunicji niż miało w PG.
Gratia gratiam parti

Gustlik

CytatHa ha ha, jak stosujesz overruny, to rzeczywiście ubywa w oczach, ale to raczej specyficzny rodzaj "walki", a nie standardowy. 

No to Cię może zdziwię, ale 3/4 graczy stosuje ten sposób jako standard. Tyle, że akurat w przypadku overruna można uzupełniać w tej samej kolejce, więc tu z kolei mamy bonus.

CytatPodobny deficyt amunicji (może nawet jeszcze większy niż w przypadku czołgów)  można zaobserwować w przypadku artylerii wspierającej.  Pod tym względem w OG jest zdecydowanie lepiej niż w PG.  Dokładnie nie pamiętam ale np. lotnictwo ma tu chyba mniejszy zapas amunicji niż miało w PG.

No niestety - artyleria wspierająca traci amunicję dlatego własnie, że wspiera - innymi słowy - strzela także w kolejce przeciwnika.

A co do różnic OG/PG to nie zależy od gry - a od zastosowanego efila. Jeśli o mój chodzi, to po przejściu z PG2 na OG - ilości amunicji dla jednostek nie zmieniałem.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sachiel24

CytatHa ha ha, jak stosujesz overruny, to rzeczywiście ubywa w oczach, ale to raczej specyficzny rodzaj "walki", a nie standardowy.

No to Cię może zdziwię, ale 3/4 graczy stosuje ten sposób jako standard. Tyle, że akurat w przypadku overruna można uzupełniać w tej samej kolejce, więc tu z kolei mamy bonus.
Może i tak, ale tylko dlatego, że jest taki "bonusiasty". No dobra, weź powiedźmy pzkw I i spróbuj tych overrunów ;D Zobaczymy jak Ci pójdzie .
CytatPodobny deficyt amunicji (może nawet jeszcze większy niż w przypadku czołgów)  można zaobserwować w przypadku artylerii wspierającej.  Pod tym względem w OG jest zdecydowanie lepiej niż w PG.  Dokładnie nie pamiętam ale np. lotnictwo ma tu chyba mniejszy zapas amunicji niż miało w PG.

No niestety - artyleria wspierająca traci amunicję dlatego własnie, że wspiera - innymi słowy - strzela także w kolejce przeciwnika.
I bardzo dobrze, bo i tak jest za mocna ( te wspieranie za każdym razem to bonus nie gorszy od tego overruna)

derwiszx

Cytat: sachiel24 w Marzec 31, 2012, 09:48:34 PM

Może i tak, ale tylko dlatego, że jest taki "bonusiasty". No dobra, weź powiedźmy pzkw I i spróbuj tych overrunów ;D Zobaczymy jak Ci pójdzie .


Oj tam, oj tam :D
Wszystko zależy od tego jak skutecznie osłabisz i stłumisz atakowane jednostki. Nawet pzkw może ładnie zaszarżować przy odpowiednim wsparciu. Dobrze stłumiony KV   bez możliwości ucieczki,  może być rozjechany przez pzkw 1 ;)
Gratia gratiam parti

derwiszx

A przy okazji, policzyłem sobie, że Panther G może teoretycznie w jednej kolejce zniszczyć aż 22 jednostki :P
Gratia gratiam parti

sachiel24

CytatA przy okazji, policzyłem sobie, że Panther G może teoretycznie w jednej kolejce zniszczyć aż 22 jednostki Tongue
Niech zgadnę, z liderem "fire disciplined'? I to wszystko z zapasem amunicji 79 pocisków na działo i 4200 na kmy... Snajperzy tam pewnie celują  :D ;)

derwiszx

#174
Wystarczy sam lider.
daje on o połowę mniejsze zuzycie amunicji i +1 do ruchu.

Masz więc do dyspozycji 22 strzały i 8 punktów ruchu.

Zakładam, że jednostki wroga ustawią się tak że po kazdym ruchu panterą będziesz miał 3 jednostki w zasięgu szarży.

Tygrysami taka akcja jest niemozliwa :D. Za mały zasięg ruchu mają.


P.S.
Przy najlepszym układzie zdążysz jeszcze na koniec uzupełnic amunicję i paliwo :D
Gratia gratiam parti

sachiel24

CytatP.S.
Przy najlepszym układzie zdążysz jeszcze na koniec uzupełnic amunicję i paliwo Cheesy
Wunderwaffe  ;D

Gustlik

CytatA przy okazji, policzyłem sobie, że Panther G może teoretycznie w jednej kolejce zniszczyć aż 22 jednostki Tongue

Chciałem tylko zwrócić uwagę, że Wittmann w 15 minut rozjechał 30 pojazdów Brytyjskich z czego połowę stanowiły czołgi.
A miał tylko dwóch bocznych ze sobą...

Stosunek bramek - 30:3 dla Niemiec. (nie chodzi o to, że trzech stracili, tylko że we trzech rozjechali trzydziestu).

Teraz powiedzmy, że mamy 10 pkt Tygrysa w grze, to powinien móc rozjechać 100 pkt przeciwnika bez większego zdziwienia.
Czyli 10 pełnowartościowych jednostek, albo 20 uprzednio zbitych na 5.

Tak, wiem - teoretyzuję... Jest jeszcze wiele innych czynników - to tylko liczby bezwzględne.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

To była piękna akcja chyba najsłynniesza w II WŚ. Stary lis fantastycznie wykorzystał warunki terenowe (most i brak mozliwości ucieczki z linii ognia)  i niedoświadczenie aliantów. :D :D :D
Gratia gratiam parti

mara

Angole po prostu mieli lunch time ;D

derwiszx

Gratia gratiam parti