Porównanie klas AirDefense i FlaK

Zaczęty przez Jaro, Styczeń 07, 2015, 02:34:24 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

Pozwoliłem sobie zebrać posiadaną wiedzę na temat obu typów jednostek. Post uaktualniony o informacje zebrane w trakcie dyskusji. W razie uwag, piszcie a ja naniosę aktualizacje.


   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
AirDefenseFlaK
Zasięg przechwytywania jednostek lotniczych *1 heks1 heks
Automatyczny atak jeśli jednostka lotnicza kończy ruch w odległości 1 heksa*TakTak
Automatyczna obrona jednostek lądowychPełny zasięg1 heks **
Limit ilości automatycznych obron jednostek lądowychBrakBrak
Możliwość atakowania jednostek lotniczychPełny zasięgPełny zasięg
Jednostka lotnicza odpowiada jeśli zaatakowana przez AirDefense lub FlaKNieTak
Odpowiada jeśli zaatakowana przez jednostkę lotnicząTakTak
Możliwość atakowania jednostek naziemnychbrakPełny zasięg
Odpowiada jeśli zaatakowana przez jednostkę naziemnąPełny zasięgPełny zasięg

*
Przechwytywanie i automatyczny atak nie następuje, jeśli AirDefense lub FlaK są widoczne oraz w przypadku lidera w klasie bombowców.

**
jeżeli flak_ex2=0 to jeden heks od FlaK
jeżeli flak_ex2=1 to jeden heks od bronionej jednostki
flak_ex2 ustawia się w pliku cfg gry, efila, kampanii lub scenariusza.


Przykłady działania FlaK przy ustawionej opcji flak_ex2=1 (czyli FlaK automatycznie broni w zasięgu liczonym od bronionej jednostki):

Samolot to USMC, a na lądzie Japończycy

FlaK mimo zasięgu 1 będzie bronił jednostkę piechoty przed atakującym ją samolotem rakietowym, który jest w odległości 1 heks od niej.
W przypadku ustawionej opcji flak_ex2=0 samolot znajdujący się poza zasięgiem FlaK nie został by ostrzelany.


Samolot to USMC, okręt to japoński niszczyciel.

Niszczyciel (działa jak FlaK) mimo zasięgu 1 będzie bronił jednostkę desantową przed atakującym ją samolotem torpedowym, który jest w odległości 1 heks od niej.
W przypadku ustawionej opcji flak_ex2=0 samolot znajdujący się poza zasięgiem niszczyciela nie został by ostrzelany.


Okręt desantowy znajduje się poza zasięgiem automatycznej obrony niszczyciela, więc nie jest broniony.

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Fan Blitzkriegu

Wygląda dobrze  ;D. Ja często mylę możliwości jednego i drugiego, stawiam raczej na osłonę z powietrza.

Jaro

Ja używam pary: samobieżny AD o zasięgu co najmniej 2 (SDKFZ 6/2) i silnego o dużym zasięgu (88mm). Przynajmniej do czasu pojawienia się silnych samobieżnych. Sdkfz służy jako odstraszacz podczas przemarszu a 88 do zadania poważnych obrażeń jak się ktoś napatoczy.
Myśliwce natomiast zawsze są potrzebne gdzie indziej, a poza tym jeśli nie atakują (bo osłaniają artylerię), to nie zdobywają doświadczenia. I mają zasięg ochrony 1. Poza tym nie mogę się oprzeć, aby myśliwiec ostrzelał jakąś jednostkę wroga :)
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Zsamot

Cytat*Przechwytywanie i automatyczny atak nie następuje, jeśli AD lub FLAK są widoczne.
+
** W przypadku lidera w klasie bombowców nie występuje przechwytywanie w przypadku przelecenia obok jednostki plot/flak.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Jaro

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Fan Blitzkriegu

 Jak już na flakach i pelotkach jesteśmy, mam pytanko. Podczas ataku takiej jednostki na cele powietrzne, te podczas obrony "używają" obrony lądowej, obrony przeciwlotniczej a może obydwie?

Gustlik

CytatUmieść cytat
Jak już na flakach i pelotkach jesteśmy, mam pytanko. Podczas ataku takiej jednostki na cele powietrzne, te podczas obrony "używają" obrony lądowej, obrony przeciwlotniczej

Przed artyleria plot, samoloty bronią się przy pomocy GD.

Jedno uściślenie:

Flak rzeczywiście broni automatycznie na jeden heks, ale ten heks może być rozumiany jako odległość od jednostki bronionej, a nie od samolotu atakującego. W sytuacji z załączonego obrazka, flak będzie bronił piechoty, choć de facto stoi o 2 heksy od atakującego samolotu.

Tę opcję można włączyć/wyłączyć w kampanii lub efilu poprzez plik cfg. Ja mam ją akurat włączoną, żeby podnieść atrakcyjność flaków.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

A co tam masz na flaku? 20mm? Ono tutaj ma zasięg 2 heksy?

Jak włączyłeś te oznaczenia liczebności jednostki?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Mario

A tak z ciekawości ;D -do czego samolotom służy CD i RD (wiem, że większość ma  0 i 1 ale niektóre mają 1 i 2 a niektóre współczesne dużo większy)?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

CytatA co tam masz na flaku? 20mm? Ono tutaj ma zasięg 2 heksy?
Jak włączyłeś te oznaczenia liczebności jednostki?

No właśnie przecież o tym piszę, że nie ma, ale ten jeden heks jest rozumiany jako 1 heks od jednostki bronionej...
Może to zły obrazek, bo samolot powinien być rakietowy, żeby atakować z sąsiedniego heksa - ale taki akurat
miałem pod ręką.

A te oznaczenia to Suite tak wyświetla.

Cytatdo czego samolotom służy CD i RD

Właśnie się niedawno dowiedziałem, że do niczego.... Równie dobrze może być 0
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

#10
Cytat: Gustlik w Styczeń 08, 2015, 12:31:02 AM
Flak rzeczywiście broni automatycznie na jeden heks, ale ten heks może być rozumiany jako odległość od jednostki bronionej, a nie od samolotu atakującego. W sytuacji z załączonego obrazka, flak będzie bronił piechoty, choć de facto stoi o 2 heksy od atakującego samolotu.
A dla jednostek AD jest tak samo? Np. jednostka AD o zasięgu 1 broni w zasięgu 1 od jednostki bronionej a nie od swojego położenia?

CytatTę opcję można włączyć/wyłączyć w kampanii lub efilu poprzez plik cfg. Ja mam ją akurat włączoną, żeby podnieść atrakcyjność flaków.
Jak się nazywa ta opcja?
Rozumiem, że bez włączenia tej opcji FLAK automatycznie broni jeśli samolot znajduje się w jego zasięgu. A jaki wpływ ma ta opcja na AD?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#11
Opcja nazywa się flak_ex2 (domyślnie flak_ex2=1), dotyczy wyłącznie flaków i pochodnych (niszczycieli).
Rozszerza zasięg obrony mobilnego flaka (ruch >1) na obszar 1 hexa wokół bronionej jednostki.
W praktyce umożliwia obronę przeciwko samolotom rakietowym/torpedowym (domyślnie atakują spoza zasięgu flaka).

Przykład działania:


Kwestia zasięgu:

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Dzięki za info. Tabelka zaktualizowana.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Zsamot

Waldzios - super post.  :good  Idealnie obrazuje clue zagadnienia.

Właśnie na takim poziomie brakuje paru detali w tym poradniku, co kiedys był zaczęty. Może byś podjął?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Fan Blitzkriegu

Rewelka, jeszcze wkleić to wszystko w pierwszy post  ;D