Kampania: "Znak Orła"

Zaczęty przez Gustlik, Grudzień 13, 2007, 12:04:43 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

CytatNo raczej więcej, w samym Mińsku były 2 lub 3 oprócz VH, pod Kockiem również (przynajmniej u mnie

Już zredukowane. Po przemyśleniu zostawiłem "płatne flagi" w Kocku, bo tam były w miejscu dostępnym dla wszystkich, więc zakładam, że wszyscy je dotąd zdobywali. A skoro tak się bilansowało do tej pory, to niech zostanie. Zwłaszcza, że zablokowałem już kupowanie inych jednostek niż tych, które są w puli PSZ (Granty !!! Wrrr... :) ).

CytatNo i Ci piraci (mudźachedini) Omara Mukhariego trochę mnie rozśmieszyl

Nie piraci, tylko "tubylcy" !!!  ;D ;D ;D. Ale jeśli te bandy spotkają się ze zdecydowanym sprzeciwem, to usunę.

CytatA co do monte to też jestem za dwoma scenami.

No to widzę, że jesteśmy zgodni.

Cytattrochę jesteśmy rozpasani, bo przecież nie osiągnięcie BV nie jest żadną ujmą. W zasadzie BV powinno się zdażać niezbyt często

Masz świętą rację - jak będę robił następną kampanię, to tak właśnie będzie. BV ma być wyjątkiem - nie normą,



"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

#151
Dobra to teraz jeszcze tak - następna faza planu:



Polacy atakują po czerwonej i mają do zdobycia dwa wzgórza, farmę i klasztor. Oczywiście to jest tylko zakładana i historyczna linia ataku. W grze można pojechać inaczej. Kilka heksów rozstawienia w górach na północy dam, ale bez wsparcia, jazda stamtąd też skończy się "historycznym" łomotem.

Alianci ruszają po niebieskiej i mają zająć miasto Cassino, oraz zamknąć dolinę od południa. Mają też podciągnąć artylerię, aby osłaniać działania Polaków na masywie.

Drugi scenariusz obejmuje zdobycie Piedimonte i wykurzenie reszty Niemców z gór - linia zielona.

Pytanie zasadnicze - czy budować jeszcze ofensywę amerykańsko-francuską - linia żółta., która tam się faktycznie odbyła, ale z punktu widzenia działań Polaków i naszego scenariusza nie ma raczej znaczenia. Zwłaszcza, że byłby to tylko fragment tego skrzydła, które w rzeczywistości sięgało dużo bardziej na południe.

Co Panowie na to?????
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

hej

Ja uważam że to ma być głównie polska kampania a więc jestem przeciwny koncepcji szerokiego frontu. Uważam że żółty kierunek można sobie śmiało darować i skupić się na pozostałych.
A co do tych mudżahedinów to nie mam nic do nich ale ta flaga......

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

majerek

A oto moja armijka w trakcie Gazali

Campaign: Znak orla , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula
Current scenario: El Gazalla , VH prestige is 200 , All hex prestige is 200
Total army value: 2111 , Current prestige is 407
BV: ? ,  cap ? , 12 turn prestige: 240
V : ? ,  cap ? , 15 turn prestige: 300
TV: ? , cap ? , 18 turn prestige: 360
Ls: ? ,  cap ? , 18 turn prestige: 360

Infantry
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 732 exp , 10 base , 4 curr , 15 kill , 0 pp
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 635 exp , 10 base , 10 curr , Combat Support , 16 kill , 0 pp
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 593 exp , 10 base , 8 curr , 10 kill , 0 pp
Kawaleria [R] , 3 bars , 380 exp , 10 base , 7 curr , 8 kill , 108 pp
*  Sztab [AEC][PF 508/518] , 2 bars , 200 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 0 pp

Tank
Cruiser Mk I , 3 bars , 300 exp , 10 base , 4 curr , Liberator , 14 kill , 132 pp
7TP , 5 bars , 570 exp , 10 base , 10 curr , Devastating Fire , 39 kill , 156 pp

Recon
Marmon Herrington MkIII , 3 bars , 322 exp , 10 base , 1 curr , 8 kill , 216 pp

Anti-tank
wz 36 kal 37 [AS][PF 508/518] , 0 bars , 95 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 120 pp
*  2 Pdr [PS][Bedford QL] , 2 bars , 267 exp , 10 base , 9 curr , First Strike , 2 kill , 0 pp

Panzer General II
*  MG [FPST][Jeep [TW]] , 5 bars , 612 exp , 10 base , 10 curr , 6 kill , 0 pp

Artillery
*  25 Pdr[Morris Quad] , 4 bars , 416 exp , 10 base , 10 curr , Determined Defense , 3 kill , 0 pp
105mm wz 35[truck] , 1 bars , 189 exp , 10 base , 11 curr , 2 kill , 316 pp
105mm wz.29[Zaprzeg] , 2 bars , 266 exp , 10 base , 11 curr , 5 kill , 355 pp

Air Defense
40mm Bofors [G][Bedford QL] , 2 bars , 273 exp , 10 base , 3 curr , 1 kill , 216 pp

Fighter
*  Spitfire VC , 2 bars , 209 exp , 10 base , 10 curr , 6 kill , 0 pp
*  Spitfire VC , 3 bars , 326 exp , 10 base , 7 curr , First Strike , 7 kill , 0 pp
Spitfire VC , 4 bars , 471 exp , 10 base , 9 curr , First Strike , 7 kill , 492 pp

Tactical Bomber
*  Battle , 2 bars , 267 exp , 10 base , 10 curr , Aggressive Maneuver , 3 kill , 0 pp

Killed: AD 29 ,  AT 18 ,  ATY 52 ,  INF 126 ,  REC 15 ,  TK 31 ,  FTR  9 ,  TB  9 ,  Total: 289
Lost  : AD  2 ,  AT  4 ,  ATY  3 ,  INF  18 ,  REC  2 ,  TK  7 ,  FTR  1 ,  TB  1 ,  Total:  38

BV  6
V   0
TV  1
L   0
Nie bo nie :)

Gustlik

Widzę, że "Liberator" wykonał swoją robotę - sądząc ze składu armii  ;D
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

majerek

Cytat: Gustlik w Kwiecień 25, 2008, 12:40:22 AM
Widzę, że "Liberator" wykonał swoją robotę - sądząc ze składu armii  ;D
Tak ale nie ten corowy (ten dostał lidera dopiero w El Gazalla) wcześniej w kilku scenariuszach miałem jednostki pomocnicze z Liberatorami  ;D
Nie bo nie :)

Exiter

 :help niech mnie ktoś oświeci, Liberator daje dodatkowe punkty prestiżu, ale tylko jak jednostka z Liberatorem zdobędzie VH? a ile tych dodatkowych punktów daje?

a jeśli chodzi o M.Cassino to również jestem za rezygnacją z "źółtej linii natarcia"

Zsamot

#157
Wydaje mi się, że liberator podwyższa o 100% prestiż za każdy heks, który ma przewidziane punkty.
A teraz mam parę spraw:
1. wobec ciągłej zmiany, które punkty dają prestiż, a które nie, czy nie można by tego dołączyć do kampanii w pliku tekstowym? Wszak to bez sensu potem latać po planszy i  być rozczarowanym efektem..., z drugiej strony, akurat ja naprawdę gram maksymalnie oszczędnie (stąd ma armia...) i łapię niemal każdy heks...
2. kwestia brylantów, zwycięstw, nie klejnotów  ;) ja akurat uważam, że sztuczne podwyższanie poziomu trudności, by brylant był mitycznym jednorożcem nie jest chyba wielkim osiągnieciem, wszak wystarczy pododawać Niemcom po 2 działa 15cm plus acht koma acht po jednym w wersji plot i ppanc, by skutecznie utrudnić zdobycie każdego vh, ewentualnie zatrzymać na 2,3 rundy...
3. nie wiem, czemu Gustlik masz taką antypatię do tych Grantów, wszak skoro godzimy się na ewakuację sił polskich, gdzie są w składzie jednostki pancerne, to trzeba liczyć się, że damy im możliwość rozwoju, bo mnie bardziej irytuje 7TP mknący po pustyni, niż na Crusaderze, Matyldzie, czy też amerykańskim sprzęcie, to tylko Panzer General III dawał genialną szansę na to, bo zachować mozna by lidera, a dać im inny sprzęt, a skoro PG 2 nie daje takiej możliwości, to trzeba chyba przymknąć oko na pewne ułatwienia, zwłaszcza że te czołgi tylko uatrakcyjniają grę, dając frajdę czynienia zagonów pancernych- za co ja szczerze pokochałem tę grę- ten krzyk konających rozbrzmiewał nader często w akademiku ;D
4. poza tym zacznę tę kampanię od nowa, bowiem to teraz każdy czyni, więc ulegnę presji ;D ;D ;D
Pozdrawiam wszystkich i czekam na kolejne efekty Twych wysiłków Gustlik.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

#158
CytatWydaje mi się, że liberator podwyższa o 100% prestiż za każdy heks, który ma przewidziane punkty.

Jeśli grasz na 100% poziomie trudności, to tak, jeśli na innym, to inaczej mnoży... Trzeba by to kiedyś przeliczyć.

Cytatwobec ciągłej zmiany, które punkty dają prestiż, a które nie, czy nie można by tego dołączyć do kampanii w pliku tekstowym? Wszak to bez sensu potem latać po planszy i  być rozczarowanym efektem..., z drugiej strony, akurat ja naprawdę gram maksymalnie oszczędnie (stąd ma armia...) i łapię niemal każdy heks...

Nie będzie już zmian - małe flagi nie będą dawały prestiżu i w ogóle będę ich stosowanie mocno ograniczał, bo niepotrzebnie "rozpraszają" komputer. W Kocku są trzy, które dają, ale jak pisałem już ich nie będę zdejmował. Jeśli będzie jakieś uzasadnienie dla zdobycia takiego punktu, to będzie miał flagę i będzie to opisane w rozkazie.

Ale jak będę pisał "readme" dla całej kampanii, to zwrócę na to uwagę.

Cytatnie wiem, czemu Gustlik masz taką antypatię do tych Grantów, wszak skoro godzimy się na ewakuację sił polskich, gdzie są w składzie jednostki pancerne, to trzeba liczyć się, że damy im możliwość rozwoju, bo mnie bardziej irytuje 7TP mknący po pustyni, niż na Crusaderze, Matyldzie, czy też amerykańskim sprzęcie,

Nie mam awersji do Grantów. Oczywiście masz rację z tymi 7TP na pustyni... Chodzi o to, że pozostawienie Anglii jako dostępnego sprzętu "grozi" nie tylko Grantami, ale i Lancasterami, i 7 calówkami i w ogóle całym brytyjskim sprzętem.
Nawet pancernikami jak się ktoś uprze.....

W takim razie po co w ogóle robić "kraj" PSZ - wystarczyłoby zrobić w efilu piechotę "Poland" wśród angielskiej, a resztę pozwolić dobierać z puli aliantów?? W końcu Polskie Siły Zbrojne na Zachodzie nie miały sprzętu własnej konstrukcji.

Tylko, że wtedy poziom abstrakcji będzie już naprawdę nieprawdopodobny.

Cytatkwestia brylantów, zwycięstw, nie klejnotów  Wink ja akurat uważam, że sztuczne podwyższanie poziomu trudności, by brylant był mitycznym jednorożcem nie jest chyba wielkim osiągnieciem, wszak wystarczy pododawać Niemcom po 2 działa 15cm plus acht koma acht po jednym w wersji plot i ppanc, by skutecznie utrudnić zdobycie każdego vh, ewentualnie zatrzymać na 2,3 rundy...

Nie, nie chodzi o sztuczne wzmacnianie przeciwnika - nie znoszę tego tak samo jak Ty. Chodzi o to, że jeśli po grze testowej wszyscy kończą, dajmy na to, w 8 kolejce - to traktujemy to jako "zwykłe" zwycięstwo, i tak ustawiamy V, a BV ustawiamy na 7. Chodzi o to, żeby BV było czymś powyżej przeciętnej - czyli powyżej tego, co wszystkim wychodzi na testach.



"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Żeby nikt się nie dziwił czemu nic nie piszę i żeby nie mówił, że się opieprzam to informuję, że w tej chwili rozgryzam problemy typu: gdzie walczył Argyll and Sutherland Highlanders, a gdzie The Queen's Own Royal West Kent Regiment  >:D >:D >:D !!!! Czy normalna armia może się tak nazywać ??
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

hej

Na początek mały raport z pola walki. Przekombinowałeś trochę Gustlik z flagą na San Angelo. Prestiż jej zabrałeś ale też stronę a więc nie można jej zająć i jest cały czas niemiecka. Reszta ok. Jak skończę scenariusz to jeszcze coś napiszę.

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Ervin von Rommel

hej

Spokojne 10 tur. Brak uwag. No może jedna. Tą niemiecką artylerię z 24,9 przesunąłbym o hex w dól. Wtedy będzie osłaniana przez przeciwlotnicze 88mm.

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Exiter

Cytat: Gustlik w Kwiecień 24, 2008, 08:22:17 PM
Nie piraci, tylko "tubylcy" !!!  ;D ;D ;D. Ale jeśli te bandy spotkają się ze zdecydowanym sprzeciwem, to usunę.
ja myślę że te bandy powinny zostać, a wręcz z racji, że są to tubylcy i bardzo dobrze znają teren, powinny dostać lidera typu overwatch. Wogóle jeśli chodzi o ten scenariusz patrolowy, to wiem że ma być nudny, ale czasem kończę turę nie wykonując ruchu, zatem albo dodajmy nieco jednostek wrogowi, albo skróćmy ten scen.
A jeśli chodzi o Crusader to najwięcej krwi napsuł mi fort - nie wiem jak ci się udało to zrobić ale z jednego heksa strzelają do mnie dwa razy (fort i armata), dobrze że przybyły posiłki.

Gustlik

#163
Cytatnie wiem jak ci się udało to zrobić ale z jednego heksa strzelają do mnie dwa razy (fort i armata), dobrze że przybyły posiłki.

No po prostu posadziłem trzy jednostki na jednym heksie  ;D Jest tam jeszcze sztab - ale on nie strzela w ataku.

W Monte Casino jest takich więcej.

Cytatpowinny dostać lidera typu overwatch

Niestety - rodzaj lidera gra przyznaje losowo.

Cytatalbo dodajmy nieco jednostek wrogowi, albo skróćmy ten scen.

Wezmę pod uwagę.

A teraz weźmy się już za Cassino.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

No więc pierwsze wrażenie jest takie, że pomyliłem sztab z piechotą, w ruinach miasta Cassino i mi ich ZABILI !!! :'(

CytatSpokojne 10 tur.

Aha - skoro tak piszesz, to znaczy, że 12  ;D
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/