Kampania: "Znak Orła"

Zaczęty przez Gustlik, Grudzień 13, 2007, 12:04:43 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

OK - poprawki w Crusaderze gotowe - Tę artylerię posadziłem na górce, żeby szybciej się okopywała, no i żeby nie miała ograniczonych uzupełnień z racji heksów "Sand" - obawiam się, że teraz z kolei będzie można ją "wypompować" z amunicji, a potem będzie już nieszkodliwa.

Co do tego drugiego scenariusza, to zacząłem od rozstawienia historycznego - myślałem o dodaniu jeszcze jakiegoś heksa zwycięstwa, ale obawiałem się, że wtedy komputer zbyt rozproszy siły. Teraz oglądałem to i  myślę, że można dodać jeszcze heks, czy dwa na skrzyżowaniach. Wtedy nawet jako Defensive ruszy trochę do przodu, a nie zamuruje wszystkiego. Jak już będziesz przy tym dłubał, to może spróbuj dołożyć ze dwa Vheksy trochę przed obecną linią obrony i zobacz jak to wyjdzie. Ja idę na noc do roboty, więc dziś już zagrać nie mogę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

Cytat: Gustlik w Kwiecień 16, 2008, 07:38:51 PM
PS - proszę na następnym zjeździe zaplanować kilka wykładów Rommla połączonych z grą demonstracyjną, jakby ktoś wziął jeszcze ze sobą kamerę, to można by zrobić potem na tym majątek...

Cytat: Gustlik w Kwiecień 16, 2008, 07:44:56 PM
PS - mały "off topic"

Kubica - Kubicą, ale jednak muszę przyznać, że nawet same recenzje Rommla sprawiły, że zacząłem inaczej (lepiej?) grać. Tak jak pisze Exiter - przez długi czas nie używałem plotek, uważałem, że komputer i tak rzadko daje się na nie łapać. To samo czołgami - bez sześciu w składzie nawet nie zaczynałem. A teraz nauczyłem się grać piechotą - i lepiej na tym wychodzę.

Cytat: Exiter w Kwiecień 17, 2008, 04:14:56 PM
słuchajcie a może poprosimy ładnie Rommla, żeby nam w osobnym temacie udzielił kilku praktycznych wskazówek  ;D wiem że samemu powinno się dojść do wszystkiego, ale może kilka małych rad

hej

Pewnie nie o mnie chodzi ale co mi tam zależy ;) Głupio cały czas w kółko czytać to samo :) Skrobnąłem Wam 2-3 zdania. Zapraszam do Szkoły Generałów w wątku Akademia Wojskowa albo na skróty ;) tędy --> http://forum.generalsguild.com/akademia-wojskowa/szkola-generalow/90/

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Zsamot

Zatem następny scenariusz za mną... "El ..."- miałem mnóstwo wątpliwości czy nie obstawić swoich heksów, zwłaszcza, że w pewnym momencie, bodajże 3 tura gdzieś mi tam mignęła piechota niemiecka blisko lotniska, ale najwyraźniej chłopcy z D.A.K. mieli inne plany niz zajęcie lotniska... ;) Małym błędem było nie wrzucenie ckm na transport lotniczy, ale tu asekuracja wzięła górę.. Trochę miałem pecha, bo wpadłem Grantem na piechote- do końca bitwy egzystował jako oddziałek 3 -pkt-owy, do tego ciągle mi Bf- 109 umykał spod plotki, całe szczęście, że Stukas od razu zdjęty plotką i moim Spitfire'em. Przydzielone lotnictwo dostało po d...od BF- 109 i było potem raczej jako bierny uczestnik (1, 3 pkt-owe...) A same punkty na zachodzie zająłem standardowo, spowolniłem tempo z uwagi na przydzielony czołg, którego umiejętność - liberator- skutecznie została przeze mnie wykorzystana, niemniej 2 tury przed końcem dopiero wszedłem... Jedynie plotka- 88-mka mi spowolniła atak, no i ten nowy twór- sztab, który psuje łatwość zaskoczenia. Artylerię swą umieściłem na wzgórzu (pomny doświadczeń po Tobruku), więc tylko uzupełniałem amunicję, druga zresztą ma lidera Devastating fire, więc po strzale niemal zawsze  ją uzupełniam ;D Poza tym dałem tam dwie plotki, resztę dział, sztab, słowem zestaw skutecznie wymuszający mój tok działań na Włochach >:D
Na południu szedłem Brytyjczykami bez problemu, właściwie konstuktywnie to tam niewiele zdziałałem, ot wolna leminacja wroga, bez fnezji.
Dopiero potem podsuwając na przynętę uszkadzałem tam plotką BF- 109, niemniej nie wiem do teraz, gdzie mi PSW- 222 tam umknął...
Reasumując: scenariusz ciekawy, czekam na następny :)
Jedynie zastanawiam się czy siły brytyjskie u góry nie miałyby też recona, z drugiej strony jako siły skoncentrowane koło miasta nie muszą mieć rozbudowanego zwiadu.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatJedynie zastanawiam się czy siły brytyjskie u góry nie miałyby też recona, z drugiej strony jako siły skoncentrowane koło miasta nie muszą mieć rozbudowanego zwiadu.

No więc sprawa polega na tym, że alianckie formacje samochodów pancernych zostały praktycznie unicestwione w czasie "Crusadera", a poza tym Angole z upodobaniem używali w charakterze rozpoznawczym... czołgów, czego niestety PG2, nie oddaje, bo dopiero amerykański Chaffee jest takim czołgiem z ruchem "recon".

Niniejszym oświadczam, że jest już robiony kolejny scenariusz, czyli patrolowanie linii El Gazala - będzie on z grubsza, taką nudną, upierdliwą robotą polegającą na oganianiu się od Niemców ustawicznie nękających pozycje alianckie.

Takiego scenariusza jeszcze chyba w historii PG2 nie było, właśnie dlatego, że z założenia ma być tak nudny, jak nudne bywa czasem życie na "ustabilizowanym froncie", przerywane wypadami przeciwnika. Czasem jakiś nalot - dla rozrywki.

Na linii Gazalskiej Polacy siedzieli od 3 lutego do 17 marca 1942 - oczywiście aż tak długi nie będzie :)

Potem niestety jest problem, bo Strzelcy Karpaccy poszli właściwie w odstawkę, aż do Monte Cassino - czyli maj 1944. Obawiam się, że może to źle wpłynąć na ciągłość gry, bo przeskok o dwa lata, to w sprzęcie jest przepaść, więc trzeba by dać przed tym scenariuszem strasznie dużo kasy na upgrady i zakupy. Formalnie, dopiero wtedy w siłach polskich powinny pojawić się czołgi!!!

No więc nie wiem, czym by wypełnić tę lukę: III 1942 - V 1944
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Greg

Czołem - po krótkiej przerwie

Oto raport z ostatnich testów ale bez aktualizacji dotyczącej scenariusz "Tobruk" którą to odebrałem grając  "Crusader" a sejwa wcześniejszego nie miałem.

Campaign: Znak orla , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Mokra  Tactical Victory
02 Borowa Gora  Brilliant Victory
03 Minsk Mazowiecki  Brilliant Victory
04 Kock  Brilliant Victory
05 Wybor drogi  Brilliant Victory
06 Tobruk  Tactical Victory
07 Operation "Crusader"  Victory

Current scenario: El Gazalla , VH prestige is 120 , All hex prestige is 120
Total army value: 1308 , Current prestige is 70
BV: 2200 ,  , cap 3500 , 12 turn prestige: 240
V : 1800 ,  , cap 3500 , 15 turn prestige: 300
TV: 800 ,  , cap 3500 , 18 turn prestige: 360
Ls: Loss , turn prestige: 360

Infantry
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 962 exp , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 17 kill , 0 pp
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 997 exp , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 19 kill , 0 pp
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 589 exp , 16 kill , 0 pp
*  Sztab [AEC][PF 508/518] , 2 bars , 202 exp , 0 kill , 0 pp

Tank
7TP , 2 bars , 288 exp , Superior Maneuver - Bypass zones of , 5 kill , 156 pp

Anti-tank
*  2 Pdr [PS][Bedford QL] , 2 bars , 264 exp , 5 kill , 0 pp

FlaK
*  CKM wz.30 [FAS][Zaprzeg] , 5 bars , 521 exp , 4 kill , 0 pp

Artillery
25 Pdr[Morris Quad] , 1 bars , 181 exp , 2 kill , 382 pp
*  105mm wz.29[C4P] , 4 bars , 487 exp , 11 kill , 0 pp
105mm wz.29[Zaprzeg] , 2 bars , 284 exp , 6 kill , 388 pp

Fighter
*  Beaufighter Mk. II , 4 bars , 483 exp , Battlefield Intelligence - Cannot b , 5 kill , 0 pp
PZL P-11g Kobuz , 4 bars , 486 exp , Shock Tactics - Long-term suppressi , 8 kill , 382 pp

Killed: AD 21 ,  AT 14 ,  ATY 36 ,  INF 101 ,  REC 12 ,  TK 25 ,  FTR  7 ,  TB  8 ,  Total: 224
Lost  : AD  2 ,  AT  3 ,  ATY  3 ,  INF 23 ,  REC  3 ,  TK  8 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  42

BV  4
V   1
TV  2
L   0

*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points


Najciężej było w scenariuszach "Borowa Góra" i "Crusader" musiałem obydwa zaczynać drugi raz z sejwa.
Ale ogólnie lubię jak jest trudno.
Z "Tobrukiem"  też się trochę męczyłem ale dostałem aktualizacje więc  trzeba go przetestować ponownie. :)

Odnośnie pytania Gustlika czym wypełnić lukę 42-44 to moim zdaniem nic na siłę nie szukajmy, ta kampania ma być wierna historycznie więc niech taka będzie, po prostu więcej kasy na upgrady i tyle.
Ale poszperam trochę w necie może coś się uda znaleźć.

Gustlik

Siedziałem dziś nad "Crusaderem" cały dzień - grając i próbując zrobić BV. Nie mogłem... 
Ale powoli zaczynam sie przyzwyczajać, że jeśli scen ma być wymagający, to musi być dla mnie, nie do wzięcia w BV. :)
Postaram sie więc napisać kilka wniosków - na wypadek, gdyby ktoś grając walił głową w mur - podobnie jak ja dzisiaj.

Mapka:



Na początku próbowałem metody: "mistrzowskiej" - czyli uderzania na południu, jednocześnie w kierunku Sidi Rezeigh i Bir El Gubi. Skończyło sie masakrą - pod Bir El Gubi... Dwa strzały z dział z fortu, potem podjechali Bersalierzy, nastepnie samobieżny ppanc i na końcu włoski odznaczony czołg który zrobił DWA overruny z dokładką i z czterech jednostek jakie tam atakowały zostało mi półtorej - bomba...

Reszta grupy południowej - w tej sytuacji - poszła na Sidi Rezeigh na spotykanie Niemców, nieco uszczuplona i historia w zasadzie się powtórzyła - z tym, że zobaczyłem więcej overrunów :)

W międzyczasie próbowałem jeszcze oczywiście wykonać uderzenie polską Brygadą z Tobruku, na zachód, w kierunku Acromy. Moja dzielna artyleria trzema bateriami zdołała uciszyć JEDNĄ! włoską, no i jak kawaleria poszła to... Tu z kolei, moim "ulubionym" komunikatem był "rugged defence!"

Acromę zdobyli, ale skończyli to robić, akurat jak przyleciały bombowce a oni mieli po 4-5 punktów. W tym momencie przestałem więc mieć kawalerię (dwie z trzech).

Po kilku podobnych próbach postanowiłem wymyślić metodę: "dla mniej zdolnych"

A więc:

- skreślamy kierunki Bir el Gubi i Acroma (na razie)
- całość sił z południa idzie na Sidi Rezeigh (1), ale ustawia się nieco na pd-wsch od miasta (jak koniec strzałki 1)
- polska Brygada zamiast na Acromę uderza na wzgórze Medaur (2)
Ma to tę zaletę, że izoluję Acromę a przy okazji wybijam sobie droge na południe do El Adem i może mi pomagać załoga Tobruku, czego na kierunku Acromy robic nie może
- uderzenie na Medaur spowodowało, że Włosi z Acromy nie wytrzymali i ruszyli się (przestali byc okopani)
- wtedy już likwidowałem ich z przyjemnością i pojedynczo
- pod Sidi Rezeigh (4) ustawiłem się i czekałem, jednocześnie za zasłoną moich jednostek, piechota "obrabiała" już miasto.
- jak Niemcy wpadli na scenę, to nie widząc od razu wroga - podzielili siły: część poszła na Tobruk, a część na Sidi Rezeigh.
- teraz to ja widziałem u nich "suprised!"
- załoga fortecy (3) wybiła dziurę w obronie i przybyła na czas, bo Niemcy sie w końcu pozbierali.
- dobijanie okolic Acromy i powstrzymywanie Niemców pod Sidi Rez. trwało w zasadzie do końca scenariusza
- dopiero po spotkaniu i zdobyciu El Adem (5), ci którzy jeszcze mieli z czego strzelać poszli na Bir El Gubi (6) od północy...
- posiłki (7) poważnie zdziesiątkowała artyleria fortecy, ale przynajmniej dały jej zajęcie.
- zresztą pozostawienie Bir El Gubi w bezczynności (podobnie jak Acromy) spowodowało, że Włosi sami zaczęli wyłazić i
szukać przeciwnika, to też ułatwiło sprawę...

Finisz - 16 kolejek.....uffff
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

hej

No cóż mogę powiedzieć. Może tylko tyle że

Cytat: Gustlik w Kwiecień 19, 2008, 07:58:11 PM
Na początku próbowałem metody: "mistrzowskiej" - czyli uderzania na południu, jednocześnie w kierunku Sidi Rezeigh i Bir El Gubi. Skończyło sie masakrą - pod Bir El Gubi... Dwa strzały z dział z fortu, potem podjechali Bersalierzy, nastepnie samobieżny ppanc i na końcu włoski odznaczony czołg który zrobił DWA overruny z dokładką i z czterech jednostek jakie tam atakowały zostało mi półtorej - bomba...

samobieżny p-panc to był priorytet na początku dla mojego lotnictwa. Atakując fort od południa ten czołg powinien Ci zacząć nękać dopiero w okolicach 4 tury.

Cytat: Gustlik w Kwiecień 19, 2008, 07:58:11 PM
Reszta grupy południowej - w tej sytuacji - poszła na Sidi Rezeigh na spotykanie Niemców, nieco uszczuplona i historia w zasadzie się powtórzyła - z tym, że zobaczyłem więcej overrunów :)

Ogólnie Niemcy nie mają tam czołgów. Dopiero w posiłkach. Myślę że złotym środkiem tam jest wysłanie czołgów przeciwko posiłkom a piechota z reconami powinna zdobywać Sidi Rezeigh i lotnisko.

Cytat: Gustlik w Kwiecień 19, 2008, 07:58:11 PM
W międzyczasie próbowałem jeszcze oczywiście wykonać uderzenie polską Brygadą z Tobruku, na zachód, w kierunku Acromy. Moja dzielna artyleria trzema bateriami zdołała uciszyć JEDNĄ! włoską, no i jak kawaleria poszła to... Tu z kolei, moim "ulubionym" komunikatem był "rugged defence!"

No tam zauważ że ja też męczyłem się ze 2-3 tury z tą artylerią zanim zaatakowałem. W międzyczasie skupiłem się na polach minowych

Cytat: Gustlik w Kwiecień 19, 2008, 07:58:11 PM
Acromę zdobyli, ale skończyli to robić, akurat jak przyleciały bombowce a oni mieli po 4-5 punktów. W tym momencie przestałem więc mieć kawalerię (dwie z trzech).

Mogę spytać gdzie były Twoje myśliwce i 2 p-lotki?

PS. Ten scenariusz co wysłałeś nowy to wrzuciłem do katalogu i nic. Sprawdzałem pod LGSuitem i też nic. Podeślij może całą kampanię z nim.

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Gustlik

No to mnie zmartwiłeś - wczoraj go grałem ze dwa razy i chodził, ale już wysłałem Ci całość.

Czy jeszcze ktoś ma problemy ze scenariuszem "Tobruk" (ten przed Crusaderem) ??
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Jeszcze jedna prośba - jakbyście mogli zobaczyć stan swojej armii (wartość) po Crusaderze. Albo wklejając raport, albo po prostu podając tylko wartość "Total Army Value", z tego raportu - tylko przy zaznaczonej opcji: "v2.0pp" (jedna z opcji do zaznaczania, w okienku raportu).

Chodzi mi o to jak limit punktów ustawić i jakie zakupy do tego momentu udaje się zrobić

Ja mam zwykle: 1 czołg, 1 myśliwiec, 1 art. i 1 plot 40mm. Oczywiście nie licząc ew. prototypów.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

hej

Gustlik napisałeś coś takiego...

CytatZobaczcie prosze ten scenariusz - (o ile macie jakieś wcześniejsze
save'y zrobione). To jest przed Crusaderem, te wypady z Tobruku na
włoskie pozycje. Jak zacząlem go wzmacniać, to się zrobił nie do
przejścia - teraz trochę tam poujmowałem - nie wiem, czy nie będzie za
łatwy. Z drugiej strony nie zależy mi, żeby akurat tu było ciężko, to
ma być wprawka, przed zasadniczą bitwą - czyli "Crusaderem".

sory ale myślałem że zrobiłeś jakiś nowy scenariusz między Tobrukiem a Crusaderem :) Tobruk mam i miałem. Wszystko ok a ja chyba muszę się zapisać na kurs czytania ze zrozumieniem ;)

A co moja ostatnia kolejka Crusadera już po zajęciu wszystkich VH:

CytatCampaign: Not found , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula
Current scenario: Operation "Crusader" , VH prestige is 0 , All hex prestige is 0
Total army value: 1380 , Current prestige is 888
BV: ? , ??? , cap ? , 14 turn prestige: 280
V : ? , ??? , cap ? , 18 turn prestige: 360
TV: ? , ??? , cap ? , 22 turn prestige: 440
Ls: ? , ??? , cap ? , 22 turn prestige: 440

Infantry
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 595 exp , 0 pp
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 759 exp , Resilience , 0 pp
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 598 exp , Combat Support , 0 pp
Kawaleria [R] , 3 bars , 370 exp , 108 pp
*  Sztab [AEC][PF 508/518] , 2 bars , 200 exp , 0 pp

Tank
7TP , 4 bars , 418 exp , Battlefield Intelligence , 156 pp
Grant Mk I , 1 bars , 165 exp , 252 pp

Anti-tank
*  6 Pdr [PTS][Bedford QL] , 3 bars , 308 exp , Battlefield Intelligence , 0 pp

FlaK
*  CKM wz.30 [FAS][PF 508/518] , 5 bars , 752 exp , 0 pp
MG [FPST] , 3 bars , 310 exp , 120 pp

Artillery
*  25 Pdr[PF 621L] , 2 bars , 209 exp , Aggressive Attack , 0 pp
*  4.5 inch[Wagon] , 4 bars , 402 exp , 0 pp
100mm wz.30 Skoda[Wagon] , 1 bars , 186 exp , 216 pp

Fighter
*  Hurricane I , 3 bars , 369 exp , Combat Support , 0 pp
Spitfire V , 5 bars , 797 exp , Skilled Ground Attack , 528 pp
*  Spitfire VC , 1 bars , 130 exp , 0 pp

Killed: AD 20 ,  AT 14 ,  ATY 37 ,  INF 92 ,  REC 17 ,  TK 23 ,  FTR  7 ,  TB  9 ,  Total: 219
Lost  : AD  3 ,  AT  2 ,  ATY  1 ,  INF 13 ,  REC  3 ,  TK  7 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  29

BV  5
V   0
TV  1
L   0

*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Greg

Cytat: Gustlik w Kwiecień 20, 2008, 10:54:31 AM
Jeszcze jedna prośba - jakbyście mogli zobaczyć stan swojej armii (wartość) po Crusaderze. Albo wklejając raport, albo po prostu podając tylko wartość "Total Army Value", z tego raportu - tylko przy zaznaczonej opcji: "v2.0pp" (jedna z opcji do zaznaczania, w okienku raportu).
Chodzi mi o to jak limit punktów ustawić i jakie zakupy do tego momentu udaje się zrobić
Raport który wkleiłem powyżej wystarczy??? -  jest to ostatni zapis na koniec scenariusza "El Gazalla"
Jeżeli trzeba raport z zapisu ostatniej tury w scenariuszu "Crusader"  to też mam i mogę wkleić.

Gustlik

Nie, nie spokojnie - starczy mi

A to mój:
Campaign: Znak orla , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula
Current scenario: Operation "Crusader" , VH prestige is 80 , All hex prestige is 120
Total army value: 1296 , Current prestige is 620
BV: 600 , El Gazalla , cap 1900 , 14 turn prestige: 280
V : 500 , El Gazalla , cap 1900 , 18 turn prestige: 360
TV: 400 , El Gazalla , cap 1900 , 22 turn prestige: 440
Ls: Loss , turn prestige: 440

Infantry
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 649 exp , 10 base , 8 curr , Ferocious Defender - No unit can ig , 0 pp
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 697 exp , 10 base , 11 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 0 pp
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 662 exp , 10 base , 10 curr , Liberator - User gets more prestige , 0 pp
*  Sztab [AEC][PF 508/518] , 2 bars , 208 exp , 10 base , 10 curr , 0 pp
Strzelcy Karpaccy , 0 bars , 29 exp , 10 base , 9 curr , 120 pp

Tank
7TP , 2 bars , 255 exp , 10 base , 8 curr , 156 pp

Anti-tank
*  2 Pdr [PS][PF 508/518] , 0 bars , 14 exp , 10 base , 10 curr , 0 pp
*  2 Pdr [PS][Bedford QL] , 1 bars , 111 exp , 10 base , 5 curr , 0 pp

FlaK
*  CKM wz.30 [FAS][PF 621L] , 5 bars , 648 exp , 10 base , 13 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 0 pp

Artillery
*  25 Pdr[Morris Quad] , 4 bars , 421 exp , 10 base , 13 curr , 0 pp
25 Pdr[Morris Quad] , 1 bars , 167 exp , 10 base , 10 curr , 348 pp

Air Defense
Bofors 40 [G] , 0 bars , 80 exp , 10 base , 10 curr , 168 pp

Fighter
Spitfire VB , 2 bars , 287 exp , 10 base , 6 curr , 504 pp
*  Mustang IA , 0 bars , 82 exp , 10 base , 7 curr , 0 pp

Killed: AD 18 ,  AT  9 ,  ATY 28 ,  INF 75 ,  REC 12 ,  TK 24 ,  FTR  3 ,  TB  7 ,  Total: 176
Lost  : AD  2 ,  AT  1 ,  ATY  1 ,  INF 15 ,  REC  3 ,  TK  5 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  27

BV  5
V   0
TV  1
L   0

*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points

Jak dotąd bez ekscesów - wszyscy trzej mamy, w podobnym miejscu, mniej więcej taką samą wartość armii - ok 1300, natomiast różnice w składzie wojsk mogą być pouczające. Ja już pewne wnioski wyciągnąłem :) Szczegóły tych wniosków zostawiam spostrzegawczym :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#132
A oto moe skromne siły,
Current scenario: El Gazalla , VH prestige is 120 , All hex prestige is 120
Total army value: 2040 , Current prestige is 715
BV: 2200 ,  , cap 3500 , 12 turn prestige: 240
V : 1800 ,  , cap 3500 , 15 turn prestige: 300
TV: 800 ,  , cap 3500 , 18 turn prestige: 360
Ls: Loss , turn prestige: 360

Infantry
* "Wolynska" BK , Kawaleria [R] , 5 bars , 755 exp , 10 base , 8 curr , 18 kill , 0 pp
* Rec. spott. , Kawaleria [R] , 5 bars , 778 exp , 10 base , 6 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 15 kill , 0 pp
* shock tact. , Kawaleria [R] , 5 bars , 559 exp , 10 base , 8 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 14 kill , 0 pp
*  , Sztab [AEC][PF 508/518] , 2 bars , 210 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 0 pp

Tank
Grant Mk I , 4 bars , 458 exp , 10 base , 13 curr , 39 kill , 252 pp
Grant Mk I , 1 bars , 170 exp , 10 base , 3 curr , 13 kill , 252 pp

Recon
Daimler AC MkII , 3 bars , 348 exp , 10 base , 6 curr , 7 kill , 180 pp

Anti-tank
* "Wolynska" BK , 2 Pdr SP (S) , 2 bars , 264 exp , 10 base , 10 curr , 2 kill , 0 pp

FlaK
* "Wolynska" BK/ckm , CKM wz.30 [FAS][PF 621L] , 5 bars , 759 exp , 10 base , 15 curr , 9 kill , 0 pp

Artillery
Dev.fire , 4.5 inch[Scammell Pioneer] , 1 bars , 151 exp , 10 base , 11 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 1 kill , 444 pp
* 21 DAK , 4.5 inch[Scammell Pioneer] , 4 bars , 433 exp , 10 base , 13 curr , 5 kill , 0 pp

Fighter
*Spitfire VC , 1 bars , 146 exp , 10 base , 9 curr , 5 kill , 0 pp
Spitfire VC , 2 bars , 294 exp , 10 base , 11 curr , 5 kill , 492 pp

Tactical Bomber
Hurricane IIC , 1 bars , 101 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 420 pp

Killed: AD 22 ,  AT 13 ,  ATY 41 ,  INF 100 ,  REC 15 ,  TK 28 ,  FTR  6 ,  TB  7 ,  Total: 232
Lost  : AD  1 ,  AT  1 ,  ATY  3 ,  INF 13 ,  REC  3 ,  TK  0 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:  22

BV  6
V   0
TV  1
L   0

Infantry *  4 Units * 2 Leaders
Total :   2302 exp,     47 kill,      0 pp
Average:    576 exp,     12 kill,      0 pp

Tank *  2 Units * 0 Leaders
Total :    628 exp,     52 kill,    504 pp
Average:    314 exp,     26 kill,    252 pp

Recon *  1 Units * 0 Leaders
Total :    348 exp,      7 kill,    180 pp

Anti-tank *  1 Units * 0 Leaders
Total :    264 exp,      2 kill,      0 pp

FlaK *  1 Units * 0 Leaders
Total :    759 exp,      9 kill,      0 pp

Artillery *  2 Units * 1 Leaders
Total :    584 exp,      6 kill,    444 pp
Average:    292 exp,      3 kill,    222 pp

Fighter *  2 Units * 0 Leaders
Total :    440 exp,     10 kill,    492 pp
Average:    220 exp,      5 kill,    246 pp

Tactical Bomber *  1 Units * 0 Leaders
Total :    101 exp,      0 kill,    420 pp

Summary * 14 Units * 3 Leaders
Total :   5426 exp,    133 kill,   2040 pp
Average:    388 exp,     10 kill,    146 pp

*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points
Zaraz sobie porównam z Waszymi :D
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Zazdroszczę Ci Gustlik tej plotki, ale po prostu nie zdzierżyłem finansowo... Niemniej w następnych bitwach to mój priorytet. Reszta u Was podobna, ciekaw jestem jak te armie dalej ewoluują ;) Niestety rzadko zostałem nagrodzony przez dowództwo, toteż nie mam za wiele..., prawie wszystko uciułane :D
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Jaaa Cię..... No to jest kawałek armii :) Ale zdajecie sobie sprawę Panowie, że w wersji finalnej zakupy sprzętu z puli państw innych niż Polska, będą wyłączone. Więc nie przyzwyczajajcie się za bardzo do tych "Grantów"  ;). W afrykańskiej kampanii w ogóle czołgów dla Strzelców Karpackich nie będzie, więc jedyne, co będzie można mieć (jeśli chodzi o czołgi), to to, co się wywiezie z Polski.

Ja cały czas używam 7TP, co jest wielce ryzykownym zajęciem :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/