Potrzebne Konsultacje: Nowy sposób Gry w Open Gen?

Zaczęty przez vego181, Październik 26, 2015, 12:43:59 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Cytat: vego181 w Listopad 01, 2015, 03:15:57 PM
Mam pytanie. Można zrobić coś takiego....
1)zdobywam trzy określone cele.
Włącza mi się część mapy widoczna dla państwa które te cele zdobyło...
Nie.
Najbliższe co da się osiągnąć to ustawić trigger ('Extra Spot') na określonym hexie, który jednorazowo daje zwiększony zasięg widzenia wokół hexa.

Cytat: vego181 w Listopad 01, 2015, 03:17:48 PM
Druga sprawa. Czy jest możliwość żeby pewne rzeczy nie były schematyczne? Np włączam dany scenariusz i na danym hexie nie dostajesz prestiżu tylko np doświadczenie...
Nie.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Obejrzałem szkic tego scenariusza...

Na początek refleksja natury ogólnej pt: "Dlaczego nie gram w pojedyncze scenariusze".

Otóż dlatego że PG2/OG były i są optymalizowane pod grę kampanijną. Świadczy o tym wiele elementów takich, jak choćby lider "Inflluence", system nagród, system upgrade'u i overstrength, uzupełnianie międzyscenariuszowe - i parę innych rzeczy. Cała koncepcja zarządzania prestiżem podporządkowana jest grze kampanijnej. W pojedynczym scenariuszu po prostu, co masz to wydajesz - i cześć.

Podobnie z samą grą. Grając pojedynczy scenariusz NIE MA ZNACZENIA JAK WYGRASZ, bo nie ma następnego. W związku z tym wystarczy jak zostanie Ci jedna jednostka zdolna zająć ostatni VHeks. W kampanii tak grając - nie przeżyjesz. Dlatego scenariusz można grać: na rympał, na kamikadze, na islamskiego fanatyka - byle do przodu.......

Dlatego nikt mnie nie przekona do grania scenariuszy, o czym już kiedyś pisałem.

No a projekt, który został nam tu przedstawiony - już szczegółowo Waldzios ocenił, ja od siebie, dodam tylko tyle, że jak na tak wielką mapę stanowczo za mało się na niej "dzieje". Jeden heks do zdobycia i jeden heks do obrony to mało wymagający układ. Dodatkowo te heksy zwycięstwa, ustawione na skrajnych końcach przekątnej, prowokują do opisanej wcześniej gry w stylu "byle do przodu". Zero finezji. Może i w stylu Armii Czerwonej, ale nie wiem czy wiele osób będzie lubiło taką grę.

No i poza tym - zbyt mało szczegółów na czym konkretnie miałaby ta rozgrywka polegać.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Dlatego ja nie grałem za wiele via mail, bo to były "wybijanki".
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

vego181

To w najlepszym przypadku, kiedyś powrócimy do tej sprawy.

vego181

Elo jeżeli ktoś pamięta temat to zapraszam do dyskusji.

Zsamot

Ja pamiętam.
Najgorsza była konieczność co chwila zamykania gry i wklejania save'u. Do tego musiały być stosownie ponazywane.
No ale zagranie w tym samym czasie dwóch gier, gdzie raz byliśmy aliantami, a drugi ich oponentami, było i jest niezmiernie kuszące.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

vego181

#81
Zsami. Dla mnie perspektywa stworzenia mapy, do dynamicznej rozgrywki, z hexes generating pp points, możliwością 'Units to upgrade, oraz innymi zabawkami wydaje się przyszłościowym założeniem.

vego181

#82
Czy ktoś wie, jak nastawia się docelowe "extra spots" jakie chcę podswietlić, przy zdobyciu pola z tym włącznikiem? ;)

Waldzios

Cytat: vego181 w Wrzesień 21, 2021, 01:12:25 PM
Czy ktoś wie, jak nastawia się docelowe "extra spots" jakie chcę podswietlić, przy zdobyciu pola z tym włącznikiem? ;)
Wpisujesz pożądana wartość w pole 'Parameter'.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

vego181

#84
Chodzi raczej o to żeby podświetlić pole, zupełnie w innym miejscu na mapie.

Alberich

Działa obszarowo od wybranego hexa - n for random spot area, gdzie n to wybrany obszar.

vego181

Dobrze a gdzie jest możliwość dodawania mostów? I przy okazji <.jpg> jak mógłbym dodać karę do poruszania się po zburzonych, zdemolowanych heksach

Waldzios

Cytat: vego181 w Wrzesień 21, 2021, 06:30:33 PM
Dobrze a gdzie jest możliwość dodawania mostów? I przy okazji <.jpg> jak mógłbym dodać karę do poruszania się po zburzonych, zdemolowanych heksach
Most w grze to po prostu droga biegnąca przez rzekę.
Efekt zburzonych heksów nie jest w żaden sposób modyfikowalny.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

vego181

Okej teraz kwestia tego typu. Włączam grę grając Aliantami, ale pierwsza tura zaczyna się od kwatery drugiej strony. Czyli po prostu mogę robić zakupy drugiej stronie podczas pierwszej tury i widzę btw jakie ma jednostki. A właśnie kwestia tego typu ... jak pozby,ć się z kwatery bunkrów, itd. jak zrobić żeby nie były one rozumiane jako "jednostki do gry".

Waldzios

Cytat: vego181 w Wrzesień 21, 2021, 07:43:42 PM
Okej teraz kwestia tego typu. Włączam grę grając Aliantami, ale pierwsza tura zaczyna się od kwatery drugiej strony.
To może być błąd, albo jakieś ograniczenie systemu. Trudno mi powiedzieć.
Bardzo rzadko grywam pojedyncze scenariusze, i chyba nie zdarzyło mi się grać stroną inną niż "domyślna".

W sprawie ewentualnej poprawki trzeba zwrócić się do Luisa.

Cytat: vego181 w Wrzesień 21, 2021, 07:43:42 PM
A właśnie kwestia tego typu ... jak pozby,ć się z kwatery bunkrów, itd. jak zrobić żeby nie były one rozumiane jako "jednostki do gry".
W trybie pojedynczego scenariusza prawdopodobnie się nie da.
To nie jest kampania, więc wszystkie jednostki domyślnie są AUX.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons