Jak zrobić mapę do gry - poradnik.

Zaczęty przez Gustlik, Styczeń 10, 2011, 09:57:41 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rudel

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

#181
Wiem o paletach co do plików to jak narysuję to będę się tym też martwił. Wiem że nie jest to takie proste, ale zasady jak się je przyswoi to zostaną. Przeglądam też JP czasami mają dziwne pomysły, ale generalnie to kopalnia wiedzy.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

#182
Do robienia mapy potrzebny jest jakiś program graficzny --> dobrze gdyby pracował na warstwach.

Budowanie mapy zarówno sposobem Gustlika, jak i od nowa --> dobrze oprzeć o warstwy.

Na dole  "mapa podkładowa"
Następnie teren podstawowy --> nadaje ton kolorystyczny - mapa letnia, zimowa, piasek , trawa, góry ...
Teraz woda - rzeki, jeziora, morze, strumienie, bagna.
Następnie drogi.
Wyżej kolej.
Mosty czas umieścić.
Wszelkiego rodzaju miejscowości.
Roślinność - lasy i co tam jeszcze.
Najwyżej warstwa z heksamy - aby później łatwo było teren wyznaczyć.

Warstwy są ważne jeszcze i dlatego, że  przeźroczystość można nadawać

A do komunikacji za pomocą obrazków ( wrysuj mi tu górkę, a tu lasek ) między dwoma osobami preferuję IrfanView ? łatwo skalować, przycinać, redukować kolory, zastosować paletę PG2, zaznaczyć fragment, wrysować  ..

A jak heksy na mapie uzyskać?
Kolega Madlock zrobił coś takiego
http://img715.imageshack.us/img715/6633/hexgridog.png
Trzeba zapisać jako deseń i używać .. to jego słowa
"Ten hexgridop.png ja zapisałem u siebie jako .pat i skopiowałem do C:\Program Files\GIMP-2.0\share\gimp\2.0\patterns
I mam jako deseń do kubła. ...."
Oczywiście używać na nowej warstwie ..


Rudel

Zastosowałem => warstwa z siatką heksów pomocna dla mnie ( zanim się zacznie można dopasować szkic do mapy pod OG).  Paletę mam też dla PG2.  Parę warstw faktycznie ułatwia. Szukam teraz odpowiednich map do podebrania kawałków ;). Coś powoli się pojawia , na razie to mordęga ( brak oblatania np z numerami map - do przeskoczenia). Wszystkie mapy od Gilestiela mam wiec łatwo szukać (są w jednym miejscu).
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Z paletą do PG2, to jest tak, że stosuje się ją TYLKO WTEDY jeśli chcesz, żeby mapa była grywalna także pod PG2.

Ale wtedy musisz pamiętać jeszcze o dwóch rzeczach:
- mapa nie może być większa niż 1920x1920
- mapa musi być zapisana wyjściowo jako format "shp"

Natomiast jeśli chcesz robić mapę TYLKO dla OG, to żadnymi paletami się przejmować nie musisz.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

crissrs

Jaka w Tej chwili może być duża mapa do OGen.?

Rudel

#186
Tak wiem ale mam tą paletę jako opcję lepiej nie szukać potem z niepokojem. Ta mapa będzie obawiam się za duża do PG2 ( max rozmiar ma ). Ale zapisuje graniczne wartości jako wzory dla danych formatów gry => PG2, OG i OGNF. To pomaga bo jeszcze nie pamiętam wszystkiego. Przerabiam nasz poradnik i ten na JP, a także korzystam ze wsparcia Gimpowców na ich forum.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Cytat: crissrs w Marzec 30, 2014, 02:56:31 PM
Jaka w Tej chwili może być duża mapa do OGen.?

Według maila od Luisa:

Currently maximum map size is:
Width:  70 x 45 - 15   = 3150-15 = 3135 pixels
Height: 60 x 50 - 25   = 3000-25 = 2975 pixels
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

 :offtopic

@crissrs

Drugi raz konto zakładałeś?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Tu podaję link do tutoriala jak zrobić góry niestety tylko dla Gimpa ale może da się taki efekt i PS uzyskać.

http://www.cartographersguild.com/tutorials-how/4335-%5Baward-winner%5D-simple-mountains-gimp.html

Jest w j. angielskim, ale postępowanie pokazane krok po kroku.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

Ładny tutek.
Ja przyznam się, że śnieg fotografowałem, a później jako góry obrabiałem.

A teraz coś ze wspomnień.
Jak pierwszą mapę miałem zrobić i całkiem zielony byłem w posługiwaniu się programem i zrobiłem pierwszego gniota --> to Mara mi napisał --> No co ty, to w świat idzie, popraw to.
To na ambicję mnie wzięło i od nowa zacząłem. No i żeby być oryginalnym, to postanowiłem swoje domki narysować.
Ale takie, jak były w rzeczywistości. Więcej czasu te budynki mi zajęły niż resztę mapy.
Jednak to mi zostało - Na każdej mapie umieszczam choć jeden nowy budynek( przeważnie zabytek) - zwłaszcza w głównych miastach.
W ten sposób powstają komponenty do następnych mapek. Choć niektóre charakterystyczne używam tylko raz.

Warto też sobie opracować metodę dróg i torów robienia - można zrobić własny pędzel.

Rudel

Jak byś miał problem z angielskim to pomogę. Dużo pomagają graficy tacy zapaleńcy jak my ;D

http://www.gimpuj.info/index.php?action=tutoriale

Oni mi dali namiar na ten tutorial. Jakby co prosili byśmy założyli nowy wątek u nich na forum to pomogą ;)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

Pierwszy raz zalogowałem się tu 1 kwietnia 2012 , a więc mija 2 lata
No i chyba czas zbierać zabawki ? albo założyć nowy temat ..

Rudel trzymam Cię za słowo, że z angielskim pomożesz.

No to otwieramy nowy temat:
Jak w Gimie mapy robić.
Myślę, że inni też pomogą, sprostują, dopowiedzą..

Rudel

#193
A oczywiście , że pomogę. Powoli możemy coś pomyśleć. Tak myślę,że można i taki temat u Gimpowców założyć. A u nas tylko podawać rozwiązania i zbierać pomysły od naszych walczących kolegów. ;)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni