Aktualna wersja gry

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 16, 2010, 10:35:55 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

Do tej pory każda strefa klimatyczna miała własny zestaw kafelków. I tego się spodziewam po rozszerzeniu. Tyle że nie miałem czasu śledzić ostatnich zmian w kafelkach i nie wiem co zostało wymyślone.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Kwiecień 16, 2018, 07:16:32 PM
Do tej pory każda strefa klimatyczna miała własny zestaw kafelków. I tego się spodziewam po rozszerzeniu.
Nie do końca to rozumiem.
Grubie się, jaki jest sens konfigurowalnego weather.txt jeśli każda strefa klimatyczna ma przypisany na sztywno własny zestaw kafelków.
Teoretycznie mogę zmodyfikować strefę klimatyczną, bo plik weather.txt na to pozwala, ale jednocześnie nie mogę, bo do stref przypisane są konkretne zestawy kafelków.

Albo ja czegoś nie rozumiem, albo ktoś tego nie przemyślał :(.

BTW. Sprawdziłem, nie można dodać nowej strefy ('You cannot add new zones, game executable must be recompiled to include'). Pozostaje modyfikacja istniejącej strefy. A to zapewne wymaga modyfikacji zestawu kafelków, a potem dostarczenia go razem efilem.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Kafelki mają wygląd odpowiadający danej strefie. Jeśli ją przedefiniujesz całkowicie to i musisz zmienić kafelki. To jest po to, aby mapy wyglądały odpowiednio do swojej strefy. Zaletą jest to, że możesz zbudować nawet świat fantasy przedefiniowując konfigurację (nie tylko stref klimatycznych). To tak, jak ze zmianą klas. Skoro u nas powstały okręty rzeczne to i trzeba było dorobić ikonę na pasku klas jednostek.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Kwiecień 16, 2018, 10:10:15 PM
Kafelki mają wygląd odpowiadający danej strefie. Jeśli ją przedefiniujesz całkowicie to i musisz zmienić kafelki. To jest po to, aby mapy wyglądały odpowiednio do swojej strefy. Zaletą jest to, że możesz zbudować nawet świat fantasy przedefiniowując konfigurację (nie tylko stref klimatycznych).
Nie rozumiemy się.

Doceniam zalety kafelków  i rozumiem potrzebę posiadania zestawów kafelków dla różnych stref klimatycznych.
Nie neguje w żadnym razie potrzeby istnienia kafelków odpowiadających danej strefie..

Za absurdalne uważam tylko sztywne łączenie zestawów kafelków z ustawieniami pogody.
Oba systemy tylko na tym tracą. Ne możesz zmodyfikować pliku klimatu bez ingerencji w kafelki i odwrotnie.

Nie rozumiem dlaczego nie można niezależnie wybrać klimatu i zestawu kafelków. Autor kampanii nie jest dzieckiem, nie trzeba go prowadzić za rączkę, potrafi ustawić jeden dodatkowy parametr.

Co gorsze, ta zmiana sprawia, że system przestaje być opcjonalny. Jeśli chce używać konkretnego ustawienia klimatu, to muszę razem z nim używać narzuconego zestawu kafelków.

Najgorszy jest jednak zmarnowany potencjał, 21 stref klimatycznych i 21 zestawów kafelków to 441 potencjalnych kombinacji klimatów/kafelków...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Jeśli autorowi scenariusza zostawić definiowanie kafelków to co ze starymi scenariuszami? Tam nic nie było zdefiniowane, stąd domyślne użycie zestawu kafelków zgodnego ze strefą.
Z jednym się z Tobą zgadzam. Pogoda i kraina geograficzna mogły by być rozdzielone. Co w końcu ma wspólnego pogoda z wyglądem domów w danym rejonie. Właściwie z drugą kwestią też się godzę kafli jest bardzo dużo i jest to jeden z powodów, dla którego sobie odpuściłem - nie byłem w stanie czasowo tego ogarnąć.
Natomiast liczba kombinacji jest 21 bo jeden zestaw kafli do jednej strefy klimatycznej - to się nie multiplikuje. Strefa 1 zawsze będzie używała zestawu 1. Natomiast ilość kafelków w zestawie jest całkiem spora (nie chce mi się liczyć) ale przyprawia o ból głowy.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Kwiecień 17, 2018, 09:05:23 AM
Jeśli autorowi scenariusza zostawić definiowanie kafelków to co ze starymi scenariuszami? Tam nic nie było zdefiniowane, stąd domyślne użycie zestawu kafelków zgodnego ze strefą.
Proste, stworzyć siedem zestawów kafelków, odpowiadających siedmiu bazowym klimatom (nikt ich już nie będzie modyfikował), a potem przyjąć, że jeśli autor nie zdefiniował kafelków to zestaw jest dobierany automatycznie.
W pozostałych przypadkach wybór byłby manualny, dając niesamowite możliwości modyfikacji.

Oszczędziłoby to również masy pracy, bo wątpię by każdy z obecnych 21 zestawów kafelków istotnie się różnił.

Cytat: Jaro w Kwiecień 17, 2018, 09:05:23 AM
Natomiast liczba kombinacji jest 21 bo jeden zestaw kafli do jednej strefy klimatycznej - to się nie multiplikuje. Strefa 1 zawsze będzie używała zestawu 1.
Zgadza się, to się nie multiplikuje, ale potencjalnie mogło.
Teraz jest 21 zestawów, ale gdyby ustawienia pogody i kafelków były rozdzielone mogłoby ich być 21x21.

Łatwo sobie wyobrazić wykorzystanie dla danej stref klimatycznej kilku odmiennych zestawów kafelków. Choćby dla odróżnienia epoki (inne zabudowania dla WWII i czasów współczesnych).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

connor71

Ukazała się nowa wersja: OpenGen Version 0.91.3.0  (1-May-2018)
Ciekawe nowości:

  • New leaders for naval classes.
  • maps as SHP files, disabled, only JPG and PNG allowed
  • Scenario intro can use now a image 500x500 pixels
  • New tool to report a bug, attaching a savegame, pressing hotkey: Ctrl+B.


i wiele innych.

Waldzios

Przeniosłem temat morskich dowódców do oddzielnego wątku New leaders for naval classes.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Raczej tak - bo "niestabilne" są dwie nowsze, testowe.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Wydaje się, ze silnik - OpenGenTest 91-3-17.exe - jak dla mnie ( od strony grafiki i muzyki ) działa ok
Może warto ...

biku30

#506
Witajcie! Trochę czasu upłynęło i, gdzieś tam się zagubiłem, jednak drogę odnalazłem i zapytać się chcę, jaka jest aktualna wersja gry? 5.03.exe, a mapy 5.02? Dzięki z góry za odpowiedź! Czołem!

Edycja: A! I jaki e file? GusOpen712?

Waldzios

Cytat: biku30 w Marzec 20, 2019, 08:09:37 PM
Witajcie! Trochę czasu upłynęło i, gdzieś tam się zagubiłem, jednak drogę odnalazłem i zapytać się chcę, jaka jest aktualna wersja gry? 5.03.exe, a mapy 5.02? Dzięki z góry za odpowiedź! Czołem!
Aktualna wersja gry i map pokrywa się z tym co jest dostępne na stronie Kowdara.
Czyli odpowiednio
- Wersja instalacyjna, wersja 5.03;
- Instalator kompletu map do OG, wersja 5.02;

Cytat: biku30 w Marzec 20, 2019, 08:09:37 PM
Edycja: A! I jaki e file? GusOpen712?
Wersje 'GusOpen ver. 7.1.1/7.1.2' to pomniejsze aktualizacje, głównie na potrzeby kampanii Gustlika.
Jeśli nie planujesz testować nowej wersji kampanii G35 "Delta Force" to wersja 'GusOpen ver. 7.1.0' (dostępna w instalce Kowdara) powinna być wystarczająca.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

biku30

#508
Serdecznie dziękuję @Waldzios Już uruchomiłem instalator i mam kłopot. W załączniku screen

Edycja: Pobrany instalator ze wskazanego źródła, również powoduje ten sam błąd :( mimo próby ponowienia instalacji plików, program nie uruchamia się. Z instalatorem map, jest dokładnie taki sam kłopot.

kowdar

Specjalnie pobrałem instalkę ze strony i zainstalowałem kolejną kopię w innym miejscu niż normalnie używam.
Instalacja przeszła bez żadnych problemów, więc sam plik instalatora jest OK.

Jego dokładny rozmiar to: 415 762 087 bajtów - na początek możesz to sprawdzić,
chociaż nie sądzę, abyś miał plik źle ściągnięty.

Wydaje mi się, że problem u Ciebie to gdzieś mało miejsca.
Instalujesz grę na dysku F:  - zaraz po instalacji (bez map) folder gry ma 611MB - 627MB (rozmiar na dysku jest większy).
Sprawdź czy masz na tym dysku F: tyle miejsca.
Dodatkowo, instalator może prawdopodobnie dekompresować pliki poprzez jakiś systemowy TEMP,
który najprawdopodobniej masz na dysku C: - więc sprawdź czy na tym dysku masz te ponad 600MB wolnego miejsca.

Gdybyś nie widział problemu z miejscem na dyskach - spróbuj uruchomić instalkę z konta administratora (prawy klik i wybór opcji z menu)

Mapy instaluj dopiero jak gra Ci się zainstaluje. A jeszcze lepiej jak ją raz uruchomisz (do ekranu startowego) tak aby zrobiły się wpisy w rejestrze.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl