Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Nie, nie są atakowane, nic im nie grozi, mają grać ofensywnie i iść do wyznaczonego heksa docelowego (Objective Hex).

Tymczasem udają się zupełnie gdzie indziej....

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

A gdzie ten hex?
Przyślę Ci Kilka sejwów i zobaczysz - wykonałem kilka testów ...

Gustlik

Ja sprawdzam po grupie jednostek stojących w prawym górnym rogu planszy.

Jest ich tam 8 - dwie inżynierskie, artyleria, rozpoznanie, ckm i trzy jednostki kozaków.
Niestety, atak na zachód podejmuje tylko pięć pierwszych - te trzy kozackie odchodzą na
wschód w stronę brzegu mapy i włażą na kolumnę nr 70 - i tu jest błąd.

Jako OH mają wyznaczony Ostrowiec. To znaczy jedna ma wyznaczony, a dwie mają robić
"Follow" za nią.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

A, jeśli pozbyć się OH? - Przestaną tak się zachowywać?
Tak, czy inaczej - silnik gry z czerwca i powyżej generuje błąd. Silnik ze stycznia - jest OK
Od kiedy ( z którym silnikiem - wersja) można ustawiać OH?

A ta jednostka 009 nie ma ustawionego OH lub czegoś innego?
Może winne jest to
CytatTiled maps ahow now full hexes (same than Suite does in last version)
a, może i normalne też --> zwiększa obszar mapy o 1 hex?

Gustlik

CytatA, jeśli pozbyć się OH? - Przestaną tak się zachowywać?

Sprawdziłem - u jednej zachowanie się zmieniło, poszła na zachód, ale 11 innych uciekło z mapy.

A teraz najciekawsze - obejrzałem save'a już z drugiej kolejki - i już ich nie było na mapie. Jakimś
cudem potraktował kolumnę nr 70 jako istniejącą, pomimo że Suite jej nie wyświetla, nie pokazuje
też żadnego rodzaju terenu na tym "półheksie", ani kosztu ruchu. Jak więc wyliczył, że można tam
wejść? Nie wiem.

Co do Twojej jednostki P2 009, to to nawet nie jest jednostka, którą ja wstawiłem na mapę, tylko
jedna z tych które komputer sobie kupił i rozstawił, więc nie mogła mieć przypisanych żadnych
"celowych" heksów.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Wysłałeś na pocztę, do Luisa, Kampanię wraz z opisem  i sejwami?
Zawsze, o to prosi ..

Gustlik

Nie chce mi się tłumaczyć na angielski całej złożoności problemu, skoro interesuje to tylko nas dwóch...

Na JP's nikt nawet nie zapytał....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Sympatyk wysyłałeś coś Luisowi? Bo ja wysłałem trzy dni temu, ale nie odpowiada, a to nie w jego stylu i zastanawiam się czy w ogóle doszło...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Nie, nic nie wysyłałem
Nie potrafię po angielsku tego opisać.
Ponieważ moje duże mapy sprawiają co jakiś czas kłopot - czułem się zobowiązany ...  ;)
A, kampania jest jeszcze nie publiczna - i bez Twej zgody nie wysyłam  ... ( takie materiały traktuję jak poufne)
Luis jest coraz częściej niedostępny - bywa, że przez kilka dni ..

Sprawa wyjaśniona - jest poprawka na JPs ....

sympatyk

Mam pytanie ..
Ostatnio zrobiłem trochę mapx do map powstałych jeszcze dla PG2.
Czy robiąc nowe kampanie, konwertując stare, powinno się poprawiać drogi - tak aby były zgodne z obrazkiem ( na ile to możliwe)?
W załączniku przykład ...
Czy też nie należy tego poprawiać - aby gra( scenariusz) był bliższy oryginałowi  ..

Czy należało by w następnych odsłonach - przy poprawianiu scenariuszy/ kampanii, jednak wnosić takie poprawki + dorabiać tory jeśli są na rysunku --> zmieniając dotychczasowe drogi biegnące po torach na tory?
Na pewno zmieni to niektóre scenariusze w sposób istotny i da nową jakość --> stare sposoby przejścia scena mogą być nieaktualne ...  >:D


Gustlik

Oczywiście zawsze lepiej jeśli wartość logiczna heksa jest zgodna z obrazkiem. Ale pamiętaj też, że poprawki zawsze można wprowadzić na poziomie konkretnego scenariusza, nie zmieniając samego pliku mapx.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Oczywiście, że poprawki tylko na scenariuszu.
Pliki mapx - to dla nowych scenów na starych mapach ..  ;D

Gustlik

Chodziło mi raczej o to, że "mapxy" można robić z pewną tolerancją, bo autor scenariusza zawsze może dopracować niuanse i zmienić jeszcze to czy owo.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Tak mapx w dobie OG nie jest żadną wyrocznią - w przeciwieństwie do PG ...
Można stworzyć scenariusz nie korzystając z gotowego mapx ...
Zastosowanie poprawionego mapx do istniejącego scena może nieraz przynieść niepożądane skutki .. jestem tego świadomy
Nie mówmy o mapxach ... lecz o przystosowaniu Kampanii rodem z PG do do OG - dostosowując drogi, dorabiając kolej ...


Popróbowałem przerobić B01, ale moje granie jest  ... no i dałem spokój
Aby sprawdzić różnice, powinien ktoś przetestować taką kampanię  --> grając na poprawionych drogach i drugi raz bez poprawek --> aby można było wychwycić różnice, i tak dalej ...