Kontenery

Zaczęty przez Jaro, Marzec 26, 2015, 12:01:39 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rudel

Rakiety bo torpedy pomijam jako, że w czasach 2 wojny światowej nie widzę potrzeby zmieniania sposobu walki samolotów torpedowych. Samą rakietę nie ma jak doświadczyć przecież to jednorazowy pocisk "wystrzel i zapomnij". Przypomina to raczej samoloty kamikadze. Samoloty nosiciele takiego uzbrojenia przenoszą też i inne rodzaje broni nie są bezbronne. Tylko należy określić dane rakiet i przełożyć je na język gry. Na pewno mogą być przechwytywane przez środki plot okrętów tak, że strzelanie nimi nie będzie oznaczać automatycznego zniszczenia celu. Kluczem do sukcesu będzie dobre rozpoznanie trasy do celu. Ale to już kwestia rozwiązań szczegółowych. Torpedy jako pociski widzę raczej do zwalczania OP.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Moim zdaniem źle patrzycie na torpedy/rakiety. Przecież nie trzeba rakiet realizować jako poruszających się jednostek. Wszyscy uparli się na jednorazowe mobilne/rakiety, kiedy rakiety należałoby raczej dostosować do realiów gry, czyli zrealizować po prostu w formie wyrzutni umieszczonej w kontenerze...

Należałoby tylko przekonać Luisa by pozwolił jednostkom aktywnie strzelać z wnętrza kontenera i gotowe, można zacząć tworzyć dowolnie skomplikowane systemy uzbrojenia....
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

#32
Tak strzelanie z wnętrza kontenera jest konieczne by oddać realia użycia rakiet/torped. Podnoszą tą kwestię na JP. Jednak takie rozwiązanie sensowne jest dla nowoczesnych środków walki nie ma potrzeby zmieniania nic w starszych systemach tak do lat 60-tych. Po za nielicznymi wyjątkami (V-1, V-2 itp). No i może właściwa forma użycia Betty i pocisku kamikadze Okha ;)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Niekoniecznie, patrze na to jak na "moduły uzbrojenia". Coś zbliżonego do obecnie używanych wariantów uzbrojenia.
Czyli masz podstawowy samolot z pustym kontenerem, a do środka możesz wedle woli zamontować dowolny moduł (bomby, rakiety, torpedy, dodatkowe działko itp)..., to mogłoby się sprawdzić w dowolnej epoce...
Moduły są wielokrotnego użytku, więc doświadczenie nie przepada, strzelają klasycznie więc nie potrzeba kombinacji z rakietami/torpedami itd...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

To bardzo nowatorskie podejście ale sprawdziło by się w grze. Bradley jest takim modułem zachowuje się poprawnie. Z tym że uzbrojenie stacjonarne samolotu powinno być nie wymienialne. Dopiero niejako uzbrojenie dodatkowe bomby, rakiety, torpedy itd montowane ekstra. Dało by to możliwość dowolnego uzbrojenia samolotu pod konkretne zadanie. ::) ::)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

#35
Cytat: Rudel w Marzec 28, 2015, 02:30:13 PM
Z tym że uzbrojenie stacjonarne samolotu powinno być nie wymienialne. Dopiero niejako uzbrojenie dodatkowe bomby, rakiety, torpedy itd montowane ekstra. Dało by to możliwość dowolnego uzbrojenia samolotu pod konkretne zadanie. ::) ::)
No to jest jedno z założeń i dodatkowy plus rozwiązania. Podstawowe uzbrojenie samolotu (kmy i działka) miałyby poziom amunicji niezależny od dodatkowego uzbrojenia, zrzucenie bomb nie rozbrajałoby samolotu.
Uzbrojenie samolotów można by w ten sposób bardzo zróżnicować (rożne wagomiary bomb), a konkretne moduły (po odpowiednim ustawieniu wag) mogłyby pasować do rożnych typów samolotów.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Pomysł Waldziosa z modułami uzbrojenia jest ciekawy.  :good Rozwiązuje większość problemów z pociskami. Jeśli zastosować go do dużych jednostek np. okrętów to nie widzę żadnych wątpliwości. Moduł uzbrojenia mogę rozumieć jako zespół sprzętu i jego obsługa. Co do mniejszych jednostek typu samolot, to jest prawie dobrze. Doświadczenie przypisane do torped (lub jak ktoś woli modułu torped) jest raczej wątpliwe ale jeśli zostanie wprowadzone dzielenie doświadczenia pomiędzy kontener a jednostkę w środku no to może działać.
Takie moduły muszą mieć jeszcze ograniczenia w rozstawieniu i opuszczaniu kontenera. Nieużywane mogły by być dostępne w panelu HQ.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Marzec 28, 2015, 04:54:30 PM
Co do mniejszych jednostek typu samolot, to jest prawie dobrze. Doświadczenie przypisane do torped (lub jak ktoś woli modułu torped) jest raczej wątpliwe ale jeśli zostanie wprowadzone dzielenie doświadczenia pomiędzy kontener a jednostkę w środku no to może działać.
Zawsze można to interpretować nie jako doświadczenie wyrzutni torped, ale jako doświadczenie załogi jednostki w użyciu konkretnej broni (torped)...
To miało by swój sens, załoga 5 belkowego samolotu który był używany jako myśliwiec lub bombowiec, niekoniecznie musi mieć 5 belkowe doświadczenie w użyciu torped, i odwrotnie...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Cytat: Waldzios w Marzec 28, 2015, 05:09:34 PM
Cytat: Jaro w Marzec 28, 2015, 04:54:30 PM
Co do mniejszych jednostek typu samolot, to jest prawie dobrze. Doświadczenie przypisane do torped (lub jak ktoś woli modułu torped) jest raczej wątpliwe ale jeśli zostanie wprowadzone dzielenie doświadczenia pomiędzy kontener a jednostkę w środku no to może działać.
Zawsze można to interpretować nie jako doświadczenie wyrzutni torped, ale jako doświadczenie załogi jednostki w użyciu konkretnej broni (torped)...
To miało by swój sens, załoga 5 belkowego samolotu który był używany jako myśliwiec lub bombowiec, niekoniecznie musi mieć 5 belkowe doświadczenie w użyciu torped, i odwrotnie...


Zgoda, ale jak interpretować wymianę modułu torpedowego na inny - bardziej doświadczony - z innego samolotu?
Załoga się nie zmieniła... No chyba, że to załoga wieloosobowa i wymieniamy bombardiera  >:D
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Rudel

Chodzi nie o wymianę modułu a o przezbrojenie samolotu. Przecież załoga np Kate bombardowała czy torpedowała używając tylko takiego samego samolotu. Nie mylcie doświadczenia broni z doświadczeniem załogi. Ja to tak widzę mamy kontener typu Kate i do niego w zależności od zadania wkładamy 1 torpedę lub 800 kg bomb. Czy jakoś podobnie.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

#40
Cytat: Jaro w Marzec 28, 2015, 05:34:33 PM
Zgoda, ale jak interpretować wymianę modułu torpedowego na inny - bardziej doświadczony - z innego samolotu?
Załoga się nie zmieniła... No chyba, że to załoga wieloosobowa i wymieniamy bombardiera  >:D
Jako lekkie nadużycie, na które można przymknąć oko  >:D

Ewentualnie jako częściową wymianę załóg lub obsługi technicznej...
W grze dość często wymieniamy samoloty, na inne, często o bardzo rożnej liczebności załóg i jakoś do tego przywykliśmy...

Cytat: Rudel w Marzec 28, 2015, 06:02:47 PM
Chodzi nie o wymianę modułu a o przezbrojenie samolotu. Przecież załoga np Kate bombardowała czy torpedowała używając tylko takiego samego samolotu. Nie mylcie doświadczenia broni z doświadczeniem załogi. Ja to tak widzę mamy kontener typu Kate i do niego w zależności od zadania wkładamy 1 torpedę lub 800 kg bomb. Czy jakoś podobnie.
Nie tak do końca.
Załóżmy ze mamy Kate, uzbrojoną w moduł torped (posiadający 1 jednostkę amunicji).
W przypadku ataku Kate mogłaby użyć broni pokładowej albo torped.
W przypadku użyci broni pokładowej doświadczenie otrzymałby sam samolot, ale w przypadku użycia torpedy doświadczenie trafiłoby na konto modułu.
Dopóki rozpatrujemy zespół samolot i moduł uzbrojenia jako całość, to ma sens, bo samolot nabiera doświadczenie w konkretnej broni...
Problem (o którym wspomniał Jaro) pojawia się gdy moduł (z doświadczeniem) przeniesiemy do innego samolotu.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Nie mylimy. Problem, który dyskutujemy to doświadczenie pozyskiwane lub nie w wyniku ataku. W chwili obecnej, za pomocą kontenerów rozwiązanie dla przezbrajania opiera się o wymianę jednej jednostki (bomby) na inną (torpedy). A skoro to jednostka atakuje to i jednostka atakująca zdobywa doświadczenie. Tyle, że jednostką atakującą jest torpeda lub bomba i tu leży pies pogrzebany, bo na razie nie ma metody aby atak jedną jednostką (torpeda) dawał doświadczenia innej (samolot).

Z drugiej strony jeśli torpedę lub bombę traktujemy jako amunicję to całe doświadczenie z ataku powinno być przypisane do samolotu. W przypadku okrętu łatwiej jest umotywować zbieranie doświadczenia przez "amunicję" bo możemy się umówić, że ta "amunicja" to zespół ludzi ją obsługujący i właściwa amunicja. W dużej jednostce można sobie wyobrazić, że jeden zespół ludzi jest bardziej a inny mniej doświadczony.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Cytat: Waldzios w Marzec 28, 2015, 06:07:39 PM
Cytat: Jaro w Marzec 28, 2015, 05:34:33 PM
Zgoda, ale jak interpretować wymianę modułu torpedowego na inny - bardziej doświadczony - z innego samolotu?
Załoga się nie zmieniła... No chyba, że to załoga wieloosobowa i wymieniamy bombardiera  >:D
Jako lekkie nadużycie, na które można przymknąć oko  >:D

Ewentualnie jako częściową wymianę załóg lub obsługi technicznej...
W grze dość często wymieniamy samoloty, na inne, często o bardzo rożnej liczebności załóg i jakoś do tego przywykliśmy...

;D ;D >:D >:D Grunt to znaleźć wyjaśnienie. Jak na razie jest nieźle. Może jeszcze ktoś wpadnie na jakieś ulepszenie.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Rudel

Rozumiem zagadnienie pojawiało by się przy przezbrojeniu samolotu na inny model. Np Kate>Jill. O to trzeba by pomęczyć Luisa czy takie rozwiązanie jakie rozważamy jest możliwe bo ma potencjał. To chyba jeden z lepszych pomysłów na lotnicze kontenery ;).
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatW przypadku użyci broni pokładowej doświadczenie otrzymałby sam samolot, ale w przypadku użycia torpedy doświadczenie trafiłoby na konto modułu.

Torpedy raczej były bronią jednorazową.... Nie wiem jak wyobrażacie sobie zbieranie doświadczenia.

Poza tym, jak już pisałem, w takim przypadku, to TORPEDA ATAKUJE (jako osobna jednostka),
to na niej skupia się ogień obronny!!! - natomiast samolot nie bierze udziału w całym zajściu,
pozostając 100% bezpiecznym. Doświadczenia rzeczywistych ataków torpedowych, pokazują
coś innego...

Poza tym w scenariuszu może brać udział ograniczona liczba jednostek. Może być pewien kłopot:
Każdy samolot po 1-2, niszczycie 6-8, okręt podwodny 8-14

Ktoś tu mówił, że to Bradleye zrobią tłok......

Na wszelki wypadek przypomnę:
Układ transportu: "jednostka w jednostce" - ma obowiązywać tylko wtedy gdy obydwa
obiekty stanowią niezależne jednostki zdolne do samodzielnego i aktywnego działania po
rozdzieleniu. 
Pociski, w tej definicji, się nie zawierają.

Jedyne pociski jakie dopuszczam to rakiety samosterujące - od Cruise powyżej.
Ale to tylko pod warunkiem
, że zostanie opracowany system walki z nimi, wyłączający
z niej ckmy i całą przeciwlotniczą broń konwencjonalną.
Albo inaczej - że walczyć z nimi i bronić przed nimi, będą tylko wyspecjalizowane systemy
antyrakietowe, a nie każdy Bofors.
 
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/