Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Jeszcze jedna sprawa a propos plot - to jak my mamy rozwiązane przechwytywanie plot dla nowoczesnych jednostek rakietowych?

Bo ja już sie trochę gubię w zawiłościach cfg
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Grudzień 16, 2019, 03:20:52 PM
Jeszcze jedna sprawa a propos plot - to jak my mamy rozwiązane przechwytywanie plot dla nowoczesnych jednostek rakietowych?
Okręty z uzbrojeniem SAM generalnie działają podobnie jak niszczyciele WW2.
Wszystkie jednostki z przeciwlotniczym uzbrojeniem rakietowym (lepszym od MANPADS) dostają cechy 'AD support' (i dodatkowo 'Jet').

Okręty zapewniają obronę plot dla jednostek wokół siebie (w promieniu określonym przez parametr $flak range).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Raczej chodziło mi o ustawianie parametru zaskoczenia przeciwlotniczego dla AD.
Jeszcze przed szpitalem wydawało mi się że coś takiego miało być wprowadzone?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Grudzień 16, 2019, 04:53:00 PM
Raczej chodziło mi o ustawianie parametru zaskoczenia przeciwlotniczego dla AD.
Jeszcze przed szpitalem wydawało mi się że coś takiego miało być wprowadzone?
Nie kojarzę.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Na pewno był dyskutowany efekt przechwycenia większy niż w standardowych AD.
Czyli wyższy niż 1
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Grudzień 16, 2019, 09:30:15 PM
Na pewno był dyskutowany efekt przechwycenia większy niż w standardowych AD.
Czyli wyższy niż 1
Już kojarzę. To było dodane w wersji z czerwca.
Cytat: http://luis-guzman.com/Intercept range can be define in efile now
Zmyliłeś mnie pisząc o "zawiłościach cfg".
To jest nowa rubryka w Suite (w zakładce Misc), nazywa się 'Intercept range'. Dla każdej jednostki można ustawić wartości z przedziału 0-3.

Zakładam, że wyrzutnia SAM może teraz przechwytywać na 2-3 heksy, zamiast na zwykłe 1.
Nie jestem tylko pewien czemu ma to służyć  :huh?.

IMHO przechwytywanie na 2-3 heksy praktycznie wyeliminowało by rozpoznanie helikopterowe.
A w przypadku wyrzutni ukrytych w lesie czy w mieście, to wszelkie rozpoznanie lotnicze (samolot zagląda do lasu/miasta z 2 heksów).
Na mój gust potencjalnie zbyt hardcorowe rozwiązanie.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

#2061
BTW. Mam poważny dylemat w kwestii nadbrzeżnych systemów rakietowych.

Kowdar poruszył niedawno kwestie wyrzutni rakiet przeciw-okrętowych (w klasie ATY), pod kontrolą AI, odmawiających strzelania do okrętów.
Sensownym rozwiązaniem wydaje się przeniesienie powyższych do klasy fortyfikacji (FRT).
Kłopot w tym, że takie przeniesienie eliminuje możliwość zakupu przez gracza.
Teoretycznie można to rozwiązać w prosty sposób, dublując jednostki. Czyli jedna wyrzutnia w klasie FRT (dla AI) i jedna w klasie ATY (dla gracza).

Niestety w tym miejscu pojawia się inny kłopot. Większość klas lądowych (wyłączając forty) ma ukryte kary przy strzelaniu do okrętów (+8 do obrony okrętu). Artyleria ma dodatkową "karę" wynikającą z wyższych rzutów na trafienie.

Dlatego, by stworzyć "równorzędne" jednostki przeciw-okrętowe w klasach FRT i ATY, współczynniki ataku (NA) musiałby by się różnic o przynajmniej 10 punktów.
Przykładowo okręt uzbrojony w rakiety Harpoon miałby NA=16, wyrzutnia w klasie FRT miałaby również NA=16,  a taka sama wyrzutnia w klasie ATY odpowiednio NA=26.

Pytanie, czy taki rozrzut parametrów nie powodowałby zbytniego zamieszania u gracza?
Wyrzutnia o pozornym NA=26 wyglądałaby znacznie atrakcyjniej, niż działała w praktyce.

Poza tym warto wspomnieć, że wyrzutnia w klasie ATY, na jeszcze jedną istotną wadę. Można ją ustawić w dowolnym miejscu w głębi lądu, i strzelać do okrętów z głębi gór lub lasów.
Klasa FRT natomiast wymaga wystawienie wyrzutni na brzegu.

Podstawowe pytanie brzmi, czy gracz naprawdę potrzebuje możliwości zakupu nadbrzeżnych wyrzutni pocisków przeciw-okrętowych? Być może wystarczy możliwość przydzielenia takich jednostek przez twórce scenariusza...

Co o tym myślicie?
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Dla mnie nadbrzeżne wyrzutnie brzmi jak fort albo stałe wyposażenie i to o dosyć ograniczonym zastosowaniu. Jak dla mnie to mógłbym się obyć bez ich kupowania.
Siła ataku zależy od pocisku/rakiety a nie od klasy sprzętu stąd maskowanie ukrytych modyfikatorów klasy w ten sposób wydaje mi się złym pomysłem.
Poza tym różnica w sile ataku będzie rodziła ciągłe pytania "A dlaczego".
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Mario

Ja również mógłbym się obyć bez ich kupowania.
W kampaniach morskich i lądowo morskich autor może je przydzielić jako aux a w niektórych przypadkach(specyficzne kampanie) jako core.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

kowdar

Uważam, że takie jednostki mogą być nie do kupienia dla gracza, raczej ich popularność byłaby nikła.

A to co napisałeś o skuteczności ATY wobec okrętów, tłumaczy mi, dlaczego jednostka która wydawała mi się, że będzie "wymiatała" amerykańskie okręty, okazała się dość mało skuteczna, chodzi o japońskie ruchome wyrzutnie Type 88 SSM.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Jaro

Waldzios, jak myślisz, kiedy może być nowy efile z nowymi cenami Delty?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

CytatPodstawowe pytanie brzmi, czy gracz naprawdę potrzebuje możliwości zakupu nadbrzeżnych wyrzutni pocisków przeciw-okrętowych?

Co prawda będą to jedyne rakiety typu "can't buy", no skoro nie ma innej rady...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Jaro w Grudzień 17, 2019, 08:30:13 PM
Waldzios, jak myślisz, kiedy może być nowy efile z nowymi cenami Delty?
Trudno powiedzieć precyzyjnie. Wedle planów powinien być gotowy już kilka dni temu, ale ciągle coś mi wypada.
Okres przedświąteczny to nie najlepszy czas na planowanie czegokolwiek.
Musze dokończyć sporo obiecanych jednostek dla Kowdara i Gustlika ( jednostki dla Izraela i drobnica okrętowa do Delty).
Dziś straciłem pół dnia czytając o wersjach Merkawy i o izraelskich komandosach.
Mam nadzieje, że uda mi się skończyć w ciągu kilku dni...

Cytat: Gustlik w Grudzień 17, 2019, 09:40:48 PM
CytatPodstawowe pytanie brzmi, czy gracz naprawdę potrzebuje możliwości zakupu nadbrzeżnych wyrzutni pocisków przeciw-okrętowych?

Co prawda będą to jedyne rakiety typu "can't buy", no skoro nie ma innej rady...

O sklerozo, oczywiście że jest inne wyjście  >:D
Wystarczy wyłączyć "can't buy".



Piechota
*  Delta 2000 , M998 Humvee [W] ,  , 0 bars , 80 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:002
*  Rangers 2000 , M998 Humvee [W] ,  , 0 bars , 80 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:003

Fortyfikacje
AShM (Harpoon) , M939 ,  , 0 bars , 80 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 1992 pp - U:021

Bomb. taktyczny
*  AH-1Q Cobra ,  , 0 bars , 80 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004
*  MQ-9 Reaper ,  , 0 bars , 80 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:005
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Cytat: Waldzios w Grudzień 17, 2019, 10:08:06 PM
... drobnica okrętowa do Delty).
Czyżby szykowała się jeszcze jakaś aktualizacja Delty?
Bardzo lubię ta kampanię i coraz bardziej mnie korci aby ją rozegrać. Ale poczekam jeszcze chwilę na nowe ceny i zagram jak Kowdar bez autouzupełnień.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Grudzień 18, 2019, 08:28:54 AM
Cytat: Waldzios w Grudzień 17, 2019, 10:08:06 PM
... drobnica okrętowa do Delty).
Czyżby szykowała się jeszcze jakaś aktualizacja Delty?
Chodzi głównie o zastąpienie generycznych kanonierek i patrolowców przez realne jednostki, potencjalnie lepiej uzbrojone i groźniejsze.
Co do aktualizacji, to już pytanie do Gustlika, ja tu tylko sprzątam ;).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons