Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ponury

A może rozwiązaniem byłaby opcja sprzedaży samego transportu przed rozpoczęciem scenariusza? Jest to w ogóle technicznie możliwe do zrobienia?

Waldzios

Cytat: Jaro w Maj 29, 2016, 10:37:01 AM
Po ostatnich zmianach w kwestii spadochroniarzy i wag transportu sporo jednostek straciło latające transporty. Jest to zrozumiałe i logiczne, choć spowodowało to spadek atrakcyjności wojsk powietrznodesantowych. Ponieważ nie wszystkie scenariusze w kampanii oferują transport lotniczy, lub desant powietrzny nie jest planowany przez gracza można by użyć jednostki spadochronowe np. jako regularną piechotę. Niestety pieszo nie nadążą za resztą a dokupienie im transportu oznacza, że w przyszłości go stracą podczas załadunku do samolotu.
Doprecyzuj proszę o które konkretnie jednostki chodzi.
Z tego co się orientuje, żadna jednostka spadochroniarzy nie powinna stracić latających transportów, wręcz przeciwnie kilka je zyskało (motocykle)...;
Oczywiście nie wykluczam, że mogłem się gdzieś pomylić...;

Zmiany w armii niemieckiej dotyczyły jednostek transportowanych ciężkimi szybowcami (Me 321/Me 323), czyli głównie jednostek aeromobilnych, nie spadochronowych.  Te jednostki straciły całkowicie zdolność latania, więc to czy mają latające transporty nie powinno mieć żadnego znaczenia...;

Jedyne odczuwalne osłabienie niemieckich jednostek spadochronowych, to utrata transportu lotniczego przez samochody pancerne w klasie RECON...;
Cytat: Jaro w Maj 29, 2016, 10:37:01 AM
Może by w związku z tym wprowadzić jednostki transportowe zrealizowane jako transport kontenerowy. Mogły by służyć do transportu spadochroniarzy. Zawsze mogą być zakupione i sprzedane, lub pozostawione w okolicy lotniska... Mogą być droższe niż transport organiczny, aby nie zdominowały obecnego sposobu transportu.
Po pierwsze, to niewykonalne, w tej chwili nie ma możliwości załadowania jednostki naziemnej do latającego kontenera...;

Po drugie, nawet gdyby była taka możliwość, to transport kontenerowy ma identyczne wady i zupełnie w niczym nie jest lepszy od transportu ATP...;

Po trzecie, kilkakrotnie pisałem, że obecne rozwiązanie jest tymczasowe...;
Zaproponowałem system 'Extended Air Transport Rules', wobec tego zakładam, że kiedy/jeśli to nieszczęsne "zamrożenie" się skończy i pomysł uda się wprowadzić to Giganty wrócą...;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Przykładem są rosyjscy spadochroniarze E503. Nie mają żadnego transportu, który można by transportować lotniczo.

A jeśli chodzi o transporty kontenerowe to myślałem o transporcie lądowym np. ciężarówce.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Czerwiec 10, 2016, 11:11:21 AM
Przykładem są rosyjscy spadochroniarze E503. Nie mają żadnego transportu, który można by transportować lotniczo.
Pisałeś "po ostatnich zmianach", a te dotyczyły tylko niemieckich transportów lotniczych...;
W kwestii rosyjskich spadochroniarzy nic w ostatnim czasie nie było zmieniane..;
Przeciwnie, konkretna jednostka, czyli E:503, praktycznie nie zmieniła się od czasów PG2;

Raczej nie kojarzę by sowieci w trakcie WW2 desantowali jakieś pojazdy (ewentualnie rowery dla oddziałów zwiadowczych)...;

Obecnie w efilu sowieccy spadochroniarze używają samolotów 'Li-2' (2800 kg ładunku lub 26 spadochroniarzy) będących licencyjną kopią DC-3 , więc możliwości transportowe nie są imponujące...;

Do transportu sprzętu używano lekkich szybowców transportowych Antonov A-7 (900 kg ładunku lub 7 spadochroniarzy)  i Gribovski G-11(1200 kg ładunku lub 11 spadochroniarzy); Z tego co pamiętam szczytem możliwości G-11 było przewiezienie rozłożonego na części lekkiego działa;

Cytat: Jaro w Czerwiec 10, 2016, 11:11:21 AM
A jeśli chodzi o transporty kontenerowe to myślałem o transporcie lądowym np. ciężarówce.
To by była przesadna komplikacja i dublowanie rozwiązań;

Poza tym, nie widze powodu by na siłę dodawać spadochroniarzom dodatkowe transporty; już obecna dostępność ciężarówek jest dyskusyjna;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

kowdar

Przydałaby mi się kopia jednostek 1198, 1199, 1200 (okopana artyleria), ale w All Nations.
Wolę ją stosować niż bunkry artyleryjskie, ale branie ich z Niemców jest bardzo niewygodne ...
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Waldzios

Cytat: kowdar w Czerwiec 11, 2016, 09:31:55 AM
Przydałaby mi się kopia jednostek 1198, 1199, 1200 (okopana artyleria), ale w All Nations.
Wolę ją stosować niż bunkry artyleryjskie, ale branie ich z Niemców jest bardzo niewygodne ...
Niema problemu, zrobi się...;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Właśnie sobie uświadomiłem (a dokładnie uświadomił mi to Mig-29), że Stingery i ich
samobieżne wcielenia (Avenger) powinny chyba mieć opcję "Jet" - włączoną - jak sądzisz?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Czerwiec 13, 2016, 11:50:22 PM
Właśnie sobie uświadomiłem (a dokładnie uświadomił mi to Mig-29), że Stingery i ich
samobieżne wcielenia (Avenger) powinny chyba mieć opcję "Jet" - włączoną - jak sądzisz?
Trudno powiedzieć.

W tym momencie 'Jet' odpowiada tylko za przechwytywanie, więc wszystko zależy od tego  jak rozpatrujemy samo przechwytywanie.
Jeśli przyjmiemy, że przechwytywanie dotyczy samolotu "przelatującego" z miejsca na miejsce, czyli uznamy ze przykładowy 'Mig-29' "leci" do jakiegoś celu z pełną prędkością i na dużym pułapie, to wspomniany 'Stinger' raczej nie powinien być go w stanie przechwycić...;
Co innego, gdy 'Mig-29' atakuje cele w zasięgu 'Stingera', wtedy MANPAD jest w stanie strzelać, czyli działa jak powinien.

Wydaje mi się, że obecna implementacja 'Jet' jest stworzona właśnie dla takich przypadków...;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Już Ci powiem skąd mi to się wzięło - otóż właśnie zrobiłem kampanię małego oddziału armii USA, który okazał się byc bezbronny wobec sowieckiego lotnictwa, a przynajmniej niektórych jego przedstawicieli.

Amerykanie mają tylko systemy oparte na Stingerach (Avenger, Linebacker), albo Patrioty. Nic pomiędzy.
Nie przewidywałem kupowania Patriotów, z kolei Avengery z zasięgiem 2 okazały się zupełnie bezbronne
wobec Migów 29 z zasięgiem 3. W dodatku nie mogłem nawet zastawić pułapki, ze względu na ten brak
przechwytywania.

No i teraz sobie myślę, co z tym zrobić.

a) - robić kampanie amerykańskie, z założeniem, że USA zawsze mają wsparcie lotnicze do zwalczania takich kolesi.  :D
b) - powiększyć zasięg Stingera i pochodnych do 3, co nie jest takie znowu dalekie od rzeczywistości
c) - przepracować na nowo cały system zasięgów ataku dla samolotów z cechą (r).

Na przykład - zdjąć typowym myśliwcom cechę "r" pozostawiając zasięg na 3, co powinno skutkować tym, że do
samolotów będą mogły strzelać z 3 ale do celów naziemnych tylko będąc nad celem. Pozostałe bombardujące
miałyby nadal "r", ale zasięg nie większy niż 2. Oczywiście tu pozostaje problem samolotów wielozadaniowych...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#1809
Cytat: Gustlik w Czerwiec 14, 2016, 11:01:13 AM
Już Ci powiem skąd mi to się wzięło - otóż właśnie zrobiłem kampanię małego oddziału armii USA, który okazał się byc bezbronny wobec sowieckiego lotnictwa, a przynajmniej niektórych jego przedstawicieli.
No ale to w zasadzie jest realistyczne...;
USA praktycznie nie mają systemów średniego zasięgu w linii;
Technologie i rakiety teoretycznie mają (Raytheon SL-AMRAAM), ale nie potrafią się zdecydować na konkretne rozwiązanie...;
Luka jest na tyle duża, że Waszyngtonu bronią zakupione doraźnie norweskie systemy NASAMS;

Cytat: Gustlik w Czerwiec 14, 2016, 11:01:13 AM
a) - robić kampanie amerykańskie, z założeniem, że USA zawsze mają wsparcie lotnicze do zwalczania takich kolesi.  :D
Raczej z założeniem, że jeśli nie mają wsparcia lotniczego to dostaną w tyłek...;

Cytat: Gustlik w Czerwiec 14, 2016, 11:01:13 AM
Na przykład - zdjąć typowym myśliwcom cechę "r" pozostawiając zasięg na 3, co powinno skutkować tym, że do
samolotów będą mogły strzelać z 3 ale do celów naziemnych tylko będąc nad celem. Pozostałe bombardujące
miałyby nadal "r", ale zasięg nie większy niż 2. Oczywiście tu pozostaje problem samolotów wielozadaniowych...
Pytanie, co w tej sytuacji z krajami które mają systemy średniego zasięgu, jak norweski NASAMS/NASAMS 2 , czy izraelski SPYDER, używane przez kilka różnych krajów...; nie mówiąc już o systemach rosyjskich...;

Obawiam się, że w praktyce, dla załatania realnej dziury w amerykańskiej obronie plot, możesz zlikwidować cały system średniego zasięgu...;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

To może jednak przynajmniej najnowsze Stingery podnieść na 3?

Ale nie upieram się - jeśli ma to oparcie w rzeczywistości.....
A i pewien hardkor jest nawet pożądany, żeby nie było, że USA takie niezwyciężone.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Czerwiec 14, 2016, 11:46:02 AM
To może jednak przynajmniej najnowsze Stingery podnieść na 3?
W tej kwestii pewnie warto by przejrzeć wszystkie systemy rakietowe.
Teoretycznie wiekszość MANPADS przekracza granice 3 heksów (3000m): Strela (4,000 m), Igla (6,000 m), Stinger (8,000 m), Grom (5,500 m), Starstreak (7,000 m)...; więc zapewne można by podnieść zasięg wszystkim;
Brak cechy 'jet' załatwia kwestie pułapu, więc zwiększony zasięg nie powinien być dużym problemem;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Tu jednak przyjąłbym te 1500 na hex, jako że zasięg jest wypadkową dystansu i wysokości lotu celu.

Zwłaszcza, że najpopularniejsze działka Boforsa 40mm mają dwa heksy, a są jednak jakimś punktem
odniesienia....

Po prostu nie chcę zabrnąć, no bo jednak jest różnica między Strela (4,000 m) - a Stinger (8,000 m)

Podniesiemy dla Strieły do 3 to dla Stingera do 4 i wtedy rzeczywiście systemy średniego zasięgu
stracą sens. Tak że ja bym przyjął 3 heksy dla 5.000-8.000, a poniżej 5.000 jednak dwa.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#1813
To może jeszcze inaczej,
naręcznym systemom można zostawić 2 hexy, a 1 punkt dodać tym samobieżnym (Avenger, Poprad itp), wyposażonym w głowice śledząco-celownicze, komputery kierowania ogniem itd...; 
można to będzie interpretować w ten sposób, że piechur z MANPADS strzela tylko do celów które ma w zasięgu wzroku,
a bardziej zaawansowane systemy mogą korzystać z optoelektronicznych  systemów wspomagających i w efekcie większego zasięgu...;
Zmiany nie były by duże, a 'Avengery' i pokrewne zyskałyby minimalną skuteczność...;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/