StuG-i i Jagdpanzery

Zaczęty przez Hansen, Październik 27, 2021, 03:14:36 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Hansen

To pytanie od dawna chodziło mi po głowie ;)
Dlaczego StuG-i i Jagdpanzery są wolniejsze o heks od czołgów PzIV ?
Poczytałem....prędkości były takie same.

Waldzios

Szczerze mówiąc, nie wiem  :huh?.
Ktoś tak kiedyś ustalił i zostało.
Przyczyny trzeba by poszukać w archiwalnych wątkach.

Wedle obowiązującej tabeli ruchu, wspomniane jednostki powinny swobodnie mieścić się w przedziale mov=6 (36km/h - 51km/h).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Kolejny temat, który wyniknął na naszym zlocie. ;-)
Fajnie, że Hansen pamiętałeś.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Hansen

Cytat: Zsamot w Październik 28, 2021, 07:24:28 PM
Kolejny temat, który wyniknął na naszym zlocie. ;-)
Fajnie, że Hansen pamiętałeś.

Pamiętałem ;)
Błąd już sobie skorygowałem w LG Suicie.

Jaro

Hansen, zerknij jeszce na ilości paliwa.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

A, czy tak nie było w PG2?  >:D
To dość popularne jednostki i szeroko wykorzystywane ..
.. dla kampanii niemieckich to jest na pewno w jakimś stopniu ułatwienie (zakres ruchu = 6), a dla kampanii innych nacji walczących z Niemcami utrudnienie ... Może spojrzeć przez pryzmat spójności e-fila. Na pewno nie jest to krytyczne, ale ...
Ile jeszcze takich niezgodności technicznych funkcjonuje w e-filu? --> a, jednak przez tyle lat funkcjonował ...
Dlaczego tak chętnie wybierane są kampanie niemieckie? --> bo więcej różnorodnego sprzętu, bo są od strony sprzętu łatwiejsze?
Czy warto zmieniać to , co funkcjonowało tyyyle czasu?
Pytam w szerszym aspekcie - nie tylko tych dział --> oczywiście porządkowanie e-fila ( co robi Waldzios) jest pozytywne ...

Alberich

#6
Nie, nie było tak w PG2. Panzery IV i pojazdy oparte na podwoziu tego wozu mają prędkość równą 5.

A co np. z prędkością M18 czy PzKpfw V Ausf. G lub SdKfz 173?

Waldzios

Sympatyk ma w dużym stopniu racje. W PG2 czołgi PzIII/PzIV oraz oparte na nich pojazdy miały mov=5.
Od tamtego czasu statystyki jednostek ulegały zmianom.
Mobilność czołgów( PzIII i PzIV) była wielokrotnie dyskutowana (wątki na forum), i modyfikowana.
Podejrzewam że przy okazji zmian w mobilności PzIII i PzIV, powiązane z nimi pojazdy (w klasie AT) zostały przeoczone.
W efekcie mobilność "StuG'ów" nie zmieniła się od czasów PG2.
Wątpię by różnice były zamierzone.

Cytat: Jaro w Październik 29, 2021, 08:26:02 AM
Hansen, zerknij jeszce na ilości paliwa.
Paliwo wygląda dobrze. Wartości fuel=~30 przekładają się na zasięgi rzędu 150km, czyli powinny być względnie poprawne.

Cytat: sympatyk w Październik 29, 2021, 11:05:32 AM
Czy warto zmieniać to , co funkcjonowało tyyyle czasu?
To jest dobre pytanie.

Cytat: Alberich w Październik 29, 2021, 11:36:22 AM
A co np. z prędkością M18 czy PzKpfw V Ausf. G lub SdKfz 173?
To są oddzielne kwestie. Nie mieszajmy w temacie.

M18 jest do poprawy (obecna prędkość jest zbyt mocno "zaokrąglona" w górę).

Kwestia "panter" jest dyskusyjna, krąży sporo sprzecznych informacji.
Wiele źródeł podaje, że Panther G osiągał 55km/h (słabe mov=7), inne mówią o 46-48km/h (mocne mov=6).
W kwestii Jagdpanther jest podobnie. Poprawność statystyk zależy od tego na jakie źródło się powołamy.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Za zmianami STUG jest:
- spójność z czołgami
- większa przydatność
- Al też powinna skorzystać na mobilności

Ciekawe ile osób w ogóle kupuje te pojazdy?

Wada to wpływ na stare kampanie. Ale czy przypadkiem nie zostało już pozmieniane dużo więcej i bardziej dyskusyjnych rzeczy?

Podoba mi się droga Waldziosa normalizująca parametry.
Gra ma niestety za mało możliwości aby coś sensownego zrobić z mocnym czy słabym mov=7. Skoro założenia zostały przyjęte to czemu się ich nie trzymać?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Alberich

Cytat: Waldzios w Październik 29, 2021, 01:19:44 PM
To są oddzielne kwestie. Nie mieszajmy w temacie.

M18 jest do poprawy (obecna prędkość jest zbyt mocno "zaokrąglona" w górę).

Kwestia "panter" jest dyskusyjna, krąży sporo sprzecznych informacji.
Wiele źródeł podaje, że Panther G osiągał 55km/h (słabe mov=7), inne mówią o 46-48km/h (mocne mov=6).
W kwestii Jagdpanther jest podobnie. Poprawność statystyk zależy od tego na jakie źródło się powołamy.

W podręczniku od Hellcata prędkość maksymalna jest określona na 55 mph jako granica, której nigdy nie można przekraczać (should never). Praktyka używania wykazała, że bardzo rzadko korzystano z maksymalnej prędkości.

Co do Panther podwersje (A, D, G) powinny mieć tą samą wartość ruchu jako, że posiadają ten sam model silnika. Pojazd mógł osiągnąć 55 km/h ale tylko przez pewien czas. Prędkość 46-48 km/h jest prędkością maksymalną przy mocy ciągłej.

Cytat: Waldzios w Październik 29, 2021, 01:19:44 PM
To jest dobre pytanie.

Myślę, że nie wiele by się zmieniło w kontekście większej grupy różnorodnych jednostek. Średnia przemieszczania się to około 5-6 hexów na turę z doświadczenia.

Zsamot

1. Ja często gram tymi StuGami. zresztą wystarczy popatrzeć na moje raporty. Poza tym w miarę często są przydzielane. Co jest super, bo na takim sprzęcie de facto front zachodni był oparty.

Co do Trójki i mobilności... To polecam test Trójki i Teciaka - był jakimś czas temu publikowany w polskiej prasie, Rosjanie go zrobili po zakupie Trójki w Niemczech.

Ja czytałem, że ten Hellcat całkiem ładnie śmigał. A Pantera miała dobre prędkości, ale za sprawą płynnej jazdy. Tu też trzeba upatrywać tej wysokiej prędkości.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

Cytat: Alberich w Październik 29, 2021, 01:55:52 PM
W podręczniku od Hellcata prędkość maksymalna jest określona na 55 mph jako granica, której nigdy nie można przekraczać (should never). Praktyka używania wykazała, że bardzo rzadko korzystano z maksymalnej prędkości.

Co do Panther podwersje (A, D, G) powinny mieć tą samą wartość ruchu jako, że posiadają ten sam model silnika. Pojazd mógł osiągnąć 55 km/h ale tylko przez pewien czas. Prędkość 46-48 km/h jest prędkością maksymalną przy mocy ciągłej.
Efilowa prędkość M18 GMC zawiera zdjęte blokady (60mph / 97km\h).  
Pewne rozbieżności mogą wynikać z zaokrąglenia. Gustlik prędkości w okolicach 100km\h zaokrąglał (trochę "na oko") do mov=10. Podczas gdy wedle przyjętych tabeli ruchu prędkość 97km/h mieści się w przedziale mov=9 (87 km/h-108 km/h).
Docelowo zamierzam przydzielić M18 GMC prędkość mov=9.

Co do panter, to temat na oddzielną dyskusje. Musze poszukać jakiś sensowych materiałów źródłowych.

Co do stosowania prędkości maksymalnych to można się z tym nie zgadzać (sam miewam wątpliwości), ale takie jest jedno z bazowych założeń efila, i tego się trzymamy.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Alberich

Rozumiem. W końcu to Ty zarządzasz efilem, który choć nie jest "idealny" to i tak nadal jest jednym z bardziej przystępnych efili i na OG.

Alberich

#13
Pytanie zagadka. Dlaczego dla każdej wersji Sturmgeschütz III prędkość maksymalna jest podawana ta sama, czyli 40 kph, skoro masa wzrosła z 19.6t (Ausf.A) do 23.9t (Ausf.G), a stosunek mocy do masy spadł z 15.3 KM/t (Ausf.A) do 12.6 KM/t (Ausf.G). Silnik jest taki sam, Maybach HL 120 TRM (TR w przypadku Ausf.A).

Waldzios

#14
Zakładam ze prędkość maksymalna była tu wartością bardzo umowną. Podejrzewam że była deklarowana głównie jako wartość odniesienia (na przykład dla konfiguracji przełożeń skrzyni biegów).
To że pojazd w teorii (lub praktyce) mógł osiągnąć zadeklarowaną prędkość maksymalną, tak naprawdę niewiele mówi o jego osiągach.
Nie wiemy jak długo zajmowało mu rozpędzenie się do danej prędkości (przyspieszenie),  jak długo mógł tą prędkość utrzymać, na którym biegu/przełożeniu, przy jakim momencie obrotowym i obrotach silnika, ile wynosiło zużycie paliwa, etc.

Dużo mówią na ten temat podawane wartości. Czy to u Niemców czy u Amerykanów wartości maksymalne są podejrzenie "okrągłe":
40km/h dla StuG'ów, 55km'h dla Pantery, 60mph dla M18, etc. Bardzo wątpliwe by były to wartości "mierzone".  Gdyby wynikały z pomiarów wyglądałyby zupełnie inaczej.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons