Porównanie klas AirDefense i FlaK

Zaczęty przez Jaro, Styczeń 07, 2015, 02:34:24 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

Pytanie do Waldziosa. Samolot to Japonia, czy USMC? Okręt to pewnie niszczyciel (czyli działa jak FLAK). Za pozwoleniem skopiuję obrazki i wyjaśnienia do pierwszego postu.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Zsamot w Styczeń 08, 2015, 05:41:21 PM
Właśnie na takim poziomie brakuje paru detali w tym poradniku, co kiedys był zaczęty. Może byś podjął?
W tej chwili bardzo kiepsko u mnie z wolnym czasem, a dodatkowo mam na sumieniu rozgrzebaną i niedokończoną kampanie na Salomonach (opartą o nowe mapy morskie).
Cytat: Jaro w Styczeń 08, 2015, 07:18:18 PM
Pytanie do Waldziosa. Samolot to Japonia, czy USMC? Okręt to pewnie niszczyciel (czyli działa jak FLAK).
Samolot to USMC, okręt to japoński niszczyciel.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

#17
Pierwszy post uaktualniony. Poprawiłem również opisy, aby były bardziej jednoznaczne.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Jak wygląda sprawa wielokrotnego przechwytywania i wsparcia ogniowego dla jednostek AD i FLAK? Z tego co kojarzę, to AD przechwytuje i wspiera wielokrotnie. A jak to jest dla FLAK?
Wnioskując z obecności lidera dla tj klasy ("FlaK Support": zapewnia wielokrotne przechwytywanie i wsparcie ogniowe) FLAK wspiera/przechwytuje tylko raz. Jeśli tak, to czy oznacza to tylko jedną akcję w turze, czy po jednej akcji z każdego typu (raz może przechwycić i raz może automatycznie bronić)?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Wykonałem test w scenariuszu Ciechanów z kampanii G05. FlaK bez lidera automatycznie broni za każdym razem (uaktualniam porównanie). Po co w takim razie lider "FlaK Support"? A może jakaś opcja zmienia zachowanie klasy FlaK?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

Ja nie wiem, czy to nie dotyczy wsparcia lądowego.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Niestety to jeden z mniej użytecznych leaderów, wielokrotne przechwytywanie działa tylko w teorii, w praktyce gracz/AI po pierwszym przechwyceniu rozpoznaje pozycje flaka i nie możliwe jest ponowne przechwycenie.
Bardziej użyteczna jest druga właściwość, czyli wsparcie ogniowe, w połączeniu z porządnym działem (np. 88mm FlaK 37) potrafi dać niezłe rezultaty przeciwko celom lądowym (3 hexy zasięgu).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Właśnie przypadkiem odkryłem coś ciekawego, flak z leaderem 'Camouflage Expert' potrafi przechwytywać wielokrotnie i potrafi być naprawdę złośliwy (lotnictwo i artyleria są bezradne).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

To jeden z moich ulubionych liderów  ;D (jeśli ja go posiadam-u przeciwnika to prawdziwa zmora-przynajmniej do wykrycia co przeważnie okazuje się bardzo kosztowne >:D)
A jak ta złośliwość się przejawia?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: Mario w Luty 02, 2015, 10:03:59 PM
A jak ta złośliwość się przejawia?
Jak to flak, przechwytuje przelatujące samoloty, a skoro jest niewidzialny dla lotnictwa i artylerii, to jest praktycznie nietykalny.  Dodatkowo przemieszcza się, więc trudno określić jego pozycje w danej chwili bez narażenia samolotów.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Fan Blitzkriegu

#25
 Pewnie wielu zna ten trik, ale poznałem go ostatnio przypadkiem, grając kampanię Niemcami a sprawa tyczy się samojezdnej pelotki. Jak szybko to wyszkolić i przy okazji mieć z tego korzyści na froncie. Sposób był prosty, wieloturowa pułapka  ;D. Najpierw tradycyjnie, zwabiam bombowca i myśliwca pod jakiś łatwy kąsek. Najlepsza ciężka artyleria. Bombowiec wpada w pułapkę a my z pelotki strzelamy do myśliwca a potem wycofujemy współpracującą dwójkę (pelotka i artyleria) na tyły frontu. Oczywiście bombowiec znów się na to łasi a jak nie on to inny. Oczywiście nasza pelotka jest po za zasięgiem lornetek wroga a widzą tylko naszą przynętę. Zdobywanie doświadczenia idzie bardzo szybko, strzelamy do wyczerpania amunicji. Nie wiem czy działa w każdej bitwie, ale można spróbować jak ktoś nie znał tej sztuczki  ;D

Zsamot

Czasem działa. Ale teraz często komp ma zwiad i ten trik odpada. Polecam skuteczniejszy. Zostawiasz bunkier wroga, podjeżdżasz do niego swą pelotką i niech ci ją atakują. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Otóż trzeba zwrócić uwagę na różnicę w inteligencji dawnego PG2 i obecnego - OG.

W PG2 komputer wysyłał samoloty z założoną z góry misją. Jeśli leciały atakować, to atakowały niezależnie od tego, jaką osłonę zastały na miejscu. Jeśli leciały rozpoznać, to nie atakowały, nawet jeśli odkryły atrakcyjny cel. Teraz komputer potrafi modyfikować swoje zachowanie w zależności od zastanej sytuacji u celu misji.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

#28
Naszła mnie jeszcze wątpliwość odnośnie możliwości oddania przez FlaK strzału po ruchu szczególnie do jednostek lotniczych. Zdawało mi się, że jedne mogą strzelać a inne nie. Sprawdziłem to sobie w testowym scenariuszu i wyszło mi, że po ruchu:
- FlaK może strzelać do jednostek naziemnych
- FlaK nie może strzelać do jednostek lotniczych

oraz:
możliwość strzału po ruchu do jednostek lotniczych otrzymamy dodatkowo
- dowódca Mechanized Veteran  (chyba może zostać przyznany jako losowy)
- oznaczenie jednostki jako Mechanized w efilu
- ruch fazowy o ile pozostał nam chociaż jeden heks do ruchu
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Zsamot

Co do FlaK: Nie grzebałbym za bardzo przy tym, bo  w efekcie z jednostki stosunkowo wąsko wyspecjalizowanej otrzymamy hiper oddział.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369