Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Czy ktoś (Waldzios, sympatyk) może wie co oznacza taki komunikat?

Unit#105 has bad coordinates (Pos:65606) x=70, y=1. Please report to designer
Unit#106 has bad coordinates (Pos:393286) x=70, y=6. Please report to designer
Unit#107 has bad coordinates (Pos:131142) x=70, y=2. Please report to designer

(...)

Pojawia mi się to już drugi raz, przy ładowaniu save'u - komputer wysyła swoje
jednostki na nieobsługiwaną kolumnę heksów (nr 70). Jednostki tam jakoś wchodzą,
a potem nie mogą wyjść.

"Please report to designer" - niewiele daje, bo mogę sam do siebie to zgłosić, ale
co mam z tym zrobić?

Dodam, że jednostki były rozstawione dobrze - to się stało w czasie gry.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Sam komunikat niewiele mówi, poza stwierdzeniem nieprawidłowych koordynat.

Nie spotkałem się jeszcze z takim błędem, być może to coś nowego...
Pewnie trzeba będzie zgłosić do Luisa.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Jeśli obrazek nie przekracza wymiarów 3135x2975, a dla map 1123,1124,1125 - było umówione z Luisem, że 3000px wysokośći nie będzie wywalać - zgłosić Luisowi
Ostatnio przywracał zgodność z PG2 dla dróg .. może w tym jest sęk ...

------------------

Mogę być przez dłuższy czas nieobecny na forum ...


Gustlik

To się pojawiło na mapach Sandomierz 1274 i Seelow 1305....

Szkoda kurcze, bo miałem kampanię na ukończeniu a tu połowa jednostek spieprza z placu boju....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Jeśli chcesz to podrzuć na pocztę save + scenariusz. Spróbuję , choć ja cienki jestem w te klocki ( znajomość gry już dawno mnie przerosła)
No i może coś więcej napiszesz ..

Używałeś mapy kafelkowej może podczas gry?

Gustlik

No więc dzieje się to tak, że kilka jednostek komputera, stojących bliżej prawego brzegu mapy (ale nie jakoś drastycznie blisko), po paru kolejkach - jeszcze nie zbadałem ilu - zamiast iść do wyznaczonego celu, włazi na kolumnę 70, która w tym przypadku jest taką "półkolumną" w normalnych warunkach niegrywalną.

Nie widać ich graficznie ani w grze, ani pod Suite, natomiast o ich obecności informuje komunikat, kiedy próbuje się taką grę wczytać z save'u. Wtedy, po załadowaniu owego save'u do Suite, na liście jednostek, można odnaleźć te "zniknięte" patrząc na współrzędne ich położenia...

Zaraz ci wyślę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

No tak, grać to ja nie bardzo (spróbowałem)  >:D....  a jeszcze na tak wielkiej mapie ..  chyba muszę robić mniejsze  ;D - bo się połapać nie mogę, w którą stronę się ruszać ....  :rollin

Pooglądałem i nasuwa się pytanie - ile jednostek może mieć jeden gracz ? ( nie strona) ...

sympatyk

No i pograłem 13 scen  :rollin
To znaczy stoję w miejscu i od czasu do czasu ruszę się --> pozwalam przeciwnikowi atakować - naciskam tylko  - koniec rundy.
Jestem w 14 turze i żadna jednostka nie uciekła .. ;)

Może inny silnik gry i efila ..
Ja gram na OG 90.50.00 - 14 styczeń 2016 i efil 6.8.4
wysłałem kilka sejwów z tej walki  :laff

Gustlik

CytatPooglądałem i nasuwa się pytanie - ile jednostek może mieć jeden gracz ? ( nie strona) ...

chyba 200, na pewno więcej niż 100, więc to nie to

CytatMoże inny silnik gry i efila ..

Efil nie ma tu nic do rzeczy, on nie decyduje o zachowaniach AI, ale silnik gry - to masz rację...może być to...
Ja używałem ostatniego, oficjalnego z 28 czerwca

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Obejrzałem Twojego save'a z 11 kolejki i mam następujące wnioski:

- jednostki, które u mnie weszły na niedozwolone heksy, u Ciebie nie ruszyły się z miejsca.
- z drugiej strony, sporo jednostek AI nie ruszyło się z miejsca, ale to może mieć związek z tym, że Twoi też nie.
- błąd wystąpił u mnie na wersji oficjalnej czerwcowej, i testowej wrześniowej, co oznacza że jest powielany.
- skoro nie wystąpił na styczniowej, to znaczy, że jest to świeża sprawa.

No i rzeczywiście wcześniej, na mapie "Sandomierz", robiłem już wiele testów i prób grania na dużych mapach i nigdy
nie spotkałem, żadnych kłopotów - to się musiało pojawić latem.

Jest jeszcze możliwość, ze winna jest inteligencja AI w wersji 2.00 ponieważ jest to jedna z niewielu kampanii robionych
na tej wersji AI.  No ale nie mam w tej chwili czasu, by od nowa grać wszystko na 0.91.

Napisałem na JP's Panzers w dziale "bugs", ale zero reakcji od niedzieli... Nie wiem co jeszcze mógłbym z tym zrobić.
Ewidentnie zabugowany jest silnik gry, a nie mapa, bo na starszym exe nic się złego, na tej mapie, nie dzieje.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

#505
Jeszcze jedna podpowiedz
Sprawdzałem i wychodzi mi, z dużym prawdopodobieństwem ( przypominałem sobie zachowanie gry jeszcze z czasu PG2)
Ilość jednostek gracza  jest ograniczona do 100, ale na MAPIE (aktualnie biorące udział w grze)
Sprawdzane to jest podczas ładowania save, następnej tury ...
Więc jeśli masz 111 jednostek, a w grze 99 --> OK
Jeśli dokupisz, przyjdą posiłki i przekroczy 100 --> w następnej turze, po wczytaniu save --> wyrzuci błąd ..

Jeśli jedna strona ma 2 graczy( kraje) --> to ograniczenie do 200 --> 3 kraje - 300 ...

edit
dokopałem się
http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=45999&start=0#p650772

CytatQ2.- What is the units limit, per side, for Open scenario?
Total number of units is limited to 400 right now and this limit is assigned according number of players, so for 2 player scenarios, you could have, up to 200 units per side.

Total units could be also increased with no big problems, except perhaps AI performance.

Teraz można mieć dla każdej strony po 4 graczy(kraje) --> x 2 strony = 800 jednostek max na mapie( w grze)

Ale nadal obowiązuje limit 100 dla każdego gracza --> wyjście - rozdzielić jednostki Al na dwóch graczy( kraje) - tak jak w poprzednich scenach - bo obecnie jest ok 130.....  >:D  dla Rosji



Gustlik

Ale to jest odpowiedź sprzed 6 lat!

CytatSprawdzałem i wychodzi mi, z dużym prawdopodobieństwem ( przypominałem sobie zachowanie gry jeszcze z czasu PG2)

Limity z PG2 nie mają już zastosowania od dawna.

CytatTotal number of units is limited to 400 right now and this limit is assigned according number of players, so for 2 player scenarios, you could have, up to 200 units per side.

Zwracam uwagę na ostatnie zdanie "200 units per side" - czyli 200 jednostek na stronę, czyli Allied 200 i Axis 200.

Obecnie ten limit wynosi 400 - patrz załączony zrzut ze suite. Ruscy mają 130 i wciąż pozwala kupować.

Gdyby chodziło o ilość jednostek, to komunikat o błędzie pojawiałby się OD POCZĄTKU scenariusza, ponieważ Sowieci już wchodzą do gry ze 130 jednostkami.

No i przede wszystkim brzmiałby "Za dużo jednostek", a nie "jednostki na złych pozycjach"
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

#507
Szybko, więc nie dokładnie napisałem

Jest średnio po 100 na gracza --> może być 130 dla 1 gracza i 70 dla drugiego = 200 i nie ma przekroczenia ..
Nieważne u którego pojawi się w grze dodatkowa i przekroczenie gotowe
Możesz mieć i 160 --> liczy się ile jest wystawionych ..
Zobacz moje savy - razem Polacy i ruscy nie mają 200 szt .. w grze
Posiłki liczą się do puli jak lądują na mapie

u mnie liczyłem w 14 scenie mam 87 polskich i 98 ruskich
Tam gdzie grasz Niemcami --> masz dwóch graczy -ss + wermacht( razem 130) + Polacy --> a więc limit wynosi 300 ..   

Trzeba to dokładnie przetestować - tak, czy inaczej - silnik gry


Gustlik

CytatTam gdzie grasz Niemcami --> masz dwóch graczy -ss + wermacht

Zacznijmy od podstaw - co jest "Gracz" w rozumieniu gry.

Otóż "gracz" - to jest grupa jednostek wykonujących ruchy w jednej kolejce. Grupy mogą być zasadniczo
dwie: "Axis" i "Allied".  NIE MA ZNACZENIA Z ILU KRAJÓW się składają. "Axis" to jeden gracz a
"Allied" to drugi - kropka.

To, że Axis może składać się z Niemców i SS, a czasem jeszcze z Węgrów i Rumunów, nie oznacza że to jest czterech
graczy !!!!!!!!!!!!!!! Oni nadal wykonują ruch w jednej kolejce, i każda z ich jednostek, wchodząca do VHkesa zajmuje go
tak samo ważnie.

Poniższe z zrzuty powinny to wyjaśnić. 

Widzimy tu scenariusz dla dwóch graczy "2 Players" - Axis i Allied



Tu mamy NADAL mamy scenariusz dla 2 graczy "2 Players", Axis i Allied - mimo że Axis składają się z
dwóch krajów Germany i Wassen SS.



W obu przypadkach adnotacja przy Player 1, brzmi: "Max Units/player 400"

A propos w tej kampanii, którą Ci wysłałem JEST scenarisz dla trzech graczy (to mój pierwszy eksperyment).

Wtedy Suite wygląda tak: trzeciego gracza na pierwszu rzut oka nie widać, o jego istnieniu informuje tylko napis
"3 players". Wtedy trzeba rozwinąć niebieskie menu "players" i tam pojawi się Czechosłowacja. W tym przypadku,
jak widać za zieloną strzałką, limit zmienił się z 400 do 266 dla gracza (chodzi o zachowanie sumy 800), ale to i
tak daleko od 130.



Jak sobie zagrasz od początku i dojdziesz do czwartego, to zobaczysz jak to działa.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Ale się wygłupiłem  .. ale jak pisałem - słaby jestem w te klocki.


Te jednostki, co uciekają, to były atakowane?
Czy tak, na koniec 9 scena są prawidłowo usytuowane - a na początku następnego po za bandą?
Czy też wykonują niewłaściwy ruch?
Masz sejwy  po kolejnych tur?