Nowa wersja Open General - ANKIETA

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 06, 2012, 08:25:14 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Co dalej z OG

Zecydowanie przechodzimy do nowej wersji - chętnie pomogę
12 (66.7%)
Przechodzimy do nowej wersji - ale na pomoc nie liczcie
2 (11.1%)
Zostajemy przy starej wersji OG - nie ma co się szarpać
2 (11.1%)
Nie mam czasu na zajmowanie się OG - chciałbym, tylko czasem zagrać
2 (11.1%)
Nie interesuje mnie to - wycofuję się z działań na forum.
0 (0%)

Głosów w sumie: 17

Głosowanie skończone: Wrzesień 20, 2012, 08:25:14 PM

Gustlik

No bo teraz mi przyszło do głowy, że ja mam wszystkie jednostki morskie w efilu ustawione tak, żeby przepuszczały strzały bo brałem pod uwagę strzelanie NAWODNE, a nie PODWODNE.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

derwiszx

#76
Cytat: Gustlik w Wrzesień 14, 2012, 02:22:54 PM
No bo teraz mi przyszło do głowy, że ja mam wszystkie jednostki morskie w efilu ustawione tak, żeby przepuszczały strzały bo brałem pod uwagę strzelanie NAWODNE, a nie PODWODNE.

Ale z tego co jest zapisane w tych nowych regułach to chyba powinno być tak, że w pojedynku jednostek nawodnych przysłanianie nie powinno działać (tzn,  w pojedynkach okrętów nawodnych nie powinno być istotne czy okręt ma ustawiony atrybut przesłaniania LOF czy nie). W sumie jest to dosyć logiczne gdyż jednostki nawodne nie strzelają na wprost tylko parabolicznie i to czy coś przesłania cel czy nie nie ma znaczenia.
Przysłanianie powinno być istotne jedynie w przypadku ataków OP (torpedy) i działko pokładowe więc z tego powodu warto okrętom ustawić ten atrybut . Inaczej ta reguła LOF dla łodzi podwodnych nie miałaby sensu. Trzeba to sprawdzić.

CytatOba obrazki pokazują dokładnie ten sam moment.

Powyższa informacja mocno nieprecyzyjna,  ja zrozumiałem, że chciałeś powiedzieć,  że przeprowadziłeś dwa eksperymenty (drugi po reloadzie). Pierwszy eksperyment obrazuje zdjęcie górne, a drugi dolne. Mógłbyś jeszcze dla porządku zamieścić loga z tego drugiego eksperymentu.

Rzeczywiście pomyliły mi się strony i źle zinterpretowałem wyniki, ale konkluzja i tak była prawidłowa. To eskortowanie nie jest analogiczne do eskorty lotniczej.

Wydruk loga z drugiego eksperymentu byłby o tyle ciekawy, że można by sprawdzić dlaczego w jednym przypadku eskorta zadziałała a w drugim nie. Z tego co mówił Gustlik o ustawieniach efila, oba przypadki w zasadzie nie powinny się niczym różnić gdyż niszczyciel nie zasłania linii ognia, a jednak się różnią,   Zastanawia mnie dlaczego w pierwszym przypadku nie zadziałała eskorta.  A w drugim zadziałała,

Nie widziałem wydruku debug.;loga z drugiego eksperymentu ale na te chwilę wydaje się, ze w pierwszym przypadku OP wykonuje <range atack> i prawdopodobnie w takim przypadku tak jak przewidywał Gustlik eskorta niszczyciela nie działa.

Natomiast w drugim przypadku mamy atak na cel sąsiadujący więc eskorta zadziałała,

Proponuje dla świętego spokoju przeprowadzenie jeszcze jednego eksperymentu, w którym  transportowiec styka sie zarówno z OP jak i  eskortującym niszczycielem, ale niszczyciel o OP nie mają bezpośredniego kontaktu ze sobą (stoja po przeciwnych stronach transportowca. Czy w takim przypadku eskorta zadziała?


Gratia gratiam parti

czata

Cytat: derwiszx w Wrzesień 14, 2012, 06:28:07 PM
Powyższa informacja mocno nieprecyzyjna,  ja zrozumiałem, że chciałeś powiedzieć,  że przeprowadziłeś dwa eksperymenty (drugi po reloadzie).
Przeprasza, za brak precyzji. Eksperyment był tylko jeden, opisuje go zawartość loga.
Okręt podwodny najpierw przymierzył do górnego statku, potem do dolnego. Bez strzelania.
Wszystko w ramach jednej tury, bez reoladu.

derwiszx

Aha i stąd brak drugiego wydruku z debug.loga
Gratia gratiam parti

czata

Tylko atak na zaznaczoną jednostkę daje wsparcie niszczyciela. Pozostałe cztery są prognozowane wynikiem 7:0.

derwiszx

#80
A jaki byłby wynik gdyby OP atakował tego transportowca na samej  górze mapy od pólnocy, czyli OP stykałby z transportowcem po przeciwnej stronie niz niszczyciel?

Właśnie taka sytuacje mnie interesuje, bo na dotychczasowych przykladach widzimy, że w przypadku gdy OP wykonuje atak z dystansu < range atack>   niszczyciel nie udziela transportowcowi wsparcia.

Wiemy, ze udzieli wsparcia transportowcowi w przypadku ataku OP z sasiedniego heksa,  jeżeli niszczycielma bezposredni kontakt z OP.

A co się stanie jeżeli, niszczyciel nie miałby bezpośredniego kontaktu z OP, a OP atakowałby eskortowany przez niego transportowiec z najbliższej odległości?  (OP jest na godzinie 12 transportowca, a niszczyciel na godz. 6)
Takiej sytuacji nie widziałem na przedstawionych zdjęciach. A to by była klasyczna sytuacja z jaka często mamy w lotnictwie (na przykład gdy wystawiamy bombowca na wabia).

Przy okazji warto by było zobaczyć co się stanie w sytuacji nieco zmodyfikowanej:
OP  styka do transpotowca na godzinie 1, a eskortujacy niszczyciel jest na godzinie 6 . Ta sytuacja różniłaby się od poprzedniej tym, że w tamtej transportowiec przesłaniałby LOF pomiędzy OP a niszczycielem a w tej nie.
Gratia gratiam parti

czata


Na 12 i 16 jest wsparcie niszczyciela, na pozostałych - nie ma.

derwiszx

#82
A na 12 który niszczyciel daje wsparcie ten dolny czy ten górny? Mozesz pokazać kombat logi z  przynajmniej jednego przypadku (a najlepiej dwóch) w kórych niszczyciele daja wsparcie?

EDIT
Po analizie domyślam się, że na 12 wsparcie daje ten górny niszczyciel, jeżeli tak jest to byłoby trochę analogii z działaniami lotniczymi. No i w tym przypadku wsparcie jest  nie z sąsiedniego heksa tylko ponad transportowcem..




Gratia gratiam parti

derwiszx

Czyli można podsumować, ze wsparcie w bitwie morskiej jest możliwe tylko w przypadku gdy atak OP następuje z sasiedniego heksa.

Gdy OP wykonuje Range Atack,  wsparcia nie ma, a przecież większość ataków łodzią podwodną wykonujemy na maksymalnym zasięgu strzału, gdyż tak jest bezpieczniej i tylko wtedy cel nie może się bronić.  Tak że całe to eskortowanie jest mocno problematyczne


Być może, co nieco w powyższej regule się zmieni jeżeli okręty dostana możliwość przesłaniania LOF.
Gratia gratiam parti

Madlock

A jak pewne są te prognozy wyników? Jak jest 7:0 dla niszczyciela to w ogóle nie ma szansy na udany atak?

Gustlik

CytatA jak pewne są te prognozy wyników? Jak jest 7:0 dla niszczyciela to w ogóle nie ma szansy na udany atak?

Minimalna....


Trzeba by jakoś zebrać te wnioski i w pakiecie Luisowi wysłać. Chyba tego aspektu jeszcze nikt tak dokładnie nie opracował.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Cytat: derwiszx w Wrzesień 15, 2012, 08:44:29 AM
A na 12 który niszczyciel daje wsparcie ten dolny czy ten górny?
Górny.

Cytat: Madlock w Wrzesień 15, 2012, 10:38:50 AM
A jak pewne są te prognozy wyników? Jak jest 7:0 dla niszczyciela to w ogóle nie ma szansy na udany atak?
Jest 7:0 dla okrętu podwodnego.

derwiszx

#87
Cytat: Gustlik w Wrzesień 15, 2012, 10:47:01 AM
Trzeba by jakoś zebrać te wnioski i w pakiecie Luisowi wysłać. Chyba tego aspektu jeszcze nikt tak dokładnie nie opracował.


Good idea :).

Warto by przy okazji spytać czy świadomie właśnie tak zaprojektowano eskortowanie morskie   i zaproponować jakieś sensowniejsze rozwiązanie. Na przykład, żeby eskorta niszczyciela  obejmowała każdy atak OP na eskortowany obiekt o ile OP atakując znajduje się w zasięgu strzału niszczyciela.

Przecież w trakcie wojny było tak, że osłona przeciw podwodna po zauważeniu OP natychmiast ruszała w pościg za nim,
dlatego strzał do eskortowanego transportowca zawsze wiązał się z olbrzymim ryzykiem, A tutaj wystarczy Range Atack i osłona niszczycieli może okrętowi podwodnemu nagwizdać.

Jest jeszcze jedno wytłumaczenie takiej właśnie "jakości" eskorty. Być może Luis brał pod uwagę głupotę AI, Wiadomo, że człowiek zawsze będzie strzelał z OP używając range atack, a jeśli chodzi o AI to już takiej pewności nie mamy, można się spodziewać, ze bezie atakował jak leci nie zwracając uwagi na takie błahostki jak zachowanie odległości od celu.

Pewnie znowu będziemy mieli małą rewolucję na forum  u Luisa, a  Ciebie Gustlik niedługo zaczną mylić z Leninem.  Już widzę zmasowane ataki konserwatystów aby niczego nie zmieniać. ;P

P.S.

Czata mógłbyś wkleić zapis z debug.loga  dla przypadku gdy działa eskorta? Ciekawy jestem jak to jest opisane.
Gratia gratiam parti

sympatyk

Cytat: derwiszx w Wrzesień 15, 2012, 06:56:45 PM

Pewnie znowu będziemy mieli małą rewolucję na forum  u Luisa, a  Ciebie Gustlik niedługo zaczną mylić z Leninem.  Już widzę zmasowane ataki konserwatystów aby niczego nie zmieniać. ;P

Zmieniać jak najbardziej - chodzi o to żeby gra nie miała błędów i dziwnych zachowań. Tylko ... powinno się ją testować przed oficjalną zmianą, zwłaszcza tak poważną w stosunku do poprzedniej wersji.
Grę trzeba rozwijać - nowe możliwości cieszą. Jednak takie wprowadzanie ... i poprawka co chwila to dziwna metoda.
Moje zdanie tutaj jest mało znaczące ... tylko później niektórzy nie wiedzą na jakiej wersji grają i że powinni zmienić, bo ma błędy, chociaż jest z przed tygodnia ... i to krytyczne błędy.

Zsamot

Widzę to podobnie, tyle że taka wizję- pernamentnych testów wygodniej przeprowadzać w dobie netu.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369