Nowy scenariusz

Zaczęty przez annh, Czerwiec 02, 2016, 09:36:01 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Ponury w Luty 16, 2017, 03:11:21 PM
Czyli po prostu utworzyć jednostki aux i wroga i tyle, a kampania automatycznie te core'y przydzieli?
Tak, ale są różne szkoły.

Najprostszy i najszybszy sposób to ustawić deploy hexy i/albo SH, a gra zajmie się resztą.

Istnieje też inna możliwość, rzadziej stosowana.
Można rozstawić przykładowe jednostki (symulujące jednostki CORE) na deploy hexach (jednostki znikną gdy scenariusz będzie uruchomiony jako część kampanii), albo ustawić jednostkom opcje 'Remove if campaign'.

Takie rozwiązanie jest bardziej czasochłonne, ale ma kilka zalet (szczególnie gdy tworzysz kampanie od podstaw).
Scenariusz stworzony w ten sposób można rozgrywać (i/lub testować) w trybie scenariusza (bez rozgrywania całej kampanii od początku).
Dodatkowo, jeśli w scenariuszu masz wystawioną "symulowaną" armię (z którą przetestowałeś scenariusz i wiesz że wystarczy do wygranej), to na jej podstawie możesz dość precyzyjnie ustalić nagrody (znasz armie z poprzedniego i aktualnego scenariusza).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Ponury

O to mi właśnie chodziło, dzięki za wyjaśnienie :) Bałem się, że trzeba będzie grać całą kampanię, żeby przetestować, ale skoro tak, to inna rozmowa.

A jeszcze mam inne pytanie: czy jest możliwość, żeby jednostki aux z danego scenariusza stały się core w kolejnym?

Waldzios

Cytat: Ponury w Luty 16, 2017, 06:03:17 PM
A jeszcze mam inne pytanie: czy jest możliwość, żeby jednostki aux z danego scenariusza stały się core w kolejnym?
Nie bezpośrednio. Musisz je od razu w danym scenariuszu ustawić jako CORE, by przeszły do kolejnego.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Ponury

Cytat: Gustlik w Luty 15, 2017, 04:23:36 PMTak, w oknie widoku mapy po położeniu flagi trzeba znaleźć takie małe okienko w dole po lewej, "Prestige Base" - tam jest suma 40 i domyślnie mnożnik ("Modifier") 1 - co oznacza 40pp za heks. Jak zmienisz mnożnik na 2 to będziesz miał 80, a jak na 0 - to 0. Linijkę niżej masz tam też to, o co wcześniej pytałeś "Turn Prestige" - czyli kasa za każda kolejkę kiedy heks jest własnością gracza.

No i coś mi nie chce działać. Ustawiam ten mnożnik na 0, ale po chwili on automatycznie zmienia się w 1. Pewnie coś jeszcze dodatkowo muszę ustawić, ale nie wiem co.

Waldzios

Cytat: Ponury w Luty 17, 2017, 11:57:48 PM
No i coś mi nie chce działać. Ustawiam ten mnożnik na 0, ale po chwili on automatycznie zmienia się w 1. Pewnie coś jeszcze dodatkowo muszę ustawić, ale nie wiem co.
Powinno działać.
Może nie ustawiłeś właściciela heksa? Z tego co pamiętam licznik się resetuje jeśli próbujesz go ustawić na pustym heksie.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatPewnie coś jeszcze dodatkowo muszę ustawić, ale nie wiem co.

Tylko flagę - jak pisałem. Najpierw flagę, potem resztę.

Poza tym, żeby być pewnym, że zmiana wartości pola została przyjęta, trzeba po jej wprowadzeniu
postawić kursor w dowolnym innym okienku, albo użyć TAB - i dopiero wtedy zapisać całość.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ponury

Dzięki Panowie, lekarstwem okazało się wciśnięcie TABa :)

Ale jeszcze mam kolejne pytanie. Nie umiem kupić ludności cywilnej czy więźniów, których widywałem w niektórych kampaniach. Nie ma tego na liście jednostek. Może one pojawiają się w konkretnym czasie i dlatego nie można ich kupić? Też nie rozumiem działania pola "Only purchasables". Kiedy je odznaczam, to i tak nie pojawiają się wszystkie jednostki z wszystkich lat, ale jakieś niektóre dodatkowe tak. Nie rozumiem zasady działania. Np. nie pojawiają się żadne fortyfikacje do kupienia - dopiero, gdy odznaczę to pole.

Jaro

Zaznacz dodatkowo check box (pole zaznaczania)All country - jest niedaleko od Only Purchasable
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

Z kolei "Only Purchasable" ma być ODZNACZONE

Podsumowanie - domyślnie masz widzieć tylko regularne jednostki regularnych krajów możliwe do zakupu czyli,
tak jak gracz w grze - czyli jest tam tak:

Nazwa kraju - ZAZNACZONE
Only Purchasable - ZAZNACZONE
All Country - ODZNACZONE.

Żeby widzieć wszystkie jednostki kraju(ów) danej strony oraz te uniwersalne i te nie-do-kupienia musisz mieć:

Nazwa kraju - ZAZNACZONE
Only Purchasable - ODZNACZONE
All Country - ZAZNACZONE.

wtedy zobaczysz nawet Chucka Norrisa
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Ponury w Luty 18, 2017, 03:13:08 PM
Ale jeszcze mam kolejne pytanie. Nie umiem kupić ludności cywilnej czy więźniów, których widywałem w niektórych kampaniach. Nie ma tego na liście jednostek. Może one pojawiają się w konkretnym czasie i dlatego nie można ich kupić? Też nie rozumiem działania pola "Only purchasables". Kiedy je odznaczam, to i tak nie pojawiają się wszystkie jednostki z wszystkich lat, ale jakieś niektóre dodatkowe tak. Nie rozumiem zasady działania. Np. nie pojawiają się żadne fortyfikacje do kupienia - dopiero, gdy odznaczę to pole.
Większość uniwersalnych jednostek, których nie warto (lub nie ma sensu) dublować dla każdej nacji z osobna (na przykład wspomniana ludność cywilna czy więźniowie) znajduje się w nacji 'All Countries' (w ten sposób mamy pojedynczą jednostkę zamiast kilkudziesięciu, dla każdej z nacji z osobna).
W oknie zakupu jednostek można ją aktywować polem 'All country'.

Co do listy jednostek, to w górnej części okna zakupów masz aktualną datę (którą możesz modyfikować). Na liście wyświetlane są jednostki dostępne w danym okresie.

Pole 'Only purchasables', to opcja która ogranicza listę do jednostek tylko do tych które gracz może kupić (legalnie) w danym scenariuszu (teoretycznie zgodnych z oknem zakupów w grze), czyli blokuje jednostki z cechą 'Can't Buy' (na przykład sztaby i fortyfikacje) albo niezgodne z ustawieniami frontów/frakcji.

Generalnie okno zakupów ma sporo ograniczeń, w założeniu ma wspomagać zakupy "prawidłowych" jednostek, czyli takich które zgadzają się z założeniami scenariusza (nacje, fronty/frakcje, daty itd).
To do pewnego stopnia symulacja okna zakupów w grze.
Twórca scenariusza korzystając z tego okna, jest do pewnego stopnia zabezpieczony przed pomyłkami.

Jeśli chcesz używać mniej "prawidłowych" jednostek (zła data, nieodpowiednie F/F, niezgodna nacja itd), wtedy wygodniej dodać zupełnie dowolną jednostkę, a potem ją edytować (na ekranie jednostek, albo prawy przycisk na mapie).

W oknie edycji masz dużo więcej swobody (o ile nie aktywujesz pola 'Only purchasables'), ale łatwiej też się pomylić.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Ponury

Dzięki Wam za wyczerpujące wyjaśnienia :bow

Ponury

Mam pomysł na kolejny scenariusz, niestety nie wiem, czy realny. Czy jest możliwe ustawienie heksa, żeby po wjechaniu do niego traciło się prestiż? Druga sprawa - czy można ustawić dwa warunki zwycięstwa dla gracza? Np. kill MSUs i dodatkowo wyjechać przez EH? Czy to trzeba rozbić na 2 scenariusze?

Gustlik

Ad 1) - nie, tracić prestiżu się nie da.

Ad 2) - Testowałem kiedyś sprzężenie dwóch warunków, ale na zasadzie albo-albo.
Natomiast Ty sugerujesz zasadę "i". Obawiam się że to tak nie działa, ponieważ każdy
warunek jest sam w sobie konieczny i wystarczający.

Zatem jeśli spełniony zostanie warunek ucieczki, to gra już nie będzie sprawdzać czy
zabito wszystkie MSU, tylko zaliczy scenariusz.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ponury

Aj, to szkoda. Będę musiał zmodyfikować plany.

A czy jest takie coś możliwe, że np. mam na mapie dwa różne VH, powiedzmy po dwóch końcach mapy, i w zależności od tego, który zajmę, przejdę do innego scenariusza? Czy to tylko działa tak, że można ustawić inny scenariusz dla BV a inny dla V?