Kampania: "Znak Orła"

Zaczęty przez Gustlik, Grudzień 13, 2007, 12:04:43 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Exiter

a ja dorzucę jeszcze swoje trzy grosze - czy nie lepiej dopracować poprzednie sceny, zanim będziesz robił następne, przecież liczbę tur wyznaczasz "na oko", po testach te wartości mogą się zmienić, dlatego np Rommel wykorzystuje większa liczbę tur do zdobycia dodatkowego doświadczenia i w kolejnych scenach ma wojsko bardziej doświadczone niż miałby w ostatecznej wersji kampanii, zatem jego odczucia co do Piedimonte mogłyby być inne.

a propos Piedimonte - zaliczyłem BV w 8 turze i to bez B24, uważam, że inne samoloty są lepsze i szkoda na niego kasy. a TIGER i Pantera wogóle sobie nie strzeliły, więc trzeba by zwiększyć ich liczebność o ile pamiętam z 6 do np 8 lub dać ich więcej (ta wersja będzie lepsza więcej mniejszych jednostek).

Zsamot

Z tą liczebnością (jej zwiększaniem)to bym tak łatwo nie szafował, bo;
1. niemieckie wojska we Włoszech[ nie miały wcale ich aż tak wiele (Tygrysów, Panter), zatem lepiej im dodać doświadczenia, niż sztucznie zawyżać liczebność,
2. testy są jak najbardziej potrzebne i wezmę w obronę zamysł Gustlika, lepiej przetestować, nawet na surowej tkance, całą kampanię, bitwę po bitwie. Wszak na koniec i tak większość z nas zagra na finalnej wersji nieraz ( ja na pewno :D), zatem teraz wszelkie wnioski pomogą w przyszości całość dopracować,
3. co do lotnictwa, to przysiądę i sprawdzę, co tak śmiało zasugerowałem parę postów niżej.
Pozdrawiam. Z.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Exiter

ależ w zupełności się z tobą zgadzam, że trzeba przetestować - tylko żeby test był realny, to moim zdaniem najpierw trzeba doszlifować 5 scenów i dopiero iść dalej, bo może się okazać że testując scen 11 mamy dużo większą armię niż w wersji finalnej, zatem w teście przejdziemy scen 11 w 10 turze, a w oryginale będziemy sie męczyć przez tur 15.

ale to taka dygresyjka

jeśli chodzi o Piedimonte to chodziło mi o to żeby te Pantery i Tygrys miały szansę wogóle powalczyć (mój samolot je zmiótł) i tu wracamy do sedna czy gra ma być grywalna czy historyczna - z drugiej strony jeśli Niemcy miały mało wojska, to jak to się ma do możliwości kupowania jednostek przez gracza  ???

wracając do ograniczenia dostępności sprzętu, to zacząłem grę wczoraj od nowa i dalej w Tobruku mogę kupić sprzęt zagraniczny a Gustlik mówił że zostało to ograniczone (mam najnowsze wersje scena i pliku .cam, a także efila)  ???

Zsamot

Cytat: Exiter w Maj 05, 2008, 02:33:05 PM
... z drugiej strony jeśli Niemcy miały mało wojska, to jak to się ma do możliwości kupowania jednostek przez gracza  ???   
Ano raczej możliwości mobilizacyjne aliantów były wszak "nieco" większe niż Niemców, a poza tym o tym, czy i co można decyduje prestiż, czyli efekt wymierny zajęcia strategicznie ważnych punktów, osiągnięcia celu, co miałoby przecież wymierny efekt w sytuacji danej strony, nieprawdaż?
A definitywne niszczenie jednoistek pancernych lotnictwem to chyba nie jest nic zaskakującego? Ewentualnie można się zastanowić nad dodaniem plotki danemu oddziałowi czołgów.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Exiter


Gustlik

OK - w takim razie na jutro przygotuję (może jeszcze dziś wieczorem zdążę - sprawdźcie pocztę) kampanię w wersji "prawie-gotowej". Zgodnie z postulatami.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

Gustlik, ja tylko rzuciłem temat do dyskusji, nie żeby od razu postulat  :D
powiedz lepiej co z tym ograniczeniem sprzętu? jest czy go nie ma, bo nie wiem jak mam grać dalej, aczkolwiek ja obstawałbym za jak najmniejszym ograniczeniem, bo jednak urzomaicenie jednostek to coś co zwiększa walory i grywalność.

Zsamot

Cytat: Exiter w Maj 05, 2008, 04:40:35 PM
Gustlik, ja tylko rzuciłem temat do dyskusji, nie żeby od razu postulat  :D
powiedz lepiej co z tym ograniczeniem sprzętu? jest czy go nie ma, bo nie wiem jak mam grać dalej, aczkolwiek ja obstawałbym za jak najmniejszym ograniczeniem, bo jednak urzomaicenie jednostek to coś co zwiększa walory i grywalność.
Ja mam podobne zdanie Exciter, przde wszystkim grywalność ;) A co do wersji prawie finalnej, to powiem wprost, z przyjemnością ją przetestuję, zatem czekam Gustlik z niecierpliwością na Twego maila.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

No właśnie jestem w trakcie gry, żeby to sprawdzić - zacząłem od początku i w Tobruku już nie można.

Kolejki ustawiłem zgodnie z tym co w Waszych postach przeczytałem.

Tylko jak będziecie grali, to pamiętajcie, że przynajmniej co do tych pierwszych scenariuszy, to my już jesteśmy mało wiarygodni, bo gramy je już któryś raz i prawie na pamięć. Przynajmniej ja tak to u siebie widzę - więc nasze wyniki będą się miały nijak do kogoś, kto zechce to zagrać po raz pierwszy. Trzeba być wyrozumiałym.  ;D
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Greg

Cytat: Exiter w Maj 05, 2008, 04:40:35 PM
ja obstawałbym za jak najmniejszym ograniczeniem, bo jednak urzomaicenie jednostek to coś co zwiększa walory i grywalność.
Ja jednak wolałbym ograniczyć możliwości kupowania innych jednostek. Gustlik w każdym scenie daje na wejściu wojsko brytyjskie i amerykańskie. Mogło by dojść do sytuacji gdzie gracz wymienił by cały sprzęt i kampania tylko z  nazwy była by już "Polska".

Cytat: Gustlik w Maj 05, 2008, 04:29:42 PM
OK - w takim razie na jutro przygotuję (może jeszcze dziś wieczorem zdążę - sprawdźcie pocztę) kampanię w wersji "prawie-gotowej". Zgodnie z postulatami.
Czekam również z niecierpliwością na maila  :)

Gustlik

Cytat: Greg w Maj 05, 2008, 07:00:40 PM
Cytat: Exiter w Maj 05, 2008, 04:40:35 PM
ja obstawałbym za jak najmniejszym ograniczeniem, bo jednak urzomaicenie jednostek to coś co zwiększa walory i grywalność.
Ja jednak wolałbym ograniczyć możliwości kupowania innych jednostek. Gustlik w każdym scenie daje na wejściu wojsko brytyjskie i amerykańskie. Mogło by dojść do sytuacji gdzie gracz wymienił by cały sprzęt i kampania tylko z  nazwy była by już "Polska".

No więc ja już kilka postów wyżej pisałem o tym. Jeśli pozwolimy na kupowanie sprzętu anglo-amerykańskiego "jak leci", to po co było w ogóle budować kraj "PSZ"? Tylko dla flagi??? Przecież wszystko co Polacy mieli, zawiera się w puli angielskiej lub amerykańskiej. Różnice polegają właśnie na tym CO im zostało udostępnione. Po co były wszystkie badania, poszukiwania i kłótnie przy robieniu efila??

Wiadomo, że w takiej sytuacji polski sprzęt pójdzie w odstawkę, bo z puli sojuszników ten sam (a często lepszy) czołg, czy samolot będzie można kupić wcześniej.

Więc jeszcze raz: po co było ślęczeć nad polskimi formacjami i sprawdzać czym dysponowały?

A nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sobie kiedyś jakąś "wolną amerykankę" napisać.

Natomiast co do grywalności, to ja wolę skłaniać się do tego, aby uzyskiwać ją np: poprzez nie "żyłowanie" tur zwycięstwa, tak żeby można sobie próbować różnych wariantów i rozwiązań, zamiast okładać wroga Long Tom'ami, które nawiasem mówiąc, są także i moją ulubioną bronią :)

Koniec - Howgh!

Zabieram się za granie dalej.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Greg

Cytat: Gustlik w Maj 05, 2008, 07:17:47 PM
Cytat: Greg w Maj 05, 2008, 07:00:40 PM
Cytat: Exiter w Maj 05, 2008, 04:40:35 PM
ja obstawałbym za jak najmniejszym ograniczeniem, bo jednak urzomaicenie jednostek to coś co zwiększa walory i grywalność.
Ja jednak wolałbym ograniczyć możliwości kupowania innych jednostek. Gustlik w każdym scenie daje na wejściu wojsko brytyjskie i amerykańskie. Mogło by dojść do sytuacji gdzie gracz wymienił by cały sprzęt i kampania tylko z  nazwy była by już "Polska".

No więc ja już kilka postów wyżej pisałem o tym. Jeśli pozwolimy na kupowanie sprzętu anglo-amerykańskiego "jak leci", to po co było w ogóle budować kraj "PSZ"? Tylko dla flagi??? Przecież wszystko co Polacy mieli, zawiera się w puli angielskiej lub amerykańskiej. Różnice polegają właśnie na tym CO im zostało udostępnione. Po co były wszystkie badania, poszukiwania i kłótnie przy robieniu efila??

Wiadomo, że w takiej sytuacji polski sprzęt pójdzie w odstawkę, bo z puli sojuszników ten sam (a często lepszy) czołg, czy samolot będzie można kupić wcześniej.
Zgadzam sie w 100 %
Jak kampania "Polska" to niech sprzęt możliwy do pozyskania  będzie tylko z   puli "PSZ"

majerek

Ja również jestem za tym aby można było kupować tylko "polski"  ;) sprzęt, zresztą przed monte zamieniłem co mogłem obcego na polskie (została mi tylko "czeskie" działo 10.5 spod tobruku bo kasy zabrakło na wymianę ;D)
Nie bo nie :)

Gustlik

No właśnie - z powodu obecności JEDNEGO batalionu czeskiego w Tobruku, był dostęp do całości sprzętu Czechosłowacji - we Włoszech, po stronie Aliantów pojawiają się Francuzi i sami Włosi, to już byłaby przesada.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Greg

Oto  raport - ostatnia tura "Piedimonte"
Jeszcze przed najnowszą aktualizacją.
Może  coś nowego  to wniesie do ostatecznych poprawek ???
Dwie jednostki załatwili mi w Piedimonte jeden czołg (M4A2)  i Mozdzierz wz.81 mm.


Campaign: Znak orla , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Mokra  Tactical Victory
02 Borowa Gora  Brilliant Victory
03 Minsk Mazowiecki  Brilliant Victory
04 Kock  Brilliant Victory
05 Wybor drogi  Brilliant Victory
06 Tobruk  Brilliant Victory
07 Operation "Crusader"  Victory
08 El Gazalla  Brilliant Victory
09 Ghazala Line  Tactical Victory
10 Monte Cassino  Brilliant Victory

Current scenario: Piedimonte , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 3611 , Current prestige is 712
BV: 2200 ,  , cap 7000 , 9 turn prestige: 270
V : 1500 ,  , cap 7000 , 12 turn prestige: 360
TV: 900 ,  , cap 7000 , 15 turn prestige: 450
Ls: Loss , turn prestige: 450

Infantry
*  Strzelcy Karpaccy[Bren [W]] , 5 bars , 714 exp , Manewr Taktyczny - Ignoruje Strefy  , 23 kill , 0 pp
Dragoni[Bren [W]] , 1 bars , 118 exp , 1 kill , 228 pp
*  S.K. Commando [M] , 5 bars , 846 exp , Rozpoznanie Taktyki - Ignoruje Okop , 29 kill , 0 pp
*  Sztab [AEC][PF 508/518] , 2 bars , 282 exp , 0 kill , 0 pp

Tank
*  M4A1/76 , 0 bars , 42 exp , 0 kill , 0 pp

FlaK
*  CKM wz.30 [FAS][PF 508/518] , 5 bars , 787 exp , Agresywny Manewr - +1 do ruchu , 8 kill , 0 pp
CKM wz.30 [FAS][PF 508/518] , 3 bars , 354 exp , Ekspert Zwiadowczy - +1 do do widze , 3 kill , 201 pp

Artillery
*  105mm wz.29[C4P] , 5 bars , 640 exp , 17 kill , 0 pp
*  75mm [PM][Bren] , 4 bars , 488 exp , Regeneracja - Trudniej go zniszczyc , 5 kill , 0 pp
Sexton , 4 bars , 486 exp , 6 kill , 470 pp
*  75mm [PM][Bren] , 4 bars , 425 exp , Przygniatający Atak - zamienia zask , 1 kill , 0 pp

Air Defense
Bofors 40 [G][Bedford QL] , 1 bars , 131 exp , 0 kill , 236 pp

Fighter
Hurricane IIA2 , 3 bars , 324 exp , Agresywny Manewr - +1 do ruchu , 3 kill , 420 pp
Spitfire VC , 5 bars , 771 exp , Regeneracja - Trudniej go zniszczyc , 12 kill , 688 pp
Mustang III , 1 bars , 154 exp , 1 kill , 588 pp

Tactical Bomber
Wellington Mk. X , 5 bars , 547 exp , 9 kill , 780 pp

Killed: AD 34 ,  AT 20 ,  ATY 51 ,  INF 131 ,  REC 14 ,  TK 30 ,  FTR 12 ,  TB  9 ,  Total: 301
Lost  : AD  3 ,  AT  4 ,  ATY  2 ,  INF 26 ,  REC  4 ,  TK  8 ,  FTR  1 ,  TB  1 ,  Total:  49

BV  7
V   1
TV  2
L   0

*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points