Moje przemyślenia - dyskusja ogólna

Zaczęty przez sympatyk, Maj 24, 2013, 10:49:10 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Radar

Nieśmiało chciałbym zauważyć, że japoński ''Mogami'' ( podobnie jak Mikuma, Suzuja, Kumano) był ciężkim krążownikiem.

Waldzios

Cytat: Radar w Sierpień 22, 2015, 03:23:08 PM
Nieśmiało chciałbym zauważyć, że japoński ''Mogami'' ( podobnie jak Mikuma, Suzuja, Kumano) był ciężkim krążownikiem.
Dopiero po 39r, oryginalnie zbudowany jako lekki krążownik (5 wież z potrójnymi działami DP 15.5 cm), po 39 przebudowany na ciężki krążownik (5 wież z podwójnym działami  20 cm).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Jeśli teraz jest zainteresowanie zimną wojną i teraźniejszością, to może warto popatrzeć co inni robią  ..  ???

http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=50929&p=748338#p748318
Może ilustracje ...  ;)
http://www.wio.ru/anti/7-1.htm

Radar

Cytat: Waldzios w Sierpień 22, 2015, 03:55:10 PM
Cytat: Radar w Sierpień 22, 2015, 03:23:08 PM
Nieśmiało chciałbym zauważyć, że japoński ''Mogami'' ( podobnie jak Mikuma, Suzuja, Kumano) był ciężkim krążownikiem.
Dopiero po 39r, oryginalnie zbudowany jako lekki krążownik (5 wież z potrójnymi działami DP 15.5 cm), po 39 przebudowany na ciężki krążownik (5 wież z podwójnym działami  20 cm).
Ale jednak. Narozrabiał na Morzu Jawajskim, he he.
Pozdrawiam Waldzios
Radar

sympatyk

Dorwałem się do neta, więc piszę  >:D

Robiąc mapę zastanawiałem się na  terenem - góry, wzniesienia, itp ...
No bo kiedy na mapie wstawiać teren góry  ???
- Jak są to góry rzeczywiste ( geograficznie)?
- Jak są to znaczne różnice terenu ( nie muszą być w górach)?

Na tej mapce Lwowa, co ją robię, właśnie tak jest - wysokości 200-300m, ale bardzo stromo narastające - wg mnie - tu powinny być góry, bo trudności w pokonaniu takiego terenu są duże.  >:D

Co sądzicie o takim podejściu?

Mario

Przychylam się raczej do terenu wzgórza (niektóre hexy-tam gdzie są największe różnice można dać jako góry).
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Jaro

Albo, jeśli niedostępne to Escarpment (urwisko)
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

Pamiętaj o dwóch rzeczach - góry dają bonus górskiej piechocie i ograniczają ruch helikopterów. Więc nie może też być tak, że byle kopa ze stromym podejściem, będzie górami. Heks w grze ma 1,5 na 1,5, albo nawet 2 na 2 kilometry, więc to nie może być pagórek, który można obejść pół kilometra dalej.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Cytat: Gustlik w Październik 17, 2015, 08:34:10 PM
góry ... ograniczają ruch helikopterów.

Możesz mi to wyjaśnić... Chyba o tym nie słyszałem a warto by wiedzieć.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Cytat: Gustlik w Październik 17, 2015, 08:34:10 PM
Pamiętaj o dwóch rzeczach - góry dają bonus górskiej piechocie i ograniczają ruch helikopterów. Więc nie może też być tak, że byle kopa ze stromym podejściem, będzie górami. Heks w grze ma 1,5 na 1,5, albo nawet 2 na 2 kilometry, więc to nie może być pagórek, który można obejść pół kilometra dalej.

Ok.  Chodziło mi tylko o to, czy teren góry musi/może być tylko w górach rzeczywistych ..   ;D
Nie szafuje ostatnio heksami górskimi ( lepiej używać słowa szczyt chyba) Nawet w górach(fizycznych) oznaczam zawsze więcej heksów - hill. Mountain to tylko faktyczne szczyty.

Jest jeszcze jedna rzecz - tam jest dużo zalesionych wzniesień - lasy pokrywają 3/4 gór/wzniesień. Miałem duże trudności w rysowaniu lasów - tak, żeby na mapie jednoznacznie było widać - czy to las, czy zalesione wzniesienie/góra ...
Wiem, że to mapx definiuje, co i gdzie, ale  ...  wtedy piszecie, że mapka jest mało czytelna ... no cóż ja mam tylko mapki wojskowe - a tam w jednym heksie potrafi być kilka terenów na raz ... i teraz decyduj  >:D  ???

Staram się robić tak, aby miało to ręce i nogi   ... a wychodzi jak zawsze  ..  :ihope
Dlatego pisałem, że dobrze jak są wstępne dane od twórców scena ... wtedy grafikę można nagiąć tak, by pasowała do przyszłego mapxa.
Grafikę już zrobiłem - nadałem hipotetyczny numer(spodziewam się taki dostać na JPs) i wrzuciłem na serwer. -->
Wynika to - takie działanie - z moich obecnych możliwości z netem.
Do puki sprawa się nie rozwiąże, muszę korzystać z neta w pracy ( a nie zawsze jest to możliwe) 
Zostaje więc mapx ... też zajmie trochę czasu ..

Waldzios

Moim zdaniem zbytnio się przejmujesz. Docelowy autor scenariusza może dowolnie modyfikować teren.
Każdy ma własne interpretacje, wszystkim nie dogodzisz.

Według mnie o rodzaju terenu powinien decydować przede wszystkim jego wpływ na mobilność jednostek.
Góry to powinien być teren skrajnie trudny do przebycia.

Poza tym trzeba pamiętać o jednostkach górskich, ich bonusy powinny być w jakiś sposób uzasadnione.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Chciałem tylko, aby rysunek odpowiadał mapiksowi ..   >:D

Gustlik

Pamiętaj, że dysponujesz jeszcze terenem "Rough", no i "Escarpment", którym zawsze można zablokować ruch na jakimś wyjątkowo niekorzystnym terenie - nie popadając w przesadę z "górami"
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

CytatNa dużych mapach żaden rodzaj współczesnego uzbrojenia nie wygląda na zbyt przepakowany (strzelająca na 16 heksów Lance) i walki nie są jednostronne.

O tak - tu się z Tobą zgodzę - żeby tylko jeszcze byli chętni do ich rysowania....  Grin
Po tygodniu nieobecności, wziąłem się za pracę ..  i chyba postanowię, że ani jednej mapki górskiej więcej ..  >:D

A odnośnie efila - wygląda na to, że po wszystkich zmianach/ porządkach zrobionych/ planowanych --> to już będzie inny efil.
Może więc warto, tak jak to było z przejściem do nowych formatów ( OG2) - zostawić efil z ostatniej instalki Kowdara wraz z kampaniami  ... i zacząć od nowej nazwy + przystosowane do niego kampanie  ...  ???
No bo, pierwszą i drugą wojnę od współczesności dzieli przepaść technologiczna  ...