Jak w Gimie mapy robić.

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 01, 2014, 07:34:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

No i pomyślałem  ..
Rys gi1.jpg --> całość w 50% wielkości
Rys gi11.jpg --> dopasowanie 100% wielkość

Gustlik

No ładne - już prawie chciałem na tym grać :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

No jeszcze trzeba poczekać .. ;)

Lotniska - jedno wiadoma ... wstawiać więcej, gdzie .. ???

Gustlik

No, w sprawie lotnisk, to nie mam dobrych wiadomości.

Po afrykańskiej stronie cieśniny, Ceuta nie ma potu lotniczego, ani nawet pasa, co jest o tyle dziwne, że jest tam hiszpańska baza wojskowa. Jedyne co znalazłem, to heliport z mini pasem długości 250 metrów, więc można założyć, że coś lądującego na lotniskowcu dałoby radę. No i helikoptery można tam uzupełniać. Od biedy uznałbym to za lotnisko.

Poza tym, mieszkańcy Ceuty korzystają z marokańskich lotnisk w Tangerze i Teutan - ona raczej nie wejdą na mapę, ale można je jakoś zasymulować przy krawędziach. Przynajmniej jedno z nich.

Po europejskiej stronie najbliższe duże hiszpańskie lotniska są stanowczo poza mapą, ale na północ od Gibraltaru
36.182851, -5.361797 (Google Maps) jest hiszpański poligon rakietowy. Są tam stanowiska wyrzutni SAM typu Hawk, zakładałbym, że w takim miejscu jest jakiś pas terenu przystosowany do lądowania...

Będę jeszcze szukał
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Stałe porty lotnicze na południu kontynentalnej Hiszpanii to: Jerez de la Frontera 36.745547, -6.061373 i Costa del Sol
Aeropuerto de Málaga 36.673432, -4.490769 - oba stanowczo za daleko jak na tą mapę.

Natomiast po drugiej stronie zatoki Gibraltarskiej w Algeciras jest kolejny heliport... 36.129101, -5.441944
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Dzięki
To mają być 1 heksowe lotniska?

Gustlik

Nie, nie - za wyjątkiem tego hipotetycznego na poligonie rakietowym, reszta to regularne PORTY LOTNICZE.

Natomiast Heliporty - mogą być pojedyncze
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Od nowa ..
lotnisko Gibraltar - 3hex
lotnisk w Tangerze i Teutan - przy krawędziach - 2hex
heliport - 2szt po 1hex
poligon rakietowy(36.182851, -5.361797) - 1hex

Zafiksowane!


Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Dzięki  ;D
Rzutem na taśmę .. zdążyłem - dziś 5 rocznica jak się tu zalogowałem .. na Prima aprilis  :laff

Ale proszę porównać obrazek w jpg zrobiony bezpośrednio z 24bit kolor ..
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGbUo2aTlnRFczeUE/view?usp=sharing

-----------
I jeszcze obrazek dla PEg zrobiony wcześniej ..
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGdEhLUGg4YWprRFk/view?usp=sharing

sympatyk

Nieoficjalne - 5 ostatnich mapek, już jest oficjalne .. są to wersje zimowe wcześniejszych map

Numery
Number: 1329
Name: Warka_w

Number: 1330
Name: Lwow_w

Number: 1331
Name: Przemysl_1939_w

Number: 1332
Name: Dukla_1944_w

Number: 1333
Name: Sandomierz_w


sympatyk

Wracam do podstaw ... od tego zacząłem ..
Jak przekonwertować mapę na inne kolory ?

Na przykład na kolory z dawnego PG2 ..
Wiemy, że była to specjalna paleta, obraz indeksowany

A, jak to zrobić organoleptycznie?
Na przykładzie mapki 1194 postaram się to pokazać
Używam popularnego programu -->  IrfanView

Wczytujemy/otwieramy rysunek 1194 w tym programie
I robimy tak



Wskazujemy  właściwą paletę --> w naszym przypadku plik --> PG2_for_irfanview.pal( tak go sobie nazwałem)
Otrzymujemy



Obraz został przekonwertowany na paletę kolorów z PG2
Jednak wypadało by co nieco poprawić ...
Więc
Obraz --> Paleta kolorów --> Edytuj paletę
Otworzy się nasza paleta, będziemy mogli zmieniać/edytować kolory  .. jak to zrobić jest napisane na palecie.
Edytowałem 4 kolory i otrzymałem , coś takiego ..



.. zauważamy, że w palecie są słabo reprezentowane 4 ostatnie kolory ...

Potrzebny pik palety jest tu
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGMFkzZkcwYTJ6NzA/view?usp=sharing

Jeśli nas to nie zadowala można to zrobić w Gimpie --> wtedy edytując kolory palety oraz wypełniając zaznaczenia odpowiednim kolorem możemy uzyskać lepszy efekt ..
Do tego potrzebny jest plik palety w formacie  gpl --> umieszczamy go w katalogu dla palet ..
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGeEo0V0c4ZXJzeWM/view?usp=sharing






Jaro

#688
Grałem ostatnio na nowych dużych mapach i mam następującą obserwację - wniosek. Otóż rzeki są przerywane w okolicach miast co ma sugerować istnienie mostów w miastach. I to jest logiczne. Rzeki są równierz przerywane przez las co już nie jest logiczne. Taki układ praktycznie uniemożliwia niszczenie mostów przez saperów. Co prawda hex miejski można zaznaczyć jako zniszczony na etapie projektu, jednak koszt przeprawy przez rzekę jest znacznie mniejszy niż przez zburzony hex. Pomijam kwestię wyglądu takich miejsc na mapach kafelkowych.
Daję pod rozwagę projektantom map. :sherman
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Ponury

Też na to zwróciłem uwagę. W niektórych nadrzecznych miasteczkach nie ma rzeki. Rzeka się urywa. Jest rzeka, miasto, rzeka. Może i w takich miejscowościach faktycznie jakiś mostek był, ale czy przejechałyby po nim czołgi? Poza tym parametry walki w mieście są diametralnie różne od parametrów walki na moście.
Naprawdę trzeba uważać, bo można opracować linię obrony, która może całkowicie się zawalić przez urwaną rzekę w mieście czy w lesie. Planowanie na takich mapach jest zupełnie inne niż na starych. Nie wiem, czy to da się naprawić i czy jest sens naprawiać, ale warto uczulić innych na takie właściwości nowych dużych map.